Γ.Δ.
1432.33 -0,39%
ACAG
-0,34%
5.88
BOCHGR
-0,87%
4.56
CENER
-1,62%
9.7
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
+0,11%
9.49
NOVAL
-0,19%
2.615
OPTIMA
+0,62%
12.98
TITC
-2,87%
33.9
ΑΑΑΚ
0,00%
4.36
ΑΒΑΞ
-0,40%
1.476
ΑΒΕ
+0,62%
0.485
ΑΔΜΗΕ
-1,27%
2.34
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
+0,17%
2.945
ΑΛΦΑ
-0,63%
1.499
ΑΝΔΡΟ
+0,61%
6.58
ΑΡΑΙΓ
-1,32%
10.45
ΑΣΚΟ
-0,75%
2.66
ΑΣΤΑΚ
-1,40%
7.04
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,69%
8.7
ΑΤΤ
-30,00%
2.45
ΑΤΤΙΚΑ
-2,15%
2.28
ΒΙΟ
-1,41%
5.6
ΒΙΟΚΑ
-0,31%
1.625
ΒΙΟΣΚ
-1,31%
1.51
ΒΙΟΤ
-9,63%
0.244
ΒΙΣ
-7,14%
0.13
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.22
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.385
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,15%
17.26
ΔΑΑ
+0,32%
7.53
ΔΑΙΟΣ
+7,36%
3.5
ΔΕΗ
-1,37%
11.54
ΔΟΜΙΚ
-3,57%
3.105
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,64%
0.3
ΕΒΡΟΦ
+1,94%
1.575
ΕΕΕ
+1,31%
32.6
ΕΚΤΕΡ
-4,47%
1.58
ΕΛΒΕ
+2,68%
5.75
ΕΛΙΝ
-0,76%
1.97
ΕΛΛ
-0,38%
13.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,85%
1.874
ΕΛΠΕ
+0,07%
7.005
ΕΛΣΤΡ
-1,46%
2.02
ΕΛΤΟΝ
+1,31%
1.7
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.838
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.17
ΕΤΕ
-0,80%
7.676
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.26
ΕΥΔΑΠ
-1,59%
5.57
ΕΥΡΩΒ
+0,25%
1.967
ΕΧΑΕ
+0,90%
4.48
ΙΑΤΡ
+0,67%
1.495
ΙΚΤΙΝ
+0,63%
0.319
ΙΛΥΔΑ
-1,07%
1.85
ΙΝΚΑΤ
-0,31%
4.885
ΙΝΛΙΦ
-1,32%
4.5
ΙΝΛΟΤ
+0,36%
1.114
ΙΝΤΕΚ
+0,33%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.32
ΙΝΤΕΤ
-2,92%
1.165
ΙΝΤΚΑ
-0,99%
2.99
ΚΑΡΕΛ
+0,57%
350
ΚΕΚΡ
-2,84%
1.37
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.54
ΚΛΜ
+1,25%
1.62
ΚΟΡΔΕ
-2,94%
0.396
ΚΟΥΑΛ
+0,83%
1.22
ΚΟΥΕΣ
-0,20%
5.09
ΚΡΙ
-0,38%
13.05
ΚΤΗΛΑ
-2,78%
1.75
ΚΥΡΙΟ
-2,61%
0.97
ΛΑΒΙ
-0,13%
0.78
ΛΑΜΔΑ
-1,30%
7.58
ΛΑΜΨΑ
-2,06%
38
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
+4,00%
0.26
ΛΕΒΠ
0,00%
0.252
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.36
ΛΟΥΛΗ
-2,26%
2.6
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.75
ΜΕΒΑ
0,00%
3.86
ΜΕΝΤΙ
-0,87%
2.28
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44.6
ΜΙΓ
+1,06%
3.34
ΜΙΝ
-4,50%
0.53
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,38%
21.16
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.71
ΜΟΤΟ
-0,56%
2.675
ΜΟΥΖΚ
-2,11%
0.695
ΜΠΕΛΑ
-0,84%
25.9
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,28%
3.61
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.99
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+0,53%
34.18
ΝΑΚΑΣ
+5,67%
2.98
ΝΑΥΠ
+0,54%
0.75
ΞΥΛΚ
-0,37%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,46%
21.7
ΟΛΠ
-0,18%
27.4
ΟΛΥΜΠ
-0,82%
2.42
ΟΠΑΠ
-0,50%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
-0,19%
15.75
ΟΤΟΕΛ
-0,19%
10.74
ΠΑΙΡ
+0,50%
1.005
ΠΑΠ
+0,44%
2.3
ΠΕΙΡ
-0,80%
3.742
ΠΕΡΦ
-1,83%
6.43
ΠΕΤΡΟ
+1,77%
8.06
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.75
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
-0,79%
1.256
ΠΡΟΝΤΕΑ
+3,08%
6.7
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
+0,29%
1.725
ΣΑΡ
-0,55%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,18%
0.335
ΣΙΔΜΑ
-0,61%
1.64
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.28
ΣΠΙ
-3,21%
0.604
ΣΠΥΡ
-9,45%
0.115
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.54
ΤΖΚΑ
-0,81%
1.23
ΤΡΑΣΤΟΡ
+7,34%
1.17
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,75%
1.606
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.25
ΦΡΙΓΟ
+10,00%
0.286
ΦΡΛΚ
-0,78%
3.81
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.615

