Γ.Δ.
823.92 +0,09%
CENER
+1,90%
2.68
CNLCAP
-1,23%
8
TITC
-0,36%
11.16
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.12
ΑΒΑΞ
-2,10%
0.7
ΑΒΕ
-1,28%
0.385
ΑΔΜΗΕ
-1,05%
1.89
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.5
ΑΛΜΥ
+1,20%
1.69
ΑΛΦΑ
+1,37%
0.8464
ΑΝΔΡΟ
+1,55%
6.55
ΑΝΕΚ
0,00%
0.061
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.1
ΑΡΑΙΓ
-0,79%
5.02
ΑΣΚΟ
-0,48%
2.06
ΑΣΤΑΚ
0,00%
8
ΑΤΕΚ
0,00%
0.39
ΑΤΤ
-4,43%
0.0841
ΑΤΤΙΚΑ
-0,43%
0.924
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.288
ΒΙΟ
+1,34%
3.405
ΒΙΟΚΑ
-3,09%
1.57
ΒΙΟΣΚ
-0,98%
0.505
ΒΙΟΤ
+9,63%
0.296
ΒΙΣ
0,00%
0.77
ΒΟΣΥΣ
-4,59%
2.08
ΒΥΤΕ
-0,69%
2.88
ΓΕΒΚΑ
+0,85%
1.19
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,64%
9.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.24
ΔΕΗ
-0,96%
5.15
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+3,02%
0.546
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.208
ΔΡΟΜΕ
-1,00%
0.297
ΕΒΡΟΦ
-2,70%
0.72
ΕΕΕ
+0,47%
21.2
ΕΚΤΕΡ
-0,83%
0.956
ΕΛΒΕ
0,00%
4.44
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
-1,99%
0.395
ΕΛΙΝ
+3,30%
1.72
ΕΛΛ
-0,98%
15.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,35%
1.722
ΕΛΠΕ
-0,16%
6.39
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.29
ΕΛΤΟΝ
-1,05%
1.89
ΕΛΧΑ
+0,73%
1.38
ΕΝΤΕΡ
-1,00%
3.96
ΕΠΙΛΚ
-7,69%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
5.58
ΕΣΥΜΒ
-2,39%
0.572
ΕΤΕ
+1,05%
2.983
ΕΥΑΠΣ
-1,39%
4.27
ΕΥΔΑΠ
-3,49%
7.2
ΕΥΠΙΚ
+0,79%
7.66
ΕΥΡΩΒ
-1,10%
0.8852
ΕΧΑΕ
-1,34%
3.325
ΙΑΤΡ
-3,25%
1.49
ΙΚΤΙΝ
-2,13%
0.506
ΙΛΥΔΑ
-2,24%
0.958
ΙΝΚΑΤ
+2,45%
2.09
ΙΝΛΙΦ
-3,83%
4.02
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.54
ΙΝΤΕΚ
+2,13%
3.35
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,99%
6.5
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.82
ΙΝΤΚΑ
+0,77%
1.306
ΚΑΜΠ
-0,76%
1.955
ΚΑΡΕΛ
-0,78%
256
ΚΕΚΡ
+0,39%
1.04
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.5
ΚΛΜ
-1,04%
0.57
ΚΜΟΛ
0,00%
3.22
ΚΟΡΔΕ
-2,34%
0.459
ΚΟΥΑΛ
+1,75%
0.407
ΚΟΥΕΣ
+0,12%
4.275
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.112
ΚΡΙ
-2,44%
5.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.69
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
+4,86%
0.388
ΛΑΜΔΑ
+2,68%
5.94
ΛΑΜΨΑ
+1,94%
21
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.826
ΛΕΒΚ
0,00%
0.236
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.982
ΛΟΥΛΗ
-1,46%
2.02
ΛΥΚ
+2,18%
1.64
ΜΑΘΙΟ
-3,85%
0.75
ΜΕΒΑ
+1,64%
2.48
ΜΕΝΤΙ
-1,72%
2.85
ΜΕΡΚΟ
+2,00%
51
ΜΙΓ
-1,20%
0.0246
ΜΙΝ
-1,85%
0.53
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,56%
17.62
ΜΟΝΤΑ
-5,17%
0.66
ΜΟΤΟ
-2,37%
1.855
ΜΟΥΖΚ
-4,76%
0.6
ΜΠΕΛΑ
0,00%
14.35
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,93%
2.07
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.88
ΜΠΤΚ
-14,18%
0.575
ΜΥΤΙΛ
+2,86%
14.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
1.93
ΝΑΥΠ
+1,72%
1.18
ΝΙΚΑΣ
0,00%
1.24
ΞΥΛΚ
+3,12%
0.1985
ΞΥΛΠ
0,00%
0.226
ΟΛΘ
-0,80%
24.8
ΟΛΠ
0,00%
15.6
ΟΛΥΜΠ
0,00%
1.67
ΟΠΑΠ
+1,85%
14.28
ΟΤΕ
0,00%
16.32
ΟΤΟΕΛ
+0,35%
8.58
ΠΑΙΡ
+2,53%
0.81
ΠΑΠ
-1,92%
2.55
ΠΕΙΡ
+0,92%
0.9684
ΠΕΤΡΟ
0,00%
5.7
ΠΛΑΘ
+1,41%
3.6
ΠΛΑΙΣ
-0,56%
3.54
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
+0,76%
1.33
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
-0,88%
3.37
ΡΕΒΟΙΛ
-2,73%
1.07
ΣΑΡ
0,00%
6.7
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.08
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.019
ΣΕΝΤΡ
-3,85%
0.25
ΣΙΔΜΑ
-2,51%
1.94
ΣΠΕΙΣ
-2,43%
7.22
ΣΠΙ
0,00%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
-1,71%
17.24
ΤΖΚΑ
+1,42%
2.15
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.25
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
+2,04%
0.5
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.095
ΦΡΛΚ
-2,39%
3.065
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.52
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Επ. Ανταγωνισμού: Επιζητεί τον έλεγχο κολοσσών, όπως οι Google – Apple

