Γ.Δ.
1454.98 +1,38%
ACAG
+0,61%
6.6
CENER
+0,66%
7.57
CNLCAP
+4,43%
8.25
DIMAND
-0,73%
9.54
OPTIMA
+3,89%
10.68
TITC
+2,49%
28.8
ΑΑΑΚ
+0,72%
7
ΑΒΑΞ
+2,60%
1.498
ΑΒΕ
+0,86%
0.471
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-1,60%
0.925
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,04%
1.648
ΑΝΔΡΟ
+0,88%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,98%
12.14
ΑΣΚΟ
-1,52%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+1,63%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
+0,45%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+1,69%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,16%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+1,59%
1.28
ΒΙΟΤ
+2,19%
0.28
ΒΙΣ
-5,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,21%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,48%
16.5
ΔΑΑ
-0,81%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,59%
11.48
ΔΟΜΙΚ
+1,41%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,72%
0.355
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.675
ΕΕΕ
+1,63%
29.94
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,25%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,15%
2.62
ΕΛΠΕ
+1,33%
8.375
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.44
ΕΛΤΟΝ
-3,47%
1.78
ΕΛΧΑ
+1,26%
1.928
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
-1,90%
0.155
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,25%
1.27
ΕΤΕ
+1,85%
7.7
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,51%
2.02
ΕΧΑΕ
+1,77%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
+0,46%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+10,61%
1.72
ΙΝΚΑΤ
+1,71%
5.05
ΙΝΛΙΦ
+3,75%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,71%
1.134
ΙΝΤΕΚ
+1,45%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,91%
4.44
ΙΝΤΕΤ
+4,35%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+2,02%
3.54
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-1,56%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,32%
1.59
ΚΟΡΔΕ
+8,24%
0.552
ΚΟΥΑΛ
+3,36%
1.416
ΚΟΥΕΣ
+8,70%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,45%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,07%
1.385
ΛΑΒΙ
+3,61%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+2,20%
6.97
ΛΑΜΨΑ
+1,21%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
-2,86%
0.34
ΛΕΒΠ
+16,07%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,16%
1.42
ΛΟΥΛΗ
+3,77%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+2,53%
4.06
ΜΕΝΤΙ
+4,53%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,13%
4.07
ΜΙΝ
-1,55%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,08%
26.62
ΜΟΝΤΑ
+0,33%
3.07
ΜΟΤΟ
+1,17%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.95
ΜΠΤΚ
+6,67%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,74%
38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,98%
1.035
ΞΥΛΚ
-4,71%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,03%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.3
ΟΛΠ
+2,06%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.9
ΟΠΑΠ
+0,86%
16.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,02%
0.892
ΟΤΕ
+0,84%
14.34
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
12.8
ΠΑΙΡ
+1,67%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,50%
3.98
ΠΕΤΡΟ
+0,94%
8.62
ΠΛΑΘ
+2,38%
4.09
ΠΛΑΚΡ
-0,65%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+3,14%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+0,32%
1.59
ΣΑΡ
+1,73%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+1,01%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,26%
7.84
ΣΠΙ
-1,39%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,72%
18.23
ΤΖΚΑ
-0,60%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,59%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,37%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+2,55%
0.322
ΦΡΛΚ
-1,57%
4.07
ΧΑΙΔΕ
-0,71%
0.695

Ενισχύθηκε 6% η εμπορευματική κίνηση στο Λιμάνι του Πειραιά τον Ιούνιο

Ανέκαμψε κατά την διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του έτους, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μέσω του λιμανιού του Πειραιά. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε χθες η Cosco Shipping Ports, μέσω των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ διακινήθηκαν συνολικά 1,225 εκατ. κοντέινερ, μέγεθος που αποτελεί αύξηση της τάξεως του 2,7% σε ετήσια βάση.

Στον αντίποδα, κατά το πρώτο τρίμηνο, είχαν διακινηθεί 1,145 εκατ. κοντέινερ, καταγράφοντας ετήσια πτώση της τάξεως του 5,8%.

Συνολικά κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο, έχουν διακινηθεί 2,37 εκατ. κοντέινερ, μέγεθος που είναι μόλις 1,6% χαμηλότερο από το αντίστοιχο περσινό.

