Γ.Δ.
1022.82 -0,19%
ACAG
0,00%
13.42
CENER
+0,53%
3.785
CNLCAP
0,00%
7.65
DIMAND
-3,23%
13.5
TITC
+1,25%
14.62
ΑΑΑΚ
0,00%
10
ΑΑΑΠ
-10,14%
6.2
ΑΒΑΞ
-1,57%
0.938
ΑΒΕ
+3,11%
0.53
ΑΔΜΗΕ
-0,30%
1.986
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.5
ΑΛΜΥ
+2,58%
2.19
ΑΛΦΑ
+2,39%
1.2435
ΑΝΔΡΟ
-0,77%
6.45
ΑΝΕΚ
+2,56%
0.2
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.264
ΑΡΑΙΓ
+1,72%
6.5
ΑΣΚΟ
0,00%
2.15
ΑΣΤΑΚ
-2,36%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.33
ΑΤΡΑΣΤ
+0,85%
4.74
ΑΤΤ
-4,37%
0.14
ΑΤΤΙΚΑ
+0,42%
2.4
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.18
ΒΙΟ
+0,65%
4.67
ΒΙΟΚΑ
+3,13%
1.65
ΒΙΟΣΚ
-3,18%
0.67
ΒΙΟΤ
-3,85%
0.25
ΒΙΣ
-10,00%
0.252
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
-0,80%
1.24
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,48%
12.46
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.2
ΔΕΗ
-1,35%
7.3
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
-1,46%
0.808
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,65%
0.331
ΕΒΡΟΦ
-5,15%
0.774
ΕΕΕ
+0,63%
22.24
ΕΚΤΕΡ
-2,14%
1.6
ΕΛΒΕ
0,00%
4.82
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.41
ΕΛΙΝ
+3,26%
1.9
ΕΛΛ
+0,58%
17.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,96%
2.1
ΕΛΠΕ
-0,51%
7.74
ΕΛΣΤΡ
-0,79%
2.5
ΕΛΤΟΝ
-0,88%
2.25
ΕΛΧΑ
-1,70%
1.732
ΕΝΤΕΡ
+5,60%
4.15
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.135
ΕΠΣΙΛ
+0,60%
6.72
ΕΣΥΜΒ
-3,44%
0.618
ΕΤΕ
-0,09%
4.346
ΕΥΑΠΣ
+1,13%
3.59
ΕΥΔΑΠ
0,00%
7
ΕΥΡΩΒ
+3,20%
1.24
ΕΧΑΕ
-2,44%
3.805
ΙΑΤΡ
-1,49%
1.655
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.574
ΙΛΥΔΑ
+1,71%
1.19
ΙΝΚΑΤ
+2,90%
1.56
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.368
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
3.76
ΙΝΛΟΤ
-0,78%
0.635
ΙΝΤΕΚ
-1,34%
3.68
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.4
ΙΝΤΕΤ
-0,47%
1.07
ΙΝΤΚΑ
-0,66%
1.81
ΚΑΜΠ
+0,81%
2.5
ΚΑΡΕΛ
-2,56%
304
ΚΕΚΡ
+0,64%
1.25
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.2
ΚΛΜ
+5,08%
0.744
ΚΟΡΔΕ
+0,60%
0.502
ΚΟΥΑΛ
+1,64%
0.497
ΚΟΥΕΣ
+1,54%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.216
ΚΡΙ
-0,32%
6.18
ΚΤΗΛΑ
-3,43%
1.69
ΚΥΡΙΟ
-0,91%
1.09
ΛΑΒΙ
-1,34%
0.442
ΛΑΜΔΑ
+2,28%
6.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.226
ΛΕΒΠ
0,00%
0.266
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.15
ΛΟΓΟΣ
-1,88%
1.045
ΛΟΥΛΗ
-1,20%
2.46
ΛΥΚ
-2,78%
2.45
ΜΑΘΙΟ
-3,50%
0.69
ΜΕΒΑ
0,00%
2.66
ΜΕΝΤΙ
+1,72%
3.55
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47.2
ΜΙΓ
+14,44%
0.0515
ΜΙΝ
0,00%
0.488
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,23%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-3,80%
0.708
ΜΟΤΟ
-1,72%
2.28
ΜΟΥΖΚ
-1,42%
0.692
ΜΠΕΛΑ
-2,89%
16.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.25
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
-0,26%
1.95
ΜΠΤΚ
+11,29%
0.69
ΜΥΤΙΛ
-3,27%
23.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.3
ΝΑΥΠ
0,00%
1.12
ΞΥΛΚ
+2,64%
0.233
ΞΥΛΠ
0,00%
0.24
ΟΛΘ
-1,65%
23.9
ΟΛΠ
-0,46%
17.3
ΟΛΥΜΠ
-0,48%
2.09
ΟΠΑΠ
-1,29%
13.78
ΟΤΕ
-3,15%
14.47
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.3
ΠΑΙΡ
+1,72%
0.946
ΠΑΠ
0,00%
2.48
ΠΕΙΡ
+0,96%
1.889
ΠΕΤΡΟ
+0,33%
6.12
ΠΛΑΘ
-0,45%
4.38
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.58
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.5
ΠΡΔ
-7,63%
0.545
ΠΡΕΜΙΑ
+0,45%
1.12
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.95
ΠΡΟΦ
+0,16%
3.1
ΡΕΒΟΙΛ
-1,53%
1.29
ΣΑΡ
+5,48%
7.7
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.0245
ΣΕΝΤΡ
+0,33%
0.301
ΣΙΔΜΑ
-1,17%
2.53
ΣΠΕΙΣ
+2,56%
6.4
ΣΠΙ
-2,22%
0.616
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-2,15%
20
ΤΖΚΑ
-3,13%
1.86
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.01
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.236
ΦΙΕΡ
-2,91%
0.433
ΦΛΕΞΟ
-1,19%
8.3
ΦΡΙΓΟ
-1,82%
0.108
ΦΡΛΚ
-2,16%
3.63
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.53
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Eurostat: Τρία ελληνικά λιμάνια στα πέντε κορυφαία της Ευρώπης

