Γ.Δ.
915.4 +0,56%
CENER
+2,10%
3.165
CNLCAP
-2,13%
6.9
DIMAND
-0,36%
13.75
TITC
0,00%
12.22
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.8
ΑΒΑΞ
-0,95%
0.73
ΑΒΕ
0,00%
0.516
ΑΔΜΗΕ
+3,16%
1.83
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.402
ΑΛΜΥ
+0,48%
2.1
ΑΛΦΑ
+0,85%
1.0115
ΑΝΔΡΟ
+3,57%
5.8
ΑΝΕΚ
+1,00%
0.101
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.105
ΑΡΑΙΓ
+0,19%
5.17
ΑΣΚΟ
-0,94%
2.11
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.36
ΑΤΕΚ
-9,52%
0.304
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
4.32
ΑΤΤ
-0,88%
0.0902
ΑΤΤΙΚΑ
-2,45%
0.954
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.222
ΒΙΟ
+0,37%
4.075
ΒΙΟΚΑ
+3,13%
1.65
ΒΙΟΣΚ
-0,63%
0.627
ΒΙΟΤ
0,00%
0.26
ΒΙΣ
0,00%
0.825
ΒΟΣΥΣ
+2,02%
2.02
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.2
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,40%
9.92
ΔΑΙΟΣ
0,00%
2.94
ΔΕΗ
+2,28%
6.72
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
-0,24%
0.816
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.254
ΔΡΟΜΕ
+1,22%
0.331
ΕΒΡΟΦ
0,00%
0.748
ΕΕΕ
-0,17%
23
ΕΚΤΕΡ
-1,49%
1.32
ΕΛΒΕ
-3,69%
4.7
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.397
ΕΛΙΝ
+2,25%
1.82
ΕΛΛ
-2,45%
15.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,70%
1.73
ΕΛΠΕ
+1,06%
7.6
ΕΛΣΤΡ
-0,44%
2.27
ΕΛΤΟΝ
+0,98%
2.07
ΕΛΧΑ
+1,14%
1.598
ΕΝΤΕΡ
-2,29%
3.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΠΣΙΛ
+2,24%
6.4
ΕΣΥΜΒ
+0,99%
0.614
ΕΤΕ
-1,34%
3.62
ΕΥΑΠΣ
-0,29%
3.46
ΕΥΔΑΠ
+0,58%
6.95
ΕΥΡΩΒ
+0,98%
1.03
ΕΧΑΕ
+2,56%
3.205
ΙΑΤΡ
+3,72%
1.395
ΙΚΤΙΝ
+0,10%
0.5
ΙΛΥΔΑ
-2,48%
1.18
ΙΝΚΑΤ
0,00%
1.4
ΙΝΛΙΦ
+0,51%
3.92
ΙΝΛΟΤ
-0,99%
0.5
ΙΝΤΕΚ
+0,86%
3.5
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.7
ΙΝΤΕΤ
-1,93%
1.015
ΙΝΤΚΑ
+0,70%
1.716
ΚΑΜΠ
0,00%
2.48
ΚΑΡΕΛ
+3,57%
290
ΚΕΚΡ
-2,28%
0.942
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.6
ΚΛΜ
+0,81%
0.5
ΚΟΡΔΕ
-0,42%
0.476
ΚΟΥΑΛ
0,00%
0.455
ΚΟΥΕΣ
+1,44%
4.565
ΚΡΕΚΑ
-11,36%
0.195
ΚΡΙ
+2,04%
6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.42
ΚΥΡΙΟ
+0,48%
1.045
ΛΑΒΙ
0,00%
0.37
ΛΑΒΙΔ
-62,50%
0.0015
ΛΑΜΔΑ
-0,62%
5.59
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.8
ΛΑΝΑΚ
+1,75%
0.698
ΛΕΒΚ
0,00%
0.22
ΛΕΒΠ
0,00%
0.252
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.15
ΛΟΓΟΣ
+0,22%
0.918
ΛΟΥΛΗ
+2,36%
2.17
ΛΥΚ
-2,07%
1.655
ΜΑΘΙΟ
+4,07%
0.64
ΜΕΒΑ
0,00%
2.6
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3.06
ΜΕΡΚΟ
-0,46%
43
ΜΙΓ
+2,54%
0.0404
ΜΙΝ
0,00%
0.474
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,29%
20.42
ΜΟΝΤΑ
-3,03%
0.64
ΜΟΤΟ
-1,83%
2.15
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.76
ΜΠΕΛΑ
+0,59%
15.3
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,94%
2.11
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
-0,26%
1.915
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+0,85%
18.94
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.2
ΝΑΥΠ
0,00%
1.075
ΞΥΛΚ
0,00%
0.202
ΞΥΛΠ
-9,09%
0.2
ΟΛΘ
-0,83%
23.8
ΟΛΠ
+0,50%
16.1
ΟΛΥΜΠ
0,00%
1.71
ΟΠΑΠ
+1,07%
13.23
ΟΤΕ
+0,81%
14.95
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.34
ΠΑΙΡ
0,00%
0.856
ΠΑΠ
+1,32%
2.3
ΠΕΙΡ
+0,80%
1.33
ΠΕΤΡΟ
-0,72%
5.54
ΠΛΑΘ
0,00%
4.05
ΠΛΑΙΣ
0,00%
2.93
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16.7
ΠΡΔ
-5,66%
0.5
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.05
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
-0,52%
2.865
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.27
ΣΑΡ
+2,09%
6.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.016
ΣΕΝΤΡ
-0,36%
0.277
ΣΙΔΜΑ
+0,50%
2
ΣΠΕΙΣ
-0,31%
6.34
ΣΠΙ
-3,93%
0.586
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20.2
ΤΖΚΑ
-5,43%
1.83
ΤΡΑΣΤΟΡ
-6,67%
0.98
ΥΑΛΚΟ
+19,32%
0.21
ΦΙΕΡ
+1,68%
0.423
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
-1,16%
0.085
ΦΡΛΚ
+0,83%
3.02
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.496
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

