Γ.Δ.
1447.82 0,00%
ACAG
0,00%
6.5
CENER
0,00%
7.44
CNLCAP
0,00%
6.75
DIMAND
0,00%
9.69
OPTIMA
0,00%
10.28
TITC
0,00%
28.35
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
0,00%
1.49
ΑΒΕ
0,00%
0.491
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.25
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.91
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
0,00%
1.667
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
0,00%
12.33
ΑΣΚΟ
0,00%
2.66
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.4
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.54
ΑΤΤ
0,00%
11.3
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.77
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.65
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.22
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.182
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.5
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.6
ΔΑΑ
0,00%
8.448
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
0,00%
11.42
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.48
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.35
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.685
ΕΕΕ
0,00%
29.5
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.225
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
0,00%
2.41
ΕΛΛ
0,00%
14.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.57
ΕΛΠΕ
0,00%
8.31
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.48
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.86
ΕΛΧΑ
0,00%
1.97
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.86
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.143
ΕΠΣΙΛ
0,00%
9.61
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.245
ΕΤΕ
0,00%
7.512
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.27
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.9845
ΕΧΑΕ
0,00%
5.23
ΙΑΤΡ
0,00%
1.65
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.455
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.65
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.03
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.82
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.17
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.4
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.235
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.55
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.595
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
0,00%
1.595
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.54
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.426
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.7
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.4
ΛΑΒΙ
0,00%
0.855
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.03
ΛΑΜΨΑ
0,00%
32.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.352
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.065
ΜΕΒΑ
0,00%
3.87
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.92
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
0,00%
3.91
ΜΙΝ
0,00%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
26.54
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.02
ΜΟΤΟ
0,00%
3.03
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.74
ΜΠΕΛΑ
0,00%
28.06
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.945
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.8
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
0,00%
1.03
ΞΥΛΚ
0,00%
0.3
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.4
ΟΛΠ
0,00%
24.75
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.9
ΟΠΑΠ
0,00%
16.65
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.878
ΟΤΕ
0,00%
14.42
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.88
ΠΑΙΡ
0,00%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.62
ΠΕΙΡ
0,00%
4
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.66
ΠΛΑΘ
0,00%
4.07
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
4.445
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.625
ΣΑΡ
0,00%
11.76
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.38
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.06
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.54
ΣΠΙ
0,00%
0.77
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.3
ΤΖΚΑ
0,00%
1.675
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.746
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.361
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.25
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.314
ΦΡΛΚ
0,00%
4.17
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Γιατί ο ελληνικός τουρισμός πρέπει να επενδύσει σε γαστρονομία και ευεξία

Η γαστρονομία και η ευεξία βρίσκονται σταθερά μέσα στα κορυφαία ταξιδιωτικά trends και οι τουριστικοί επιχειρηματίες στρέφουν την προσοχή τους στη δημιουργία προϊόντων που απαντούν σε αυτές τις ανάγκες.

Στη φετινή της έκθεση «2023 Global Travel Trends Report», η American Express Travel® αποκαλύπτει ότι μεταξύ των τεσσάρων hot ταξιδιωτικών τάσεων είναι η γαστρονομία και η αυτοφροντίδα.

Από την επίσκεψη σε κορυφαία εστιατόρια και τοπικά αγαπημένα εστιατόρια μέχρι την παρακολούθηση μαθημάτων μαγειρικής, το φαγητό έχει τεράστιο αντίκτυπο στο πού ταξιδεύουν οι άνθρωποι.

  • Το 81% των ερωτηθέντων συμφωνεί ότι η δοκιμή τοπικών σπεσιαλιτέ και κουζινών είναι το μέρος του ταξιδιού που περιμένουν με μεγαλύτερη ανυπομονησία.
  • Το 66% των ερωτηθέντων Gen Z και Millennials συμφωνούν ότι αντλούν την περισσότερη έμπνευση για φαγητό κατά τη διάρκεια του ταξιδιού από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  • Σχεδόν οι μισοί (47%) από τους ερωτηθέντες Gen Z και Millennials συμφωνούν ότι έχουν προγραμματίσει ένα ολόκληρο ταξίδι για να επισκεφθούν ένα συγκεκριμένο εστιατόριο.

Η προτεραιότητα στην αυτοφροντίδα οδηγεί σε αύξηση των διακοπών αναζωογόνησης.

  • Το 73% των ερωτηθέντων σχεδιάζουν διακοπές για να βελτιώσουν την ψυχική, σωματική και συναισθηματική τους υγεία φέτος.
  • Το 60% των ερωτηθέντων Gen Z και Millennials δηλώνουν ότι κάνουν τα πάντα για να κλείσουν ξενοδοχεία που προσφέρουν υπηρεσίες σπα και ευεξίας.

Η θέση της Ελλάδας

Η Ελλάδα είναι μια χώρα που δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει καμία άλλη, τόσο σε ό,τι αφορά τη γαστρονομία της όσο και την ευεξία. Κι όμως, η ικανοποίηση των τουριστών από αυτά τα δύο στοιχεία, αν και είναι θετική, σίγουρα δεν είναι στα επίπεδα που θα μπορούσε να είναι. Είναι χαρακτηριστικό ότι κανένας προορισμός στην Ελλάδα δεν περιλαμβάνεται στο Top 20 των προορισμών των foodies (σημειωτέον η Κωνσταντινούπολη φιγουράρει στο Νο 19), ούτε στο Top 12 των wellness προορισμών.

