Γ.Δ.
910.29 +0,69%
CENER
-1,59%
3.1
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
0,00%
13.8
TITC
+0,33%
12.22
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.8
ΑΒΑΞ
-0,81%
0.737
ΑΒΕ
+1,18%
0.516
ΑΔΜΗΕ
+4,35%
1.774
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.402
ΑΛΜΥ
+1,46%
2.09
ΑΛΦΑ
+2,47%
1.003
ΑΝΔΡΟ
0,00%
5.6
ΑΝΕΚ
0,00%
0.1
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.105
ΑΡΑΙΓ
+3,61%
5.16
ΑΣΚΟ
+0,47%
2.13
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.36
ΑΤΕΚ
-6,67%
0.336
ΑΤΡΑΣΤ
+1,42%
4.3
ΑΤΤ
+0,89%
0.091
ΑΤΤΙΚΑ
+0,20%
0.978
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.222
ΒΙΟ
-1,46%
4.06
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.6
ΒΙΟΣΚ
+0,32%
0.631
ΒΙΟΤ
0,00%
0.26
ΒΙΣ
0,00%
0.825
ΒΟΣΥΣ
-6,60%
1.98
ΓΕΒΚΑ
+1,69%
1.2
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,44%
9.88
ΔΑΙΟΣ
0,00%
2.94
ΔΕΗ
-0,61%
6.57
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+0,25%
0.818
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.254
ΔΡΟΜΕ
+3,48%
0.327
ΕΒΡΟΦ
+2,47%
0.748
ΕΕΕ
-0,22%
23.04
ΕΚΤΕΡ
-1,83%
1.34
ΕΛΒΕ
+3,39%
4.88
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
-1,24%
0.397
ΕΛΙΝ
0,00%
1.78
ΕΛΛ
+1,87%
16.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,12%
1.718
ΕΛΠΕ
+4,30%
7.52
ΕΛΣΤΡ
-2,15%
2.28
ΕΛΤΟΝ
-0,97%
2.05
ΕΛΧΑ
-1,37%
1.58
ΕΝΤΕΡ
-1,75%
3.93
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΠΣΙΛ
-0,95%
6.26
ΕΣΥΜΒ
-3,18%
0.608
ΕΤΕ
-0,84%
3.669
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.47
ΕΥΔΑΠ
-0,29%
6.91
ΕΥΡΩΒ
+1,29%
1.02
ΕΧΑΕ
-0,16%
3.125
ΙΑΤΡ
-0,74%
1.345
ΙΚΤΙΝ
-1,48%
0.4995
ΙΛΥΔΑ
-1,63%
1.21
ΙΝΚΑΤ
-0,71%
1.4
ΙΝΛΙΦ
-2,01%
3.9
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.505
ΙΝΤΕΚ
+0,58%
3.47
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.7
ΙΝΤΕΤ
+1,47%
1.035
ΙΝΤΚΑ
+5,19%
1.704
ΚΑΜΠ
0,00%
2.48
ΚΑΡΕΛ
+1,45%
280
ΚΕΚΡ
+2,55%
0.964
ΚΕΠΕΝ
+6,56%
2.6
ΚΛΜ
0,00%
0.496
ΚΟΡΔΕ
-0,42%
0.478
ΚΟΥΑΛ
+5,57%
0.455
ΚΟΥΕΣ
-2,17%
4.5
ΚΡΕΚΑ
+2,80%
0.22
ΚΡΙ
-2,00%
5.88
ΚΤΗΛΑ
-2,07%
1.42
ΚΥΡΙΟ
+0,48%
1.04
ΛΑΒΙ
+0,54%
0.37
ΛΑΒΙΔ
-20,00%
0.004
ΛΑΜΔΑ
+0,09%
5.625
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.8
ΛΑΝΑΚ
-0,87%
0.686
ΛΕΒΚ
0,00%
0.22
ΛΕΒΠ
0,00%
0.252
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.15
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.916
ΛΟΥΛΗ
+1,44%
2.12
ΛΥΚ
+1,81%
1.69
ΜΑΘΙΟ
+5,13%
0.615
ΜΕΒΑ
+0,78%
2.6
ΜΕΝΤΙ
+1,32%
3.06
ΜΕΡΚΟ
-0,46%
43.2
ΜΙΓ
+9,44%
0.0394
ΜΙΝ
0,00%
0.474
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,49%
20.36
ΜΟΝΤΑ
0,00%
0.66
ΜΟΤΟ
+1,39%
2.19
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.76
ΜΠΕΛΑ
+0,40%
15.21
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.13
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.92
ΜΠΤΚ
+1,21%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+1,57%
18.78
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.2
ΝΑΥΠ
0,00%
1.075
ΞΥΛΚ
-0,98%
0.202
ΞΥΛΠ
0,00%
0.22
ΟΛΘ
-1,23%
24
ΟΛΠ
-0,37%
16.02
ΟΛΥΜΠ
+0,29%
1.71
ΟΠΑΠ
-0,08%
13.09
ΟΤΕ
+0,47%
14.83
ΟΤΟΕΛ
+2,38%
10.34
ΠΑΙΡ
-0,23%
0.856
ΠΑΠ
-0,87%
2.27
ΠΕΙΡ
+3,09%
1.3195
ΠΕΤΡΟ
+1,45%
5.58
ΠΛΑΘ
+1,76%
4.05
ΠΛΑΙΣ
+0,34%
2.93
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16.7
ΠΡΔ
+3,92%
0.53
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.05
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
+0,17%
2.88
ΡΕΒΟΙΛ
+1,60%
1.27
ΣΑΡ
+1,82%
6.7
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.016
ΣΕΝΤΡ
-1,07%
0.278
ΣΙΔΜΑ
-0,50%
1.99
ΣΠΕΙΣ
+1,60%
6.36
ΣΠΙ
-2,87%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+1,51%
20.22
ΤΖΚΑ
-2,03%
1.935
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΥΑΛΚΟ
+19,73%
0.176
ΦΙΕΡ
-2,80%
0.416
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
-4,44%
0.086
ΦΡΛΚ
-0,17%
2.995
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.496
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

