Γ.Δ.
1435.19 -0,93%
ACAG
-0,61%
6.56
CENER
-0,66%
7.52
CNLCAP
+13,67%
7.9
DIMAND
-0,72%
9.61
OPTIMA
-3,56%
10.28
TITC
-0,35%
28.1
ΑΑΑΚ
-0,71%
6.95
ΑΒΑΞ
-1,62%
1.46
ΑΒΕ
-5,47%
0.467
ΑΔΜΗΕ
-1,35%
2.2
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.94
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+0,25%
1.631
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
-0,33%
12.26
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.64
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.34
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.06
ΑΤΤ
-1,78%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
-1,26%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-3,14%
5.55
ΒΙΟΚΑ
+0,75%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+2,86%
1.26
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
+9,89%
0.2
ΒΟΣΥΣ
+2,50%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+3,12%
1.655
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,09%
16.26
ΔΑΑ
-0,47%
8.418
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,53%
11.3
ΔΟΜΙΚ
+1,10%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.349
ΕΒΡΟΦ
-0,59%
1.68
ΕΕΕ
-0,14%
29.46
ΕΚΤΕΡ
+4,47%
4.56
ΕΛΒΕ
+1,23%
4.94
ΕΛΙΝ
-0,41%
2.4
ΕΛΛ
+0,70%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,12%
2.54
ΕΛΠΕ
-0,18%
8.265
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.46
ΕΛΤΟΝ
-1,28%
1.844
ΕΛΧΑ
-2,36%
1.904
ΕΝΤΕΡ
-0,25%
7.84
ΕΠΙΛΚ
+0,64%
0.158
ΕΠΣΙΛ
0,00%
10.1
ΕΣΥΜΒ
-1,20%
1.23
ΕΤΕ
-1,25%
7.56
ΕΥΑΠΣ
-0,92%
3.22
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.73
ΕΥΡΩΒ
-1,34%
1.99
ΕΧΑΕ
-0,78%
5.09
ΙΑΤΡ
-1,52%
1.615
ΙΚΤΙΝ
-2,01%
0.438
ΙΛΥΔΑ
-2,81%
1.555
ΙΝΚΑΤ
-0,70%
4.965
ΙΝΛΙΦ
+0,42%
4.8
ΙΝΛΟΤ
-1,23%
1.126
ΙΝΤΕΚ
-0,48%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.4
ΙΝΤΕΤ
-0,78%
1.265
ΙΝΤΚΑ
-1,56%
3.47
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.605
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+1,28%
1.585
ΚΟΡΔΕ
-3,04%
0.51
ΚΟΥΑΛ
-0,72%
1.37
ΚΟΥΕΣ
-1,25%
5.52
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,90%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-2,10%
1.4
ΛΑΒΙ
-1,89%
0.83
ΛΑΜΔΑ
-1,45%
6.82
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33
ΛΑΝΑΚ
-0,88%
1.13
ΛΕΒΚ
-0,57%
0.35
ΛΕΒΠ
-8,70%
0.336
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-6,03%
2.65
ΜΑΘΙΟ
-0,47%
1.055
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
-2,71%
2.87
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+0,89%
3.985
ΜΙΝ
-0,77%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,49%
26.6
ΜΟΝΤΑ
+1,32%
3.06
ΜΟΤΟ
-0,67%
2.98
ΜΟΥΖΚ
-1,35%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-1,28%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-1,51%
37.72
ΝΑΚΑΣ
+7,35%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,97%
1.025
ΞΥΛΚ
0,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+1,23%
0.33
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.5
ΟΛΠ
-2,61%
24.25
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.87
ΟΠΑΠ
-1,81%
16.28
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,57%
0.883
ΟΤΕ
-0,42%
14.22
ΟΤΟΕΛ
-1,24%
12.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.2
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
-1,98%
3.921
ΠΕΤΡΟ
-0,70%
8.54
ΠΛΑΘ
-1,11%
3.995
ΠΛΑΚΡ
-0,64%
15.5
ΠΡΔ
-1,33%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-1,03%
1.152
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+2,06%
4.46
ΡΕΒΟΙΛ
-2,76%
1.585
ΣΑΡ
-2,53%
11.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.379
ΣΙΔΜΑ
-1,98%
1.98
ΣΠΕΙΣ
+4,47%
7.94
ΣΠΙ
-2,70%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,06%
18.1
ΤΖΚΑ
+3,75%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
+6,25%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,27%
1.708
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
+5,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
-1,26%
0.314
ΦΡΛΚ
-0,96%
4.135
ΧΑΙΔΕ
+4,48%
0.7

