Γ.Δ.
1451.29 +1,12%
ACAG
+3,05%
6.76
CENER
+0,53%
7.56
CNLCAP
+1,27%
8
DIMAND
0,00%
9.61
OPTIMA
+1,56%
10.44
TITC
+0,71%
28.3
ΑΑΑΚ
0,00%
6.95
ΑΒΑΞ
+3,01%
1.504
ΑΒΕ
+1,71%
0.475
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-3,72%
0.905
ΑΛΜΥ
+0,71%
2.82
ΑΛΦΑ
+2,30%
1.6685
ΑΝΔΡΟ
+0,59%
6.84
ΑΡΑΙΓ
-0,08%
12.25
ΑΣΚΟ
0,00%
2.64
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.34
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.06
ΑΤΤ
+2,26%
11.3
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,16%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+1,98%
1.285
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.2
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.655
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,85%
16.56
ΔΑΑ
+0,38%
8.45
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+2,04%
11.53
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.349
ΕΒΡΟΦ
+0,60%
1.69
ΕΕΕ
+1,02%
29.76
ΕΚΤΕΡ
+2,08%
4.655
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
0,00%
2.4
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,77%
2.585
ΕΛΠΕ
+1,27%
8.37
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.46
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.86
ΕΛΧΑ
+2,31%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.158
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+2,03%
1.255
ΕΤΕ
+1,19%
7.65
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.22
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.74
ΕΥΡΩΒ
+1,41%
2.018
ΕΧΑΕ
+0,98%
5.14
ΙΑΤΡ
+3,10%
1.665
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.438
ΙΛΥΔΑ
+10,93%
1.725
ΙΝΚΑΤ
+0,91%
5.01
ΙΝΛΙΦ
+0,83%
4.84
ΙΝΛΟΤ
+1,95%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+1,29%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.4
ΙΝΤΕΤ
+3,56%
1.31
ΙΝΤΚΑ
+2,31%
3.55
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.605
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,32%
1.59
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.51
ΚΟΥΑΛ
+4,09%
1.426
ΚΟΥΕΣ
+5,43%
5.82
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,45%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-0,71%
1.39
ΛΑΒΙ
+5,78%
0.878
ΛΑΜΔΑ
+0,15%
6.83
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.336
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+4,32%
1.45
ΛΟΥΛΗ
+3,40%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
-1,01%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+3,83%
2.98
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,89%
4.1
ΜΙΝ
0,00%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,58%
27.02
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.06
ΜΟΤΟ
+1,01%
3.01
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,07%
28.56
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+1,03%
1.955
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
+0,74%
38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+3,41%
1.06
ΞΥΛΚ
0,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.33
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.3
ΟΛΠ
+2,06%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+0,70%
2.89
ΟΠΑΠ
+1,72%
16.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,79%
0.89
ΟΤΕ
+0,77%
14.33
ΟΤΟΕΛ
+1,10%
12.84
ΠΑΙΡ
0,00%
1.2
ΠΑΠ
+0,38%
2.62
ΠΕΙΡ
+1,76%
3.99
ΠΕΤΡΟ
+1,17%
8.64
ΠΛΑΘ
+0,88%
4.03
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,22%
1.166
ΠΡΟΝΤΕΑ
-7,69%
7.2
ΠΡΟΦ
+0,67%
4.49
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.6
ΣΑΡ
+1,04%
11.7
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.38
ΣΙΔΜΑ
+2,53%
2.03
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.94
ΣΠΙ
+3,06%
0.742
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+1,16%
18.31
ΤΖΚΑ
0,00%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.708
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.314
ΦΡΛΚ
+0,12%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.7

Fincantieri: Βλέπει τα ναυπηγεία Ελευσίνας με στόχο τις ευρω-κορβέτες

Ξανά στη Αθήνα την επόμενη εβδομάδα θα βρεθούν οι Ιταλοί της Fincantieri με στόχο τα ναυπηγεία της Ελευσίνας. Επαφές θα γίνουν και με κυβερνητικά στελέχη, αλλά βασικός στόχος της επίσκεψης είναι εξεταστεί περαιτέρω η δυνατότητα των ναυπηγείων της Ελευσίνας να συμμετάσχουν στην συμπαραγωγή της ευρω-κορβέτας.

Όπως αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές, στόχος της Fincantieri είναι η απόκτηση του ναυπηγείου της Ελευσίνας με στόχο τη συμμετοχή στην συμπαραγωγή της ευρω-κορβέτας. Ο ανάδοχος του συμβολαίου θα πρέπει να έχει τουλάχιστον τρία ναυπηγεία σε χώρες-μέλη της EE και φαίνεται ότι τα ναυπηγεία Ελευσίνας θεωρούνται μια καλή περίπτωση για να ικανοποιηθεί μέρος αυτής της απαίτησης. Σύμφωνα με κυβερνητικά στελέχη, η ιταλική εταιρεία θα πρέπει να βρει άλλο ένα ναυπηγείο σε χώρα μέλος της EE, προκειμένου να ικανοποιηθεί ο όρος της συμμετοχής στο σχετικό διαγωνισμό.

