Γ.Δ.
900.4 +0,52%
CENER
-1,01%
2.455
CNLCAP
0,00%
8.35
TITC
+0,87%
16.2
ΑΑΑΚ
0,00%
6.7
ΑΑΑΠ
0,00%
2.7
ΑΒΑΞ
+0,55%
1.1
ΑΒΕ
+0,21%
0.486
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.62
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
+1,59%
0.64
ΑΛΜΥ
+4,34%
1.925
ΑΛΦΑ
+1,28%
1.1435
ΑΝΔΡΟ
-1,46%
27
ΑΝΕΚ
+14,66%
0.0665
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.081
ΑΡΑΙΓ
0,00%
5.16
ΑΣΚΟ
-0,46%
2.18
ΑΣΤΑΚ
+7,57%
9.95
ΑΤΕΚ
0,00%
0.432
ΑΤΤ
+0,40%
0.1524
ΑΤΤΙΚΑ
-1,43%
0.966
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.306
ΒΙΟ
+0,22%
4.6
ΒΙΟΚΑ
+2,68%
1.53
ΒΙΟΣΚ
+4,35%
0.528
ΒΙΟΤ
-2,89%
0.47
ΒΙΣ
0,00%
1.07
ΒΟΣΥΣ
0,00%
1.87
ΒΥΤΕ
-0,43%
2.29
ΓΕΒΚΑ
-0,90%
1.1
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
9.5
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.2
ΔΕΗ
-0,11%
9.17
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
0,00%
0.79
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.408
ΔΡΟΜΕ
+1,30%
0.466
ΕΒΡΟΦ
-1,30%
1.14
ΕΕΕ
-0,27%
32.71
ΕΚΤΕΡ
-0,38%
1.31
ΕΛΒΕ
0,00%
6.9
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+1,10%
0.46
ΕΛΙΝ
+1,01%
2
ΕΛΛ
-0,89%
15.58
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,06%
1.439
ΕΛΛΑΚΤΩΡΔ
0,00%
0.23
ΕΛΠΕ
-0,52%
5.76
ΕΛΣΤΡ
-1,91%
2.05
ΕΛΤΟΝ
-0,88%
1.685
ΕΛΧΑ
+0,10%
1.928
ΕΝΤΕΡ
+5,85%
4.34
ΕΠΙΛΚ
+1,44%
0.282
ΕΠΣΙΛ
-2,27%
10.75
ΕΣΥΜΒ
0,00%
0.56
ΕΤΕ
+2,39%
2.488
ΕΥΑΠΣ
+0,43%
4.62
ΕΥΔΑΠ
+0,13%
7.84
ΕΥΠΙΚ
+0,41%
4.85
ΕΥΡΩΒ
+1,04%
0.7982
ΕΧΑΕ
-0,64%
3.9
ΙΑΣΩ
0,00%
1.5
ΙΑΤΡ
0,00%
1.635
ΙΚΤΙΝ
-1,31%
0.83
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.44
ΙΝΚΑΤ
0,00%
1.89
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.12
ΙΝΛΟΤ
+4,40%
0.38
ΙΝΤΕΚ
+6,73%
3.33
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,72%
6.9
ΙΝΤΕΤ
+3,61%
0.918
ΙΝΤΚΑ
-0,53%
1.886
ΚΑΜΠ
-2,46%
2.38
ΚΑΡΕΛ
0,00%
282
ΚΕΚΡ
0,00%
2
ΚΕΠΕΝ
-2,13%
2.76
ΚΛΜ
+0,29%
0.692
ΚΜΟΛ
+0,60%
3.36
ΚΟΡΔΕ
-3,75%
0.462
ΚΟΥΑΛ
+3,10%
0.266
ΚΟΥΕΣ
+1,49%
15
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.168
ΚΡΕΤΑ
0,00%
1.09
ΚΡΙ
-0,23%
8.76
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.89
ΚΥΡΙΟ
+1,16%
1.31
ΛΑΒΙ
0,00%
0.468
ΛΑΜΔΑ
+0,98%
8.26
ΛΑΜΨΑ
0,00%
19
ΛΑΝΑΚ
-0,78%
1.28
ΛΕΒΚ
0,00%
0.4
ΛΕΒΠ
0,00%
0.45
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.105
ΛΟΓΟΣ
-2,73%
1.07
ΛΟΥΛΗ
-1,54%
2.56
ΛΥΚ
+0,66%
1.515
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.56
ΜΕΒΑ
-2,04%
1.92
ΜΕΝΤΙ
+5,74%
2.58
ΜΕΡΚΟ
-3,60%
48.2
ΜΙΓ
+3,05%
0.027
ΜΙΝ
+0,81%
0.62
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,97%
13.59
ΜΟΝΤΑ
+1,85%
0.55
ΜΟΤΟ
+2,17%
1.41
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.7
ΜΠΕΛΑ
-0,37%
13.57
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.995
ΜΠΤΚ
0,00%
0.52
ΜΥΤΙΛ
+0,64%
15.78
ΝΑΚΑΣ
+6,06%
2.1
ΝΑΥΠ
-1,44%
1.37
ΝΙΚΑΣ
0,00%
1.26
ΝΙΟΥΣ
-0,40%
0.5
ΞΥΛΚ
+2,31%
0.266
ΞΥΛΠ
0,00%
0.33
ΟΛΘ
0,00%
26.2
ΟΛΠ
+2,04%
20
ΟΛΥΜΠ
+0,12%
1.658
ΟΠΑΠ
-1,22%
12.12
ΟΤΕ
+1,79%
15.675
ΟΤΟΕΛ
+0,55%
7.32
ΠΑΙΡ
+0,48%
1.055
ΠΑΠ
+0,43%
2.31
ΠΕΙΡ
+4,29%
1.507
ΠΕΤΡΟ
+9,01%
7.02
ΠΛΑΘ
0,00%
7.66
ΠΛΑΙΣ
-1,96%
4.01
ΠΛΑΚΡ
-1,16%
17.1
ΠΡΔ
0,00%
0.21
ΠΡΕΖΤ
0,00%
5.65
ΠΡΕΜΙΑ
-1,95%
1.51
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8
ΠΡΟΦ
-0,20%
4.96
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.44
ΣΑΡ
+0,57%
8.75
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.37
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.033
ΣΕΝΤΡ
+3,96%
0.315
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.65
ΣΠΕΙΣ
-0,21%
9.36
ΣΠΙ
-0,59%
0.84
ΣΠΥΡ
0,00%
0.16
ΤΕΝΕΡΓ
+1,22%
11.58
ΤΖΚΑ
-0,80%
2.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
0.88
ΥΑΛΚΟ
+7,84%
0.11
ΦΙΕΡ
+4,61%
0.59
ΦΛΕΞΟ
+0,62%
8.15
ΦΡΙΓΟ
-3,57%
0.135
ΦΡΛΚ
-0,46%
4.29
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.685
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Παρουσιάζεται το νομοσχέδιο για τον έλεγχο των τεχνολογικών κολοσσών

