Γ.Δ.
823.92 +0,09%
CENER
+1,90%
2.68
CNLCAP
-1,23%
8
TITC
-0,36%
11.16
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.12
ΑΒΑΞ
-2,10%
0.7
ΑΒΕ
-1,28%
0.385
ΑΔΜΗΕ
-1,05%
1.89
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.5
ΑΛΜΥ
+1,20%
1.69
ΑΛΦΑ
+1,37%
0.8464
ΑΝΔΡΟ
+1,55%
6.55
ΑΝΕΚ
0,00%
0.061
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.1
ΑΡΑΙΓ
-0,79%
5.02
ΑΣΚΟ
-0,48%
2.06
ΑΣΤΑΚ
0,00%
8
ΑΤΕΚ
0,00%
0.39
ΑΤΤ
-4,43%
0.0841
ΑΤΤΙΚΑ
-0,43%
0.924
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.288
ΒΙΟ
+1,34%
3.405
ΒΙΟΚΑ
-3,09%
1.57
ΒΙΟΣΚ
-0,98%
0.505
ΒΙΟΤ
+9,63%
0.296
ΒΙΣ
0,00%
0.77
ΒΟΣΥΣ
-4,59%
2.08
ΒΥΤΕ
-0,69%
2.88
ΓΕΒΚΑ
+0,85%
1.19
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,64%
9.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.24
ΔΕΗ
-0,96%
5.15
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+3,02%
0.546
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.208
ΔΡΟΜΕ
-1,00%
0.297
ΕΒΡΟΦ
-2,70%
0.72
ΕΕΕ
+0,47%
21.2
ΕΚΤΕΡ
-0,83%
0.956
ΕΛΒΕ
0,00%
4.44
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
-1,99%
0.395
ΕΛΙΝ
+3,30%
1.72
ΕΛΛ
-0,98%
15.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,35%
1.722
ΕΛΠΕ
-0,16%
6.39
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.29
ΕΛΤΟΝ
-1,05%
1.89
ΕΛΧΑ
+0,73%
1.38
ΕΝΤΕΡ
-1,00%
3.96
ΕΠΙΛΚ
-7,69%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
5.58
ΕΣΥΜΒ
-2,39%
0.572
ΕΤΕ
+1,05%
2.983
ΕΥΑΠΣ
-1,39%
4.27
ΕΥΔΑΠ
-3,49%
7.2
ΕΥΠΙΚ
+0,79%
7.66
ΕΥΡΩΒ
-1,10%
0.8852
ΕΧΑΕ
-1,34%
3.325
ΙΑΤΡ
-3,25%
1.49
ΙΚΤΙΝ
-2,13%
0.506
ΙΛΥΔΑ
-2,24%
0.958
ΙΝΚΑΤ
+2,45%
2.09
ΙΝΛΙΦ
-3,83%
4.02
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.54
ΙΝΤΕΚ
+2,13%
3.35
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,99%
6.5
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.82
ΙΝΤΚΑ
+0,77%
1.306
ΚΑΜΠ
-0,76%
1.955
ΚΑΡΕΛ
-0,78%
256
ΚΕΚΡ
+0,39%
1.04
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.5
ΚΛΜ
-1,04%
0.57
ΚΜΟΛ
0,00%
3.22
ΚΟΡΔΕ
-2,34%
0.459
ΚΟΥΑΛ
+1,75%
0.407
ΚΟΥΕΣ
+0,12%
4.275
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.112
ΚΡΙ
-2,44%
5.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.69
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
+4,86%
0.388
ΛΑΜΔΑ
+2,68%
5.94
ΛΑΜΨΑ
+1,94%
21
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.826
ΛΕΒΚ
0,00%
0.236
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.982
ΛΟΥΛΗ
-1,46%
2.02
ΛΥΚ
+2,18%
1.64
ΜΑΘΙΟ
-3,85%
0.75
ΜΕΒΑ
+1,64%
2.48
ΜΕΝΤΙ
-1,72%
2.85
ΜΕΡΚΟ
+2,00%
51
ΜΙΓ
-1,20%
0.0246
ΜΙΝ
-1,85%
0.53
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,56%
17.62
ΜΟΝΤΑ
-5,17%
0.66
ΜΟΤΟ
-2,37%
1.855
ΜΟΥΖΚ
-4,76%
0.6
ΜΠΕΛΑ
0,00%
14.35
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,93%
2.07
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.88
ΜΠΤΚ
-14,18%
0.575
ΜΥΤΙΛ
+2,86%
14.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
1.93
ΝΑΥΠ
+1,72%
1.18
ΝΙΚΑΣ
0,00%
1.24
ΞΥΛΚ
+3,12%
0.1985
ΞΥΛΠ
0,00%
0.226
ΟΛΘ
-0,80%
24.8
ΟΛΠ
0,00%
15.6
ΟΛΥΜΠ
0,00%
1.67
ΟΠΑΠ
+1,85%
14.28
ΟΤΕ
0,00%
16.32
ΟΤΟΕΛ
+0,35%
8.58
ΠΑΙΡ
+2,53%
0.81
ΠΑΠ
-1,92%
2.55
ΠΕΙΡ
+0,92%
0.9684
ΠΕΤΡΟ
0,00%
5.7
ΠΛΑΘ
+1,41%
3.6
ΠΛΑΙΣ
-0,56%
3.54
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
+0,76%
1.33
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
-0,88%
3.37
ΡΕΒΟΙΛ
-2,73%
1.07
ΣΑΡ
0,00%
6.7
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.08
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.019
ΣΕΝΤΡ
-3,85%
0.25
ΣΙΔΜΑ
-2,51%
1.94
ΣΠΕΙΣ
-2,43%
7.22
ΣΠΙ
0,00%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
-1,71%
17.24
ΤΖΚΑ
+1,42%
2.15
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.25
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
+2,04%
0.5
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.095
ΦΡΛΚ
-2,39%
3.065
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.52
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Ρότα για νέο ιστορικό ρεκόρ έβαλε φέτος η κρουαζιέρα