Yachting: Οι ενστάσεις των επαγγελματιών του κλάδου στο νέο νομοσχέδιο

Την έντονη αντίδραση των επαγγελματιών τουριστικών σκαφών έχει ξεσηκώσει το νέο νομοσχέδιο που αφορά στο μέλλον του ελληνικού yachting και το οποίο παρουσίασε χθες, 14 Απριλίου, στη Βουλή ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης.

Ειδικότερα, οι επαγγελματίες του κλάδου εκφράζουν την αντίθεσή τους όσον αφορά στη δυνατότητα επαγγελματικών τουριστικών σκαφών για πραγματοποίηση ναύλων στην Ελλάδα, χωρίς να έχουν μόνιμη ελληνική άδεια λειτουργίας, καθώς θεωρούν ότι πλήττεται βάναυσα το μέλλον της ναυαρχίδας του θαλάσσιου τουρισμού της χώρας.

«Ζητάμε άμεσα να αποσυρθούν τα άρθρα 8 και 9 από το νέο νομοσχέδιο του ΥΝΑΝΠ μέχρι τουλάχιστον να υπάρξει ομαλοποίηση με τον πόλεμο στην Ουκρανία αλλά και στην ακρίβεια του πετρελαίου. Ο κλάδος του yachting έχει ήδη υποστεί ένα τεράστιο χτύπημα από την πανδημία COVID-19, με βουτιά μέχρι και 94% το 2020, και σήμερα βρίσκεται αντιμέτωπος με την αβεβαιότητα της γεωπολιτικής κρίσης από τον πόλεμο στην Ουκρανία, αλλά και την εκτίναξη των τιμών του πετρελαίου. Με λύπη μας, διαπιστώνουμε πως όχι μόνο δεν παρέχεται στήριξη και προστασία σε 5.500 επαγγελματικά σκάφη, αλλά αποφασίζεται η είσοδος στη χώρα μας σε σκάφη με σημαίες τριτοκοσμικές», λέει σε επικοινωνία με το powergame.gr o Αντώνης Στελλιάτος, πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ), αφήνοντας αιχμές για καταπάτηση των κανόνων που ακολουθούν τα ελληνικά επαγγελματικα τουριστικά σκάφη.

Όπως πληροφορεί ο πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ, αυτή τη στιγμή, υπάρχουν ακυρώσεις ναυλοσυμφώνων από τη Ρωσία και την Ουκρανία στο 100%, ενώ ένα ποσοστό 15% με 20% των ακυρώσεων προέρχεται από την Αμερική. Μάλιστα, οι Ρώσοι είχαν ναυλώσει mega yachts για το 2022, ενώ οι Ουκρανοί τουρίστες είχαν επιλέξει μικρότερα σκάφη, όπως καταγράφεται άλλωστε παραδοσιακά κάθε χρόνο στον θαλάσσιο τουρισμό.

Σύμφωνα με το νέο σχέδιο νόμου για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων, οποιοδήποτε σκάφος άνω των 35 μέτρων, θα μπορεί με μια fast track διαδικασία να παίρνει μια ειδική άδεια (certain period charter license). Κατ’ αυτόν τον τρόπο, διευκολύνεται σε day to day ναυλώσεις.

Αρχικά, η διαδικασία προοριζόταν για 21 ημέρες, αλλά τώρα επιμηκύνθηκε στις 27 ημέρες, με αίτημα της ΑAΔΕ προς το ΥΝΑΝΠ και έκδοση σχετικής ΚΥΑ, και κάτι που εξόργισε ακόμα περισσότερο τους επαγγελματίες του τουριστικού yachting.

