Τζιτζικώστας: Eνιαία Στρατηγική της ΕΕ για τον τουρισμό και στήριξη των ΜμΕ του κλάδου

Ψηλά ο πήχης για τον τουρισμό. Τι είπαν Απόστολος Τζιτζικώστας, Γιάννης Παράσχης, Ευτύχιος Βασιλάκης και Γ. Χατζής σε σύσκεψη στη Θεσσαλονίκη

Σύσκεψη ΣΕΤΕ με τον Απόστολο Τζιτζικώστα ©powergame.gr

«Σήμερα είναι μία πολύ σημαντική ημέρα για τον τουρισμό όλης της Ευρώπης και της Ελλάδας, καθώς ξεκινάμε επίσημα τον διάλογο με τους φορείς του κλάδου, προκειμένου να διαμορφώσουμε την ενιαία Ευρωπαϊκή στρατηγική για τον τουρισμό», δήλωσε ο Ευρωπαίος Επίτροπος για τις Βιώσιμες Μεταφορές και τον Τουρισμό, Απόστολος Τζιτζικώστας, ο οποίος προεδρεύει μία μεγάλης συνάντησης που αυτή την ώρα πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, με τη συμμετοχή περισσοτέρων των 20 εκπροσώπων τουριστικών οργανώσεων και φορέων.

Πολιτική με διάλογο

Η πρώτη Ενιαία Ευρωπαϊκή Στρατηγική για τον Τουρισμό, θα παρουσιαστεί στα μέσα του 2026, αφού προηγούμενα εμπλακούν στον διάλογο για τη νέα αυτή πολιτική και οι πολίτες, που θα μπορούν να τοποθετούνται ηλεκτρονικά, σε ερωτηματολόγιο που θα αναρτηθεί ως τέλος Αυγούστου, στο site της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Μέσα από την νέα Πολιτική, θα επιχειρηθεί να δοθούν απαντήσεις στις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος του Τουρισμού, από την έλλειψη προσωπικού, μέχρι την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, την ισόρροπη τουριστική ανάπτυξη και την προβολή μορφών του εναλλακτικού τουρισμού, επισήμανε ο κ. Τζιτζικώστας προσθέτοντας ότι σημαντικό κομμάτι αυτής της ενιαίας πολιτικής, θα είναι και η στήριξη των ΜμΕ της Ευρώπης ώστε να γίνει πιο εύκολη η πρόσβαση μικρομεσαίων επιχειρήσεων, Δήμων, Περιφερειών αλλά και κρατών στον προϋπολογισμό της ´Ένωσης για τον Τουρισμό.

Ψηλά ο πήχης για τον τουρισμό

«Μας χαροποιεί το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή ´Ένωση είναι ο Νο1 τουριστικός προορισμός παγκοσμίως. Θα πρέπει , τα επόμενα χρόνια να διατηρήσουμε αυτή την πρωτιά και ταυτόχρονα να διασφαλίσουμε ότι η Ελλάδα θα παραμείνει στην κορυφαία δεκάδα των τουριστικών προορισμών, παγκοσμίως”, υπογράμμισε ο Ευρωπαίος Επίτροπος.

Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Γιάννης Παράσχης δήλωσε ότι η σημερινή συνάντηση με τον κ. Τζιτζικώστα αποτελεί εξαιρετική ευκαιρία για να συζητηθούν τα θέματα που απασχολούν τον κλάδο σε εθνικό και Ευρωπαϊκό επίπεδο. Η δημιουργία χαρτοφυλακίου για τον Τουρισμό, στην Ε.Ε., αναδεικνύει τη σημασία του κλάδου σε ευρωπαϊκό επίπεδο και αναβαθμίζει το ρόλο των χωρών με υψηλό αποτύπωμα τουρισμού, όπως η Ελλάδα, μέσα στο Ευρωπαϊκό πλαίσιο.

 

ΣΕΤΕ ΤΖΙΤΖΙΚΩΣΤΑΣ

Σύσκεψη ΣΕΤΕ με τον Απόστολο Τζιτζικώστα ©powergame.gr

Παράσχης: Toυρισμός και ανταγωνιστικότητα

«Είναι δεδομένο ότι το τελευταίο διάστημα αντιμετωπίζουμε γεωπολιτικές και οικονομικές προκλήσεις, πρωτόγνωρου χαρακτήρα που θα έχουν οπωσδήποτε επιπτώσεις και στον τουρισμό. Συνεπώς, η εναρμόνιση των εθνικών πολιτικών σε ένα ενιαίο ευρωπαϊκό πλαίσιο, που θα διασφαλίζει την ανταγωνιστικότητα του κλάδου μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, είναι εξαιρετικά σημαντική», τόνισε ο κ. Παράσχης.

Ευτύχιος Βασιλάκης: Βιώσιμα καύσιμα και αεροπορικός χώρος

«Eίμαστε αισιόδοξοι ότι ο Έλληνας Επίτροπος Μεταφορών και Τουρισμού, θα μεταφέρει στην Κομισιόν τα κρίσιμα θέματα που αφορούν στα βιώσιμα καύσιμα, όπως και στην προβολή και λειτουργία του τουρισμού», δήλωσε ο πρόεδρος της Aegean και της Autohellas, Ευτύχιος Βασιλάκης σημειώνοντας με την ευκαιρία ότι η Aegean ενισχύει τις συνδέσεις με το αεροδρόμιο ‘Μακεδονία’, με την πρώτη πτήση για Σμύρνη, να είναι προγραμματισμένη για τις 21 Ιουνίου.

