Γ.Δ.
1423.25 +0,40%
ACAG
-0,76%
6.5
CENER
+0,42%
7.16
CNLCAP
0,00%
7.5
DIMAND
-0,40%
9.88
OPTIMA
+3,67%
8.19
TITC
+0,19%
26.6
ΑΑΑΚ
0,00%
8.1
ΑΒΑΞ
-1,12%
1.592
ΑΒΕ
0,00%
0.502
ΑΔΜΗΕ
-0,66%
2.27
ΑΚΡΙΤ
-1,09%
0.91
ΑΛΜΥ
+0,37%
2.69
ΑΛΦΑ
-1,15%
1.629
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.9
ΑΡΑΙΓ
-0,16%
12.5
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.67
ΑΣΤΑΚ
+1,23%
8.24
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.25
ΑΤΤ
0,00%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
-0,83%
2.38
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,25%
5.53
ΒΙΟΚΑ
+1,13%
2.69
ΒΙΟΣΚ
+1,20%
1.26
ΒΙΟΤ
0,00%
0.338
ΒΙΣ
0,00%
0.238
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.32
ΓΕΒΚΑ
-0,84%
1.78
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,95%
16.96
ΔΑΑ
-0,58%
8.53
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.8
ΔΕΗ
+1,48%
11.63
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,70%
0.359
ΕΒΡΟΦ
+0,56%
1.8
ΕΕΕ
+0,27%
29.45
ΕΚΤΕΡ
+1,02%
3.98
ΕΛΒΕ
+2,97%
5.2
ΕΛΙΝ
-1,51%
2.61
ΕΛΛ
+1,30%
15.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.62
ΕΛΠΕ
-1,53%
8.39
ΕΛΣΤΡ
-0,78%
2.53
ΕΛΤΟΝ
0,00%
2
ΕΛΧΑ
0,00%
1.97
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.86
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
9.5
ΕΣΥΜΒ
+1,20%
1.26
ΕΤΕ
-0,22%
7.324
ΕΥΑΠΣ
+0,87%
3.47
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.95
ΕΥΡΩΒ
-0,06%
1.787
ΕΧΑΕ
+0,92%
5.5
ΙΑΤΡ
+2,29%
1.785
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.504
ΙΛΥΔΑ
-3,45%
1.82
ΙΝΚΑΤ
-1,66%
5.32
ΙΝΛΙΦ
-1,21%
4.88
ΙΝΛΟΤ
+2,66%
1.158
ΙΝΤΕΚ
-2,05%
6.21
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,76%
6.55
ΙΝΤΕΤ
-1,07%
1.385
ΙΝΤΚΑ
-0,27%
3.67
ΚΑΜΠ
0,00%
2.35
ΚΑΡΕΛ
-0,58%
340
ΚΕΚΡ
+2,61%
1.57
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.04
ΚΛΜ
+0,68%
1.49
ΚΟΡΔΕ
-2,68%
0.58
ΚΟΥΑΛ
-5,67%
1.33
ΚΟΥΕΣ
+1,38%
5.89
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-2,52%
11.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
+7,33%
1.61
ΛΑΒΙ
+0,68%
0.89
ΛΑΜΔΑ
-0,52%
6.69
ΛΑΜΨΑ
-0,63%
31.4
ΛΑΝΑΚ
+1,90%
1.07
ΛΕΒΚ
+9,66%
0.386
ΛΕΒΠ
0,00%
0.33
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.33
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.16
ΜΕΒΑ
+1,03%
3.92
ΜΕΝΤΙ
-0,65%
3.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.4
ΜΙΓ
0,00%
4.1
ΜΙΝ
+1,56%
0.65
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,40%
27.62
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.36
ΜΟΤΟ
+0,98%
3.1
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.765
ΜΠΕΛΑ
+1,22%
26.58
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,30%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+1,31%
1.94
ΜΠΤΚ
0,00%
0.6
ΜΥΤΙΛ
-0,17%
35.78
ΝΑΚΑΣ
+2,94%
2.8
ΝΑΥΠ
+2,78%
1.11
ΞΥΛΚ
+0,30%
0.329
ΞΥΛΠ
0,00%
0.36
ΟΛΘ
+0,88%
22.9
ΟΛΠ
+2,32%
28.65
ΟΛΥΜΠ
-3,08%
2.83
ΟΠΑΠ
+2,95%
16.74
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,01%
0.898
ΟΤΕ
+0,96%
13.66
ΟΤΟΕΛ
+0,30%
13.3
ΠΑΙΡ
+0,37%
1.35
ΠΑΠ
0,00%
2.38
ΠΕΙΡ
+1,25%
3.88
ΠΕΤΡΟ
+1,51%
9.44
ΠΛΑΘ
-0,72%
4.145
ΠΛΑΚΡ
+0,66%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
-0,35%
1.15
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+1,37%
4.43
ΡΕΒΟΙΛ
+1,88%
1.63
ΣΑΡ
+1,72%
11.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.43
ΣΙΔΜΑ
+0,49%
2.07
ΣΠΕΙΣ
-0,25%
7.88
ΣΠΙ
+15,14%
0.928
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
+1,69%
18.04
ΤΖΚΑ
-4,01%
1.675
ΤΡΑΣΤΟΡ
-4,13%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,71%
1.672
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-1,55%
0.38
ΦΛΕΞΟ
+1,23%
8.2
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.3
ΦΡΛΚ
-0,82%
4.23
ΧΑΙΔΕ
-1,37%
0.72