Εντός των επομένων ημερών θα παρουσιαστεί από την κυβέρνηση το σχέδιο νόμου για την προσαρμογή της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1, που αφορά στην ενδυνάμωση των αρχών ανταγωνισμού της κάθε χώρας και είναι γνωστής ως ECN+.

Το σχέδιο νόμου που θα τεθεί σε καθεστώς δημόσιας διαβούλευσης, αναμένεται να προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις, καθώς όπως όλα δείχνουν θα περιλάβει το περίφημο άρθρο 2Α (σχετικό άρθρο εδώ https://www.powergame.gr/ikonomia/53470/ep-antagonismou-epizitei-ton-elegcho-kolosson-opos-oi-google-apple/).

Παρόλο που δεν είναι γνωστή η τελική μορφή του συγκεκριμένου άρθρου, εν τούτοις πρόκειται μια ρύθμιση που προσδίδει στην εγχώρια Επιτροπή Ανταγωνισμού (ΕπΑντ) αρμοδιότητες ελέγχου του ανταγωνισμού στα αποκαλούμενα «οικοσυστήματα» και ηλεκτρονικές πλατφόρμες.

Θεωρητικά, βάσει του άρθρου αυτού, που στο αρχικό σχέδιό του δεν ξεπερνούσε τις 200 λέξεις, η ελληνική ΕπΑντ θα μπορούσε να επιδιώξει τον έλεγχο της Skroutz, της e-Food, αλλά και κολοσσών όπως είναι η Google και η Apple.