Άλλη μια προσπάθεια επαύξησης των αρμοδιοτήτων της επιχειρεί η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Αυτή τη φορά επιχειρεί να ελέγξει την αγορά των τηλεπικοινωνιών (και όχι μόνον), μέσω μιας πρότασης ρύθμισης η οποία θα αφορά στις ηλεκτρονικές αγορές και πλατφόρμες.

Ειδικότερα η Επιτροπή Ανταγωνισμού προτείνει την τροποποίηση του ν. 3959/2011 με την προσθήκη ενός νέου άρθρου -το ονομάζει 2Α- και το οποίο έρχεται να προστεθεί στο άρθρο 2 που ρυθμίζει ζητήματα κατάχρησης δεσπόζουσας θέσης στην αγορά. Σύμφωνα με τη σχετική πρόταση ρύθμισης θα «απαγορεύεται η καταχρηστική εκμετάλλευση της δεσπόζουσας θέσης που διαθέτει επιχείρηση σε οικοσύστημα δομικής σημασίας για τον ανταγωνισμό στην ελληνική επικράτεια». Κατά συνέπεια οι επιχειρήσεις που λειτουργούν «οικοσυστήματα δομικής σημασίας» -όπως χαρακτηρίζονται οι ηλεκτρονικές αγορές- θα εντάσσονται στους όρους και κανόνες ανταγωνισμού της Επιτροπής Ανταγωνισμού

Η πρόταση νόμου δεν εστιάζεται μόνον στους εγχώριους παρόχους αλλά περιλαμβάνει κάθε επιχείρηση που παρουσιάζει κύκλο εργασιών άνω των 300 εκατ. ευρώ σε παγκόσμιο επίπεδο. Υπό την έννοια αυτή, στην προτεινόμενη ρύθμιση υπάγονται όλα τα μεγάλα ονόματα της ψηφιακής οικονομίας, όπως Google, Apple, Uber κ.λπ.

Η πρωτοβουλία ωστόσο αυτή της Επιτροπής Ανταγωνισμού έχει προβληματίσει την κυβέρνηση καθώς έρχεται σε μια περίοδο που η Ευρωπαϊκή Ένωση ακόμη δεν έχει αποφασίσει για το πως θα χειριστεί τα τις ψηφιακές πλατφόρμες του πλανήτη. Μάλιστα τώρα συζητείται η πρόταση ενός νέου Κανονισμού που θα ισχύσει σε Ευρωπαϊκό Επίπεδο. Ο νέος κανονισμός εφόσον τελικά προχωρήσει αφορά «στις διεκδικήσιμες και δίκαιες αγορές στον ψηφιακό τομέα, (Regulation on contestable and fair markets in the digital sector)», που είναι γνωστότερος ως Digital Markets Act.

