Γ.Δ.
917.45 +0,22%
CENER
0,00%
3.165
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
+1,45%
13.95
TITC
+0,49%
12.28
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.8
ΑΒΑΞ
-2,05%
0.715
ΑΒΕ
0,00%
0.516
ΑΔΜΗΕ
+1,64%
1.86
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.402
ΑΛΜΥ
-0,48%
2.09
ΑΛΦΑ
-0,05%
1.011
ΑΝΔΡΟ
-0,86%
5.75
ΑΝΕΚ
-0,99%
0.1
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.105
ΑΡΑΙΓ
-0,39%
5.15
ΑΣΚΟ
0,00%
2.11
ΑΣΤΑΚ
-1,26%
6.28
ΑΤΕΚ
-9,21%
0.276
ΑΤΡΑΣΤ
+1,85%
4.4
ΑΤΤ
-0,22%
0.09
ΑΤΤΙΚΑ
+1,89%
0.972
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.222
ΒΙΟ
+1,35%
4.13
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.65
ΒΙΟΣΚ
-0,16%
0.626
ΒΙΟΤ
-3,85%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.825
ΒΟΣΥΣ
+3,96%
2.1
ΓΕΒΚΑ
+0,42%
1.205
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,20%
9.9
ΔΑΙΟΣ
0,00%
2.94
ΔΕΗ
+0,52%
6.755
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
0,00%
0.816
ΔΟΥΡΟ
-13,39%
0.22
ΔΡΟΜΕ
-2,11%
0.324
ΕΒΡΟΦ
0,00%
0.748
ΕΕΕ
0,00%
23
ΕΚΤΕΡ
+2,27%
1.35
ΕΛΒΕ
0,00%
4.7
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+0,76%
0.4
ΕΛΙΝ
+2,20%
1.86
ΕΛΛ
+0,94%
16.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,58%
1.74
ΕΛΠΕ
-0,26%
7.58
ΕΛΣΤΡ
+0,44%
2.28
ΕΛΤΟΝ
+7,25%
2.22
ΕΛΧΑ
+3,25%
1.65
ΕΝΤΕΡ
+1,30%
3.89
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΠΣΙΛ
-1,25%
6.32
ΕΣΥΜΒ
-1,95%
0.602
ΕΤΕ
+0,97%
3.655
ΕΥΑΠΣ
+2,89%
3.56
ΕΥΔΑΠ
-0,29%
6.93
ΕΥΡΩΒ
+1,36%
1.044
ΕΧΑΕ
+2,81%
3.295
ΙΑΤΡ
+1,79%
1.42
ΙΚΤΙΝ
-1,00%
0.495
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.18
ΙΝΚΑΤ
0,00%
1.4
ΙΝΛΙΦ
-0,51%
3.9
ΙΝΛΟΤ
-1,60%
0.492
ΙΝΤΕΚ
+0,29%
3.51
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.7
ΙΝΤΕΤ
-3,45%
0.98
ΙΝΤΚΑ
+1,40%
1.74
ΚΑΜΠ
0,00%
2.48
ΚΑΡΕΛ
-2,76%
282
ΚΕΚΡ
0,00%
0.942
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.6
ΚΛΜ
+0,40%
0.502
ΚΟΡΔΕ
+1,89%
0.485
ΚΟΥΑΛ
+0,88%
0.459
ΚΟΥΕΣ
+1,86%
4.65
ΚΡΕΚΑ
+2,56%
0.2
ΚΡΙ
-0,67%
5.96
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.42
ΚΥΡΙΟ
-0,48%
1.04
ΛΑΒΙ
0,00%
0.37
ΛΑΒΙΔ
-66,67%
0.0005
ΛΑΜΔΑ
+0,72%
5.63
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.698
ΛΕΒΚ
0,00%
0.22
ΛΕΒΠ
0,00%
0.252
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.15
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.918
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.17
ΛΥΚ
-1,51%
1.63
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.64
ΜΕΒΑ
0,00%
2.6
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3.06
ΜΕΡΚΟ
0,00%
43
ΜΙΓ
-2,72%
0.0393
ΜΙΝ
0,00%
0.474
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,69%
20.28
ΜΟΝΤΑ
-3,13%
0.62
ΜΟΤΟ
0,00%
2.15
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.76
ΜΠΕΛΑ
-1,44%
15.08
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,95%
2.13
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.92
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+0,11%
18.96
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.2
ΝΑΥΠ
0,00%
1.075
ΞΥΛΚ
+0,99%
0.204
ΞΥΛΠ
0,00%
0.2
ΟΛΘ
-2,10%
23.3
ΟΛΠ
-0,37%
16.04
ΟΛΥΜΠ
-0,88%
1.695
ΟΠΑΠ
-0,15%
13.21
ΟΤΕ
-0,27%
14.91
ΟΤΟΕΛ
-0,77%
10.26
ΠΑΙΡ
0,00%
0.856
ΠΑΠ
+0,87%
2.32
ΠΕΙΡ
+2,11%
1.358
ΠΕΤΡΟ
+1,44%
5.62
ΠΛΑΘ
-0,12%
4.045
ΠΛΑΙΣ
+1,37%
2.97
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16.7
ΠΡΔ
0,00%
0.5
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.05
ΠΡΟΝΤΕΑ
-9,77%
7.85
ΠΡΟΦ
-0,87%
2.84
ΡΕΒΟΙΛ
+3,15%
1.31
ΣΑΡ
-2,05%
6.7
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
+18,75%
0.019
ΣΕΝΤΡ
-1,44%
0.273
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2
ΣΠΕΙΣ
-0,63%
6.3
ΣΠΙ
-1,02%
0.58
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+1,39%
20.48
ΤΖΚΑ
-4,37%
1.75
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
0.98
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.21
ΦΙΕΡ
0,00%
0.423
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.085
ΦΡΛΚ
-0,99%
2.99
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.496
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Cosco: Αύξηση κερδών για τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά

Σημαντική αύξηση τζίρου και κερδοφορίας κατέγραψε η Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), θυγατρική της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία της μητρικής Cosco Shipping Ports, η ελληνική δραστηριότητα σημείωσε αύξηση κερδών κατά 17,9% σε σχεδόν 18 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 150 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 7,4% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο.

Το γεγονός αυτό αποκτά ιδιαίτερα σημασία, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι αριθμοί των εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκαν υποχώρησαν σημαντικά σε σχέση με το 2021, ως αποτέλεσμα των σημαντικών καθυστερήσεων των φορτίων, ιδίως στα λιμάνια της Κίνας, λόγω της έξαρσης των κρουσμάτων της πανδημίας, ιδίως το δίμηνο Απριλίου-Μαΐου. Ειδικότερα, κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο, ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων σημείωσε πτώση της τάξεως του 9,6% σε ετήσια βάση, σε 2,14 εκατ., έναντι 2,37 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.

Όπως αναφέρει η Cosco Shipping Ports, η βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων οφείλεται σε μια σειρά παραγόντων, όπως π.χ. η αύξηση της αναλογίας των εγχώριων εμπορευματοκιβωτίων (εισαγωγικό-εξαγωγικό εμπόριο της ελληνικής αγοράς), που αντιστάθμισε μέρος των απωλειών από τα κοντέινερ της Κίνας. Ένας ακόμα λόγος ήταν η αύξηση των χρεώσεων διακίνησης, όπως επίσης και τα αυξημένα έσοδα από την αποθήκευση των κοντέινερ. Υπενθυμίζεται ότι λόγω της διατάραξης της εφοδιαστικής αλυσίδας, παρατηρούνται καθυστερήσεις στην παραλαβή των εμπορευματοκιβωτίων, ώστε να μεταφερθούν στον τελικό τους προορισμό, με αποτέλεσμα να έχει αυξηθεί η διάρκεια της αποθήκευσής τους στο λιμάνι, όχι μόνο του Πειραιά, αλλά και στα περισσότερα λιμάνια που λειτουργούν ως διαμετακομιστικοί κόμβοι.

Εν τω μεταξύ, τον Ιούλιο, συνεχίστηκε η πτωτική πορεία της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, μέσω των Προβλητών Ι και ΙΙ που διαχειρίζεται η Cosco, μέσω της θυγατρικής της ΣΕΠ. Με βάση τα σχετικά στοιχεία, διακινήθηκαν 391,5 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, αριθμός που υπολείπεται κατά 12% του αντίστοιχου μήνα του 2021, όταν είχαν διακινηθεί 444,7 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια. Κατά το φετινό επτάμηνο (Ιανουάριος-Ιούλιος), ο συνολικός αριθμός ανέρχεται σε 2,53 εκατ. κοντέινερ, μειωμένος κατά 10% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, όταν τα εμπορευματοκιβώτια είχαν ανέλθει σε 2,81 εκατ.

Στην ανάλυσή της για τις εξελίξεις στον τομέα των λιμενικών υποδομών, η Cosco Shipping Ports σημειώνει ότι θα εξακολουθήσει να εστιάζει σε μια στρατηγική μεγιστοποίησης των εσόδων ανά κοντέινερ, αλλά και αύξησης του μεταφορικού έργου, μέσω της προσέλκυσης νέων δρομολογίων και διαδρομών από διάφορες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών, ώστε να διατηρηθεί η ανοδική πορεία των εσόδων. Σε επίπεδο ομίλου, κατά το πρώτο φετινό εξάμηνο, η κινεζική εταιρεία πέτυχε αύξηση των εσόδων της κατά 24,7% σε 704 εκατ. ευρώ, ενώ το μικτό κέρδος αυξήθηκε κατά 33,3% σε ετήσια βάση σε 197 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, μέρος της στρατηγικής της εταιρείας θα παραμείνει η αναζήτηση νέων λιμενικών υποδομών προς εκμετάλλευση, παράλληλα με την ενίσχυση των επενδύσεων σε λιμάνια, όπου διαθέτει πλειοψηφικό ποσοστό και κρίνονται ως στρατηγικής σημασίας. Ένα εξ αυτών είναι ασφαλώς και ο Πειραιάς, με δεδομένο μάλιστα, ότι η Cosco Shipping Ports σχεδιάζει να αυξήσει την παρουσία της στις αγορές της Μέσης Ανατολής και Αφρικής, όπως επίσης και της νοτιοανατολικής Ασίας, που θα μπορούσαν να αποτελέσουν μελλοντικές πηγές εσόδων, μέσω της αύξησης της ροής φορτίων από τις χώρες αυτές προς την Ευρώπη.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!