Στην Ευρώπη, η Fincantieri διαθέτει ναυπηγεία σε Νορβηγία και Ρουμανία, εκτός βεβαίως της Ιταλίας. Ωστόσο, τα ναυπηγεία στη Νορβηγία, βρίσκονται σε χώρα ΕΖΕΣ (Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελεύθερων Συναλλαγών) και όχι της ΕΕ. Τα ναυπηγεία της Ρουμανίας, Μπράιλα και Τούλτσα, θα μπορούσαν να αποτελέσουν το τρίτο πόλο ανάπτυξης της ευρω-κορβέτας, αλλά καθώς συνιστούν περιουσία της Νορβηγικής Vard Group, ειδικεύονται σε ναυπηγήσεις ειδικών σκαφών.

Συγκεκριμένα, η Vard Group, που το 2013 περιήλθε στον όμιλο της Fincantieri, κατασκευάζει κυρίως σκάφη για υπεράκτιες (offshore) δραστηριότητες, όπως είναι οι κατασκευές πλατφορμών άντλησης πετρελαίου και φυσικού αερίου, ανεμογεννητριών, έρευνας ενεργειακών κοιτασμάτων κλπ. Ένα τέτοιο σκάφος είναι το Barbaros της Τουρκίας, το οποίο ωστόσο κατασκευάστηκε στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Όπως και να έχει η κατάσταση, οι Ιταλοί ενδιαφέρονται να αναλάβουν το συμβόλαιο της ευρω-κορβέτας, το οποίο εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 5-6 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, μόνον η Ισπανία, η Γαλλία και η Ιταλία θα χρειαστούν είκοσι ευρω-κορβέτες αξίας τουλάχιστον 5 δισ. ευρώ. Αν σε αυτές προστεθούν και 3 έως 4 ελληνικές, όπως «ψιθυρίζεται» στη χώρα μας, θα προστεθεί ένα επιπλέον συμβόλαιο αξίας 1,0 έως 1,2 δισ. ευρώ. Σχετικά με το θέμα αναφέρθηκε χθες το powergame.gr, δίνοντας την κατεύθυνση των συζητήσεων που διεξάγονται τις τελευταίες εβδομάδες σε Αθήνα (και όχι μόνο). Ας μην ξεχνάμε, ότι η Fincantieri είναι ο βασικός συνεργάτης της Lockheed Martin, για την κατασκευή πολεμικών πλοίων στις ΗΠΑ.

Υπενθυμίζεται ότι το σχέδιο αξιοποίησης των ναυπηγείων Ελευσίνας περιλαμβάνει τον διαχωρισμό του ναυπηγείου σε δύο ανεξάρτητες εταιρείες, εκ των οποίων η πρώτη θα εστιαστεί σε αμυντικές ναυπηγήσεις και η δεύτερη σε πολιτικές/εμπορικές ναυπηγήσεις. Το σχέδιο είναι το ναυπηγείο των αμυντικών ναυπηγήσεων να περάσει στην ιταλική Fincantieri και το ναυπηγείο των πολιτικών ναυπηγήσεων σε Onex που θα έχει τη στήριξη του οργανισμού προώθησης των αμερικανικών εξαγωγών, U.S. International Development Finance Corporation, γνωστή ως DFC.

Αυτή τη στιγμή, όπως αναφέρουν κυβερνητικές πηγές, συνεχίζεται η σύνταξη της πρότασης διάσωσης/εξυγίανσης των ναυπηγείων Ελευσίνας, η οποία αναμένεται να υποβληθεί προς τις αρχές του έτους. Το χρονοδιάγραμμα υποχώρησε λίγο καθώς θα πρέπει οι Ιταλοί να έχουν άμεση και επαρκή ενημέρωση σχετικά με την κατάσταση των ναυπηγείων. Στην κυβέρνηση πάντως αισιοδοξούν, τόσο για την επανεκκίνηση των ναυπηγείων, αλλά και την περαιτέρω ενίσχυση της άμυνας της χώρας μας.

Η Onex από την άλλη πλευρά, φαίνεται ότι στα ναυπηγεία Ελευσίνας θα βρει μια δεύτερη ράδα για επισκευές σκαφών, καθώς η ζήτηση είναι υψηλή και το Νεώριο της Σύρου δεν μπορεί πλέον να καλύψει τη ζήτηση.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!