Ελληνική ακτοπλοΐα: Τριπλάσια τιμή στο πετρέλαιο και ναύλοι-φωτιά

Την ώρα που στους ελληνικούς λιμένες καταγράφεται συνωστισμός, με τις πληρότητες στα πλοία να φτάνουν στο 100%, οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια κρίνονται δυσβάσταχτες και οι παράγοντες του κλάδου προειδοποιούν ότι το 2022 θα είναι μια ζημιογόνα χρονιά.

Πέρα από τις Κυκλάδες, την Κρήτη και το Βόρειο Αιγαίο, που απορροφούν ένα μεγάλο μέρος του εισερχόμενου τουρισμού, οι υπόλοιποι προορισμοί κινούνται σε ποσοστά κάτω από την κίνηση του 2019.

Το powergame.gr επικοινώνησε με τα μέλη του ΔΣ του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), ζητώντας εξηγήσεις για το που οφείλεται το φαινόμενο αυτό.

Η πρώτη αιτία έχει να κάνει με τη ζημιά που άφησε πίσω της η πανδημική κρίση, της οποίας τα απόνερα ταλαιπωρούν ακόμη την ελληνική ακτοπλοΐα.

Μάλιστα, πριν από μερικές ημέρες η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ανακοίνωσε τα αποτελέσματα διακίνησης επιβατών, εμπορευμάτων και κινητών μονάδων στους ελληνικούς λιμένες που αφορούσαν το δ’ τρίμηνο του 2021.

Αυτό που διαπιστώθηκε, ήταν ότι η συνολική διακίνηση επιβατών σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020, παρουσίασε αύξηση κατά 51,3%. Σε σχέση με το 2019, καταγράφεται μείωση κατά 47,6% .Αυτή την ώρα πάντως, η αγορά σε σχέση με το 2019 είναι μειωμένη κατά 25% σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΣΕΕΝ.

Ναύλοι-φωτιά και τριπλάσια τιμή στο πετρέλαιο

Δεύτερη αιτία, είναι η εκτίναξη του κόστους στα καύσιμα, καθώς όπως επισημαίνουν τα μέλη του ΣΕΕΝ είναι τριπλάσια από το 2019.

Με άλλα λόγια, σε ένα εισιτήριο των 30 ευρώ το 30% απορροφάται από το ΦΠΑ, τα λιμενικά τέλη και το 70% από τα κόστη του πετρελαίου.

Οι ελπίδες για να ανακτηθούν τα επίπεδα του 2019 επικεντρώνονται πλέον στην high season και τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, αν και όπως επισημαίνουν κύκλοι της ακτοπλοΐας, τα πλοία κινούνται από την αρχή του έτους και όχι δύο μήνες τον χρόνο.

Έλλειμμά 60 εκατ. ευρώ

Εύλογα δημιουργείται η απορία κατά πόσο η αυξημένη κινητικότητα κατά την εορταστική περίοδο του Πάσχα, καθώς και του τριημέρου του Αγίου Πνεύματος, μαζί με τους καλοκαιρινούς μήνες μπορούν να οδηγήσουν σε μία κερδοφόρα χρήση .

Το να μετρά κανείς μόνο την κίνηση στα καράβια δεν αποκομίζει την πλήρη εικόνα της αγοράς, επιμένει ο ΣΕΕΝ, λέγοντας πως το 2022 δεν θα υπάρξει κερδοφορία.

Όσο για τα εισιτήρια – φωτιά, οι επαγγελματίες του χώρου επισημαίνουν πως για να χαμηλώσουν οι τιμές, και να εναρμονιστεί το μεταφορικό ισοδύναμο, θα πρέπει το κράτος να κλείσει τις προηγούμενες υποχρεώσεις του προς την ακτοπλοΐα που αγγίζουν τα 60 εκατ. ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!