Γ.Δ.
1022.82 -0,19%
ACAG
0,00%
13.42
CENER
+0,53%
3.785
CNLCAP
0,00%
7.65
DIMAND
-3,23%
13.5
TITC
+1,25%
14.62
ΑΑΑΚ
0,00%
10
ΑΑΑΠ
-10,14%
6.2
ΑΒΑΞ
-1,57%
0.938
ΑΒΕ
+3,11%
0.53
ΑΔΜΗΕ
-0,30%
1.986
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.5
ΑΛΜΥ
+2,58%
2.19
ΑΛΦΑ
+2,39%
1.2435
ΑΝΔΡΟ
-0,77%
6.45
ΑΝΕΚ
+2,56%
0.2
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.264
ΑΡΑΙΓ
+1,72%
6.5
ΑΣΚΟ
0,00%
2.15
ΑΣΤΑΚ
-2,36%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.33
ΑΤΡΑΣΤ
+0,85%
4.74
ΑΤΤ
-4,37%
0.14
ΑΤΤΙΚΑ
+0,42%
2.4
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.18
ΒΙΟ
+0,65%
4.67
ΒΙΟΚΑ
+3,13%
1.65
ΒΙΟΣΚ
-3,18%
0.67
ΒΙΟΤ
-3,85%
0.25
ΒΙΣ
-10,00%
0.252
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
-0,80%
1.24
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,48%
12.46
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.2
ΔΕΗ
-1,35%
7.3
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
-1,46%
0.808
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,65%
0.331
ΕΒΡΟΦ
-5,15%
0.774
ΕΕΕ
+0,63%
22.24
ΕΚΤΕΡ
-2,14%
1.6
ΕΛΒΕ
0,00%
4.82
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.41
ΕΛΙΝ
+3,26%
1.9
ΕΛΛ
+0,58%
17.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,96%
2.1
ΕΛΠΕ
-0,51%
7.74
ΕΛΣΤΡ
-0,79%
2.5
ΕΛΤΟΝ
-0,88%
2.25
ΕΛΧΑ
-1,70%
1.732
ΕΝΤΕΡ
+5,60%
4.15
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.135
ΕΠΣΙΛ
+0,60%
6.72
ΕΣΥΜΒ
-3,44%
0.618
ΕΤΕ
-0,09%
4.346
ΕΥΑΠΣ
+1,13%
3.59
ΕΥΔΑΠ
0,00%
7
ΕΥΡΩΒ
+3,20%
1.24
ΕΧΑΕ
-2,44%
3.805
ΙΑΤΡ
-1,49%
1.655
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.574
ΙΛΥΔΑ
+1,71%
1.19
ΙΝΚΑΤ
+2,90%
1.56
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.368
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
3.76
ΙΝΛΟΤ
-0,78%
0.635
ΙΝΤΕΚ
-1,34%
3.68
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.4
ΙΝΤΕΤ
-0,47%
1.07
ΙΝΤΚΑ
-0,66%
1.81
ΚΑΜΠ
+0,81%
2.5
ΚΑΡΕΛ
-2,56%
304
ΚΕΚΡ
+0,64%
1.25
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.2
ΚΛΜ
+5,08%
0.744
ΚΟΡΔΕ
+0,60%
0.502
ΚΟΥΑΛ
+1,64%
0.497
ΚΟΥΕΣ
+1,54%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.216
ΚΡΙ
-0,32%
6.18
ΚΤΗΛΑ
-3,43%
1.69
ΚΥΡΙΟ
-0,91%
1.09
ΛΑΒΙ
-1,34%
0.442
ΛΑΜΔΑ
+2,28%
6.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.226
ΛΕΒΠ
0,00%
0.266
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.15
ΛΟΓΟΣ
-1,88%
1.045
ΛΟΥΛΗ
-1,20%
2.46
ΛΥΚ
-2,78%
2.45
ΜΑΘΙΟ
-3,50%
0.69
ΜΕΒΑ
0,00%
2.66
ΜΕΝΤΙ
+1,72%
3.55
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47.2
ΜΙΓ
+14,44%
0.0515
ΜΙΝ
0,00%
0.488
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,23%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-3,80%
0.708
ΜΟΤΟ
-1,72%
2.28
ΜΟΥΖΚ
-1,42%
0.692
ΜΠΕΛΑ
-2,89%
16.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.25
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
-0,26%
1.95
ΜΠΤΚ
+11,29%
0.69
ΜΥΤΙΛ
-3,27%
23.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.3
ΝΑΥΠ
0,00%
1.12
ΞΥΛΚ
+2,64%
0.233
ΞΥΛΠ
0,00%
0.24
ΟΛΘ
-1,65%
23.9
ΟΛΠ
-0,46%
17.3
ΟΛΥΜΠ
-0,48%
2.09
ΟΠΑΠ
-1,29%
13.78
ΟΤΕ
-3,15%
14.47
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.3
ΠΑΙΡ
+1,72%
0.946
ΠΑΠ
0,00%
2.48
ΠΕΙΡ
+0,96%
1.889
ΠΕΤΡΟ
+0,33%
6.12
ΠΛΑΘ
-0,45%
4.38
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.58
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.5
ΠΡΔ
-7,63%
0.545
ΠΡΕΜΙΑ
+0,45%
1.12
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.95
ΠΡΟΦ
+0,16%
3.1
ΡΕΒΟΙΛ
-1,53%
1.29
ΣΑΡ
+5,48%
7.7
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.0245
ΣΕΝΤΡ
+0,33%
0.301
ΣΙΔΜΑ
-1,17%
2.53
ΣΠΕΙΣ
+2,56%
6.4
ΣΠΙ
-2,22%
0.616
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-2,15%
20
ΤΖΚΑ
-3,13%
1.86
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.01
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.236
ΦΙΕΡ
-2,91%
0.433
ΦΛΕΞΟ
-1,19%
8.3
ΦΡΙΓΟ
-1,82%
0.108
ΦΡΛΚ
-2,16%
3.63
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.53
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Λ. Κύμης: Τον Δεκέμβριο υπογράφεται η σύμβαση των 245 εκατ. για την επέκταση

