Γ.Δ.
1420.07 -0,42%
ACAG
-0,68%
5.86
CENER
-0,83%
9.51
CNLCAP
+2,17%
7.05
DIMAND
+0,32%
9.51
NOVAL
+0,19%
2.65
OPTIMA
-0,31%
12.92
TITC
+0,16%
32.3
ΑΑΑΚ
0,00%
4.78
ΑΒΑΞ
-0,74%
1.35
ΑΒΕ
-0,21%
0.469
ΑΔΜΗΕ
-0,23%
2.145
ΑΚΡΙΤ
-1,73%
0.85
ΑΛΜΥ
-1,39%
2.83
ΑΛΦΑ
-0,10%
1.5185
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.48
ΑΡΑΙΓ
-2,07%
10.87
ΑΣΚΟ
-0,71%
2.78
ΑΣΤΑΚ
+1,17%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.356
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,61%
9.76
ΑΤΤΙΚΑ
-0,85%
2.32
ΒΙΟ
-0,89%
5.59
ΒΙΟΚΑ
-1,51%
1.96
ΒΙΟΣΚ
-0,56%
1.79
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.3
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.575
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,35%
17.14
ΔΑΑ
+0,62%
7.786
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
-0,26%
11.47
ΔΟΜΙΚ
-2,18%
3.37
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,52%
0.309
ΕΒΡΟΦ
-1,25%
1.58
ΕΕΕ
-0,94%
33.78
ΕΚΤΕΡ
+1,04%
1.94
ΕΛΒΕ
-1,77%
5.55
ΕΛΙΝ
-0,97%
2.04
ΕΛΛ
0,00%
13.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,01%
1.964
ΕΛΠΕ
-0,14%
7.02
ΕΛΣΤΡ
+0,96%
2.11
ΕΛΤΟΝ
-0,72%
1.646
ΕΛΧΑ
-0,88%
1.8
ΕΠΙΛΚ
-5,04%
0.113
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,16%
1.28
ΕΤΕ
-0,48%
7.518
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.27
ΕΥΔΑΠ
-0,89%
5.6
ΕΥΡΩΒ
-0,91%
1.962
ΕΧΑΕ
-0,88%
4.5
ΙΑΤΡ
+1,63%
1.555
ΙΚΤΙΝ
+0,27%
0.375
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.645
ΙΝΚΑΤ
-1,70%
4.925
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.92
ΙΝΛΟΤ
-0,87%
1.142
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.85
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.34
ΙΝΤΕΤ
-3,23%
1.2
ΙΝΤΚΑ
-0,96%
3.105
ΚΑΡΕΛ
-1,80%
328
ΚΕΚΡ
-0,35%
1.42
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
-0,64%
1.55
ΚΟΡΔΕ
-4,05%
0.45
ΚΟΥΑΛ
+1,06%
1.144
ΚΟΥΕΣ
+0,19%
5.17
ΚΡΙ
0,00%
12.35
ΚΤΗΛΑ
-5,00%
1.71
ΚΥΡΙΟ
+1,83%
1.115
ΛΑΒΙ
-1,47%
0.803
ΛΑΜΔΑ
-2,12%
6.92
ΛΑΜΨΑ
-1,61%
36.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
+0,70%
0.288
ΛΕΒΠ
0,00%
0.266
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.5
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.71
ΜΕΒΑ
-2,05%
3.82
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.49
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,20%
3.305
ΜΙΝ
-4,31%
0.555
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
21.64
ΜΟΝΤΑ
+1,01%
4.02
ΜΟΤΟ
-0,74%
2.67
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
+0,17%
23.92
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.57
ΜΠΡΙΚ
+1,02%
1.99
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+0,72%
33.74
ΝΑΚΑΣ
-2,11%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,22%
0.924
ΞΥΛΚ
-1,00%
0.297
ΞΥΛΠ
0,00%
0.39
ΟΛΘ
0,00%
20.6
ΟΛΠ
+0,56%
26.85
ΟΛΥΜΠ
-0,81%
2.46
ΟΠΑΠ
+0,06%
15.86
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,83%
0.838
ΟΤΕ
+1,02%
14.89
ΟΤΟΕΛ
-0,54%
11.14
ΠΑΙΡ
+0,61%
0.99
ΠΑΠ
0,00%
2.35
ΠΕΙΡ
-0,87%
3.864
ΠΕΡΦ
+0,15%
6.7
ΠΕΤΡΟ
-0,74%
8.04
ΠΛΑΘ
-0,39%
3.875
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.176
ΠΡΟΝΤΕΑ
-8,39%
6.55
ΠΡΟΦ
+1,37%
5.17
ΡΕΒΟΙΛ
-1,10%
1.8
ΣΑΡ
0,00%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,56%
0.358
ΣΙΔΜΑ
-3,55%
1.63
ΣΠΕΙΣ
-1,85%
6.38
ΣΠΙ
-0,31%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
+0,21%
19.28
ΤΖΚΑ
-1,06%
1.4
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.11
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-2,08%
1.598
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,27%
7.8
ΦΡΙΓΟ
-0,94%
0.21
ΦΡΛΚ
-1,02%
3.88
ΧΑΙΔΕ
-4,69%
0.61