Στις σχετικές συζητήσεις που γίνονται συμμετέχουν τόσο στελέχη του υπουργείου Ανάπτυξης, όσο και της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Είναι δε απορίας άξιο πως η ελληνική πλευρά έρχεται να προλάβει την κοινοτική με μια τέτοια ρύθμιση. Κάποιοι ισχυρίζονται ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού επιχειρεί να βγει «μπροστά» και να δημιουργήσει κάποιο διεθνές προηγούμενο.

Ωστόσο πολλοί διαβλέπουν πίσω από την πρωτοβουλία αυτή, μια «κερκόπορτα» που θέλει να δημιουργήσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού προκειμένου να αποκτήσει πρόσβαση στη ρύθμιση του ανταγωνισμού στις κλαδικές αγορές, όπου σήμερα δεν έχει τον έλεγχο (π.χ. τηλεπικοινωνίες, ενέργεια, λιμένες, τρένα κ.ο.κ.). Ο βασικός στόχος είναι δε οι τηλεπικοινωνίες, μια αγορά που υπό μια έννοια συνιστά «ηλεκτρονική αγορά» αφού πάνω της βασίζονται η διανομή περιεχομένου, αγαθών, υπηρεσιών, ακόμη και έτοιμου φαγητού όπως δείχνουν τα παραδείγματα της Wolt, της e-food κ.ο.κ.

Υπενθυμίζεται ότι και στο παρελθόν η Επιτροπή Ανταγωνισμού διεκδίκησε την αρμοδιότητα ελέγχου του ανταγωνισμού στις τηλεπικοινωνίες, αλλά ανεπιτυχώς. Η κυβέρνηση, με το νόμο 4727/2020 περί Ψηφιακής Διακυβέρνησης της χώρας, έδωσε απάντηση στο θέμα, αφήνοντας στα «κρύα του λουτρού» την ηγεσία της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Η κυβέρνηση διατήρησε το υφιστάμενο καθεστώς ως είχε στο παρελθόν.

Η προτεινόμενη ρύθμιση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, σχετικά με τη ρύθμιση του ανταγωνισμού που έχει σταλεί στα διάφορα συναρμόδια υπουργεία για σχολιασμό είναι η εξής:

«Άρθρο 2Α

Κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης σε οικοσύστημα δομικής σημασίας για τον ανταγωνισμό – Προσθήκη άρθρου 2Α στον ν. 3959/2011

1. Απαγορεύεται η καταχρηστική εκμετάλλευση της δεσπόζουσας θέσης που
διαθέτει επιχείρηση σε οικοσύστημα δομικής σημασίας για τον
ανταγωνισμό στην ελληνική επικράτεια.

2.Για τον έλεγχο της εφαρμογής της παρ.1 η Επιτροπή Ανταγωνισμού λαμβάνει υπόψη ιδίως το επιχειρηματικό μοντέλο του οικοσυστήματος, τους κανόνες που διέπουν τις σχέσεις των εμπλεκόμενων μερών σ’ αυτό, και την αντικειμενική δικαιολόγηση των τηρούμενων εμπορικών πρακτικών.

3.Ως οικοσύστημα ορίζεται (α) ένα σύμπλεγμα αλληλένδετων και σε σημαντικό βαθμό αλληλοεξαρτώμενων οικονομικών δραστηριοτήτων από διαφορετικές επιχειρήσεις με σκοπό την παροχή ενός ή περισσότερων προϊόντων ή υπηρεσιών που επιδρούν στους ίδιους χρήστες, ή (β) μία πλατφόρμα οικονομικών δραστηριοτήτων που παρέχονται από διαφορετικές επιχειρήσεις με σκοπό την παροχή ενός ή περισσότερων προϊόντων ή υπηρεσιών που επιδρά στους ίδιους χρήστες ή σε διαφορετικές κατηγορίες χρηστών.

4.Οικοσύστημα στερείται δομικής σημασίας για τον ανταγωνισμό όταν, παράλληλα με αυτό, λειτουργούν άλλα τρία τουλάχιστον ανεξάρτητα οικοσυστήματα τα οποία συνιστούν πρόσφορη εναλλακτική επιλογή για τους χρήστες.

5.Το παρόν εφαρμόζεται όταν ο συνολικός ετήσιος κύκλος εργασιών της δεσπόζουσας επιχείρησης, κατά την έννοια της παρ. 1, ανέρχεται παγκοσμίως σε τριακόσια εκατομμύρια τουλάχιστον (300.000.000) ευρώ».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!