Απορία δε, προκαλούν οι αναβαθμίσεις του ΥΝΑΝΠ που έρχονται με στόχο να προστατέψουν τον θαλάσσιο τουρισμό από το περιβόητο καμποτάζ. Όταν κάποιος ακούει τις ενώσεις του κλάδου να τονίζουν επανειλημμένως ότι οποιοσδήποτε επαγγελματίας μπορεί να έρθει στην Ελλάδα, να αποκτήσει άδεια επαγγελματικού σκάφους με οποιαδήποτε σημαία (με εγκατάσταση ή φορολογικό αντιπρόσωπο) στην Ελλάδα, αναρωτιέται περί πραγματικής ύπαρξης καμποτάζ!

Για την ακρίβεια, σύμφωνα με τον κ. Στελλιάτο, 256 σκάφη με ευρωπαϊκή σημαία έχουν πάρει άδεια με εγκατάσταση στην Ελλάδα με απόλυτα νόμιμη διαδικασία. To ίδιο έχει γίνει για άλλα 15 σκάφη προερχόμενα από χώρες tiers monde τα οποία επίσης δουλεύουν στην Ελλάδα με τα προνόμια που έχει η ελληνική σημαία.  «Μας προκαλεί έκπληξη και απορία το ενδιαφέρον του ΥΝΑΝΠ να βοηθήσει σκάφη τριτοκοσμικών χωρών και παράξενων εξωτικών νησιών που είναι φορολογικοί παράδεισοι και αγνώστου προελεύσεως», εξηγεί  ο κ. Στελλιάτος.

Εύλογα λοιπόν, γεννάται το ερώτημα: Πού έγκειται τελικά η προστασία από το καμποτάζ; Ποιος θα ελέγχει ότι μετά από τις 21 ημέρες μπορεί να γίνει ιδιόχρηση, εφόσον μπορεί απλά να υφίσταται μια off shore εταιρεία με μία πινακίδα σε ένα εξωτικό νησί χωρίς να μπορεί κανείς να αποδείξει ποιος ειναι ο beneficial owner; Μήπως αυτό γυρίζει πίσω το yachting στις παράνομες ναυλώσεις;

Αλλοίωση του μεγαλύτερου national flag παγκοσμίως;

Σημειώνεται πάντως, πως η ΕΠΕΣΤ θεωρεί πως σε γενικό πλαίσιο το νέο νομοσχέδιο έχει πολλά οφέλη για τον κλάδο του yachting ιδίως όσον αφορά την κατάργηση γραφειοκρατικών διατάξεων και την εφαρμογή καινοτόμων διαδικασιών. Αναγνωρίζει δε, πως τα ιδιωτικά σκάφη, παίζουν το δικό τους ρόλο στην τόνωση της οικονομίας και των μαρινών της χώρας. Αν και κύκλοι της αγοράς κάνουν λόγο για 100% πληρότητα στις ελληνικές μαρίνες για τα επόμενα δύο χρόνια.

Ωστόσο, με την αντίδρασή της στα άρθρα 8 και 9, η ΕΠΕΣΤ υπενθυμίζει στο ΥΝΑΝΠ, ότι η Ελλάδα είναι η μεγαλύτερη national flag χώρα στο διεθνές τουριστικό yachting. Όσο δε για τη συμβολή του στα στα έσοδα του ελληνικού τουρισμού και της οικονομίας, ο κ. Στελλιάτος θυμίζει για άλλη μια φορά πως το yachting συνεισφέρει ετησίως στο ΑΕΠ με 1,43% (επίπεδα προ πανδημίας), πολύ περισσότερο από ό,τι η κρουαζιέρα που συνεισφέρει με 0.84%

«Οι επαγγελματίες του yachting πληρώνουν εκατομμύρια ευρώ ΝΑΤ και όχι 1 εκατομμύριο όπως ισχυρίστηκαν κάποιοι. Επιπλέον, πληρώνουν 70 εκατομμύρια ΦΠΑ ναυλώσεων. Τα νούμερα αυτά τα αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση; Μήπως αυτά τα επίμαχα άρθρα 8 και 9 δημιουργήσουν αναστάτωση στον ελληνικό στόλο και μας ωθεί στο να ανησυχούμε για το μέλλον της ελληνικής σημαίας σε 5.500 σκάφη;», διερωτάται.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!