Μέσα στον Δεκέμβριο υπογράφεται η σύμβαση, ύψους 245 εκατ. ευρώ, για την κατασκευή της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την εθνική οδό από την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – Intrakat. Στην κυβέρνηση υποστηρίζουν πως λόγω της κρισιμότητας του στοιχειωμένου έργου, που θα αποσυμφορήσει την Αττική Οδό στο ύψος του κόμβου Μεταμόρφωσης, «δαπανήθηκε πολιτικό κεφάλαιο ώστε να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή». Η τελευταία, που αποφεύγει πλέον να χρηματοδοτήσει οδικούς άξονες, κατανόησε την κρισιμότητα του έργου που καθυστερεί επί δεκαετίες, και προχώρησε κατά προτεραιότητα η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Υποδομών. 

Όσο για τις υπόλοιπες επεκτάσεις της Αττικής Οδού, όπως η σήραγγα Ηλιουπόλεως που θα συνδέει τον Καρέα με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης και η επέκταση προς Λαύριο και Ραφήνα, προτεραιότητα έχει δοθεί στο πρώτο έργο. Ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής και ο υφυπουργός Γ. Καραγιάννης δήλωσαν τις τελευταίες ημέρες πως τελικά ο όμιλος Λάτση θα πληρώσει το κόστος για τη μελέτη της σήραγγας Ηλιοπούλεως. Χωρίς τη σήραγγα και την αναβάθμιση της Βουλιαγμένης σε ελεύθερη λεωφόρο (χωρίς φανάρια, κατά τα πρότυπα της Αττικής Οδού), αναμένεται κυκλοφοριακό χάος λόγω της επένδυσης στο Ελληνικό, σε μια ήδη επιβαρυμένη περιοχή.

Η χρηματοδότηση της μελέτης από τον όμιλο Λάτση (την Lamda Development που προωθεί την επένδυση στο Ελληνικό) σημαίνει πως το υπουργείο κερδίζει γύρω στα τρία χρόνια. Τόσο θα απαιτούνταν για την προκήρυξη της μελέτης ως δημόσιο έργο, κ.λπ. Πώς θα χρηματοδοτηθεί, όμως, το συγκεκριμένο έργο; Στο υπουργείο Υποδομών θέλουν να το προχωρήσουν ως δημόσιο έργο και κατά πληροφορίες εξετάζουν ήδη μια λύση που θα τους επιτρέψει να αντλήσουν τα απαιτούμενα κεφάλαια. Αν δεν προχωρήσει η συγκεκριμένη λύση, τότε η κατάσταση γίνεται περίπλοκη καθώς είναι δύσκολο να υλοποιηθεί ένα ακόμα οδικό έργο με σύμβαση παραχώρησης (και πρόσθετα διόδια) στην Αττική.

Σε σχέση με τις άλλες δύο επεκτάσεις, προς Λαύριο και Ραφήνα, δε φαίνεται να αποτελούν πρώτη προτεραιότητα για το υπουργείο, αν και προχωρά ο σχεδιασμός για την αναβάθμιση των υφιστάμενων οδικών αξόνων. Η αναβάθμισή τους, έστω σε δεύτερο χρόνο, είναι απαραίτητη στην περίπτωση που αναπτυχθούν τα λιμάνια του Λαυρίου και της Ραφήνας. Μέχρι το πρώτο (ή το δεύτερο) τρίμηνο του 2023 αναμένεται πάντως να υπάρχουν προσωρινοί ανάδοχοι για τις επεκτάσεις του προαστιακού προς τα δύο λιμάνια. Οι δύο επεκτάσεις περιλαμβάνονται στο πακέτο των έξι σιδηροδρομικών έργων, ύψους τεσσάρων δισ. ευρώ, τα οποία προωθούνται με τη μέθοδο μελέτη – κατασκευή και βρίσκονται πολύ ψηλά στην ατζέντα του υπουργού Υποδομών Κ. Καραμανλή.

Η αναβάθμιση των οδικών αξόνων προς το Λαύριο και τη Ραφήνα θα μπορούσε πιθανώς να γίνει και με το μοντέλο των Πρότυπων Προτάσεων που ψηφίστηκε φέτος από τη Βουλή, σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου. 

Εσχάτως στα οδικά έργα της Αττικής άνοιξε και άλλο ένα μέτωπο μετά τις εισηγήσεις του ΤΑΙΠΕΔ για κυμαινόμενα διόδια στην Αττική Οδό, με βάση τη νέα σύμβαση παραχώρησης. Ο διαγωνισμός για τη νέα σύμβαση παραχώρησης είναι σε εξέλιξη με σοβαρότατο ενδιαφέρον από Ελλάδα και εξωτερικό. Η πρόταση για κυμαινόμενα διόδια, που ακούγεται πως έπεσε στο τραπέζι από γαλλικούς ομίλους, δεν απορρίπτεται από την κυβέρνηση, αλλά έχει ζητηθεί πρόσθετη τεκμηρίωση. Τα αρμόδια στελέχη υπενθυμίζουν με κάθε ευκαιρία πως το ύψος και η δομή των διοδίων θα αποφασιστεί σε κυβερνητικό επίπεδο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!