Γ.Δ.
1435.19 -0,93%
ACAG
-0,61%
6.56
CENER
-0,66%
7.52
CNLCAP
+13,67%
7.9
DIMAND
-0,72%
9.61
OPTIMA
-3,56%
10.28
TITC
-0,35%
28.1
ΑΑΑΚ
-0,71%
6.95
ΑΒΑΞ
-1,62%
1.46
ΑΒΕ
-5,47%
0.467
ΑΔΜΗΕ
-1,35%
2.2
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.94
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+0,25%
1.631
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
-0,33%
12.26
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.64
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.34
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.06
ΑΤΤ
-1,78%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
-1,26%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-3,14%
5.55
ΒΙΟΚΑ
+0,75%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+2,86%
1.26
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
+9,89%
0.2
ΒΟΣΥΣ
+2,50%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+3,12%
1.655
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,09%
16.26
ΔΑΑ
-0,47%
8.418
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,53%
11.3
ΔΟΜΙΚ
+1,10%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.349
ΕΒΡΟΦ
-0,59%
1.68
ΕΕΕ
-0,14%
29.46
ΕΚΤΕΡ
+4,47%
4.56
ΕΛΒΕ
+1,23%
4.94
ΕΛΙΝ
-0,41%
2.4
ΕΛΛ
+0,70%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,12%
2.54
ΕΛΠΕ
-0,18%
8.265
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.46
ΕΛΤΟΝ
-1,28%
1.844
ΕΛΧΑ
-2,36%
1.904
ΕΝΤΕΡ
-0,25%
7.84
ΕΠΙΛΚ
+0,64%
0.158
ΕΠΣΙΛ
0,00%
10.1
ΕΣΥΜΒ
-1,20%
1.23
ΕΤΕ
-1,25%
7.56
ΕΥΑΠΣ
-0,92%
3.22
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.73
ΕΥΡΩΒ
-1,34%
1.99
ΕΧΑΕ
-0,78%
5.09
ΙΑΤΡ
-1,52%
1.615
ΙΚΤΙΝ
-2,01%
0.438
ΙΛΥΔΑ
-2,81%
1.555
ΙΝΚΑΤ
-0,70%
4.965
ΙΝΛΙΦ
+0,42%
4.8
ΙΝΛΟΤ
-1,23%
1.126
ΙΝΤΕΚ
-0,48%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.4
ΙΝΤΕΤ
-0,78%
1.265
ΙΝΤΚΑ
-1,56%
3.47
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.605
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+1,28%
1.585
ΚΟΡΔΕ
-3,04%
0.51
ΚΟΥΑΛ
-0,72%
1.37
ΚΟΥΕΣ
-1,25%
5.52
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,90%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-2,10%
1.4
ΛΑΒΙ
-1,89%
0.83
ΛΑΜΔΑ
-1,45%
6.82
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33
ΛΑΝΑΚ
-0,88%
1.13
ΛΕΒΚ
-0,57%
0.35
ΛΕΒΠ
-8,70%
0.336
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-6,03%
2.65
ΜΑΘΙΟ
-0,47%
1.055
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
-2,71%
2.87
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+0,89%
3.985
ΜΙΝ
-0,77%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,49%
26.6
ΜΟΝΤΑ
+1,32%
3.06
ΜΟΤΟ
-0,67%
2.98
ΜΟΥΖΚ
-1,35%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-1,28%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-1,51%
37.72
ΝΑΚΑΣ
+7,35%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,97%
1.025
ΞΥΛΚ
0,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+1,23%
0.33
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.5
ΟΛΠ
-2,61%
24.25
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.87
ΟΠΑΠ
-1,81%
16.28
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,57%
0.883
ΟΤΕ
-0,42%
14.22
ΟΤΟΕΛ
-1,24%
12.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.2
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
-1,98%
3.921
ΠΕΤΡΟ
-0,70%
8.54
ΠΛΑΘ
-1,11%
3.995
ΠΛΑΚΡ
-0,64%
15.5
ΠΡΔ
-1,33%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-1,03%
1.152
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+2,06%
4.46
ΡΕΒΟΙΛ
-2,76%
1.585
ΣΑΡ
-2,53%
11.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.379
ΣΙΔΜΑ
-1,98%
1.98
ΣΠΕΙΣ
+4,47%
7.94
ΣΠΙ
-2,70%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,06%
18.1
ΤΖΚΑ
+3,75%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
+6,25%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,27%
1.708
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
+5,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
-1,26%
0.314
ΦΡΛΚ
-0,96%
4.135
ΧΑΙΔΕ
+4,48%
0.7

COSCO: Τρίτη χρονιά πτώσης διακίνησης κοντέινερ στο λιμάνι του Πειραιά

Τον τρίτο διαδοχικό χρόνο πτώσης της δραστηριότητας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων διανύει το λιμάνι του Πειραιά φέτος. Με βάση τα στοιχεία της Cosco Shipping Ports, μητρικής της ΣΕΠ Α.Ε. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), η οποία διαχειρίζεται τις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο, καταγράφηκε πτώση των διακινηθέντων κοντέινερ κατά 9,6% σε 2,14 εκατ. «κουτιά». Τον Ιούνιο, η πτώση σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, διαμορφώθηκε σε 9,7%, με τον αριθμό των εμπορευματοκιβωτίων να υποχωρεί σε 357,6 χιλιάδες.

