Γ.Δ.
1426.1 -0,56%
ACAG
0,00%
5.9
CENER
-0,10%
9.59
CNLCAP
-1,43%
6.9
DIMAND
-1,25%
9.48
NOVAL
+0,76%
2.645
OPTIMA
0,00%
12.96
TITC
-0,77%
32.25
ΑΑΑΚ
0,00%
4.78
ΑΒΑΞ
-0,73%
1.36
ΑΒΕ
+6,09%
0.47
ΑΔΜΗΕ
+0,23%
2.15
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.865
ΑΛΜΥ
-0,35%
2.87
ΑΛΦΑ
-1,30%
1.52
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-2,12%
11.1
ΑΣΚΟ
-0,71%
2.8
ΑΣΤΑΚ
-0,58%
6.84
ΑΤΕΚ
0,00%
0.356
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
+0,61%
9.82
ΑΤΤΙΚΑ
-1,68%
2.34
ΒΙΟ
-0,35%
5.64
ΒΙΟΚΑ
-1,49%
1.99
ΒΙΟΣΚ
-1,91%
1.8
ΒΙΟΤ
+1,57%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.3
ΓΕΒΚΑ
-0,32%
1.575
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,58%
17.2
ΔΑΑ
-0,79%
7.738
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
-1,20%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+3,14%
3.445
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.317
ΕΒΡΟΦ
-3,61%
1.6
ΕΕΕ
+2,03%
34.1
ΕΚΤΕΡ
-2,04%
1.92
ΕΛΒΕ
-1,74%
5.65
ΕΛΙΝ
+0,49%
2.06
ΕΛΛ
0,00%
13.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,02%
1.984
ΕΛΠΕ
-1,33%
7.03
ΕΛΣΤΡ
-2,79%
2.09
ΕΛΤΟΝ
+0,12%
1.658
ΕΛΧΑ
+0,22%
1.816
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.119
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,38%
1.295
ΕΤΕ
+0,11%
7.554
ΕΥΑΠΣ
-0,61%
3.27
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.65
ΕΥΡΩΒ
-1,59%
1.98
ΕΧΑΕ
-1,09%
4.54
ΙΑΤΡ
0,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-1,19%
0.374
ΙΛΥΔΑ
+0,30%
1.645
ΙΝΚΑΤ
+0,20%
5.01
ΙΝΛΙΦ
-0,40%
4.92
ΙΝΛΟΤ
-1,03%
1.152
ΙΝΤΕΚ
+1,57%
5.84
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,86%
2.34
ΙΝΤΕΤ
-0,80%
1.24
ΙΝΤΚΑ
-0,95%
3.135
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-2,73%
1.425
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+0,97%
1.56
ΚΟΡΔΕ
+0,43%
0.469
ΚΟΥΑΛ
-1,22%
1.132
ΚΟΥΕΣ
-2,09%
5.16
ΚΡΙ
0,00%
12.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,35%
1.095
ΛΑΒΙ
-0,61%
0.815
ΛΑΜΔΑ
+0,43%
7.07
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.286
ΛΕΒΠ
0,00%
0.266
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
+0,81%
2.5
ΜΑΘΙΟ
+2,60%
0.71
ΜΕΒΑ
-0,26%
3.9
ΜΕΝΤΙ
-0,80%
2.49
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-2,05%
3.345
ΜΙΝ
+3,57%
0.58
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,19%
21.64
ΜΟΝΤΑ
+2,05%
3.98
ΜΟΤΟ
+0,94%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-1,32%
23.88
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.57
ΜΠΡΙΚ
-0,76%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
-0,77%
33.5
ΝΑΚΑΣ
+1,43%
2.84
ΝΑΥΠ
-0,22%
0.922
ΞΥΛΚ
+0,33%
0.3
ΞΥΛΠ
0,00%
0.39
ΟΛΘ
-0,48%
20.6
ΟΛΠ
-1,48%
26.7
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.48
ΟΠΑΠ
-0,81%
15.85
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,60%
0.845
ΟΤΕ
-1,73%
14.74
ΟΤΟΕΛ
-0,18%
11.2
ΠΑΙΡ
-3,53%
0.984
ΠΑΠ
-0,42%
2.35
ΠΕΙΡ
-2,06%
3.898
ΠΕΡΦ
-0,74%
6.69
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.1
ΠΛΑΘ
-0,51%
3.89
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
+1,85%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
-1,51%
1.176
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,73%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
-1,62%
1.82
ΣΑΡ
-0,36%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,10%
0.36
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.69
ΣΠΕΙΣ
-0,91%
6.5
ΣΠΙ
-2,10%
0.652
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.24
ΤΖΚΑ
-3,08%
1.415
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.11
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,49%
1.632
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.212
ΦΡΛΚ
+0,51%
3.92
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Αττική Οδός: Ποιος αναλαμβάνει την ενδιάμεση περίοδο παραχώρησης

