Γ.Δ.
1392.62 +0,84%
ACAG
-0,16%
6.36
CENER
+5,19%
7.3
CNLCAP
-0,74%
6.7
DIMAND
-0,72%
9.64
OPTIMA
-0,30%
9.97
TITC
+0,38%
26.5
ΑΑΑΚ
+0,73%
6.9
ΑΒΑΞ
+3,74%
1.442
ΑΒΕ
-1,65%
0.477
ΑΔΜΗΕ
+1,37%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-4,97%
0.86
ΑΛΜΥ
+1,17%
2.6
ΑΛΦΑ
+1,16%
1.568
ΑΝΔΡΟ
-1,17%
6.74
ΑΡΑΙΓ
+0,09%
11.78
ΑΣΚΟ
-1,53%
2.58
ΑΣΤΑΚ
+3,02%
7.5
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,54%
7.48
ΑΤΤ
+0,92%
11
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.28
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+4,88%
5.59
ΒΙΟΚΑ
+5,79%
2.74
ΒΙΟΣΚ
+1,30%
1.17
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.178
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
+6,03%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,12%
16.24
ΔΑΑ
-0,49%
8.18
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
+1,28%
11.05
ΔΟΜΙΚ
+0,98%
4.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.34
ΕΒΡΟΦ
+5,16%
1.63
ΕΕΕ
+0,42%
28.42
ΕΚΤΕΡ
+3,99%
4.17
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
+1,71%
2.38
ΕΛΛ
+0,35%
14.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,60%
2.535
ΕΛΠΕ
+0,12%
8.2
ΕΛΣΤΡ
+0,84%
2.41
ΕΛΤΟΝ
+0,22%
1.864
ΕΛΧΑ
+3,83%
1.9
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-1,37%
9.38
ΕΣΥΜΒ
+1,66%
1.225
ΕΤΕ
+0,28%
7.094
ΕΥΑΠΣ
-0,63%
3.18
ΕΥΔΑΠ
+1,97%
5.69
ΕΥΡΩΒ
+0,19%
1.834
ΕΧΑΕ
+1,21%
5.02
ΙΑΤΡ
+6,65%
1.685
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+5,30%
1.59
ΙΝΚΑΤ
+2,42%
5.08
ΙΝΛΙΦ
+1,07%
4.74
ΙΝΛΟΤ
+0,74%
1.088
ΙΝΤΕΚ
+1,48%
6.19
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.4
ΙΝΤΕΤ
+0,42%
1.205
ΙΝΤΚΑ
+3,68%
3.38
ΚΑΜΠ
+9,76%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+0,63%
1.59
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
-0,33%
1.53
ΚΟΡΔΕ
+1,93%
0.528
ΚΟΥΑΛ
+7,30%
1.352
ΚΟΥΕΣ
+1,73%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-2,18%
11.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,15%
1.425
ΛΑΒΙ
+0,86%
0.817
ΛΑΜΔΑ
+4,39%
6.9
ΛΑΜΨΑ
+1,89%
32.4
ΛΑΝΑΚ
+3,09%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+1,46%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-1,83%
1.07
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.84
ΜΕΝΤΙ
-3,06%
2.85
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
+1,03%
3.91
ΜΙΝ
-4,20%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,23%
25.8
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.05
ΜΟΤΟ
+2,60%
2.96
ΜΟΥΖΚ
-0,67%
0.745
ΜΠΕΛΑ
+2,87%
27.26
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+1,56%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+1,15%
37.04
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,42%
0.964
ΞΥΛΚ
+3,86%
0.296
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,14%
0.328
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+1,32%
23
ΟΛΠ
+2,30%
24.5
ΟΛΥΜΠ
-0,75%
2.63
ΟΠΑΠ
+1,73%
16.43
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,15%
0.86
ΟΤΕ
-1,22%
13.81
ΟΤΟΕΛ
+0,74%
13.56
ΠΑΙΡ
-1,21%
1.225
ΠΑΠ
-0,38%
2.59
ΠΕΙΡ
+0,61%
3.78
ΠΕΤΡΟ
-1,19%
8.3
ΠΛΑΘ
+0,25%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-2,60%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,71%
1.138
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+8,17%
4.37
ΡΕΒΟΙΛ
+1,97%
1.55
ΣΑΡ
+1,05%
11.5
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+2,77%
0.371
ΣΙΔΜΑ
+2,46%
2.08
ΣΠΕΙΣ
+1,63%
7.46
ΣΠΙ
+5,85%
0.76
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,84%
18
ΤΖΚΑ
-1,24%
1.59
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,89%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+3,10%
1.73
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-6,23%
0.346
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.28
ΦΡΛΚ
+2,26%
4.08
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Cosco: Αύξηση κερδών για τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά

Σημαντική αύξηση τζίρου και κερδοφορίας κατέγραψε η Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), θυγατρική της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία της μητρικής Cosco Shipping Ports, η ελληνική δραστηριότητα σημείωσε αύξηση κερδών κατά 17,9% σε σχεδόν 18 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 150 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 7,4% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο.