Παράλληλα, φαίνεται ότι η κυβέρνηση δεν ικανοποίησε το αίτημα του προέδρου της ΕπΑντ Γιάννη Λιανού, για αναβάθμιση του ρόλου του ως επικεφαλής των δικτύων ανεξάρτητων ρυθμιστικών αρχών της χώρας. Με άλλα λόγια το άρθρο 24 του ν. 3959/2011 θα παραμείνει ως έχει.

Για το θέμα αυτό, πολλοί έθεσαν το θέμα της σύγκρουσης συμφερόντων. Η νομοπαρασκευαστική επιτροπή που συστήθηκε για το σχέδιο νόμου, είχε ως επικεφαλής τον ίδιο τον πρόεδρο της ΕπΑντ Γ. Λιανό.

Και ο τελευταίος, ως πρόεδρος της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής, πρότεινε τη δημιουργία δικτύων αρχών ανταγωνισμού, στα οποία τον πρώτο λόγο θα είχε ο ίδιος και η ΕπΑντ.

Αλλά και οι αλλαγές που αφορούν στο άρθρο 2Ακαι τις οποίες πρότεινε ο κ. Λιανός, αναμένεται να προκαλέσουν αντιδράσεις, κυρίως από την πλευρά της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).

Παράγοντες προσκείμενοι στην ΕΕΤΤ αναφέρουν ότι η ρύθμιση αυτή, πέραν του ότι γίνεται καθ’ υπέρβασιν των διατάξεων της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1, δημιουργεί «γκρίζες» ζώνες αρμοδιοτήτων, μεταξύ της ΕπΑντ και της ΕΕΤΤ. Οι «ηλεκτρονικές» πλατφόρμες λειτουργούν πάνω σε δίκτυα, η λειτουργία των οποίων ρυθμίζεται από την ΕΕΤΤ.

Αναφορικά με την υπέρβαση του σχεδίου νόμου αναφορικά με τις ρυθμίσεις της οδηγίας ΕCN+, η τελευταία πουθενά δεν επιβάλλει την ρύθμιση των «οικοσυστημάτων» και των ηλεκτρονικών πλατφορμών.

Βασικός στόχος της Οδηγίας είναι να διασφαλίσει, αφενός μεν ότι όλες οι εθνικές αρχές ανταγωνισμού διαθέτουν τους πόρους και τις εξουσίες που είναι αναγκαίες για την αποτελεσματική επιβολή των αρχών ανταγωνισμού (άρθρ. 101 και 102 της ΣΛΕΕ) και αφετέρου η βελτίωση της συνεργασίας μεταξύ των εθνικών αρχών ανταγωνισμού και μεταξύ αυτών και της Ευρ. Επιτροπής εντός του δικτύου ECN (EuropeanCompetitiveNetwork, ECN) στους τομείς της άσκησης των εξουσιών, της επίδοσης εγγράφων και της εκτέλεσης αποφάσεων που επιβάλλουν πρόστιμα.

Έτσι, σε αντίθεση με την ΕπΑντ, που δείχνει να βιάζεται να βρεθεί στην πρωτοπορία,η Κομισιόν φαίνεται να προχωρά με πιο προσεκτικά βήματα στο θέμα της ρύθμισης των «οικοσυστημάτων».

Έτσι αυτή η υπέρβαση της χώρας μας, να προσδώσει στην ΕπΑντ χαρακτηριστικά που δεν περιλαμβάνονται στην Οδηγία (ΕΕ) 2019/1, δεν αποκλείεται να προκαλέσει την παρέμβαση της Κομισιόν.

Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι η χώρα έχει καθυστερήσει στην ενσωμάτωση της οδηγίας ECN+ καθώς έπρεπε να μεταφερθεί στο εθνικό δίκαιο μέχρι τις αρχές Φεβρουαρίου του2021. Επομένως το σχετικό σχέδιο νόμου δεν θα αργήσει, καθώς η χώρα πλέον δεν θέλει να έχει τέτοιου είδους ανοικτά μέτωπα με την Κομισιόν.

Ήδη ολοκληρώνεται ο νομικός του έλεγχος του σχεδίου νόμου στην Ελληνική Βουλή, προκειμένου να αναρτηθεί στο opengov.grμε στόχο την διαβούλευση με το κοινό και τους ενδιαφερόμενους φορείς.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!