Γ.Δ.
1447.95 +0,89%
ACAG
+0,91%
6.62
CENER
-0,53%
7.48
CNLCAP
+6,33%
8.4
DIMAND
-0,52%
9.56
OPTIMA
+3,31%
10.62
TITC
+0,89%
28.35
ΑΑΑΚ
+0,72%
7
ΑΒΑΞ
+2,05%
1.49
ΑΒΕ
+1,71%
0.475
ΑΔΜΗΕ
+0,23%
2.205
ΑΚΡΙΤ
+1,60%
0.955
ΑΛΜΥ
-0,71%
2.78
ΑΛΦΑ
+0,74%
1.643
ΑΝΔΡΟ
+0,59%
6.84
ΑΡΑΙΓ
-0,16%
12.24
ΑΣΚΟ
+0,38%
2.65
ΑΣΤΑΚ
+1,63%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
-0,45%
11
ΑΤΤΙΚΑ
-1,27%
2.33
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,44%
5.63
ΒΙΟΚΑ
-0,37%
2.66
ΒΙΟΣΚ
-1,19%
1.245
ΒΙΟΤ
+2,19%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.2
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
-2,11%
1.62
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,35%
16.48
ΔΑΑ
+0,02%
8.42
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,24%
11.44
ΔΟΜΙΚ
+0,54%
4.62
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,15%
0.345
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.675
ΕΕΕ
+0,81%
29.7
ΕΚΤΕΡ
+0,44%
4.58
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+2,92%
2.47
ΕΛΛ
+0,35%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,18%
2.57
ΕΛΠΕ
+1,33%
8.375
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.46
ΕΛΤΟΝ
-3,04%
1.788
ΕΛΧΑ
+1,05%
1.924
ΕΝΤΕΡ
+0,26%
7.86
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.158
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+2,44%
1.26
ΕΤΕ
+0,93%
7.63
ΕΥΑΠΣ
+1,24%
3.26
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.7
ΕΥΡΩΒ
+1,11%
2.012
ΕΧΑΕ
+0,79%
5.13
ΙΑΤΡ
+3,10%
1.665
ΙΚΤΙΝ
-0,34%
0.4365
ΙΛΥΔΑ
+6,75%
1.66
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.96
ΙΝΛΙΦ
+1,04%
4.85
ΙΝΛΟΤ
+0,71%
1.134
ΙΝΤΕΚ
+1,94%
6.32
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,27%
4.3
ΙΝΤΕΤ
+5,14%
1.33
ΙΝΤΚΑ
+0,86%
3.5
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
+0,93%
1.62
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.585
ΚΟΡΔΕ
+9,80%
0.56
ΚΟΥΑΛ
+2,92%
1.41
ΚΟΥΕΣ
+7,79%
5.95
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,14%
1.43
ΛΑΒΙ
+3,61%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+0,44%
6.85
ΛΑΜΨΑ
+1,21%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
-8,57%
0.32
ΛΕΒΠ
-2,98%
0.326
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,16%
1.42
ΛΟΥΛΗ
+3,02%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
-1,52%
3.9
ΜΕΝΤΙ
+4,18%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,63%
4.09
ΜΙΝ
+0,78%
0.65
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,75%
26.8
ΜΟΝΤΑ
+0,33%
3.07
ΜΟΤΟ
+0,50%
2.995
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,42%
28.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
+0,95%
38.08
ΝΑΚΑΣ
-3,42%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,49%
1.03
ΞΥΛΚ
-2,02%
0.291
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-13,94%
0.284
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.5
ΟΛΠ
+1,44%
24.6
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.87
ΟΠΑΠ
+1,41%
16.51
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,45%
0.887
ΟΤΕ
+0,14%
14.24
ΟΤΟΕΛ
-0,32%
12.66
ΠΑΙΡ
+1,67%
1.22
ΠΑΠ
+0,38%
2.62
ΠΕΙΡ
+0,74%
3.95
ΠΕΤΡΟ
+0,94%
8.62
ΠΛΑΘ
+1,38%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
-7,69%
7.2
ΠΡΟΦ
+1,23%
4.515
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.6
ΣΑΡ
+1,73%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+2,53%
2.03
ΣΠΕΙΣ
-0,25%
7.92
ΣΠΙ
+1,11%
0.728
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,33%
18.16
ΤΖΚΑ
-2,41%
1.62
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,47%
1.716
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,09%
0.37
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+1,27%
0.318
ΦΡΛΚ
-1,09%
4.09
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.7