Για μια ιστορική χρονιά-ρεκόρ κάνουν λόγο οι επικεφαλής του κλάδου της κρουαζιέρας, καθώς μόνο για τον Ιούνιο, περισσότερα από 500 κρουαζιερόπλοια αναμένεται να προσεγγίσουν τους ελληνικούς λιμένες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το 2022 αναμένεται να είναι μία ανοδική χρονιά για τον κλάδο της κρουαζιέρας, ενώ η Ένωση Λιμένων Ελλάδας (ΕΛΙΜΕ) κάνει λόγο για αύξηση 25% σε σύγκριση με το 2019.

Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που αναμένεται να βρεθούν φέτος στις ελληνικές θάλασσες ξεπερνούν την κίνηση του 2019 και βάσει των προκρατήσεων, αναμένεται όχι μόνο σημαντική αύξηση στους λιμένες home port αλλά και στις χωρητικότητες των κρουαζιερόπλοιων.

Επικρατέστερος «νικητής» του φετινού θαλάσσιου τουρισμού η Μύκονος

Επικρατέστερος «νικητής» του φετινού θαλάσσιου τουρισμού αναμένεται να είναι η Μύκονος, όπως όλα δείχνουν, με περισσότερα από 850 κρουαζιερόπλοια να έχουν προγραμματίσει άφιξη μέχρι το Φθινόπωρο.

Στη δεύτερη και τρίτη θέση έρχονται ο Πειραιάς και η Σαντορίνη με 745 και 727 κρουαζιερόπλοια αντίστοιχα.

Μία από τις μεγάλες αλλαγές που θα τονώσει ακόμη περισσότερο την αγορά της κρουαζιέρας είναι η εφαρμογή του συστήματος berth allocation, ενός δηλαδή οργανωμένου τρόπου με τον οποίο θα προσεγγίζουν τα κρουαζιερόπλοια σε Μύκονο και Σαντορίνη όπου υπάρχει μεγάλη κίνηση, έτσι ώστε να μπορέσει να ελεγχθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο η είσοδος των κρουαζιερόπλοιων.

Ειδικότερα, για τον Πειραιά, η κινητικότητα αναμένεται να είναι ιδιαίτερα ενισχυμένη καθώς βάσει των στοιχείων του ΟΛΠ, αναμένεται αύξηση 189%. Πρόσφατα, ενίσχυσε την παρουσία της στο λιμάνι η MSC Cruises με το κρουαζιερόπλοιό της MSC Lirica που έχει φέτος βάση στον Πειραιά, φέρνοντας ένα ευρύ φάσμα διαφορετικών εθνικοτήτων και επιβατών όλων των ηλικιών.

Ρεκόρ αφίξεων αναμένεται και για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπου σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Τουρισμού, αυτό το διάστημα η αύξηση ξεπερνά το 250%.

Οι νέοι προορισμοί

Θετικά νέα έρχονται από το αρμόδιο υπουργείο όσον αφορά και νέους προορισμούς που θα υποδεχτούν φέτος την κρουαζιέρα, όπως είναι το Γύθειο, οι Σπέτσες, η Καβάλα, η Φολέγανδρος, η Σύμη, η Σκιάθος, η Σκόπελος, η Πάργα, η Πύλος, η Άνδρος, η Νάξος, η Σάμος, η Ίος, η Κάλυμνος και η Ύδρα, και που αναμένεται να σημειώσουν αυξημένα έσοδα.

Θυμίζουμε ότι το 2021 αφίχθησαν στον Πειραιά 275 κρουαζιερόπλοια με 285 χιλ. επιβάτες, έναντι 622 κρουαζιερόπλοιων, με 1,1 εκατ. επιβάτες το 2019, όπως αναφέρουν τα στατιστικά στοιχεία της ΕΛΙΜΕ.

Ακολούθησε το λιμάνι της Κέρκυρας με 235 χιλ. αφίξεις επιβατών και 200 κρουαζιερόπλοια, ενώ το 2019 είχαν καταγραφεί 767 χιλ. Αφίξεις και 420 κρουαζιερόπλοια.

Στην τρίτη θέση βρέθηκε το λιμάνι της Μυκόνου με 202 χιλ. αφίξεις επιβατών και 252 κρουαζιερόπλοια από 787 χιλ. αφίξεις και 550 κρουαζιερόπλοια το 2019.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!