Τα εταιρικά κέρδη πληγώνονται από την καταναλωτική αδυναμία

Η μετά την πανδημία ευφορία των καταναλωτών φαίνεται πως σιγά σιγά εξατμίζεται και η καταναλωτική αδυναμία έχει ήδη ξεκινήσει να «ροκανίζει» τα κέρδη των εταιρειών, που αναγκάζονται να προσαρμοστούν με μειωμένες τιμές και προσφορές.

Οι εταιρικές προειδοποιήσεις για μειωμένα κέρδη σε τομείς που κυμαίνονται από τα είδη πολυτελείας μέχρι τα τρόφιμα και τις αεροπορικές εταιρείες έχουν τροφοδοτήσει τις ανησυχίες για επιβράδυνση στις ΗΠΑ και σε άλλες μεγάλες οικονομίες του κόσμου. Μάλιστα, αυτές οι ανησυχίες για την ανάπτυξη ήταν ένας από τους παράγοντες πίσω από το sell off, που απέσπασε περίπου 4,8 τρισ. δολάρια από τις παγκόσμιες μετοχές σε μόλις τρεις ημέρες.

Οι επενδυτές, πρέπει τώρα να εντοπίσουν τις επιχειρήσεις αυτές, που δεν θα υποφέρουν τόσο από την καταναλωτική αδυναμία, πόσο μάλλον από μια οικονομική ύφεση, τονίζει το Reuters. «Οι καταναλωτές μπόρεσαν να απορροφήσουν τις αυξήσεις των τιμών χάρη και στο εξαιρετικά υψηλό επίπεδο αποταμιεύσεων που συσσωρεύτηκαν (κατά τη διάρκεια της πανδημίας). Φαίνεται ότι τώρα αυτό φτάνει στο τέλος του», δήλωσε η Chiara Robba της Generali Asset Management. «Η περίοδος υποβολής οικονομικών εκθέσεων του β’ τριμήνου δείχνει κάποια σημάδια επιβράδυνσης της κατανάλωσης με επακόλουθη προσπάθεια των εταιρειών να μειώσουν τις τιμές για να τονώσουν την κατανάλωση», πρόσθεσε.

Σούπερ μάρκετ στις ΗΠΑ © EPA/MICHAEL REYNOLDS
Σούπερ μάρκετ στις ΗΠΑ © EPA/MICHAEL REYNOLDS

Οι έρευνες της S&P Global για την επιχειρηματική δραστηριότητα τον Ιούλιο έδειξαν ότι οι επιχειρήσεις στις ΗΠΑ και την Ευρωζώνη δεν ήταν σε θέση να μετακυλήσουν το υψηλότερο κόστος τόσο εύκολα όσο προηγουμένως. Υπάρχει πλέον ένας μακρύς κατάλογος εταιρικών κερδών, που υποδεικνύουν αδυναμία στις καταναλωτικές δαπάνες.

