Γ.Δ.
1435.19 -0,93%
ACAG
-0,61%
6.56
CENER
-0,66%
7.52
CNLCAP
+13,67%
7.9
DIMAND
-0,72%
9.61
OPTIMA
-3,56%
10.28
TITC
-0,35%
28.1
ΑΑΑΚ
-0,71%
6.95
ΑΒΑΞ
-1,62%
1.46
ΑΒΕ
-5,47%
0.467
ΑΔΜΗΕ
-1,35%
2.2
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.94
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+0,25%
1.631
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
-0,33%
12.26
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.64
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.34
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.06
ΑΤΤ
-1,78%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
-1,26%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-3,14%
5.55
ΒΙΟΚΑ
+0,75%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+2,86%
1.26
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
+9,89%
0.2
ΒΟΣΥΣ
+2,50%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+3,12%
1.655
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,09%
16.26
ΔΑΑ
-0,47%
8.418
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,53%
11.3
ΔΟΜΙΚ
+1,10%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.349
ΕΒΡΟΦ
-0,59%
1.68
ΕΕΕ
-0,14%
29.46
ΕΚΤΕΡ
+4,47%
4.56
ΕΛΒΕ
+1,23%
4.94
ΕΛΙΝ
-0,41%
2.4
ΕΛΛ
+0,70%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,12%
2.54
ΕΛΠΕ
-0,18%
8.265
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.46
ΕΛΤΟΝ
-1,28%
1.844
ΕΛΧΑ
-2,36%
1.904
ΕΝΤΕΡ
-0,25%
7.84
ΕΠΙΛΚ
+0,64%
0.158
ΕΠΣΙΛ
0,00%
10.1
ΕΣΥΜΒ
-1,20%
1.23
ΕΤΕ
-1,25%
7.56
ΕΥΑΠΣ
-0,92%
3.22
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.73
ΕΥΡΩΒ
-1,34%
1.99
ΕΧΑΕ
-0,78%
5.09
ΙΑΤΡ
-1,52%
1.615
ΙΚΤΙΝ
-2,01%
0.438
ΙΛΥΔΑ
-2,81%
1.555
ΙΝΚΑΤ
-0,70%
4.965
ΙΝΛΙΦ
+0,42%
4.8
ΙΝΛΟΤ
-1,23%
1.126
ΙΝΤΕΚ
-0,48%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.4
ΙΝΤΕΤ
-0,78%
1.265
ΙΝΤΚΑ
-1,56%
3.47
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.605
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+1,28%
1.585
ΚΟΡΔΕ
-3,04%
0.51
ΚΟΥΑΛ
-0,72%
1.37
ΚΟΥΕΣ
-1,25%
5.52
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,90%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-2,10%
1.4
ΛΑΒΙ
-1,89%
0.83
ΛΑΜΔΑ
-1,45%
6.82
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33
ΛΑΝΑΚ
-0,88%
1.13
ΛΕΒΚ
-0,57%
0.35
ΛΕΒΠ
-8,70%
0.336
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-6,03%
2.65
ΜΑΘΙΟ
-0,47%
1.055
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
-2,71%
2.87
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+0,89%
3.985
ΜΙΝ
-0,77%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,49%
26.6
ΜΟΝΤΑ
+1,32%
3.06
ΜΟΤΟ
-0,67%
2.98
ΜΟΥΖΚ
-1,35%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-1,28%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-1,51%
37.72
ΝΑΚΑΣ
+7,35%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,97%
1.025
ΞΥΛΚ
0,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+1,23%
0.33
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.5
ΟΛΠ
-2,61%
24.25
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.87
ΟΠΑΠ
-1,81%
16.28
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,57%
0.883
ΟΤΕ
-0,42%
14.22
ΟΤΟΕΛ
-1,24%
12.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.2
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
-1,98%
3.921
ΠΕΤΡΟ
-0,70%
8.54
ΠΛΑΘ
-1,11%
3.995
ΠΛΑΚΡ
-0,64%
15.5
ΠΡΔ
-1,33%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-1,03%
1.152
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+2,06%
4.46
ΡΕΒΟΙΛ
-2,76%
1.585
ΣΑΡ
-2,53%
11.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.379
ΣΙΔΜΑ
-1,98%
1.98
ΣΠΕΙΣ
+4,47%
7.94
ΣΠΙ
-2,70%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,06%
18.1
ΤΖΚΑ
+3,75%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
+6,25%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,27%
1.708
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
+5,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
-1,26%
0.314
ΦΡΛΚ
-0,96%
4.135
ΧΑΙΔΕ
+4,48%
0.7