Στην τελική ευθεία η σιδηροδρομική σύνδεση Ρίου με το λιμάνι της Πάτρας

Στην τελική ευθεία για την ανάδειξη αναδόχου εισέρχεται ένα πολύ σημαντικό σιδηροδρομικό έργο για την Πελοπόννησο που θα συνδέει το λιμάνι της Πάτρας με το Ρίο, ενώ θα περιλαμβάνει την κατασκευή της τρίτης μεγαλύτερης σήραγγας στην Ελλάδα.

Μάλιστα, ξεπεράστηκε το «αγκάθι» της χρηματοδότησης του έργου καθώς έχουν ξεκινήσει ήδη οι διαδικασίες ένταξης του στο νέο ΕΣΠΑ 2021 -2027, αλλά και στο CEF ΙΙ (Connecting Facility Europe) της νέας περιόδου.

Έρευνα της MRB για λογαριασμό της ΕΡΓΟΣΕ

Κατά κοινή ομολογία πρόκειται για ένα έργο με πολλαπλά οφέλη για τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής, μειώνοντας τον χρόνο πρόσβασης προς την Αθήνα και τις υπόλοιπες πόλεις της Ελλάδας, η υλοποίηση του οποίου αναμφίβολα θα αναβαθμίσει τις συνδυασμένες μεταφορές και την εμπορική δραστηριότητα του λιμένα Πατρών.

Η αποδοχή εξάλλου του έργου αυτού και η αναγνώριση της αξίας του από τους δημότες της Πάτρας, αποτυπώνεται σε μια έρευνα που διεξήγαγε η MRB για λογαριασμό της ΕΡΓΟΣΕ, που σκοπό είχε να εντοπιστούν οι όποιες ανησυχίες και προβληματισμοί της τοπικής κοινωνίας για το έργο.

Άμεση υλοποίηση του έργου που συνδυάζει την υπόγεια και υπέργεια όδευση, επιθυμεί το 60% των ερωτηθέντων δημοτών της Πάτρας στην έρευνα της MRB

Το έργο που εξασφαλίζει τη σύνδεση του νέου λιμένα Πατρών με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, αλλά και τη διασύνδεση με την υφιστάμενη γραμμή προς Πύργο μέσω μετεπιβίβασης, αποτελεί εδώ και χρόνια σημείο τριβής για το αν θα είναι πλήρης ή μερική η υπογειοποίηση της νέας διπλής ηλεκτροδοτούμενης γραμμής. Σύμφωνα με τον υφιστάμενο σχεδιασμό υλοποίησης του έργου που βρίσκεται σε προχωρημένο διαγωνιστικό στάδιο η υπογειοποίηση θα ξεκινά από την οδό Κανελλοπούλου έως τον Άγιο Ανδρέα και όχι από το Ρίο.

Το 75,7% των ερωτηθέντων δημοτών της Πάτρας, σύμφωνα με την έρευνα, πιστεύει ότι θα ωφεληθεί από το έργο όταν ολοκληρωθεί, είτε οικονομικά, είτε ως προς την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής

Ο βαθμός ωφέλειας του σιδηροδρομικού έργου εστιάζεται κυρίως στην αναβάθμιση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής (46,1%) ή σε συνδυασμό που απορρέει από οφέλη ποιότητας ζωής & οικονομικά (27,6%).

