Γ.Δ.
823.92 +0,09%
CENER
+1,90%
2.68
CNLCAP
-1,23%
8
TITC
-0,36%
11.16
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.12
ΑΒΑΞ
-2,10%
0.7
ΑΒΕ
-1,28%
0.385
ΑΔΜΗΕ
-1,05%
1.89
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.5
ΑΛΜΥ
+1,20%
1.69
ΑΛΦΑ
+1,37%
0.8464
ΑΝΔΡΟ
+1,55%
6.55
ΑΝΕΚ
0,00%
0.061
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.1
ΑΡΑΙΓ
-0,79%
5.02
ΑΣΚΟ
-0,48%
2.06
ΑΣΤΑΚ
0,00%
8
ΑΤΕΚ
0,00%
0.39
ΑΤΤ
-4,43%
0.0841
ΑΤΤΙΚΑ
-0,43%
0.924
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.288
ΒΙΟ
+1,34%
3.405
ΒΙΟΚΑ
-3,09%
1.57
ΒΙΟΣΚ
-0,98%
0.505
ΒΙΟΤ
+9,63%
0.296
ΒΙΣ
0,00%
0.77
ΒΟΣΥΣ
-4,59%
2.08
ΒΥΤΕ
-0,69%
2.88
ΓΕΒΚΑ
+0,85%
1.19
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,64%
9.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.24
ΔΕΗ
-0,96%
5.15
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+3,02%
0.546
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.208
ΔΡΟΜΕ
-1,00%
0.297
ΕΒΡΟΦ
-2,70%
0.72
ΕΕΕ
+0,47%
21.2
ΕΚΤΕΡ
-0,83%
0.956
ΕΛΒΕ
0,00%
4.44
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
-1,99%
0.395
ΕΛΙΝ
+3,30%
1.72
ΕΛΛ
-0,98%
15.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,35%
1.722
ΕΛΠΕ
-0,16%
6.39
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.29
ΕΛΤΟΝ
-1,05%
1.89
ΕΛΧΑ
+0,73%
1.38
ΕΝΤΕΡ
-1,00%
3.96
ΕΠΙΛΚ
-7,69%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
5.58
ΕΣΥΜΒ
-2,39%
0.572
ΕΤΕ
+1,05%
2.983
ΕΥΑΠΣ
-1,39%
4.27
ΕΥΔΑΠ
-3,49%
7.2
ΕΥΠΙΚ
+0,79%
7.66
ΕΥΡΩΒ
-1,10%
0.8852
ΕΧΑΕ
-1,34%
3.325
ΙΑΤΡ
-3,25%
1.49
ΙΚΤΙΝ
-2,13%
0.506
ΙΛΥΔΑ
-2,24%
0.958
ΙΝΚΑΤ
+2,45%
2.09
ΙΝΛΙΦ
-3,83%
4.02
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.54
ΙΝΤΕΚ
+2,13%
3.35
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,99%
6.5
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.82
ΙΝΤΚΑ
+0,77%
1.306
ΚΑΜΠ
-0,76%
1.955
ΚΑΡΕΛ
-0,78%
256
ΚΕΚΡ
+0,39%
1.04
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.5
ΚΛΜ
-1,04%
0.57
ΚΜΟΛ
0,00%
3.22
ΚΟΡΔΕ
-2,34%
0.459
ΚΟΥΑΛ
+1,75%
0.407
ΚΟΥΕΣ
+0,12%
4.275
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.112
ΚΡΙ
-2,44%
5.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.69
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
+4,86%
0.388
ΛΑΜΔΑ
+2,68%
5.94
ΛΑΜΨΑ
+1,94%
21
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.826
ΛΕΒΚ
0,00%
0.236
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.982
ΛΟΥΛΗ
-1,46%
2.02
ΛΥΚ
+2,18%
1.64
ΜΑΘΙΟ
-3,85%
0.75
ΜΕΒΑ
+1,64%
2.48
ΜΕΝΤΙ
-1,72%
2.85
ΜΕΡΚΟ
+2,00%
51
ΜΙΓ
-1,20%
0.0246
ΜΙΝ
-1,85%
0.53
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,56%
17.62
ΜΟΝΤΑ
-5,17%
0.66
ΜΟΤΟ
-2,37%
1.855
ΜΟΥΖΚ
-4,76%
0.6
ΜΠΕΛΑ
0,00%
14.35
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,93%
2.07
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.88
ΜΠΤΚ
-14,18%
0.575
ΜΥΤΙΛ
+2,86%
14.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
1.93
ΝΑΥΠ
+1,72%
1.18
ΝΙΚΑΣ
0,00%
1.24
ΞΥΛΚ
+3,12%
0.1985
ΞΥΛΠ
0,00%
0.226
ΟΛΘ
-0,80%
24.8
ΟΛΠ
0,00%
15.6
ΟΛΥΜΠ
0,00%
1.67
ΟΠΑΠ
+1,85%
14.28
ΟΤΕ
0,00%
16.32
ΟΤΟΕΛ
+0,35%
8.58
ΠΑΙΡ
+2,53%
0.81
ΠΑΠ
-1,92%
2.55
ΠΕΙΡ
+0,92%
0.9684
ΠΕΤΡΟ
0,00%
5.7
ΠΛΑΘ
+1,41%
3.6
ΠΛΑΙΣ
-0,56%
3.54
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
+0,76%
1.33
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
-0,88%
3.37
ΡΕΒΟΙΛ
-2,73%
1.07
ΣΑΡ
0,00%
6.7
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.08
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.019
ΣΕΝΤΡ
-3,85%
0.25
ΣΙΔΜΑ
-2,51%
1.94
ΣΠΕΙΣ
-2,43%
7.22
ΣΠΙ
0,00%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
-1,71%
17.24
ΤΖΚΑ
+1,42%
2.15
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.25
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
+2,04%
0.5
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.095
ΦΡΛΚ
-2,39%
3.065
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.52
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Παζάρια με ΕΕ για επέκταση της Λ. Κύμης και τα άλλα οδικά έργα της Αττικής

Πολιτική συμφωνία αναζητούν στην κυβέρνηση και στο υπουργείο Υποδομών προκειμένου να κάμψουν τις αντιρρήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για χρηματοδότηση της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης, αλλά και για να εξασφαλίσουν κονδύλια για άλλες επεκτάσεις της Αττικής Οδού, προς Λαύριο και Ραφήνα, και την υπόγεια σήραγγα Ηλιουπόλεως, που θα συνδέει τον Καρέα με την Λεωφόρο Βουλιαγμένης.

Εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες δεν έχει γίνει κανένα σημαντικό έργο στο Λεκανοπέδιο

Οι υπηρεσίες της Κομισιόν ανθίστανται στην ένταξη της επέκτασης της Λεωφ. Κύμης σε κάποιο χρηματοδοτικό εργαλείο της ΕΕ με την ελληνική πλευρά να υποστηρίζει πως εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες δεν έχει γίνει κανένα σημαντικό έργο στο Λεκανοπέδιο με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζει σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα. Τα ίδια επιχειρήματα χρησιμοποιούν και για τις άλλες επεκτάσεις, για τις οποίες εξετάζονται διάφορα σενάρια, χωρίς μέχρι στιγμής να έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις. Στο πακέτο των μεγάλων οδικών έργων της Αττικής έχει ενταχθεί και η ολοκλήρωση της Περιφερειακής του Αιγάλεω και του Κόμβου Σκαραμαγκά, που θα αποφορτίσει σημαντικά τη Λεωφόρο Αθηνών, αλλά και τη Λεωφόρο Σχιστού.

Το έργο επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης, που θα αποσυμφορήσει σημαντικά την Αττική Οδό στο τμήμα από τον κόμβο Κηφισίας μέχρι τον κόμβο Μεταμόρφωσης έχει ήδη προσωρινό ανάδοχο (την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – Intrakat), αλλά για να υπογραφεί σύμβαση πρέπει να βρεθούν τα χρήματα! Είναι προϋπολογισμού 352 εκατ. ευρώ μαζί με την προαίρεση για κατασκευή του κόμβου Καλυφτάκη στην εθνική οδό, ενώ μαζί με τις απαλλοτριώσεις το συνολικό κόστος κινείται κοντά στα 400 εκατομμύρια.

Καθημερινή ταλαιπωρία χιλιάδων οδηγών στον κόμβο Μεταμόρφωσης

Ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής αποφάσισε να το προκηρύξει άμεσα ως δημόσιο έργο, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η καθημερινή ταλαιπωρία χιλιάδων οδηγών στον κόμβο Μεταμόρφωσης. Αυτό δεν σημαίνει πως κάποια στιγμή στο μέλλον δεν μπορεί η επέκταση της Λεωφ. Κύμης να ενταχθεί σε κάποια σύμβαση παραχώρησης, όπως υποστηρίζουν όσοι παρακολουθούν τις διεργασίες σε Αθήνα και Βρυξέλλες. Το ίδιο ισχύει και για τις άλλες επεκτάσεις: Μπορούν κάποιες να κατασκευαστούν ως δημόσια έργα και στη συνέχεια να παραδοθεί η διαχείρισή τους σε ιδιώτες.

Διάφορα σενάρια έχουν πέσει στο τραπέζι για τις υπόλοιπες επεκτάσεις της Αττικής Οδού, που δεν εντάχθηκαν στον εν εξελίξει διαγωνισμό για τη νέα σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα. Παράγοντες του υπουργείου Υποδομών υποστηρίζουν πως εξετάζονται ακόμα και «καινοτόμες λύσεις» αλλά αποφεύγουν τις λεπτομέρειες. Η άσκηση δεν είναι εύκολη, αφού μια ξεχωριστή σύμβαση παραχώρησης, με διόδια, θα καθιστούσε αρκετά ακριβή τη μετακίνηση στο Λεκανοπέδιο, αφού οι οδηγοί θα πλήρωναν τόσο στον παραχωρησιούχο της Αττικής Οδού, όσο και σε αυτόν που θα αναλάβει να κατασκευάσει και να διαχειριστεί τις επεκτάσεις.

Επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα

Το σίγουρο είναι πως οι επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα δεν μπορούν να προχωρήσουν ως αυτόνομες συμβάσεις παραχώρησης, αφού δεν υπάρχει ο απαραίτητος κυκλοφοριακός φόρτος. Για την υπόγεια σήραγγα Ηλιουπόλεως, που θεωρείται απαραίτητη προκειμένου να εξασφαλιστεί απρόσκοπτη πρόσβαση στο νέο μητροπολιτικό πόλο του Ελληνικού, είχε αναλάβει να υλοποιήσει μελέτη η Lamda Development.

Αυτή η αστική σήραγγα μπορεί να παραχωρηθεί αυτόνομα λόγω του υψηλού κόστους και της μεγάλης κυκλοφορίας, ακόμα και με αξιοποίηση του νέου θεσμικού πλαισίου για τις πρότυπες συμβάσεις. Ωστόσο στο υπουργείο Υποδομών επιμένουν πως δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις. Στο παρελθόν, ο κ. Καραμανλής είχε υποστηρίξει πως η σήραγγα Ηλιουπόλεως μπορεί να ενταχθεί στο ίδιο έργο με τη μετατροπή της Βουλιαγμένης σε ανοικτή λεωφόρο, χωρίς φανάρια αλλά με τους απαραίτητους κόμβους.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!