Αξιοσημείωτα παραδείγματα είναι η Nestle και η Ryanair στην Ευρώπη και η McDonald’s στις ΗΠΑ, μαζί με εταιρείες όπως η Visa και η Worldline. Σε πολλές περιπτώσεις, οι τιμές των μετοχών έχουν καταρρεύσει. 40 εταιρείες έχουν μειώσει τις προβλέψεις τους μέχρι στιγμής αυτή τη σεζόν στην Ευρώπη, ανέφερε η BofA την Τρίτη, τις περισσότερες εδώ και πάνω από ένα χρόνο, με την πλειονότητα να επικαλείται αδύναμη ζήτηση, συμπεριλαμβανομένης, παραδόξως, και των ΗΠΑ. «Τα σημάδια αδυναμίας των καταναλωτών έχουν προκαλέσει ανησυχία», ανέφερε.

Ο κλάδος της πολυτέλειας κλονίζεται από την καταναλωτική αδυναμία

Ο κλάδος της πολυτέλειας, που έχει υψηλό περιθώριο κέρδους δεν αποτελεί εξαίρεση. Η Yves Saint Laurent μείωσε τις τιμές της τσάντας Loulou στη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ και την Κίνα κατά 10-15% τον Μάιο, σε μια «πολύ σπάνια» κίνηση για τον κλάδο, η οποία, σύμφωνα με την Barclays, θα μπορούσε να αντανακλά την αναγνώριση ότι η μάρκα αναγνώρισε ότι οι προηγούμενες αυξήσεις τιμών ήταν υπερβολικές.

Άλλες, πιο αδύναμες μάρκες που αύξησαν σημαντικά τις τιμές το τελευταίο διάστημα,  αναγκάζονται τώρα να διορθώσουν μέσω εκπτώσεων και προωθητικών ενεργειών. Αυτό συμβαίνει επειδή οι καταναλωτές της μεσαίας τάξης στη Δύση χάνουν μέρος της αγοραστικής τους ικανότητας.

Χαρακτηριστικό είναι, ότι οι μετοχές της Burberry διέγραψαν σχεδόν το ένα πέμπτο της αξίας τους την ημέρα που ανακοίνωσε τα οικονομικά της αποτελέσματα. Η Swatch και η Hugo Boss έχουν γίνει οι δύο πιο σορταρισμένες μετοχές του πανευρωπαϊκού δείκτη Stoxx μετά από τα απογοητευτικά οικονομικά τους αποτελέσματα, σύμφωνα με στοιχεία της Mediobanca. Ακόμα και η ηγέτιδα του κλάδου Luis Vuitton, η δεύτερη μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία στην Ευρώπη πίσω από τη δανέζικη φαρμακοβιομηχανία Novo Nordisk δεν έχει ανοσία.

Τσάντες Burberry © EPA/FACUNDO ARRIZABALAGA
Τσάντες Burberry © EPA/FACUNDO ARRIZABALAGA

«Υπάρχει σίγουρα μια αίσθηση απέχθειας των καταναλωτών προς τις υψηλότερες τιμές, δεδομένης της συνεχιζόμενης κρίσης του κόστους ζωής», δήλωσε ο Sanjiv Tumkur της Rathbones Investment Management. «Αυτό φαίνεται να γίνεται αισθητό σε όλα τα εισοδηματικά τμήματα – για παράδειγμα, οι εταιρείες ειδών πολυτελείας βλέπουν πιο δύσκολες και ασταθείς καταναλωτικές συνθήκες σε πολλές γεωγραφικές περιοχές, ιδίως στην Κίνα».

Διαβάστε επίσης

“Απόβαση” ξένων ξενοδοχειακών αλυσίδων στην Ελλάδα

Μιχαΐν Λόπες: Ποιος είναι ο Κουβανός με τα 5 Ολυμπιακά χρυσά

Μυτιληναίος: Τι σηματοδοτεί η μετονομασία της Mytilineos

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!