Γ.Δ.
1033.44 +0,37%
ACAG
0,00%
13.42
CENER
-0,81%
3.68
CNLCAP
-1,95%
7.55
DIMAND
+7,06%
13.65
TITC
-0,55%
14.54
ΑΑΑΚ
0,00%
9.5
ΑΑΑΠ
0,00%
6.2
ΑΒΑΞ
+1,08%
0.94
ΑΒΕ
+3,38%
0.55
ΑΔΜΗΕ
-0,31%
1.94
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.585
ΑΛΜΥ
-1,20%
2.465
ΑΛΦΑ
-0,40%
1.255
ΑΝΔΡΟ
+1,54%
6.6
ΑΝΕΚ
-2,73%
0.178
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.264
ΑΡΑΙΓ
+3,82%
6.8
ΑΣΚΟ
+1,38%
2.2
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.6
ΑΤΕΚ
0,00%
0.33
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
4.82
ΑΤΤ
+30,00%
0.182
ΑΤΤΙΚΑ
-10,23%
1.975
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.18
ΒΙΟ
+1,33%
4.56
ΒΙΟΚΑ
+3,07%
1.68
ΒΙΟΣΚ
-0,77%
0.645
ΒΙΟΤ
0,00%
0.26
ΒΙΣ
-9,71%
0.186
ΒΟΣΥΣ
+2,80%
2.2
ΓΕΒΚΑ
+1,62%
1.255
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,13%
11.94
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.18
ΔΕΗ
+0,33%
7.525
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
-2,27%
0.774
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,56%
0.36
ΕΒΡΟΦ
+4,94%
0.808
ΕΕΕ
+0,27%
22.18
ΕΚΤΕΡ
+0,64%
1.57
ΕΛΒΕ
0,00%
5.15
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+1,23%
0.41
ΕΛΙΝ
+2,43%
2.11
ΕΛΛ
-0,29%
17.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+6,34%
2.18
ΕΛΠΕ
+0,52%
7.73
ΕΛΣΤΡ
-1,19%
2.5
ΕΛΤΟΝ
-1,32%
2.25
ΕΛΧΑ
+0,23%
1.73
ΕΝΤΕΡ
-0,73%
4.09
ΕΠΙΛΚ
-1,48%
0.133
ΕΠΣΙΛ
+0,87%
6.94
ΕΣΥΜΒ
+4,25%
0.638
ΕΤΕ
-2,56%
4.38
ΕΥΑΠΣ
+0,86%
3.52
ΕΥΔΑΠ
+0,84%
7.2
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.32
ΕΧΑΕ
-1,50%
3.94
ΙΑΤΡ
+1,83%
1.665
ΙΚΤΙΝ
+1,51%
0.605
ΙΛΥΔΑ
+1,71%
1.19
ΙΝΚΑΤ
+4,00%
1.666
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.368
ΙΝΛΙΦ
+0,53%
3.82
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.635
ΙΝΤΕΚ
+1,11%
3.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
-3,82%
6.3
ΙΝΤΕΤ
+2,43%
1.055
ΙΝΤΚΑ
+5,37%
1.924
ΚΑΜΠ
-0,40%
2.48
ΚΑΡΕΛ
+2,67%
308
ΚΕΚΡ
+4,67%
1.254
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.2
ΚΛΜ
+4,55%
0.92
ΚΟΡΔΕ
-2,55%
0.536
ΚΟΥΑΛ
-2,00%
0.49
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.2
ΚΡΕΚΑ
-1,96%
0.2
ΚΡΙ
-2,52%
6.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.69
ΚΥΡΙΟ
+7,14%
1.2
ΛΑΒΙ
+1,65%
0.43
ΛΑΜΔΑ
-0,94%
6.3
ΛΑΜΨΑ
0,00%
21.2
ΛΑΝΑΚ
+0,43%
0.944
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.29
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.15
ΛΟΓΟΣ
-0,94%
1.05
ΛΟΥΛΗ
+2,40%
2.56
ΛΥΚ
+0,79%
2.54
ΜΑΘΙΟ
+6,92%
0.695
ΜΕΒΑ
-0,73%
2.72
ΜΕΝΤΙ
-0,27%
3.74
ΜΕΡΚΟ
+4,00%
46.8
ΜΙΓ
+4,83%
0.076
ΜΙΝ
+6,38%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,61%
22.76
ΜΟΝΤΑ
-2,32%
0.674
ΜΟΤΟ
0,00%
2.31
ΜΟΥΖΚ
+0,57%
0.7
ΜΠΕΛΑ
+1,88%
16.81
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.25
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+1,52%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.69
ΜΥΤΙΛ
-0,50%
24
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.36
ΝΑΥΠ
-1,35%
1.095
ΞΥΛΚ
+0,84%
0.24
ΞΥΛΠ
0,00%
0.244
ΟΛΘ
+1,71%
23.8
ΟΛΠ
+0,35%
17.3
ΟΛΥΜΠ
+0,49%
2.07
ΟΠΑΠ
+4,03%
14.46
ΟΤΕ
+0,97%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+1,75%
10.48
ΠΑΙΡ
+1,03%
0.98
ΠΑΠ
+0,82%
2.46
ΠΕΙΡ
-0,86%
1.9
ΠΕΤΡΟ
+1,31%
6.18
ΠΛΑΘ
+0,46%
4.39
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.58
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.9
ΠΡΔ
+1,85%
0.55
ΠΡΕΜΙΑ
+6,19%
1.2
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.95
ΠΡΟΦ
-0,96%
3.08
ΡΕΒΟΙΛ
+2,36%
1.3
ΣΑΡ
+1,43%
7.81
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.026
ΣΕΝΤΡ
-0,33%
0.299
ΣΙΔΜΑ
-0,38%
2.59
ΣΠΕΙΣ
+0,30%
6.62
ΣΠΙ
+0,65%
0.624
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+1,07%
18.9
ΤΖΚΑ
+3,23%
1.915
ΤΡΑΣΤΟΡ
+2,86%
1.08
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.236
ΦΙΕΡ
0,00%
0.42
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+12,12%
0.111
ΦΡΛΚ
+1,40%
3.63
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-0,95%
0.52
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Διώρυγα Σουέζ: Χάθηκαν 60.000 κοντέινερ στη ρότα για τον Πειραιά