Μείωση του χρόνου πρόσβασης στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, εμπορική ανάπτυξη του λιμένα Πατρών, δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, ιεραρχούν ως σημαντικότερα οφέλη του έργου οι δημότες της πόλης, σύμφωνα με έρευνα της MRB.

Τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα για τους δημότες της Πόλης είναι ότι θα:

▪ μειωθεί ο χρόνος πρόσβασης προς την Αθήνα και τις υπόλοιπες πόλεις της Ελλάδας (58,4%)

▪ βοηθήσει στην εμπορική ανάπτυξη του λιμανιού της Πόλης (55,9%)

▪ δημιουργηθούν θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή και την λειτουργία του έργου (54,6%)

▪ αναβαθμιστεί όλη η πόλη και θα αποκτήσει ένα σύγχρονο πρόσωπο (53,4%)

▪ βοηθήσει στην αύξηση της επιβατικής κίνησης του λιμανιού της πόλης (51,4%)

▪ αποκτήσει η πόλη της Πάτρας ένα σύγχρονο σύστημα αστικών συγκοινωνιών (51%).

Τα ποσοστά που αναφέρονται στα παραπάνω πλεονεκτήματα αφορούν τους δημότες που δήλωσαν ότι συμφωνούν «Πολύ» με το κάθε ένα από αυτά. Εάν σε αυτούς προσθέσουμε και όσους δηλώνουν ότι συμφωνούν «Αρκετά», δηλαδή τοποθετούνται σαφώς θετικά τότε τα ποσοστά εκτοξεύονται στην περιοχή του 90%.

Η κοινή γνώμη εμφανίζεται περισσότερο θετικά προσκείμενη στην εναλλακτική του έργου που συνδυάζει την υπόγεια και υπέργεια όδευση, γιατί επιθυμούν το έργο να υλοποιηθεί άμεσα.

Ωστόσο, το 34,1% των δημοτών ζητά την πλήρη υπογειοποίηση της γραμμής από το Ρίο έως το νέο λιμάνι. Η εναλλακτική αυτή έχει σχεδόν διπλάσιο κόστος από την πρώτη και για τον λόγο αυτό συνάντα σοβαρά εμπόδια ως προς την χρηματοδότησή της από την Ευρωπαϊκή Ένωση, με πιθανό ενδεχόμενο να υπάρξουν σοβαρές καθυστερήσεις ή ακόμα και ματαίωση του έργου.

Πέρα από τα πλεονεκτήματα και τα οφέλη που αναγνωρίζουν στην πλειοψηφία τους οι ερωτηθέντες δημότες, η έρευνα κατέγραψε ότι στις μελέτες που θα εκπονηθούν κατά τη διαδικασία υλοποίηση του έργου, να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση σε:

▪ χώρους πράσινου, άθλησης και περιπάτου στην πόλη

▪ στα επίπεδα θορύβου και όχλησης από την λειτουργία της γραμμής.

Στις προτεραιότητες όλων των κατοίκων είναι η οικονομική ανάπτυξη για όλη την πόλη και η αναβάθμιση των περιοχών που γειτνιάζουν με την υπάρχουσα παλιά σιδηροδρομική γραμμή όταν θα κατασκευαστεί η νέα γραμμή. Γεγονός που συνάδει με το στρατηγικό σχέδιο της ΕΡΓΟΣΕ για την ανάπτυξη υποδομών που θα αναβαθμίσουν τον ελληνικό σιδηρόδρομο με αναπτυξιακό αποτύπωμα για την οικονομία συνολικά της χώρας.

Ταυτότητα της έρευνας

Η έρευνα διενεργήθηκε από την MRB, για λογαριασμό της ΕΡΓΟΣΕ, με σκοπό την αποτύπωση των απόψεων των πολιτών του Δήμου Πατρέων, σε δείγμα 700 κατοίκων, από τις 3 έως τις 10 Οκτωβρίου του 2022.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!