Όπως είναι σαφές, για να επιστρέψει σε θετικό πρόσημο φέτος η σχετική δραστηριότητα, θα απαιτηθεί ένα πολύ δυναμικό δεύτερο εξάμηνο, κάτι που μοιάζει δύσκολο να επιτευχθεί, λόγω των συνεχών εξάρσεων της πανδημίας, αλλά και εξαιτίας του ότι η παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα εξακολουθεί να μην έχει εξομαλυνθεί. Για παράδειγμα, ένας από τους λόγους για τους οποίους και φέτος, παρατηρείται πτώση του αριθμού των διακινηθέντων εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά, είναι η έλλειψη διαθέσιμων «κουτιών» για μεταφορά. Πολλά εξ αυτών παραμένουν άδεια σε διάφορα λιμάνια του πλανήτη, όπου παρατηρούνται καθυστερήσεις, με αποτέλεσμα οι Κινέζοι εξαγωγείς να μην έχουν τρόπο να αποστείλουν προϊόντα στις ευρωπαϊκές αγορές. Με δεδομένο ότι ο Πειραιάς, αποτελεί τη «ναυαρχίδα» της Cosco στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Μεσογείου, η εξέλιξη αυτή πλήττει τη δραστηριότητα της ΣΕΠ.

Ο πιο σημαντικός όμως λόγος για την φετινή πτώση φαίνεται πως είναι τα μέτρα τύπου lockdown, που έθεσε σε εφαρμογή η κινεζική κυβέρνηση σε Πεκίνο, αλλά κυρίως στη Σαγκάη και είχαν ως αποτέλεσμα τη σημαντική επιβράδυνση των εξαγωγών. Άλλωστε, όπως έχει διαφανεί, ακόμα και αν υποκατασταθεί η εξαγωγική δραστηριότητα από άλλα γειτονικά λιμάνια, πολύ γρήγορα αυτά εμφανίζουν σημαντικές καθυστερήσεις και φαινόμενα συμφόρησης, καθώς δεν προλαβαίνουν να εξυπηρετήσουν σωστά και αποτελεσματικά όλα τα πλοία.

Αυτό φάνηκε ξεκάθαρα τους προηγούμενους μήνες, καθώς τον Απρίλιο κορυφώθηκαν τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας στην Κίνα. Τον συγκεκριμένο μήνα, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά, υποχώρησε κατά 28,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021, ενώ μεγάλη ήταν η πτώση (13,1%) και τον Μάρτιο, όταν πρωτοεμφανίστηκε το πρόβλημα με την έξαρση των κρουσμάτων. Υπενθυμίζεται ότι η Κίνα εφαρμόζει πολιτική μηδενικής ανοχής σε κρούσματα. Σε κάθε περίπτωση, η οικονομία της Σαγκάης, που είναι ένας από τους μεγαλύτερους εμπορικούς κόμβους της Κίνας, δέχθηκε σοβαρό πλήγμα τον Απρίλιο, καθώς η βιομηχανική παραγωγή συρρικνώθηκε κατά 61,5%, συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2021. Ήταν η μεγαλύτερη πτώση από το 2011. Στη Σαγκάη εδρεύει τουλάχιστον το 30% της παραγωγής ανταλλακτικών οχημάτων και το 40% της παραγωγής ημιαγωγών της Κίνας.

Σημειωτέον ότι το 2021, από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η Cosco διακινήθηκαν 4,696 εκατ. κοντέινερ, μέγεθος που ήταν χαμηλότερο κατά 4,1% του 2020 όταν είχαν διακινηθεί 4,89 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Έτσι, το 2021 σηματοδότησε το δεύτερο διαδοχικό έτος υποχώρησης της εν λόγω δραστηριότητας, καθώς πτώση κατά 5% είχε καταγραφεί και το 2020 (έναντι του 2019). Ως εκ τούτου, το 2019 παραμένει ο καλύτερος χρόνος μέχρι σήμερα, με επίδοση 5,15 εκατ. κοντέινερ, μόνο από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ.

Εν τω μεταξύ, σήμερα, είναι προγραμματισμένο να συζητηθεί από την ΕΣΑΛ-Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων του Υπ. Ναυτιλίας, το νέο master plan της Cosco για τον ΟΛΠ, ενσωματώνοντας και την απαιτούμενη περιβαλλοντική μελέτη. Η απουσία αυτής είχε αποτελέσει τον λόγο για τον οποίο το ΣτΕ είχε απορρίψει το προηγούμενο master plan της Cosco.

Αν εγκριθεί το νέο σχέδιο και λάβει και το «πράσινο φως» από το ΣτΕ, τότε θα απομένει μόνο η έκδοση του Προεδρικου Διατάγματος, ώστε να «ξεκλειδώσουν» οι επενδύσεις του κινεζικού ομίλου στο λιμάνι του Πειραιά. Μεταξύ αυτών, προβλέπονται υποχρεωτικές (βάσει της σύμβασης παραχώρησης) επενδύσεις, όπως η δημιουργία νέου επιβατικού σταθμού, η επέκταση του επιβατικού λιμένα προς τα νότια, η επέκταση του Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων, όπως επίσης και τέσσερα νέα ξενοδοχεία, αλλά και αποθηκευτικές εγκαταστάσεις. Μέχρι σήμερα, η Cosco έχει τοποθετήσει κεφάλαια ύψους 1 δισ. ευρώ στην Ελλάδα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!