Το τελευταίο πράγμα που χρειαζόταν η παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα ήταν να αντιμετωπίσει μια ακόμη κρίση. Και η τελευταία κρίση, με το «κλείσιμο» της Διώρυγας του Σουέζ, από την ακινητοποίηση του Ever Given, μήκους 400 μέτρων που μπλόκαρε τη διέλευση περισσότερων από 400 εμπορικών πλοίων από και προς την Ευρώπη, είναι μεγατόνων και επηρεάζει άμεσα και την Ελλάδα.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς ήδη 60.000 εμπορευματοκιβώτια δεν μπορούν να φτάσουν στο λιμάνι του Πειραιά καθώς αδυνατούν να διέλθουν τη Διώρυγα. Αν το πρόβλημα, όπως πολλοί φοβούνται, διαρκέσει τελικά δύο εβδομάδες τότε όπως γίνεται αντιληπτό περισσότερα από 220.000 TEU (ένα TEU ισοδυναμεί με ένα τυποποιημένο εμπορευματοκιβώτιο μήκους 20 ποδών) δεν θα μπορέσουν να φτάσουν στον Πειραιά διαταράσσοντας όλη την αλυσίδα εφοδιασμού της αγοράς όχι μόνο της ελληνικής. Γιατί από τα 5.437.477 εκατομμύρια TEU που διακινήθηκαν πέρυσι από το λιμάνι του Πειραιά, κάτω από το 20% αυτών είχαν ως τελικό προορισμό την Ελλάδα.