Όλα δείχνουν ότι στις 6 Οκτωβρίου 2024 αλλάζει παραχωρησιούχο η Αττική Οδός. Ο υφιστάμενος παραχωρησιούχος, Αττική Οδός ΑΕ, θα δώσει τη σκυτάλη σε έναν φορέα που θα ορίσει η κυβέρνηση, μέχρι να ολοκληρωθεί η συναλλαγή για την ανάθεση στον νέο παραχωρησιούχο, που θα είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε δύο μήνες πριν, στην κυβέρνηση δεν έχει αποφασιστεί ακόμη ποιος θα είναι ο φορέας εκείνος που θα αναλάβει τη σκυτάλη από την Αττική Οδός ΑΕ. Το αρχικό σχέδιο ήταν να περάσει στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Μάλιστα, το σχέδιο αυτό θα βόλευε το υπουργείο, το οποίο με τα έσοδα που θα είχε από τον οδικό άξονα κατά την ενδιάμεση περίοδο παραχώρησης θα έκλειναν κάποιες «τρύπες» στον προϋπολογισμό του.

Όμως το σχέδιο αυτό δεν προχωρεί. Όπως αποφασίσθηκε σε σύσκεψη που έγινε την περασμένη εβδομάδα στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, δεν έχει νόημα το υπουργείο Υποδομών ν’ αναλάβει την ενδιάμεση παραχώρηση, καθώς ούτε την τεχνογνωσία έχει, ούτε τη δυνατότητα να εισπράξει χρήματα από την ενδιάμεση περίοδο, αλλά και θα δυσκολευθεί να κάνει αναθέσεις έργων που απαιτεί μια τέτοια δραστηριότητα.

Προς την κατεύθυνση αυτήν συνηγορούν και οι δημοσιονομικοί κανόνες, οι οποίοι δεν επιτρέπουν τη δημιουργία δαπανών στους φορείς Γενικής Κυβέρνησης πάνω από ένα όριο. Έτσι, δεν μπορεί το υπουργείο Υποδομών να διαχειριστεί τα έσοδα της ενδιάμεσης παραχώρησης, αν και θα το επιθυμούσε αυτό διακαώς.

Κατά συνέπεια, η κυβέρνηση βρίσκεται σε αναζήτηση του φορέα που θα αναλάβει την ενδιάμεση περίοδο παραχώρησης. Όλα δείχνουν ότι ο ενδιάμεσος φορέας θα είναι είτε το ΤΑΙΠΕΔ, είτε το Υπερταμείο, δύο φορείς οι οποίοι οδεύουν σε συγχώνευση. Ωστόσο, τα έσοδα των φορέων αυτών πηγαίνουν απευθείας στο χρέος και όχι στην εκτέλεση του προϋπολογισμού, κάτι που θα επιθυμούσε η κυβέρνηση.

Από την άλλη πλευρά, στην ανάληψη του έργου της ενδιάμεσης παραχώρησης από το ΤΑΙΠΕΔ συνηγορεί και η επιλογή του operator της Αττικής Οδού για την ίδια περίοδο. Το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να προχωρεί σε αναθέσεις -το έχει πράξει πολλάκις η Μονάδα Συντονισμού Στρατηγικών Συμβάσεων (PPF)- και μπορεί πολύ γρήγορα να βρει τον operator του οδικού άξονα.

Η μία λύση είναι το έργο να ανατεθεί στον υφιστάμενο operator, τις Αττικές Διαδρομές. Η άλλη λύση είναι να ανατεθεί στην νέα εταιρεία που θα συστήσει ο νέος παραχωρησιούχος της Αττικής Οδού. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα γίνει διαγωνισμός, επειδή δεν υπάρχει ο χρόνος. Τόσο η κυβέρνηση, όσο και το ΤΑΙΠΕΔ πρέπει να βρουν λύση μέσα σε δύο μήνες -αν όχι σε μικρότερο χρονικό διάστημα.

Διαβάστε επίσης

“Απόβαση” ξένων ξενοδοχειακών αλυσίδων στην Ελλάδα

Μιχαΐν Λόπες: Ποιος είναι ο Κουβανός με τα 5 Ολυμπιακά χρυσά

Μυτιληναίος: Τι σηματοδοτεί η μετονομασία της Mytilineos

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!