´Όπως είπε ο κ. Βασιλάκης, «οι Ευρωπαϊκές Αερομεταφορές έχουν τα εξής μεγάλα θέματα. Το ένα αφορά τις επενδύσεις που πρέπει να γίνουν για τα βιώσιμα καύσιμα, ώστε να έχουμε μείωση των εκπομπών ρύπων στις αερομεταφορές, στην επόμενη δεκαετία. Οι αεροπορικές εταιρείες ζητούν ένα αντιστάθμισμα από πλευράς της Ε.Ε., ώστε το αεροπορικό καύσιμο να είναι βιώσιμο οικονομικά, αλλά και επαρκές, καθώς υπάρχει και ζήτημα επάρκειας των βιώσιμων καυσίμων.

Επίσης, μας ενδιαφέρει να λειτουργήσει καλύτερα η εναέρια κυκλοφορία στην Ευρώπη και, στη χώρα μας γιατί ακόμη δεν έχει εφαρμοστεί, στο 100% ο ενιαίος Ευρωπαϊκός ουρανός. Η διάθεση των κονδυλίων που επενδύουν οι αεροπορικές εταιρείες, θα πρέπει να αξιοποιηθεί και για την ενοποίηση του εναέριου χώρου».

Γιάννης Χατζής- ΠΟΞ: Αύξηση αφίξεων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

´Ένα από τα θέματα που θα θέσει στον Ευρωπαίο Επίτροπο, ο πρόεδρος της ΠΟΞ Γιάννης Χατζής, αφορά την βραχυχρόνια μίσθωση, πρόβλημα που αφορά την ελληνική αλλά και την Ευρωπαϊκή Ξενοδοχία, ενώ άλλο θέμα που θα τεθεί, είναι η υπερφορολόγηση των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.

Η τουριστική σεζόν εξελίσσεται θετικά για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, είπε ο κ. Χατζής σημειώνοντας μάλιστα ότι την προηγούμενη εβδομάδα η Θεσσαλονίκη είχε αύξηση +7% σε αφίξεις, ως σήμερα, με αποτέλεσμα να ηγείται της κούρσας των αφίξεων εξωτερικού, με τα δύο αυτά αεροδρόμια, ως σήμερα, να έχουν περίπου τις μισές αεροπορικές αφίξεις, από το εξωτερικό, σε όλη τη χώρα.

Ο κ. Χατζής, αναφερόμενος στις επιπτώσεις της πολιτικής Τραμπ, είπε ότι οι αρνητικές επιπτώσεις στις αφίξεις Αμερικανών τουριστών, είναι μικρότερες απ’ ότι υπολόγιζαν ορισμένοι παράγοντες του κλάδου. Η Αθήνα έχει θετικό πρόσημο στις αφίξεις έως αυτή την στιγμή, όμως άλλοι προορισμοί που βασίζονταν πολύ στη συγκεκριμένη αγορά , όπως η Σαντορίνη, έχουν μεγάλη μείωση της τάξης του -20%-21% σε σύγκριση με πέρυσι, αν και για τη μείωση μπορεί να συνευθύνονται τα σεισμικά φαινόμενα του περασμένου Φεβρουαρίου. Εν τούτοις, υπάρχουν πολλές συνδέσεις αεροπορικές με τις ΗΠΑ οπότε ο πρόεδρος της ΠΟΞ περιμένει ότι θα πάει καλά η Αμερικανική αγορά, φέτος.

Σε ό,τι αφορά στον οδικό τουρισμό ο κ. Χατζής δήλωσε ότι θετικά θα λειτουργήσει η πλήρης ένταξη της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας, στη Ζώνη Σένγκεν, ενώ καυτηρίασε την κατάσταση των υποδομών στους Κήπους του ´Έβρου, που καθιστά πολύ δυσκολότερη την πρόσβαση από την Τουρκία. Είναι αδιανόητο, Τούρκοι επισκέπτες, να περιμένουν 8 ώρες για να περάσουν τα σύνορα, όταν η απόσταση Κωνσταντινούπολη- Θεσσαλονίκη, διανύεται σε 6 ώρες.

Άρης Μαρίνης: Λείπουν 3.000 οδηγοί για λεωφορεία

Σήμερα περί τις 3.000 επαγγελματίες οδηγοί λεωφορείων, αστικών και τουριστικών, λείπουν από την Ελλάδα. Η έλλειψη οδηγών επαγγελματιών , στην Ευρώπη, είναι τεράστια αφού έχει υπολογιστεί ότι ως το 2030 θα λείπουν πάνω από 2 εκατομμύρια οδηγοί.

´Όπως δήλωσε ο κ. ´Άρης Μαρίνης, πρόεδρος της Γενικής Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουρισμού, τα δύο σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις τουριστικών λεωφορείων, είναι η τρομερή έλλειψη οδηγών και ο γερασμένος στόλος των τουριστικών λεωφορείων, που είναι από τους παλαιότερους στην Ευρώπη, ηλικίας άνω των 18 ετών κατά μέσο όρο.

Ο κλάδος των τουριστικών λεωφορείων δέχθηκε πολύ μεγάλο πλήγμα στη διάρκεια της υγιεινομικής κρίσης και χρειάζεται στήριξη, οικονομική, όχι αναγκαστικά μέσω επιδοτήσεων, για να προχωρήσει σε ανανέωση του στόλου του.

«Μιλάμε για πράσινη μετάβαση, για ηλεκτρικά λεωφορεία και εξακολουθούμε να έχουμε έναν από τους πιο γηρασμένους στόλους, επειδή ο συγκεκριμένος κλάδος δεν έχει επιδοτηθεί τα τελευταία 20 χρόνια στην Ελλάδα. Πρέπει να υπάρξει στήριξη για να αντιμετωπισθούν αυτά τα δύο προβλήματα του κλάδου», κατέληξε ο κ. Μαρίνης.