Γ.Δ.
1455.48 +0,03%
ACAG
0,00%
6.6
CENER
+3,70%
7.85
CNLCAP
-3,64%
7.95
DIMAND
+0,10%
9.55
OPTIMA
-0,37%
10.64
TITC
+2,60%
29.55
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,40%
1.492
ΑΒΕ
+2,34%
0.482
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.22
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.925
ΑΛΜΥ
+2,86%
2.88
ΑΛΦΑ
-1,70%
1.62
ΑΝΔΡΟ
+0,58%
6.9
ΑΡΑΙΓ
+1,81%
12.36
ΑΣΚΟ
+1,15%
2.63
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,49%
8.06
ΑΤΤ
0,00%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+7,08%
2.57
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,29%
5.8
ΒΙΟΚΑ
-3,00%
2.59
ΒΙΟΣΚ
-1,17%
1.265
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
-5,26%
0.18
ΒΟΣΥΣ
+3,25%
2.54
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,70%
16.78
ΔΑΑ
-0,36%
8.32
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-1,22%
11.34
ΔΟΜΙΚ
-0,64%
4.63
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,13%
0.359
ΕΒΡΟΦ
+1,19%
1.695
ΕΕΕ
+0,47%
30.08
ΕΚΤΕΡ
-2,20%
4.45
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+2,88%
2.5
ΕΛΛ
+0,35%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,34%
2.585
ΕΛΠΕ
-1,67%
8.235
ΕΛΣΤΡ
+0,41%
2.45
ΕΛΤΟΝ
+1,12%
1.8
ΕΛΧΑ
+1,14%
1.95
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
-9,68%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+8,66%
1.38
ΕΤΕ
-0,39%
7.67
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
-0,87%
5.7
ΕΥΡΩΒ
-0,50%
2.01
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.17
ΙΑΤΡ
+2,79%
1.66
ΙΚΤΙΝ
-1,14%
0.435
ΙΛΥΔΑ
-2,91%
1.67
ΙΝΚΑΤ
+5,74%
5.34
ΙΝΛΙΦ
+1,20%
5.04
ΙΝΛΟΤ
+1,94%
1.156
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.31
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,35%
4.38
ΙΝΤΕΤ
-3,03%
1.28
ΙΝΤΚΑ
+5,08%
3.72
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
+0,58%
344
ΚΕΚΡ
-1,58%
1.555
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+5,66%
1.68
ΚΟΡΔΕ
+1,45%
0.56
ΚΟΥΑΛ
-2,54%
1.38
ΚΟΥΕΣ
-1,17%
5.93
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-2,74%
10.65
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+3,25%
1.43
ΛΑΒΙ
-0,70%
0.854
ΛΑΜΔΑ
-0,72%
6.92
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,65%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.34
ΛΕΒΠ
-10,77%
0.348
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+1,41%
1.44
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+0,25%
4.07
ΜΕΝΤΙ
-0,33%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
0,00%
4.07
ΜΙΝ
+0,79%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,18%
27.2
ΜΟΝΤΑ
+5,21%
3.23
ΜΟΤΟ
+1,16%
3.05
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,81%
29.22
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+1,03%
1.97
ΜΠΤΚ
-2,08%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+0,16%
38.06
ΝΑΚΑΣ
-4,79%
2.78
ΝΑΥΠ
-0,48%
1.03
ΞΥΛΚ
0,00%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-1,18%
0.336
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.3
ΟΛΠ
+0,81%
24.95
ΟΛΥΜΠ
-1,72%
2.85
ΟΠΑΠ
-3,47%
15.85
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.892
ΟΤΕ
+0,49%
14.41
ΟΤΟΕΛ
+0,47%
12.86
ΠΑΙΡ
-1,64%
1.2
ΠΑΠ
+1,53%
2.65
ΠΕΙΡ
-1,91%
3.904
ΠΕΤΡΟ
-1,86%
8.46
ΠΛΑΘ
-2,20%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,95%
15.7
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-1,04%
1.146
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+1,26%
1.61
ΣΑΡ
+1,36%
11.94
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.38
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,53%
7.72
ΣΠΙ
+1,13%
0.718
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,77%
18.37
ΤΖΚΑ
-3,33%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-3,50%
0.358
ΦΛΕΞΟ
-4,17%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.322
ΦΡΛΚ
+0,86%
4.105
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Αττική Οδός: Απερρίφθη η προσφυγή Vinci και Mytilineos

Το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) απέρριψε την προσφυγή που είχε καταθέσει η κοινοπραξία της γαλλικής Vinci με την Mytilineos κατά του ΤΑΙΠΕΔ για το διαγωνισμό παραχώρησης της Αττικής Οδού, τον οποίο είχε πλειοδοτήσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε ανακηρυχθεί Προτιμητέος Επενδυτής από το Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ με προσφορά 3,27 δισ. ευρώ, για την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για χρονικό διάστημα 25 ετών. Τη δεύτερη υψηλότερη προσφορά είχε καταθέσει η κοινοπραξία του γαλλικού ομίλου με την Mytilineos η οποία και προσέφυγε στο ΣτΕ. Η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης του πλέον κερδοφόρου οδικού άξονα της χώρας λήγει στις αρχές Οκτωβρίου 2024.

Όπως είχε ανακοινώσει η διοίκηση του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Αττική Οδός κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990. Έχει μήκος 70 χιλιόμετρα και αποτελεί τον περιφερειακό δακτύλιο της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τη σπονδυλική στήλη του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής, όπου κατοικούν περισσότεροι από 5 εκατ. άνθρωποι. Επίσης, αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας, ενώ συνδέει οδικά και το αεροδρόμιο της Αθήνας με το κέντρο της πόλης. Η μέση ημερήσια κίνηση κατά το τέλος του 2022 είχε ήδη ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα, με τον αυτοκινητόδρομο να σημειώνει μια μέση ετήσια αύξηση κυκλοφορίας της τάξης του 4% τα τελευταία 10 χρόνια.

Το έργο βρίσκεται ήδη σε λειτουργία, ενώ η βαριά του συντήρηση θα έχει ολοκληρωθεί κατά την ημερομηνία μεταβίβασης στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Τα δεδομένα κυκλοφορίας των τελευταίων 20 χρόνων, σε συνδυασμό με τις προβλέψεις της σύμβασης παραχώρησης, δείχνουν ότι το συγκεκριμένο έργο μπορεί να αντεπεξέλθει αποτελεσματικά σε δύσκολες καταστάσεις, κατατάσσοντάς το μεταξύ αυτών με το χαμηλότερο ρίσκο. Κατά τη διοίκηση του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι προοπτικές υλοποίησης των επεκτάσεων του έργου (μέσω άλλων συμβάσεων) επιτρέπουν την προσδοκία αυξημένης κυκλοφορίας και αυξημένων εσόδων. Σε αυτό το πλαίσιο η απόδοση του έργου αναμένεται εντός του εύρους αποδόσεων που παραδοσιακά στοχεύει και επιτυγχάνει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε ομοειδή έργα, προσδίδοντας επιπλέον αξία στην εταιρεία και σημαντικά οφέλη στους μετόχους της.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!