Γ.Δ.
1381.07 +1,14%
ACAG
+1,11%
6.37
CENER
-0,57%
6.94
CNLCAP
-1,46%
6.75
DIMAND
-0,10%
9.71
OPTIMA
+0,20%
10
TITC
+1,34%
26.4
ΑΑΑΚ
0,00%
6.85
ΑΒΑΞ
+2,66%
1.39
ΑΒΕ
-3,39%
0.485
ΑΔΜΗΕ
-0,23%
2.19
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.905
ΑΛΜΥ
+1,78%
2.57
ΑΛΦΑ
+0,94%
1.55
ΑΝΔΡΟ
+0,29%
6.82
ΑΡΑΙΓ
+2,71%
11.77
ΑΣΚΟ
+1,55%
2.62
ΑΣΤΑΚ
+0,55%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+1,09%
7.44
ΑΤΤ
+0,93%
10.9
ΑΤΤΙΚΑ
+0,44%
2.28
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,95%
5.33
ΒΙΟΚΑ
-2,63%
2.59
ΒΙΟΣΚ
+0,43%
1.155
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
+1,14%
0.178
ΒΟΣΥΣ
-1,64%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-1,56%
1.575
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+3,35%
16.06
ΔΑΑ
-0,10%
8.22
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,18%
10.91
ΔΟΜΙΚ
-0,11%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,59%
0.34
ΕΒΡΟΦ
+5,44%
1.55
ΕΕΕ
+1,22%
28.3
ΕΚΤΕΡ
+2,69%
4.01
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
+1,74%
2.34
ΕΛΛ
-4,00%
14.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,00%
2.52
ΕΛΠΕ
+0,80%
8.19
ΕΛΣΤΡ
+0,42%
2.39
ΕΛΤΟΝ
+0,65%
1.86
ΕΛΧΑ
+0,99%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
+3,93%
9.51
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.205
ΕΤΕ
+0,37%
7.074
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+0,72%
5.58
ΕΥΡΩΒ
+1,58%
1.8305
ΕΧΑΕ
+1,22%
4.96
ΙΑΤΡ
-0,63%
1.58
ΙΚΤΙΝ
-0,11%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+2,37%
1.51
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.96
ΙΝΛΙΦ
-0,42%
4.69
ΙΝΛΟΤ
+3,25%
1.08
ΙΝΤΕΚ
+0,33%
6.1
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,85%
4.4
ΙΝΤΕΤ
-1,23%
1.2
ΙΝΤΚΑ
+1,88%
3.26
ΚΑΜΠ
-4,65%
2.46
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+6,04%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
+1,66%
1.535
ΚΟΡΔΕ
-2,26%
0.518
ΚΟΥΑΛ
+4,13%
1.26
ΚΟΥΕΣ
+0,77%
5.21
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,23%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+1,09%
1.395
ΛΑΒΙ
+2,66%
0.81
ΛΑΜΔΑ
+3,61%
6.61
ΛΑΜΨΑ
-0,63%
31.8
ΛΑΝΑΚ
-1,02%
0.97
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-3,11%
1.09
ΜΕΒΑ
-0,26%
3.81
ΜΕΝΤΙ
+1,38%
2.94
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
+1,57%
3.87
ΜΙΝ
0,00%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,08%
26.12
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.1
ΜΟΤΟ
+0,87%
2.885
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.75
ΜΠΕΛΑ
+2,79%
26.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-0,52%
1.92
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+2,81%
36.62
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
-1,84%
0.96
ΞΥΛΚ
+0,35%
0.285
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.318
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,89%
22.7
ΟΛΠ
-0,21%
23.95
ΟΛΥΜΠ
+1,92%
2.65
ΟΠΑΠ
+0,37%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
-2,14%
0.87
ΟΤΕ
+0,36%
13.98
ΟΤΟΕΛ
+2,12%
13.46
ΠΑΙΡ
0,00%
1.24
ΠΑΠ
-0,76%
2.6
ΠΕΙΡ
+0,56%
3.757
ΠΕΤΡΟ
+0,96%
8.4
ΠΛΑΘ
+1,29%
3.93
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,36%
1.13
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+2,02%
4.04
ΡΕΒΟΙΛ
-2,88%
1.52
ΣΑΡ
+0,71%
11.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,82%
0.361
ΣΙΔΜΑ
+1,50%
2.03
ΣΠΕΙΣ
+4,86%
7.34
ΣΠΙ
+1,70%
0.718
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+2,59%
17.85
ΤΖΚΑ
-0,31%
1.61
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,36%
1.678
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+6,03%
0.369
ΦΛΕΞΟ
+1,92%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.28
ΦΡΛΚ
+1,01%
3.99
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Δύο στους τρεις νέους Έλληνες αγοράζουν προϊόντα – μαϊμούδες

