Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Αττική Οδός: Στις 7 Σεπτεμβρίου ανοίγουν οι προσφορές – Τα επόμενα βήματα

Αν και η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ έδωσε χθες διήμερη παράταση, μέχρι την Τετάρτη, στην προθεσμία για διευκρινίσεις επί των δικαιολογητικών και άλλων στοιχείων των έξι υποψήφιων επενδυτών για τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, διατηρεί το χρονοδιάγραμμα για άνοιγμα των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών στις 7 Σεπτεμβρίου.

Στο διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ την προσεχή Παρασκευή θα ολοκληρωθεί η εξέταση του συνόλου των δικαιολογητικών και μέσα στο Σαββατοκύριακο που μας έρχεται οι υποψήφιοι θα μπορούν να δουν αυτά τα στοιχεία. Αλλά και στις 7 Σεπτεμβρίου, όταν ανοίξουν οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές, οι επενδυτές θα έχουν πρόσβαση σ’ αυτές. Επιπλέον, σε περίπτωση που υπάρχουν προσφορές οι οποίες είναι μικρότερες κατά 5% ή λιγότερο από την προσφορά του πλειοδότη, τότε τόσο οι συγκεκριμένοι υποψήφιοι, όσο και ο πλειοδότης θα κληθούν να προχωρήσουν σε βελτιωμένες προσφορές.

Δεσμευτικές οικονομικές προσφορές για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού έχουν καταθέσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η ισπανική (αλλά συμφερόντων της οικογένειας Μπένετον) Abertis, η κοινοπραξία της πορτογαλικής Brisa με την Intrakat, η κοινοπραξία της αυστραλιανής Macquarie με τον όμιλο Κοπελούζου, η κοινοπραξία της γαλλικής Vinci με τη Mytilineos και η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΑΒΑΞ με τη γαλλική επενδυτική εταιρεία Meridiam.

Στόχος της διοίκησης του Ταμείου είναι η ολοκλήρωση του διαγωνισμού μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου. Ωστόσο, θα χρειαστεί αγώνας δρόμου ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία υπογραφής της νέας σύμβασης παραχώρησης πριν από τον Οκτώβριο του 2024, οπότε και λήγει η υφιστάμενη σύμβαση του οδικού άξονα που έχει υπογράψει η κοινοπραξία Αττική Οδός (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ). Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού πρέπει να εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια να κυρωθεί η νέα σύμβαση από τη Βουλή. Στην περίπτωση που δεν έχει υπογραφεί νέα σύμβαση μέχρι τότε, θα παραταθεί η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης.

Το ισχυρό ενδιαφέρον εγχώριων και διεθνών ομίλων, σε συνδυασμό με το γεγονός πως η Αττική Οδός θεωρείται ένας από τους πλέον ελκυστικούς αστικούς αυτοκινητοδρόμους στην Ευρώπη, δείχνουν πως το τίμημα που μπορεί να λάβει το ΤΑΙΠΕΔ για τη νέα σύμβαση παραχώρησης θα είναι αρκετά υψηλό. Κάποιοι το ανεβάζουν στα επίπεδα των δύο δισ. ευρώ.

Τα κυμαινόμενα διόδια

Η νέα σύμβαση παραχώρησης προβλέπει πως τα διόδια στον οδικό άξονα θα μειωθούν στα 2,5 ευρώ ανά διέλευση, από 2,8 ευρώ σήμερα, για την πρώτη πενταετία. Όμως, προβλέπεται πως η εταιρεία παραχώρησης μετά την πενταετία μπορεί να ζητήσει αναπροσαρμογή του κόστους διοδίων, αφού καταθέσει επαρκή στοιχεία που να τη δικαιολογούν, με βάση φόρμουλα που περιλαμβάνεται στη νέα σύμβαση.

Παρέχεται, επίσης, στον ανάδοχο, μετά την πρώτη πενταετία, η δυνατότητα να εφαρμόσει κυμαινόμενα διόδια, τα οποία μπορούν να φτάνουν και τα 3,25 ευρώ ανά διέλευση κατά τις ώρες αιχμής και συγκεκριμένα από 7-9 το πρωί και από 4-6 το απόγευμα. Η αύξηση της τιμής των διοδίων κατά τις ώρες αιχμής μπορεί να αποτελέσει λύση αντιμετώπισης της κυκλοφοριακής συμφόρησης που παρατηρείται καθημερινά πλέον σε τμήμα της Αττικής Οδού, μεταξύ των κόμβων Λεωφόρου Κηφισίας και Μεταμόρφωσης. Η κατάσταση στο συγκεκριμένο τμήμα δεν πρόκειται να βελτιωθεί αν δεν κατασκευαστεί η επέκταση της λεωφόρου Κύμης μέχρι την Αττική Οδό, έργο που έχει προσωρινό ανάδοχο, αλλά έχει μπλοκαριστεί λόγω προσφυγών στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Ακριβότερα διόδια θα πληρώνουν, με βάση τη νέα σύμβαση παραχώρησης, και τα φορτηγά παλαιότερης τεχνολογίας, με βάση και τις κοινοτικές οδηγίες. Αντίθετα, χαμηλότερο θα είναι το αντίτιμο για τα φορτηγά με νεότερης τεχνολογίας κινητήρες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!