Τον Ιούνιο διακινήθηκαν 396,2 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια

Τον δε Ιούνιο, πιστοποιήθηκε η τάση ανάκαμψης των εμπορικών ροών προς τον Πειραιά, καθώς διακινήθηκαν 396,2 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, μια αύξηση κατά 6% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020.

Μετά την αναταραχή που έχει επιφέρει η πανδημία στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και ασφαλώς και στην διαχείριση λιμένων, η Cosco στοχεύει στην επαναφορά του Πειραιά σε αναπτυξιακή τροχιά.

Στην χθεσινή γενική συνέλευση του ΟΛΠ, ο πρόεδρος Yu Zenggang σημείωσε ότι «έχουμε τοποθετήσει τον λιμένα του Πειραιά σε μια αδιάκοπη τροχιά θετικής ανάπτυξης και κερδοφορίας.

Από ένας τοπικός λιμένας, το ελληνικό λιμάνι έχει μετατραπεί σήμερα σ’ ένα από τα πιο αναγνωρισμένα κέντρα ναυτιλίας παγκοσμίως, βρίσκεται ανάμεσα στις πρώτες θέσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο, μαζί με τους παραδοσιακούς ηγέτες, ενώ είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου».

Ο Πειραιάς εδραιώνεται στην πρώτη δεκάδα των σημαντικότερων ναυτιλιακών κέντρων του κόσμου

Μόλις πριν λίγες ημέρες, έγινε γνωστό ότι ο Πειραιάς εδραιώνεται πλέον στην πρώτη δεκάδα των σημαντικότερων ναυτιλιακών κέντρων του κόσμου, καταλαμβάνοντας την όγδοη θέση στην σχετική έρευνα του Baltic Exchange (κεντρικού φορέα της διεθνούς ναυλαγοράς) και του κινεζικού πρακτορείου ειδήσεων Xinhua για το 2020.

Το 2018 ο Πειραιάς απουσίαζε από την πρώτη δεκάδα, ενώ στην έρευνα του 2019, το ελληνικό λιμάνι είχε βρεθεί στην 10η θέση.

Το ελληνικό λιμάνι έχει ενισχύσει την θέση του, χάρις στην σταδιακή βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών σε νομικό, χρηματοδοτικό, ναυλομεσιτικό και ασφαλιστικό επίπεδο, ενώ παραδοσιακά βαθμολογείται υψηλά χάρις στο γεγονός ότι διαθέτει μια πολύ σημαντική κοινότητα ναυτιλιακών εταιρειών.

Στην παρούσα φάση  η πλευρά της Cosco συνεχίζει να διαπραγματεύεται με την ελληνική κυβέρνηση για την απόκτηση του 16% του ΟΛΠ, με στόχο να έχει επιτευχθεί οριστική συμφωνία πριν την καταληκτική ημερομηνία του Αυγούστου.

Σύμφωνα με όλες τις μέχρι στιγμής ενδείξεις, φαίνεται πως θα υπάρχει «λευκός καπνός», καθώς αμφότερες οι πλευρές θέλουν να αποφύγουν να οδηγηθούν σε δικαστική διαμάχη.

Σημειωτέον ότι για να αποκτηθεί το 16% του ΟΛΠ θα πρέπει η Cosco να έχει υλοποιήσει μια σειρά επενδύσεων, βάσει των όσων προβλέπονται στην σχετική σύμβαση που έχει υπογραφεί.

Ωστόσο, αυτές δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί, με την κινεζική πλευρά να κάνει λόγο για υπαιτιότητα του Δημοσίου, ή και τρίτων, τη στιγμή που συνεχίζονται και οι προσφυγές φορέων εναντίον επενδύσεων, που περιλαμβάνονται στο επιχειρησιακό πλάνο (Master Plan), με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα, την νέα προβλήτα της κρουαζιέρας.

Σε κάθε περίπτωση, εκτιμάται ότι θα βρεθεί λύση μεταξύ των δύο πλευρών, μέσω της αναπροσαρμογής των χρονικών προθεσμιών.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!