BIMCO: Η σκιά της ύφεσης πάνω από την ποντοπόρο ναυτιλία

«Σύννεφα» πάνω από τον τομέα της ποντοπόρου ναυτιλίας έχουν αρχίσει να μαζεύονται, ως αποτέλεσμα του διαρκώς εντεινόμενου κινδύνου μιας παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης, που θα πλήξει τη ζήτηση και για τις θαλάσσιες μεταφορές. Αυτό επισημαίνει στην τελευταία της τριμηνιαία ανάλυση η BIMCO, ο μεγαλύτερος θεσμικός εκπρόσωπος των πλοιοκτητών σε διεθνές επίπεδο. Όπως τονίζει χαρακτηριστικά, «το ρίσκο μιας παγκόσμιας ύφεσης έχει αυξηθεί, καθώς οι κεντρικές τράπεζες προσπαθούν να καταπολεμήσουν τον υψηλό πληθωρισμό, μέσω ενός συνδυασμού αυξήσεων των επιτοκίων και μείωσης των μέτρων τόνωσης των οικονομιών».

Πάντως, οι επιδόσεις των επιμέρους κλάδων της ναυτιλίας αναμένεται να ποικίλουν. Για παράδειγμα, στον τομέα του ξηρού φορτίου, που διεξάγεται μέσω φορτηγών πλοίων, για το υπόλοιπο του 2022, η BIMCO προβλέπει ανάκαμψη της ναυλαγοράς μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Αυτό θα συμβεί επειδή η απαγόρευση της ΕΕ στις εισαγωγές άνθρακα από την Ρωσία, θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των εισαγωγών από αγορές που βρίσκονται πιο μακριά, αυξάνοντας έτσι το μεταφορικό κόστος. Ταυτόχρονα, μια πιθανή αύξηση της ζήτησης από την Κίνα, θα μπορούσε να ενισχύσει ακόμα περισσότερο την ναυλαγορά. Σε κάθε περίπτωση, η BIMCO δεν αναμένει την ναυλαγορά ξηρού φορτίου να ανακάμψει στο υψηλό επίπεδο που είχε βρεθεί νωρίτερα εντός του έτους.

Για δε το 2023, αναμένεται αύξηση της ζήτησης φορτίων κατά 2%-3%, τη στιγμή που η αντίστοιχη αύξηση της προσφοράς τονάζ, δηλαδή πλοίων, θα κυμανθεί μεταξύ 0% και 1%. Πάντως, η BIMCO επισημαίνει ότι στο μέτωπο της προσφοράς παραμένουν κίνδυνοι, αλλά αντίστοιχα και η προσφορά θα μπορούσε να μειωθεί περαιτέρω αν οι διαλύσεις πλοίων υπερβούν τις εκτιμήσεις. Αυτό που μοιάζει να έχει «κλειδώσει» είναι ότι η ζήτηση θα είναι μεγαλύτερη από την διαθεσιμότητα πλοίων, εξέλιξη που αναμένεται να λειτουργήσει θετικά για την διατήρηση των ναύλων σε υψηλό επίπεδο.

Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, κατά την διάρκεια των τελευταίων μηνών, προκύπτει μείωση των προοπτικών, ως αποτέλεσμα του αυξημένου ρίσκου μιας ύφεσης, που θα μειώσει την ζήτηση πετρελαίου, αλλά και η κάμψη της ζήτησης από την Κίνα, λόγω εκτεταμένων μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι διαδοχικές εξάρσεις των κρουσμάτων σε διάφορες περιοχές της χώρας.

Οι εν λόγω παράμετροι, σε συνδυασμό με την απαγόρευση της ΕΕ στις εισαγωγές πετρελαίου, αλλά και την αναμενόμενη αύξηση τόσο της παραγωγής όσο και της κατανάλωσης, συνηγορούν υπέρ της αύξησης της ζήτησης, τόσο μέχρι το τέλος του 2022, όσο και συνολικά το 2023. Η BIMCO προβλέπει άνοδο της τάξεως του 5% και για την ζήτηση αργού πετρελαίου, αλλά και για την ζήτηση πετρελαιοειδών. Στον αντίποδα, ο στόλος των δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου ναι μεν θα μεγεθυνθεί κατά 5,4% φέτος, αλλά μόλις κατά 1,7% το 2023. Ο δε στόλος μεταφοράς πετρελαιοειδών δεν πρόκειται να αυξηθεί πάνω από 1% τόσο φέτος, όσο και το 2023. Όπως λοιπόν φαίνεται, η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων προβλέπεται να ενισχυθεί σημαντικά το 2023.

Σε ό,τι αφορά στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το 2022 προβλέπεται να ολοκληρωθεί με μείωση του όγκου των μεταφορών κατά 1%-2%, ενώ το 2023, με το καλύτερο σενάριο, αναμένεται ενίσχυση του μεταφορικού έργου κατά 3%-4%. Ωστόσο, η είσοδος πολλών νέων πλοίων στην αγορά, απόρροια των παραγγελιών της προηγούμενης διετίας, πρόκειται να επιδεινώσει το ισοζύγιο προσφοράς/ζήτησης κατά την διάρκεια του επόμενου έτους. Έτσι, οι ναύλοι πρόκειται να συνεχίσουν να υποχωρούν και το 2023.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!