Θερινές εκπτώσεις 2025: Πότε αρχίζουν

Οδηγός επιβίωσης για καταναλωτές κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων 2025. Τι να προσέξουν, πότε ξεκινούν

Θερινές εκπτώσεις ©intime

Στις 14 Ιουλίου θα κάνουν πρεμιέρα οι οι θερινές εκπτώσεις, οι οποίες θα διαρκέσουν μέχρι και την Κυριακή 31 Αυγούστου. Τα καταστήματα έχουν το δικαίωμα να ανοίξουν και την πρώτη Κυριακή της περιόδου, που φέτος πέφτει στις 20 Ιουλίου, μια ημέρα που πολλά καταστήματα θα είναι ανοικτά για τις αγορές του κοινού.

Οδηγός επιβίωσης για καταναλωτές στις εκπτώσεις

1. Αναγγελίες Εκπτώσεων:

Τα καταστήματα πρέπει να ενημερώνουν ξεκάθαρα τους πελάτες με αναρτημένες ταμπέλες ότι πραγματοποιούνται εκπτώσεις.

2. Διπλή Τιμή Υποχρεωτική:

Οι τιμές πρέπει να εμφανίζουν και την αρχική (συνήθως διαγραμμένη) και τη νέα, μειωμένη τιμή, σε εμφανή σημεία μέσα στο κατάστημα και πάνω στα εκτιθέμενα προϊόντα.

3. Ποσοστό Έκπτωσης:

Η αναγραφή του ποσοστού έκπτωσης είναι προαιρετική. Αν επιλεγεί, πρέπει να συνοδεύεται από σαφή ένδειξη όπως «30% έκπτωση».

4. Εκπτώσεις vs Προσφορές:

Προσοχή! Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της τρέχουσας σεζόν, ενώ οι προσφορές σχετίζονται συνήθως με παλαιότερα ή παρωχημένα είδη, συχνά με πολύ μεγάλες μειώσεις.

5. Σήμανση Προσφορών:

Οι προσφορές πρέπει να συνοδεύονται από πινακίδα που να το δηλώνει και να αναγράφουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς. Σε αντίθεση με τις εκπτώσεις, το ποσοστό δεν είναι υποχρεωτικό. Στις προσφορές συχνά δεν γίνονται αλλαγές, οπότε να είστε προσεκτικοί!

6. Μεγάλα Ποσοστά σε Ελάχιστα Είδη:

Προσοχή σε καταστήματα που διαφημίζουν τεράστιες εκπτώσεις σε λίγα προϊόντα. Αυτό δεν σημαίνει πως όλα τα υπόλοιπα προϊόντα είναι φθηνότερα σε σχέση με άλλα καταστήματα.

7. Αγορές με Δόσεις:

Μην ξεχνάτε να ρωτάτε πάντα για τους όρους και τις λεπτομέρειες των αγορών με δόσεις.

8. Πληροφορίες για Προϊόντα:

Ο πωλητής υποχρεούται να σας δώσει πλήρεις πληροφορίες για την προέλευση και την ποιότητα του προϊόντος πριν την αγορά, σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 2251/94.

9. Επιστροφές και Αλλαγές:

Ρωτήστε αν ισχύουν αλλαγές προϊόντων κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων. Οι έμποροι πρέπει να αντικαθιστούν προϊόντα με ελαττώματα, εκτός αν έχει ξεκάθαρα αναγραφεί το ελάττωμα πριν την αγορά (π.χ. στα είδη προσφοράς).

10. Ζητάτε Απόδειξη:

Η απόδειξη είναι απαραίτητη για να έχετε αποδεικτικό στοιχείο σε περίπτωση προβλήματος με το προϊόν.

11. Οδηγίες και Εγγύηση:

Ζητήστε πάντα τις οδηγίες χρήσης και την εγγύηση στα ελληνικά.