Σχεδόν δύο στους τρεις (62%) νέους Έλληνες παραδέχτηκε ότι έχει αγοράσει παραποιημένα προϊόντα, τις λεγόμενες «μαϊμούδες», σύμφωνα με την πανευρωπαϊκή έρευνα Intellectual Property and Youth Scoreboard που πραγματοποίησε το Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO). Οι Έλληνες μαζί με τους Κύπριους (53%) είναι οι μόνοι νεαροί καταναλωτές στην Ευρώπη που δήλωσαν ότι έχουν αγοράσει τουλάχιστον ένα προϊόν «μαϊμού» τους τελευταίους δώδεκα μήνες. Στον αντίποδα βρίσκονται οι Τσεχία (24%), Σλοβακία (26%) και Ιταλία (27%). Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα εμφανίζει και την μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση (+40%) σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα που πραγματοποιήθηκε πριν από δύο χρόνια.

Γιατί αγοράζουμε «μαϊμούδες»

Οι πέντε βασικοί λόγοι (σ.σ. δυνατότητα πολλαπλών απαντήσεων) που οι νέοι Έλληνες προχωρούν στην αγορά παραποιημένων προϊόντων είναι «επειδή είναι φθηνότερα» (60,27%), «επειδή δεν με ενδιαφέρει αν είναι γνήσιο ή “μαϊμού”» (34,87%), «επειδή είναι πιο εύκολο να παραγγείλεις ένα παραποιημένο προϊόν» (22,78%), «επειδή υπάρχουν περισσότερες επιλογές» (21,6%) και «επειδή μπορείς να το αποκτήσεις πιο γρήγορα» (20,73%).

Εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι για τους νέους Έλληνες το ρίσκο τιμωρίας είναι από τους λιγότερο σημαντικούς λόγους που θα λειτουργούσε αποτρεπτικά στο να αγοράσουν ένα παραποιημένο προϊόν. Μόλις το 11,64% το βρήκε ως σοβαρό λόγο όταν ο μέσος όρος στην Ευρώπη είναι σχεδόν διπλάσιος (21,22%). Αντίθετα, βασικοί λόγοι που θα λειτουργούσαν αποτρεπτικά είναι η αρνητική εμπειρία από προϊόν κακής ποιότητας (44,67%), η αρνητική εμπειρία από ένα μη ασφαλές ή επικίνδυνο προϊόν (33,34%) και η άσχημη εμπειρία που μπορεί να έχει ένας γνωστός του από προϊόν «μαϊμού» (32,59%).

Μειώθηκε η πειρατεία

Σε ό,τι αφορά στην απόκτηση άυλων πνευματικών αγαθών (ταινίες, μουσική, συνδρομητικές υπηρεσίες κ.α.) μέσω μη νόμιμων οδών, οι νέοι Έλληνες μπορεί να βρίσκονται πάνω από τον μέσο όρο όμως δείχνουν να βρίσκουν τον «σωστό δρόμο» καθώς τα ποσοστά χρήσης «πειρατικών» προϊόντων έχουν μειωθεί σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα. Συγκεκριμένα ένας στους τέσσερις νέους Έλληνες (25%) έχει αποκτήσει πρόσβαση σε κάποιο άυλο πνευματικό προϊόν μέσω παράνομων πηγών τους τελευταίους δώδεκα μήνες, ποσοστό 9% χαμηλότερο σε σχέση με πριν από δύο χρόνια. Τα μεγαλύτερα ποσοστά παρανομίας οι νέοι Έλληνες τα καταγράφουν στο «κατέβασμα» ταινιών (34%), μουσικής (21%) και στην παρακολούθηση αθλητικών γεγονότων σε ζωντανή αναμετάδοση (20%).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!