COSCO: Τρίτη χρονιά πτώσης διακίνησης κοντέινερ στο λιμάνι του Πειραιά

Τον τρίτο διαδοχικό χρόνο πτώσης της δραστηριότητας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων διανύει το λιμάνι του Πειραιά φέτος. Με βάση τα στοιχεία της Cosco Shipping Ports, μητρικής της ΣΕΠ Α.Ε. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), η οποία διαχειρίζεται τις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο, καταγράφηκε πτώση των διακινηθέντων κοντέινερ κατά 9,6% σε 2,14 εκατ. «κουτιά». Τον Ιούνιο, η πτώση σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, διαμορφώθηκε σε 9,7%, με τον αριθμό των εμπορευματοκιβωτίων να υποχωρεί σε 357,6 χιλιάδες.

Όπως είναι σαφές, για να επιστρέψει σε θετικό πρόσημο φέτος η σχετική δραστηριότητα, θα απαιτηθεί ένα πολύ δυναμικό δεύτερο εξάμηνο, κάτι που μοιάζει δύσκολο να επιτευχθεί, λόγω των συνεχών εξάρσεων της πανδημίας, αλλά και εξαιτίας του ότι η παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα εξακολουθεί να μην έχει εξομαλυνθεί. Για παράδειγμα, ένας από τους λόγους για τους οποίους και φέτος, παρατηρείται πτώση του αριθμού των διακινηθέντων εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά, είναι η έλλειψη διαθέσιμων «κουτιών» για μεταφορά. Πολλά εξ αυτών παραμένουν άδεια σε διάφορα λιμάνια του πλανήτη, όπου παρατηρούνται καθυστερήσεις, με αποτέλεσμα οι Κινέζοι εξαγωγείς να μην έχουν τρόπο να αποστείλουν προϊόντα στις ευρωπαϊκές αγορές. Με δεδομένο ότι ο Πειραιάς, αποτελεί τη «ναυαρχίδα» της Cosco στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Μεσογείου, η εξέλιξη αυτή πλήττει τη δραστηριότητα της ΣΕΠ.

