Γ.Δ.
1384.15 +0,22%
ACAG
-0,16%
6.36
CENER
+3,31%
7.17
CNLCAP
-0,74%
6.7
DIMAND
-0,21%
9.69
OPTIMA
-1,00%
9.9
TITC
+0,19%
26.45
ΑΑΑΚ
+0,73%
6.9
ΑΒΑΞ
+2,01%
1.418
ΑΒΕ
-5,15%
0.46
ΑΔΜΗΕ
+1,37%
2.22
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.905
ΑΛΜΥ
+2,72%
2.64
ΑΛΦΑ
+0,42%
1.5565
ΑΝΔΡΟ
-1,76%
6.7
ΑΡΑΙΓ
+0,17%
11.79
ΑΣΚΟ
-2,67%
2.55
ΑΣΤΑΚ
+3,02%
7.5
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+1,08%
7.52
ΑΤΤ
-0,92%
10.8
ΑΤΤΙΚΑ
+0,44%
2.29
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,44%
5.46
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.59
ΒΙΟΣΚ
+0,87%
1.165
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.178
ΒΟΣΥΣ
+8,33%
2.6
ΓΕΒΚΑ
+4,76%
1.65
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,75%
16.18
ΔΑΑ
-0,56%
8.174
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
+1,65%
11.09
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,18%
0.344
ΕΒΡΟΦ
-0,65%
1.54
ΕΕΕ
0,00%
28.3
ΕΚΤΕΡ
+3,99%
4.17
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
+1,71%
2.38
ΕΛΛ
+0,69%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,38%
2.58
ΕΛΠΕ
-0,37%
8.16
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.39
ΕΛΤΟΝ
+1,08%
1.88
ΕΛΧΑ
+0,98%
1.848
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
+9,23%
0.142
ΕΠΣΙΛ
-0,11%
9.5
ΕΣΥΜΒ
-0,41%
1.2
ΕΤΕ
-0,25%
7.056
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.2
ΕΥΔΑΠ
-0,90%
5.53
ΕΥΡΩΒ
-0,68%
1.818
ΕΧΑΕ
+0,40%
4.98
ΙΑΤΡ
+2,53%
1.62
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+5,30%
1.59
ΙΝΚΑΤ
+0,10%
4.965
ΙΝΛΙΦ
+0,21%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+0,56%
1.086
ΙΝΤΕΚ
-1,48%
6.01
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,45%
4.38
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.2
ΙΝΤΚΑ
+1,84%
3.32
ΚΑΜΠ
+9,76%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
-1,27%
1.56
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
+0,98%
1.55
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.518
ΚΟΥΑΛ
+9,37%
1.378
ΚΟΥΕΣ
+2,88%
5.36
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,87%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,08%
1.38
ΛΑΒΙ
+0,12%
0.811
ΛΑΜΔΑ
+1,97%
6.74
ΛΑΜΨΑ
0,00%
31.8
ΛΑΝΑΚ
+1,55%
0.985
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+1,46%
1.39
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-3,21%
1.055
ΜΕΒΑ
0,00%
3.81
ΜΕΝΤΙ
-1,36%
2.9
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
+1,03%
3.91
ΜΙΝ
-2,52%
0.58
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,61%
25.96
ΜΟΝΤΑ
-0,32%
3.09
ΜΟΤΟ
-0,17%
2.88
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.75
ΜΠΕΛΑ
+0,23%
26.56
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.92
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+1,04%
37
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,46%
0.974
ΞΥΛΚ
-0,35%
0.284
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.318
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,88%
22.9
ΟΛΠ
-0,42%
23.85
ΟΛΥΜΠ
-1,89%
2.6
ΟΠΑΠ
+0,62%
16.25
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,15%
0.86
ΟΤΕ
-1,29%
13.8
ΟΤΟΕΛ
+0,15%
13.48
ΠΑΙΡ
-1,21%
1.225
ΠΑΠ
-1,92%
2.55
ΠΕΙΡ
+0,21%
3.765
ΠΕΤΡΟ
+0,48%
8.44
ΠΛΑΘ
-0,51%
3.91
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,89%
1.14
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+8,42%
4.38
ΡΕΒΟΙΛ
+0,33%
1.525
ΣΑΡ
+0,70%
11.46
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+2,49%
0.37
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.03
ΣΠΕΙΣ
+0,82%
7.4
ΣΠΙ
+3,90%
0.746
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,67%
17.73
ΤΖΚΑ
-0,62%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,07%
1.696
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-5,96%
0.347
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.28
ΦΡΛΚ
0,00%
3.99
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

