Γ.Δ.
1435.19 0,00%
ACAG
0,00%
6.56
CENER
0,00%
7.52
CNLCAP
0,00%
7.9
DIMAND
0,00%
9.61
OPTIMA
0,00%
10.28
TITC
0,00%
28.1
ΑΑΑΚ
0,00%
6.95
ΑΒΑΞ
0,00%
1.46
ΑΒΕ
0,00%
0.467
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.2
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.94
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
0,00%
1.631
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
0,00%
12.26
ΑΣΚΟ
0,00%
2.64
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.34
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.06
ΑΤΤ
0,00%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.55
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.26
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.2
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.655
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.26
ΔΑΑ
0,00%
8.418
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
0,00%
11.3
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.349
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.68
ΕΕΕ
0,00%
29.46
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.56
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
0,00%
2.4
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.54
ΕΛΠΕ
0,00%
8.265
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.46
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.844
ΕΛΧΑ
0,00%
1.904
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.158
ΕΠΣΙΛ
0,00%
10.1
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.23
ΕΤΕ
0,00%
7.56
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.22
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.73
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.99
ΕΧΑΕ
0,00%
5.09
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.438
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.555
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.965
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.8
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.126
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.265
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.47
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.605
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.585
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.51
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.37
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.52
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.4
ΛΑΒΙ
0,00%
0.83
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.82
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.336
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.65
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.87
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
0,00%
3.985
ΜΙΝ
0,00%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
26.6
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.06
ΜΟΤΟ
0,00%
2.98
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
0,00%
28.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
0,00%
37.72
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
1.025
ΞΥΛΚ
0,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.33
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.5
ΟΛΠ
0,00%
24.25
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.87
ΟΠΑΠ
0,00%
16.28
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.883
ΟΤΕ
0,00%
14.22
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.2
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
0,00%
3.921
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.54
ΠΛΑΘ
0,00%
3.995
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.152
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
4.46
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.585
ΣΑΡ
0,00%
11.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.98
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.94
ΣΠΙ
0,00%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.1
ΤΖΚΑ
0,00%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.708
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.314
ΦΡΛΚ
0,00%
4.135
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.7

Τα 23 εμβληματικά έργα του νέου ΕΣΠΑ – Πίνακας

Είκοσι τρία έργα και δράσεις στρατηγικής σημασίας έχουν συμπεριληφθεί στο νέο ΕΣΠΑ 2021-2027. Πρόκειται για γνωστά έργα, όπως είναι ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), η Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, το Εξοικονομώ κατ’ Οίκον για τα έτη 2023-2024, αλλά και λιγότερο γνωστά έργα, όπως είναι «Οι νταντάδες της γειτονιάς», η προμήθεια τριών πυροσβεστικών αεροσκαφών Canadair, η δημιουργία Ζώνης Καινοτομίας στη Δυτική Μακεδονία, η νέα χρηματοδότηση του EquiFund με 250 εκατ. ευρώ κ.ά. Μεγάλος δε αριθμός από αυτά τα εμβληματικά έργα θα συγχρηματοδοτηθούν και από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Ωστόσο, το νέο ΕΣΠΑ περιλαμβάνει και μια σειρά έργων που δεν πρόλαβαν να τελειώσουν μέσα στο προηγούμενο ΕΣΠΑ. Ένα εξ’ αυτών είναι το UltraFast BroadBand (UFBB), το οποίο, παρά τις προσπάθειες για υλοποίηση μέρους των δαπανών στο υφιστάμενο ΕΣΠΑ, δεν το κατάφερε. Το ίδιο ισχύει για τη Γραμμή 4 της Αττικό Μετρό, που καθυστέρησε σχεδόν ενάμισι έτος στο Συμβούλιο της Επικρατείας και, ως συνέπεια, με εξαίρεση τις μελέτες και τις πρόδρομες εργασίες, το σύνολο του έργου μεταφέρεται στη νέα προγραμματική περίοδο 2021-2027.

Στη νέα περίοδο μεταφέρεται και η ολοκλήρωση του νέου Λιμένα Κρουαζιέρας στον ΟΛΠ, το εθνικό δίκτυο δημόσιας διοίκησης «Σύζευξις ΙΙ», τα περισσότερα σιδηροδρομικά έργα (Κιάτο-Ροδοδάφνη, σηματοδότηση Θεσσαλονίκη-Ειδομένη κ.ά.), όπως επίσης και τα έργα διαχείρισης λυμάτων Ανατολικής Αττικής.

Αντίθετα, μεταξύ των έργων στρατηγικής σημασίας της περασμένης περιόδου που θα κλείσουν ομαλά είναι:

  • το μετρό της Θεσσαλονίκης Βασική Γραμμή συν Προμήθεια Συρμών,
  • η ενεργειακή διασύνδεση των Κυκλάδων,
  • η ενεργειακή σύνδεση της Κρήτης-Πελοποννήσου (φάση Ι),
  • η Ολοκληρωμένη Διαχείριση Απορριμμάτων Πελοποννήσου (ΣΔΙΤ),
  • η σύσταση του Ταμείου Επιχειρηματικών Συμμετοχών (EquiFund),
  • η Σύσταση Ταμείου Επιχειρηματικότητας ΙΙ (ΤΕΠΙΧ ΙΙ),
  • η σύσταση του Ταμείου Υποδομών κ.ά.
Πατήστε στην εικόνα για μεγέθυνση του πίνακα
Πατήστε στην εικόνα για μεγέθυνση του πίνακα

Σημειώνεται ότι δαπάνες στο ΕΣΠΑ 2014-2020 μπορούν να γίνουν μέχρι 31/12/2023. Για τα έργα που θα κλείσουν ομαλά οι δαπάνες που έχουν γίνει και εκταμιευθεί ανέρχονται σε ποσοστό 70% έως 90%, ανάλογα με το έργο. Πάντως, ζήτημα απορρόφησης πόρων δεν τίθεται στο ΕΣΠΑ 2014-2020, δεδομένου ότι υπάρχουν εντάξεις έργων και δράσεων που ξεπερνούν τον προϋπολογισμό της δημόσιας χρηματοδότησης.

Το ζητούμενο είναι να μείνουν όσο το δυνατόν λιγότερα έργα και μικρότερου προϋπολογισμού που θα αναγκαστούν να χρηματοδοτηθούν με εθνικούς πόρους.

Από τα νέα εμβληματικά έργα ξεχωρίζουν 23, με προϋπολογισμό από 40 εκατ. ευρώ, που έχει προϋπολογιστεί η αναβάθμιση του συστήματος παρακολούθησης σκαφών στις ελληνικές θάλασσες (VTMIS), έως 1,6 δισ. ευρώ, που είναι ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός του ΒΟΑΚ και αφορά το μεγαλύτερο τμήμα του οδικού άξονα Χανιά-Χερσόνησος. Σημειώνεται ότι συνιστά επιτυχία της κυβέρνησης που επέτρεψε η Κομισιόν τη χρηματοδότηση του έργου, καθώς στη νέα προγραμματική περίοδο δεν επιτρέπονται επενδύσεις σε έργα υποδομών αυτού του είδους.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!