Ελληνικός τουρισμός: Στροφή των επισκεπτών σε μη δημοφιλείς προορισμούς

Στροφή των τουριστών σε πιο… εναλλακτικούς προορισμούς και σε δραστηριότητες που αφορούν τον πολιτισμό και τη γαστρονομία καταγράφει η έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ σχετικά με τη φήμη της Ελλάδας και της κάθε Περιφέρειας στα κοινωνικά δίκτυα και τις ιστοσελίδες ταξιδιών, το δεύτερο τρίμηνο του έτους.

Σύμφωνα με την έρευνα, η Ελλάδα, τόσο συνολικά όσο και η κάθε Περιφέρεια ξεχωριστά, διατήρησε την ανταγωνιστικότητά της ως προς την εμπειρία επίσκεψης, με βαθμολογία υψηλότερη από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Εξετάζοντας το δεύτερο τρίμηνο συνολικά και με βάση τον δείκτη NSI, η Ελλάδα (30) μαζί με την Ισπανία (30) κατατάσσονται στην τρίτη θέση μετά την Πορτογαλία (66), την Ιταλία (55) και στην Κροατία (55). O μήνας Απρίλιος υπήρξε ο πιο ισχυρός για τη θετική φήμη της Ελλάδας και της Αθήνας στο Διαδίκτυο.

Από τον Φεβρουάριο του 2024 ο αριθμός των αξιολογήσεων για την Ελλάδα αυξάνεται σταθερά. Η Αθήνα ακολούθησε αυτήν την τάση μέχρι τον Μάιο, σημειώνοντας μικρή μείωση τον Ιούνιο. Αυτό δείχνει ότι, ενώ η συνολική επισκεψιμότητα έχει αυξηθεί λόγω της περιόδου αιχμής, οι επισκέπτες προτιμούν όλο και περισσότερο να ταξιδεύουν σε περιοχές εκτός των κύριων πόλεων, όπως αποδεικνύεται από τον ταχύτερο ρυθμό αύξησης των αξιολογήσεων για την Ελλάδα συνολικά.

Την υψηλότερη βαθμολογία είχαν η Θεσσαλία και η Δυτική Μακεδονία στο τρίμηνο Απρίλιος-Ιούνιος, επιβεβαιώνοντας τις δυνατότητες που υπάρχουν για τη χρονική και χωρική επέκταση της τουριστικής δραστηριότητας.

Όλες οι Περιφέρειες είχαν βαθμολογία μεγαλύτερη του 9, με τη Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία να φθάνουν στο 9,5 και 9,4 αντίστοιχα, επιβεβαιώνοντας τις δυνατότητες που υπάρχουν για τη χρονική και χωρική επέκταση της τουριστικής δραστηριότητας.