Στην ετήσια έρευνα που κάνει ο ΙΝΣΕΤΕ, αναλύοντας στοιχεία που συγκεντρώνει η Review Pro, ο δείκτης ικανοποίησης σε ό,τι αφορά το φαγητό-ποτό, αν και είναι υψηλός (83,5%), πέρυσι σημείωσε μείωση σε σύγκριση και με το 2022 και με το 2019. Σε ό,τι αφορά τα ξενοδοχεία ειδικά, πρώτο στις θετικές αναφορές των χρηστών του Διαδικτύου είναι το πρωινό, αλλά επίσης πρώτο στις αρνητικές αναφορές είναι το ποτό. Το κομμάτι της ευεξίας εμφανίζεται με θετικές αναφορές στα σπα (στη 10η θέση), με λέξη-κλειδί το μασάζ.

Είναι προφανές ότι και τα δύο αυτά τουριστικά «προϊόντα» έχουν τη δυνατότητα να δώσουν πολύ περισσότερα στον ελληνικό τουρισμό.

Ο τουρισμός ευεξίας αυξάνει τα έσοδα

Ο προβλεπόμενος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης του τουρισμού ευεξίας για τα επόμενα χρόνια είναι στο 21%, κάτι που δείχνει τη μεγάλη δυναμική του. Περιλαμβάνει όλων των ειδών spas (hotel & resort spas, day spas, beauty salons, cruise-ship spas), κέντρα θαλασσοθεραπείας, ιαματικά κέντρα, health & fitness centers, σε μερικές περιπτώσεις και τον αθλητικό τουρισμό (όχι επαγγελματικό), καθώς και όλες τις δραστηριότητες και τα προγράμματα ευεξίας (όπως διάφορα retreats).

Οι τουρίστες ευεξίας ξοδεύουν διπλάσια σε ό,τι αφορά την εστίαση, μένουν κατά μέσο όρο 1,5 μέρα περισσότερο και είναι κατά 33% πιθανότερο να επιλέξουν σουίτα για τη διαμονή τους. Μελέτες έχουν δείξει ότι από καθαρά οικονομικής άποψης, ένα spa, εκτός των εσόδων που φέρνει το ίδιο, συμβάλλει στην αύξηση του RevPAR (έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο) κατά τουλάχιστον 10%-11%.

Τα ξενοδοχεία στην Ελλάδα έχουν αρχίσει να επενδύουν συστηματικά σε κέντρα ευεξίας και spa και πολλά από αυτά αποσπούν και διεθνείς βραβεύσεις. Ο συνδυασμός με μια σειρά από άλλες υπηρεσίες, όπως εξειδικευμένη διατροφή, προγράμματα άθλησης, προγράμματα mental wellness (π.χ. yoga, tai-chi, meditations), αλλά και η διαμόρφωση κατάλληλων συνθηκών στα δωμάτια για άνετο και ξεκούραστο ύπνο, είναι αυτά που μπορούν να δώσουν το συγκριτικό πλεονέκτημα στα σύγχρονα ξενοδοχεία.

Το φαγητό δεν αφορά μόνο τους foodies

Το καλό φαγητό σε έναν προορισμό αποτελεί μία από τις κορυφαίες αναζητήσεις των ταξιδιωτών όλων των ειδών και όχι μόνο όσων ταξιδεύουν με αποκλειστικό σκοπό τη γαστρονομία.

Η ελληνική γαστρονομική σκηνή, όμως, δεν απολαμβάνει μεγάλης προώθησης στο εξωτερικό. Τα τελευταία χρόνια γίνονται προσπάθειες να ξεφύγει η χώρα από το τρίπτυχο «Greek salad – mouzaka – souvlaki» και να αναδείξει τον πλούτο των τοπικών προϊόντων αλλά και συνταγών.

Μόλις πέρυσι ο ΕΟΤ κατάφερε να συνάψει συνεργασία με τον διάσημο οδηγό Michelin, με σκοπό την προβολή της γαστρονομίας της χώρας μας, ενώ ανακοίνωσε ότι θα διαθέσει σχεδόν μισό εκατομμύριο ευρώ για προβολή. Στην Ελλάδα η παρουσία του Michelin Guide είναι εδώ και πολλά χρόνια ισχνή και περιορίζεται στην Αθήνα όσον αφορά τα εστιατόρια. Από πέρυσι 20 ξενοδοχεία σε όλη τη χώρα μπήκαν στα προτεινόμενα του οδηγού, ένας κλάδος που προφανώς θα αναπτυχθεί περισσότερο από τη γαλλική εταιρεία.

Επιπλέον, οι προορισμοί οργανώνουν ολοένα και περισσότερα φεστιβάλ για την ανάδειξη της τοπικής τους κουζίνας και των τοπικών παραγωγών, αντιλαμβανόμενοι τη σημασία της σύνδεσης της τοπικής παραγωγής με τον τουρισμό.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!