Σύμφωνα με τους αναλυτές της Moody’s μέσω της διώρυγας του Σουέζ περνά το 30% της εμπορευματοκιβωτίων σε παγκόσμιο επίπεδο και η διακοπή της εμπορικής διαδρομής θα μπορούσε να επηρεάσει περίπου το 10% -15% της παγκόσμιας απόδοσης.

Τι σημαίνει αυτό στην πράξη. Η αδυναμία διέλευσης των εμπορικών πλοίων από τη Διώρυγα του Σουέζ κόβει στα δύο τον εμπορικό θαλάσσιο διάδρομο μεταξύ Ευρώπης και Ασίας προκαλώντας σοβαρούς τριγμούς στην κυκλοφορία εμπορευματοκιβωτίων που μεταφέρουν εμπορεύματα, ανταλλακτικά και εξοπλισμό μέσω της συντομότερης θαλάσσιας σύνδεσης των δύο Ηπείρων.

Οι επιπτώσεις είναι αλυσιδωτές και πολύ μεγάλες. Βιομηχανίες, μεταξύ αυτών φαρμακοβιομηχανίες, αυτοκινητοβιομηχανίες, κ.λπ. ενδέχεται να αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα στην παραγωγή τους καθώς σημαντικό μέρος των πρώτων υλών προέρχονται από τις Ασιατικές χώρες.

Ακόμη όμως και αν ξεμπλοκάρει η Διώρυγα του Σουέζ περαιτέρω καθυστερήσεις είναι αναπόφευκτες. Αναλυτές εκτιμούν πως θα απαιτηθούν τουλάχιστον 3 με 4 εβδομάδες για να αποκατασταθεί η ροή και να επανέλθει η κατάσταση στα προ κρίσης επίπεδα.

Αυτή τη στιγμή εκατοντάδες πλοία περιμένουν να διέλθουν από την μία και από την άλλη πλευρά της Διώρυγας, αριθμός που αυξάνει ώρα με την ώρα. Φανταστείτε τώρα τι θα γίνει όταν ανοίξει η Διώρυγα, όλος αυτός ο όγκος των πλοίων θα συνωστιστεί στα λιμάνια της Ευρώπης κυρίως της Μεσογείου όπως είναι το λιμάνι του Πειραιά για να ξεφορτώσουν το εμπόρευμα και να επιστρέψουν πίσω.

Αυτό θα επιβαρύνει την όλη κατάσταση προκαλώντας όπως φοβούνται πολλοί ανατιμήσεις στην αγορά. Επιπλέον οι καθυστερήσεις στην επιστροφή κενών εμπορευματοκιβωτίων σε Ασιάτες εξαγωγείς θα επιδεινώσουν περαιτέρω την τρέχουσα έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων.

Η λύση της διέλευσης μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας στη Νότια Αφρική δεν είναι ενδεδειγμένη διότι τα πλοία θα πρέπει να κάνουν πολλά περισσότερα μίλια, αυξάνοντας τον χρόνο και το κόστος, αναφέρουν αναλυτές που παρακολουθούν από κοντά την κατάσταση.

Η Lloyd’s List εκτιμά οι απώλειες για το εμπόριο ανέρχονται στα 400 εκατ. δολάρια την ώρα, ενώ τα ναύλα για τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν πετρελαιοειδή έχουν διπλασιαστεί από την Τρίτη.

Οι αναλυτές αναμένουν μία μεγαλύτερη αύξηση των ναύλων για τα μικρότερα τάνκερ και τα προϊόντα πετρελαίου, όπως τη νάφθα και τις εξαγωγές ορυκτών καυσίμων από την Ευρώπη στην Ασία, εάν η διώρυγα παραμείνει κλειστή για εβδομάδες.

To κόστος της ναύλωσης προϊόντων, όπως βενζίνης και ντίζελ, από το ρωσικό λιμάνι του Τουάπσε στη Μαύρη Θάλασσα στη Νότια Γαλλία αυξήθηκε από 1,49 δολάρια ανά βαρέλι στις 22 Μαρτίου στα 2,58 δολάρια στις 25 Μαρτίου, μία αύξηση 73%, σύμφωνα με το Refinitiv.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!