Το περιεχόμενο των διαδικτυακών συζητήσεων

Η διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας συνεχίζει να συγκεντρώνει τον μεγαλύτερο όγκο θετικών συζητήσεων σε θέματα Πολιτισμού και Γαστρονομίας.

Στις θετικές αναφορές περιλαμβάνονται σχόλια για τον καιρό (κυρίως τους ανοιξιάτικους μήνες) και την ποιότητα της εμπειρίας στη θάλασσα, για εναλλακτικούς προορισμούς όπως τα Μετέωρα, καθώς και δραστηριότητες όπως η αναρρίχηση και η πεζοπορία. Οι εμπειρίες που σχετίζονταν με τη γαστρονομία περιελάμβαναν αναφορές τόσο σε μαθήματα μαγειρικής, όσο και στο φαγητό σε μοναδικά περιβάλλοντα.

Άλλες θετικές αναφορές σχετίζονται με τα νέα απευθείας δρομολόγια πτήσεων μεγάλων αποστάσεων και την ελκυστικότητα της χώρας ως κορυφαίου προορισμού για γυναίκες που ταξιδεύουν μόνες τους.

Καταγράφεται αύξηση των συζητήσεων γύρω από τις υψηλές θερμοκρασίες τον Ιούνιο, ένα συνηθισμένο πρόβλημα στους μεσογειακούς προορισμούς, καθώς αφενός συνδέονται με πυρκαγιές, αφετέρου οδηγούν στο κλείσιμο σημαντικών αρχαιολογικών χώρων.

Παρ’ όλο που το θέμα της Φιλοξενίας δημιούργησε συγκριτικά λιγότερες συζητήσεις, κατέλαβε την τρίτη θέση στους παράγοντες που δημιουργούν θετική φήμη.

Η τουριστική εμπειρία ανά Περιφέρεια

Η Θεσσαλία έλαβε την υψηλότερη βαθμολογία όσον αφορά τον Πολιτισμό, ακολουθούμενη από την Κεντρική Μακεδονία, την Πελοπόννησο και τη Δυτική Ελλάδα.

Η Κρήτη προηγείται όσον αφορά τη Γαστρονομία, με τα Ιόνια Νησιά και τη Δυτική Μακεδονία να ακολουθούν με μικρή διαφορά.

Εντυπωσιακό εύρημα αποτελεί το ότι η Ήπειρος απέσπασε τις θετικότερες αξιολογήσεις για την εμπειρία στη θάλασσα.

Όσον αφορά το ανθρώπινο δυναμικό, η Στερεά Ελλάδα, η Ήπειρος και τα Ιόνια Νησιά είχαν την υψηλότερη βαθμολογία.

Η Στερεά Ελλάδα προηγείται στις αξιολογήσεις ως προς τη σχέση ποιότητας-τιμής, ακολουθούμενη με μικρή απόκλιση από τη Δυτική Ελλάδα.

Οι βιώσιμες δράσεις επαινέθηκαν περισσότερο στην Κεντρική Μακεδονία, η οποία είναι επίσης η περιοχή που έλαβε την υψηλότερη βαθμολογία για την Υγιεινή.

Αξιολόγηση της εμπειρίας ανά αγορά

Οι πέντε διεθνείς αγορές με τον υψηλότερο όγκο αξιολογήσεων στην Ελλάδα ήταν κατά σειρά το Ηνωμένο Βασίλειο, οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Γαλλία, η Γερμανία και η Ιταλία.

Οι επισκέπτες από τις Ηνωμένες Πολιτείες και το Ηνωμένο Βασίλειο έδωσαν τις υψηλότερες συνολικές βαθμολογίες, ακολουθούμενοι από εκείνους από τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ιταλία.

Διαβάστε επίσης

Τηλεπικοινωνίες: ΔΕΗ και ΟΤΕ φέρνουν ταχύτητες έως 3 Gbps για συνδέσεις FTTHAN

Protergia: Διατηρεί σταθερές τις τιμές και τον Αύγουστο

ΑΠΕ: Πώς θα γλυτώσουν οι παραγωγοί τις περικοπές

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!