Γ.Δ.
1448.7 +0,06%
ACAG
+1,54%
6.6
CENER
+1,75%
7.57
CNLCAP
+2,96%
6.95
DIMAND
-0,10%
9.68
OPTIMA
+3,70%
10.66
TITC
-0,53%
28.2
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,40%
1.484
ΑΒΕ
+0,61%
0.494
ΑΔΜΗΕ
-0,89%
2.23
ΑΚΡΙΤ
+1,10%
0.92
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
-2,40%
1.627
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
-0,24%
12.3
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.65
ΑΣΤΑΚ
-1,08%
7.32
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+6,37%
8.02
ΑΤΤ
-0,44%
11.25
ΑΤΤΙΚΑ
+1,27%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,69%
5.73
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.65
ΒΙΟΣΚ
+0,41%
1.225
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.182
ΒΟΣΥΣ
-4,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-3,89%
1.605
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,96%
16.44
ΔΑΑ
+0,12%
8.458
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,53%
11.36
ΔΟΜΙΚ
+1,45%
4.545
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,29%
0.349
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.69
ΕΕΕ
0,00%
29.5
ΕΚΤΕΡ
+3,31%
4.365
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
0,00%
2.41
ΕΛΛ
-1,39%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,97%
2.595
ΕΛΠΕ
-0,36%
8.28
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.48
ΕΛΤΟΝ
+0,43%
1.868
ΕΛΧΑ
-1,02%
1.95
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.86
ΕΠΙΛΚ
+9,79%
0.157
ΕΠΣΙΛ
+5,10%
10.1
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.245
ΕΤΕ
+1,92%
7.656
ΕΥΑΠΣ
-0,61%
3.25
ΕΥΔΑΠ
-0,86%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,64%
2.017
ΕΧΑΕ
-1,91%
5.13
ΙΑΤΡ
-0,61%
1.64
ΙΚΤΙΝ
-1,76%
0.447
ΙΛΥΔΑ
-3,03%
1.6
ΙΝΚΑΤ
-0,60%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,83%
4.78
ΙΝΛΟΤ
-2,56%
1.14
ΙΝΤΕΚ
-2,66%
6.23
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,91%
4.38
ΙΝΤΕΤ
+3,24%
1.275
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
3.525
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-0,63%
1.585
ΚΕΠΕΝ
+9,89%
2
ΚΛΜ
-1,88%
1.565
ΚΟΡΔΕ
-2,59%
0.526
ΚΟΥΑΛ
-3,23%
1.38
ΚΟΥΕΣ
-1,93%
5.59
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,91%
11.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,14%
1.43
ΛΑΒΙ
-1,05%
0.846
ΛΑΜΔΑ
-1,56%
6.92
ΛΑΜΨΑ
+1,85%
33
ΛΑΝΑΚ
+3,64%
1.14
ΛΕΒΚ
0,00%
0.352
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+2,55%
2.82
ΜΑΘΙΟ
-0,47%
1.06
ΜΕΒΑ
+2,33%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,03%
2.95
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+1,02%
3.95
ΜΙΝ
+2,36%
0.65
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,79%
27.28
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.02
ΜΟΤΟ
-0,99%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.74
ΜΠΕΛΑ
+1,14%
28.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-1,29%
38.3
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,49%
1.035
ΞΥΛΚ
-1,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-2,40%
0.326
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.4
ΟΛΠ
+0,61%
24.9
ΟΛΥΜΠ
-1,03%
2.87
ΟΠΑΠ
-0,42%
16.58
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.878
ΟΤΕ
-0,97%
14.28
ΟΤΟΕΛ
-0,16%
12.86
ΠΑΙΡ
-1,64%
1.2
ΠΑΠ
-0,38%
2.61
ΠΕΙΡ
0,00%
4
ΠΕΤΡΟ
-0,69%
8.6
ΠΛΑΘ
-0,74%
4.04
ΠΛΑΚΡ
+0,65%
15.6
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
+0,34%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-1,69%
4.37
ΡΕΒΟΙΛ
+0,31%
1.63
ΣΑΡ
+1,02%
11.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,53%
0.378
ΣΙΔΜΑ
-1,94%
2.02
ΣΠΕΙΣ
+0,80%
7.6
ΣΠΙ
-3,90%
0.74
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,04%
18.11
ΤΖΚΑ
-4,48%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,92%
1.73
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,39%
0.366
ΦΛΕΞΟ
-3,03%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,27%
0.318
ΦΡΛΚ
+0,12%
4.175
ΧΑΙΔΕ
+2,29%
0.67

Δεξαμενόπλοια: Σενάρια για ακόμη 12 μήνες χαμηλών ναύλων

Ακόμα 12 μήνες χαμηλών εσόδων και πιθανότατα και ζημιών, προβλέπουν οι αναλυτές για την ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων, σενάριο που εφόσον επιβεβαιωθεί, αναμένεται να οδηγήσει σε αναπροσαρμογή των στρατηγικών σχεδίων πολλών ναυτιλιακών εταιρειών, που δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη αγορά.