Ο πιο σημαντικός όμως λόγος για την φετινή πτώση φαίνεται πως είναι τα μέτρα τύπου lockdown, που έθεσε σε εφαρμογή η κινεζική κυβέρνηση σε Πεκίνο, αλλά κυρίως στη Σαγκάη και είχαν ως αποτέλεσμα τη σημαντική επιβράδυνση των εξαγωγών. Άλλωστε, όπως έχει διαφανεί, ακόμα και αν υποκατασταθεί η εξαγωγική δραστηριότητα από άλλα γειτονικά λιμάνια, πολύ γρήγορα αυτά εμφανίζουν σημαντικές καθυστερήσεις και φαινόμενα συμφόρησης, καθώς δεν προλαβαίνουν να εξυπηρετήσουν σωστά και αποτελεσματικά όλα τα πλοία.

Αυτό φάνηκε ξεκάθαρα τους προηγούμενους μήνες, καθώς τον Απρίλιο κορυφώθηκαν τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας στην Κίνα. Τον συγκεκριμένο μήνα, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά, υποχώρησε κατά 28,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021, ενώ μεγάλη ήταν η πτώση (13,1%) και τον Μάρτιο, όταν πρωτοεμφανίστηκε το πρόβλημα με την έξαρση των κρουσμάτων. Υπενθυμίζεται ότι η Κίνα εφαρμόζει πολιτική μηδενικής ανοχής σε κρούσματα. Σε κάθε περίπτωση, η οικονομία της Σαγκάης, που είναι ένας από τους μεγαλύτερους εμπορικούς κόμβους της Κίνας, δέχθηκε σοβαρό πλήγμα τον Απρίλιο, καθώς η βιομηχανική παραγωγή συρρικνώθηκε κατά 61,5%, συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2021. Ήταν η μεγαλύτερη πτώση από το 2011. Στη Σαγκάη εδρεύει τουλάχιστον το 30% της παραγωγής ανταλλακτικών οχημάτων και το 40% της παραγωγής ημιαγωγών της Κίνας.

Σημειωτέον ότι το 2021, από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η Cosco διακινήθηκαν 4,696 εκατ. κοντέινερ, μέγεθος που ήταν χαμηλότερο κατά 4,1% του 2020 όταν είχαν διακινηθεί 4,89 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Έτσι, το 2021 σηματοδότησε το δεύτερο διαδοχικό έτος υποχώρησης της εν λόγω δραστηριότητας, καθώς πτώση κατά 5% είχε καταγραφεί και το 2020 (έναντι του 2019). Ως εκ τούτου, το 2019 παραμένει ο καλύτερος χρόνος μέχρι σήμερα, με επίδοση 5,15 εκατ. κοντέινερ, μόνο από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ.

Εν τω μεταξύ, σήμερα, είναι προγραμματισμένο να συζητηθεί από την ΕΣΑΛ-Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων του Υπ. Ναυτιλίας, το νέο master plan της Cosco για τον ΟΛΠ, ενσωματώνοντας και την απαιτούμενη περιβαλλοντική μελέτη. Η απουσία αυτής είχε αποτελέσει τον λόγο για τον οποίο το ΣτΕ είχε απορρίψει το προηγούμενο master plan της Cosco.

Αν εγκριθεί το νέο σχέδιο και λάβει και το «πράσινο φως» από το ΣτΕ, τότε θα απομένει μόνο η έκδοση του Προεδρικου Διατάγματος, ώστε να «ξεκλειδώσουν» οι επενδύσεις του κινεζικού ομίλου στο λιμάνι του Πειραιά. Μεταξύ αυτών, προβλέπονται υποχρεωτικές (βάσει της σύμβασης παραχώρησης) επενδύσεις, όπως η δημιουργία νέου επιβατικού σταθμού, η επέκταση του επιβατικού λιμένα προς τα νότια, η επέκταση του Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων, όπως επίσης και τέσσερα νέα ξενοδοχεία, αλλά και αποθηκευτικές εγκαταστάσεις. Μέχρι σήμερα, η Cosco έχει τοποθετήσει κεφάλαια ύψους 1 δισ. ευρώ στην Ελλάδα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!