Τρία ελληνικά λιμάνια βρίσκονται στο Top 5 της Ευρώπης για το 2021, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat. Πρόκειται για τον Πειραιά, το Πέραμα και τα Παλούκια Σαλαμίνας.

Ειδικότερα, το 2021 ο αριθμός των επιβατών αυξήθηκε κατά 16%, φτάνοντας τα 267,9 εκατομμύρια, από 230 εκατομμύρια το 2020. Ωστόσο, οι αριθμοί είναι σημαντικά κάτω από τα επίπεδα πριν από την πανδημία (-36% το 2021 σε σύγκριση με το 2019), όταν τα λιμάνια της ΕΕ κατέγραφαν 418 εκατομμύρια επιβάτες.

Η Μεσσήνη συνέχισε να είναι το μεγαλύτερο επιβατικό λιμάνι της ΕΕ το 2021

Το λιμάνι της Μεσσήνης στην Ιταλία παρέμεινε το μεγαλύτερο επιβατικό λιμάνι της ΕΕ το 2021, με 8,3 εκατομμύρια επιβάτες. Στη λίστα ακολουθούν το Reggio di Calabria στην Ιταλία (8,1 εκατομμύρια επιβάτες) και τρία ελληνικά λιμάνια: ο Πειραιάς, τα Παλούκια Σαλαμίνας και το Πέραμα (με 5,9 εκατομμύρια επιβάτες το καθένα).

Το 2021 τα 20 κορυφαία επιβατικά λιμάνια αντιπροσώπευσαν περισσότερο από το 34% του συνολικού αριθμού επιβατών που επιβιβάστηκαν και αποβιβάστηκαν στα κράτη-μέλη της ΕΕ. Όλα τα λιμάνια σημείωσαν σημαντική μείωση της επιβατικής κίνησης το 2021 σε σύγκριση με το 2019, με εξαίρεση δύο ιταλικά: το Piombino (+2%) και το Isola d’ Elba (+3%).

Εμπορευματική κίνηση

Το συνολικό μεικτό βάρος των εμπορευμάτων που διακινήθηκαν στους λιμένες της ΕΕ το 2021 υπολογίστηκε σε 3,5 δισεκατομμύρια τόνους, αυξημένο κατά 4% σε σύγκριση με το 2020, όταν είχε καταγραφεί πτώση 7% σε σύγκριση με το 2019, λόγω της πανδημίας COVID-19 και των περιορισμών που είχαν τεθεί σε εφαρμογή στην ΕΕ και παγκοσμίως.

Το 2020 σηματοδότησε την κάμψη μιας θετικής τάσης στην εμπορευματική δραστηριότητα στα λιμάνια της ΕΕ και, παρ’ όλο που τα επίπεδα του 2021 δείχνουν σημάδια ανάκαμψης, τα νούμερα εξακολούθησαν να είναι ελαφρώς χαμηλότερα από τα προ πανδημίας επίπεδα.

Η Ολλανδία παρέμεινε το 2021 στην πρώτη θέση όσον αφορά τις θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές. Τα ολλανδικά λιμάνια διακίνησαν 590 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων (+32 εκατομμύρια τόνους σε σύγκριση με το 2020), 17% του συνολικού όγκου θαλάσσιων εμπορευμάτων που διακινήθηκαν πέρυσι στην ΕΕ.

Την Ολλανδία ακολούθησαν η Ιταλία και η Ισπανία, με μερίδιο 14%.

Το Ρότερνταμ (435 εκατομμύρια τόνοι), η Αμβέρσα (216 εκατομμύρια τόνοι) και το Αμβούργο (111 εκατομμύρια), διατήρησαν τη θέση τους ως τα τρία κορυφαία λιμάνια της ΕΕ το 2021, τόσο ως προς το μεικτό βάρος των διακινούμενων εμπορευμάτων όσο και ως προς τον όγκο των εμπορευματοκιβωτίων.

Σε σύγκριση με το 2020, ο αριθμός των φορτίων που διακινήθηκαν το 2021 μειώθηκε – σε επίπεδο βάρους- περισσότερο στον Πειραιά (-10%), στο Algeciras στην Ισπανία (-6%) και στην Klaipėda στη Λιθουανία (-5%).

Αντίθετα, αυξήθηκε περισσότερο στο Zeebrugge (+27%) στο Βέλγιο και στην Constanţa (+26%) στη Ρουμανία.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!