Σε πρόσφατη τοποθέτησή του, ο κ. Πίτερ Σαντ, επικεφαλής αναλυτής ναυτιλίας της BIMCO (της μεγαλύτερης ένωσης ναυτιλιακών εταιρειών παγκοσμίως), ανέφερε ότι η αγορά των δεξαμενόπλοιων θα κληθεί να διαχειριστεί ακόμα ένα χρόνο χαμηλών εσόδων, καθώς η ζήτηση θα εξακολουθήσει να είναι αναιμική, με τους παραγωγούς πετρελαίου να διατηρούν τη χαμηλή παραγωγή του «μαύρου χρυσού».

Αιτία είναι ασφαλώς η πανδημία και ο πολύ χαμηλός ρυθμός του εμβολιαστικού προγράμματος σε αρκετές χώρες που είναι κρίσιμες για την ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές αργού πετρελαίου, ιδίως στην Ασία.

Ενδεικτικό είναι ότι πλέον ο ημερήσιος ναύλος για τα υπερδεξαμενόπλοια των 300.000 τόνων, δεν ξεπερνά τα 10.000 δολάρια, όταν το αντίστοιχο έσοδο ενός μεγάλου φορτηγού πλοίου, μεταφορικής ικανότητας 180.000 τόνων, οδεύει σε επίπεδα μεγαλύτερα των 50.000 δολαρίων/ημέρα, δηλαδή πέντε φορές υψηλότερα!

Ενδεικτικό της πτώσης των εσόδων των δεξαμενόπλοιων είναι ότι στο ξεκίνημα της πανδημίας, την άνοιξη του 2020, είχαν φτάσει να ναυλώνονται ακόμα και προς 240.000 δολάρια/ημέρα.

Το ξέσπασμα της πανδημίας δημιούργησε ένα πολύ σημαντικό πλεόνασμα πετρελαίου, με αποτέλεσμα σημαντικές ποσότητες να αποθηκευτούν σε δεξαμενόπλοια, που λειτούργησαν ως πλωτές αποθήκες και ασφαλώς καρπώθηκαν και το σχετικό οικονομικό όφελος.

Φέτος, οι προσδοκίες ήταν θετικότερες αναφορικά με την ανάκαμψη της κατανάλωσης και συνεπώς και της ζήτησης πετρελαίου.

Ωστόσο, δεν έχουν επιβεβαιωθεί μέχρι σήμερα, καθώς σε πολλές χώρες, η οικονομία εξακολουθεί να μην έχει ανακάμψει πλήρως, με αποτέλεσμα και οι παραγωγοί να κρατούν τις μηχανές τους σε χαμηλό επίπεδο.

Ενδεικτικό της υποτονικής ζήτησης είναι ότι οι εισαγωγές αργού πετρελαίου από τις χώρες της Ασίας (οι οποίοι γίνονται αποκλειστικά διά θαλάσσης με τη ναύλωση δεξαμενόπλοιων), εκτιμάται ότι υποχώρησαν σε 31,71 εκατ. τόνους τον φετινό Σεπτέμβριο, έναντι 32,34 εκατ. τόνων τον μήνα Αύγουστο και 32,12 εκατ. τόνους τον περσινό Σεπτέμβριο. Θα πρόκειται για τον χαμηλότερο φετινό μήνα από πλευράς ζήτησης, μετά τον Ιούλιο, όταν οι εισαγωγές δεν ξεπέρασαν τα 30,9 εκατ. τόνους πετρελαίου.

Σύμφωνα με τον κ. Σαντ, τα παραπάνω δεδομένα αναμένεται να μεταφραστούν σε χαμηλούς ναύλους για τα δεξαμενόπλοια για ακόμα 12 μήνες και μάλιστα σε επίπεδο τέτοιο που θα συνεχίσει να γεννά ζημίες.

«Οι ναύλοι θα παραμείνουν χαμηλότεροι των περίπου 25.000 δολαρίων/ημέρα»

«Δεν βλέπουμε ναύλους ικανούς να διατηρήσουν τα VLCC σε επίπεδο εσόδων τέτοιο, που να μην είναι ζημιογόνα. Δηλαδή, οι ναύλοι θα παραμείνουν χαμηλότεροι των περίπου 25.000 δολαρίων/ημέρα, που χρειάζεται ένα τέτοιο πλοίο για να μην παράγει ζημία στο πλοιοκτήτη του», ανέφερε ο κ. Σαντ, στο ετήσιο συνέδριο APPEC της Platts.

Κατά τον ίδιο, θα πρέπει να τεθεί υπό πλήρη έλεγχο η πανδημία σε περιοχές κρίσιμες για την ζήτηση πετρελαίου, προκειμένου να καταγραφεί ανάκαμψη και στην αγορά των δεξαμενόπλοιων.

Ανάλογη είναι η κατάσταση και στα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν διυλισμένα προϊόντα πετρελαίου, όπως βενζίνες και λιπαντικά.

Η συγκεκριμένη υποκατηγορία επίσης τελεί «υπό πολιορκία», καθώς επιμέρους αγορές, όπως εκείνη των αεροπορικών καυσίμων δεν έχουν ανακάμψει ακόμα, κάτι που έχει γίνει, εν πολλοίς, με τις συμβατικές βενζίνες.

Μάλιστα, η σημαντική αγορά των αεροπορικών καυσίμων, όχι μόνο δεν έχει ανακάμψει, αλλά κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο, κινήθηκε ακόμα χαμηλότερα από το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!