ΠΩΣ Η ΝΙΚΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΜΠΟΡΙΟ

Τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε ο γίγαντας των αθλητικών ειδών Nike ξεπέρασαν τις προσδοκίες των αναλυτών. Οι πωλήσεις του τέταρτου τριμήνου, που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαΐου, αυξήθηκαν 96% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021 και 21% σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο του 2019, κάτι που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις απευθείας πωλήσεις της ΝΙΚΕ προς τους καταναλωτές της.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο πολυεθνικός γίγαντας, τα έσοδα ολόκληρου του έτους αυξήθηκαν κατά 19% στα 44,5 δισ. δολ., ενώ τα καθαρά κέρδη υπερδιπλασιάστηκαν στα 5,7 δισ. δολ. Ακόμη μεγαλύτερη αύξηση 32% των απευθείας πωλήσεων προς τους καταναλωτές της, σε σύγκριση με την αύξηση 12% των πωλήσεων σε πελάτες χονδρικής, δηλαδή στα καταστήματα λιανικής.

Το ποσοστό των πωλήσεων απευθείας προς τους καταναλωτές στις συνολικές πωλήσεις Nike υπερδιπλασιάστηκε την τελευταία δεκαετία, ανεβαίνοντας από το 15% που ήταν το 2010 σε 39% στην τελευταία οικονομική χρήση. Εν τω μεταξύ, οι άμεσες πωλήσεις προς τους καταναλωτές της αυξήθηκαν περισσότερο από έξι φορές σε απόλυτους όρους, από 2,5 δισ. δολάρια το 2010 σε 16,4 δισ. δολάρια εφέτος. Η απότομη αύξηση των άμεσων πωλήσεων οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις πωλήσεις σε ψηφιακές πλατφόρμες της Nike, οι οποίες αντιπροσώπευαν το 21% των πωλήσεων μάρκας Nike πέρυσι.

Το μέλλον της Nike

Όσο για το μέλλον, ο στόχος της Nike, όπως δήλωσε ο John Donahoe, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας είναι οι απευθείας πωλήσεις της προς τους καταναλωτές να αντιπροσωπεύουν το 60% των συνολικών της πωλήσεων έως το 2025, με το μερίδιο των ψηφιακών άμεσων πωλήσεων να αναμένεται να διπλασιαστεί από 21% σε περίπου 40%.
Νωρίτερα φέτος, ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της Nike, η Adidas, είχε ανακοινώσει μια παρόμοια πρωτοβουλία που ονομάζεται «Own the Game», σύμφωνα με την οποία ο γερμανικός γίγαντας αθλητικών ειδών σχεδιάζει να φτάσει το 50% των πωλήσεων απευθείας προς τους καταναλωτές έως το 2025.

Βέβαια η πολιτική της ΝΙΚΕ αλλά και της Adidas για απευθείας πωλήσεις στους καταναλωτές παρακάπτοντας τους πελάτες χονδρικής έχει και θύματα. Στην Ελλάδα ήδη 300 καταστήματα αθλητικών ειδών βρίσκονται σε κίνδυνο. Σε ενημέρωση που απέστειλε, στις 15 Δεκεμβρίου η Nike European Operations Netherlands BV (ΝΕΟΝ) σε 91 επαγγελματίες που αναπτύσσουν το δίκτυο των 300 καταστημάτων, τους γνωστοποιεί το τέλος της συνεργασίας τους. Η ΝΕΟΝ τους ενημέρωσε ότι έχει αποφασίσει να διακόψει την επιχειρηματική συνεργασία μαζί τους από το τέλος της σεζόν SU22 και ως εκ τούτου η επιχειρηματική σχέση θα λήξει αυτόματα στις 31 Μαΐου του 2022 χωρίς να απαιτείται καμία επιπλέον προειδοποίηση.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!