Το γεγονός αυτό αποκτά ιδιαίτερα σημασία, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι αριθμοί των εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκαν υποχώρησαν σημαντικά σε σχέση με το 2021, ως αποτέλεσμα των σημαντικών καθυστερήσεων των φορτίων, ιδίως στα λιμάνια της Κίνας, λόγω της έξαρσης των κρουσμάτων της πανδημίας, ιδίως το δίμηνο Απριλίου-Μαΐου. Ειδικότερα, κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο, ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων σημείωσε πτώση της τάξεως του 9,6% σε ετήσια βάση, σε 2,14 εκατ., έναντι 2,37 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.

Όπως αναφέρει η Cosco Shipping Ports, η βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων οφείλεται σε μια σειρά παραγόντων, όπως π.χ. η αύξηση της αναλογίας των εγχώριων εμπορευματοκιβωτίων (εισαγωγικό-εξαγωγικό εμπόριο της ελληνικής αγοράς), που αντιστάθμισε μέρος των απωλειών από τα κοντέινερ της Κίνας. Ένας ακόμα λόγος ήταν η αύξηση των χρεώσεων διακίνησης, όπως επίσης και τα αυξημένα έσοδα από την αποθήκευση των κοντέινερ. Υπενθυμίζεται ότι λόγω της διατάραξης της εφοδιαστικής αλυσίδας, παρατηρούνται καθυστερήσεις στην παραλαβή των εμπορευματοκιβωτίων, ώστε να μεταφερθούν στον τελικό τους προορισμό, με αποτέλεσμα να έχει αυξηθεί η διάρκεια της αποθήκευσής τους στο λιμάνι, όχι μόνο του Πειραιά, αλλά και στα περισσότερα λιμάνια που λειτουργούν ως διαμετακομιστικοί κόμβοι.

Εν τω μεταξύ, τον Ιούλιο, συνεχίστηκε η πτωτική πορεία της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, μέσω των Προβλητών Ι και ΙΙ που διαχειρίζεται η Cosco, μέσω της θυγατρικής της ΣΕΠ. Με βάση τα σχετικά στοιχεία, διακινήθηκαν 391,5 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, αριθμός που υπολείπεται κατά 12% του αντίστοιχου μήνα του 2021, όταν είχαν διακινηθεί 444,7 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια. Κατά το φετινό επτάμηνο (Ιανουάριος-Ιούλιος), ο συνολικός αριθμός ανέρχεται σε 2,53 εκατ. κοντέινερ, μειωμένος κατά 10% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, όταν τα εμπορευματοκιβώτια είχαν ανέλθει σε 2,81 εκατ.

Στην ανάλυσή της για τις εξελίξεις στον τομέα των λιμενικών υποδομών, η Cosco Shipping Ports σημειώνει ότι θα εξακολουθήσει να εστιάζει σε μια στρατηγική μεγιστοποίησης των εσόδων ανά κοντέινερ, αλλά και αύξησης του μεταφορικού έργου, μέσω της προσέλκυσης νέων δρομολογίων και διαδρομών από διάφορες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών, ώστε να διατηρηθεί η ανοδική πορεία των εσόδων. Σε επίπεδο ομίλου, κατά το πρώτο φετινό εξάμηνο, η κινεζική εταιρεία πέτυχε αύξηση των εσόδων της κατά 24,7% σε 704 εκατ. ευρώ, ενώ το μικτό κέρδος αυξήθηκε κατά 33,3% σε ετήσια βάση σε 197 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, μέρος της στρατηγικής της εταιρείας θα παραμείνει η αναζήτηση νέων λιμενικών υποδομών προς εκμετάλλευση, παράλληλα με την ενίσχυση των επενδύσεων σε λιμάνια, όπου διαθέτει πλειοψηφικό ποσοστό και κρίνονται ως στρατηγικής σημασίας. Ένα εξ αυτών είναι ασφαλώς και ο Πειραιάς, με δεδομένο μάλιστα, ότι η Cosco Shipping Ports σχεδιάζει να αυξήσει την παρουσία της στις αγορές της Μέσης Ανατολής και Αφρικής, όπως επίσης και της νοτιοανατολικής Ασίας, που θα μπορούσαν να αποτελέσουν μελλοντικές πηγές εσόδων, μέσω της αύξησης της ροής φορτίων από τις χώρες αυτές προς την Ευρώπη.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!