Χώρος στάθμευσης δεξαμενόπλοιων τα Στενά του Βοσπόρου

Σε… χώρο στάθμευσης δεξαμενόπλοιων έχουν μετατραπεί τα Δαρδανέλια και τα Στενά του Βοσπόρου, μετά την απόφαση της τουρκικής κυβέρνησης να αλλάξει τους όρους της ασφαλιστικής κάλυψης των πλοίων, που απαιτεί, προκειμένου να επιτρέψει στα πλοία να διαπλεύσουν την περιοχή. Η Τουρκία ζητεί από τα πλοία και τους ασφαλιστές τους να εκδώσουν μια άνευ όρων και προϋποθέσεων εγγύηση ασφάλισης ειδικά για την περιοχή. Απαιτείται, δηλαδή, η χορήγηση κάλυψης ακόμα κι αν το πλοίο π.χ. μεταφέρει ρωσικό πετρέλαιο που έχει πωληθεί σε τιμή υψηλότερη των 60 δολαρίων/βαρέλι, επομένως αντιβαίνει το σχετικό όριο που έχουν ορίσει η ΕΕ, η Μεγάλη Βρετανία και οι G7.

Προφανώς, αυτό είναι κάτι που δεν μπορούν να δεχθούν οι αντασφαλιστικοί οργανισμοί που ασφαλίζουν τα πλοία της εμπορικής ναυτιλίας, με αποτέλεσμα, πλέον να έχει αρχίσει να δημιουργείται ουρά από δεξαμενόπλοια, τα οποία έχουν φορτώσει ρωσικό πετρέλαιο από τα λιμάνια της Βόρειας Θάλασσας και κατευθύνονται προς τη Μεσόγειο για να τα παραδώσουν στον τελικό τους προορισμό. Μέχρι το απόγευμα της Τρίτης, υπολογιζόταν ότι πάνω από 20 δεξαμενόπλοια ήταν αγκυροβολημένα στα Στενά του Βοσπόρου, περιμένοντας την επίλυση του προβλήματος αυτού. Τα πλοία αυτά μεταφέρουν περίπου 18 εκατ. βαρέλια ρωσικού αργού.

Κατά κύριο λόγο μεταφέρουν πετρέλαιο που έχει εξορυχθεί στο Καζακστάν και προορίζεται για διάφορες χώρες, από τη Νότια Κορέα και την Ινδία, μέχρι τον Παναμά. Τα περισσότερα φορτία όμως, έχουν ως τελικό προορισμό χώρες της ΕΕ. Το πετρέλαιο από το Καζακστάν δεν υπόκειται σε κυρώσεις. Ωστόσο, η φόρτωσή του έγινε σε ρωσικό λιμάνι, από όπου έγινε και ο απόπλους, ίσως να εξηγεί και την ανησυχία της Άγκυρας, αναφορικά με την ασφαλιστική κάλυψη των πλοίων. Ειδησεογραφικά πρακτορεία, όπως το Bloomberg, μετέδιδαν χθες ότι οι κυβερνήσεις των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου ασκούσαν πιέσεις προς την Τουρκία να άρουν τις καινοφανείς αυτές απαιτήσεις τους και να επιτρέψουν τον διάπλου των πλοίων, χωρίς αποτέλεσμα. Εν τω μεταξύ, εν μέσω των καθυστερήσεων αυτών, οι ναύλοι για δεξαμενόπλοια που κάνουν το ταξίδι από την Μαύρη Θάλασσα μέχρι τη Μεσόγειο, αυξήθηκαν κατά 7% την Τρίτη, αγγίζοντας τα 153.000 δολάρια/ημέρα.

Με βάση τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν από την ΕΕ και ξεκίνησαν να ισχύουν από τη Δευτέρα, ασφαλιστική κάλυψη επιτρέπεται μόνο στα φορτία ρωσικού πετρελαίου, που έχει πωληθεί έως τα 60 δολάρια/βαρέλι. Αυτός είναι και ο λόγος που έχει οδηγήσει τις τουρκικές αρχές να ζητήσουν επιπλέον εξασφαλίσεις από τις ασφαλιστικές εταιρείες.
Στο πλαίσιο αυτό, καταβάλλονται προσπάθειες ακόμα και σε διακυβερνητικό επίπεδο, προκειμένου οι ασφαλιστικοί φορείς να συναινέσουν στην κάλυψη των πλοίων, τουλάχιστον στο σκέλος που αφορά στην προστασία των πληρωμάτων και του περιβάλλοντος. Ακόμα δηλαδή κι αν ένα πλοίο βρεθεί να παραβαίνει τους κανόνες, αναφορικά με τη μέγιστη επιτρεπόμενη τιμή πώλησης, να μπορεί να έχει κάλυψη π.χ. στο ενδεχόμενο άλλων ζημιών, όπως μία διαρροή πετρελαίου στη θάλασσα, ή τυχόν απώλειες στο πλήρωμα από μια πρόσκρουση.

Εν τω μεταξύ, χθες, τοποθετήθηκε και η ρωσική πλευρά, η οποία εξέφρασε την ανησυχία της για την συμφόρηση δεξαμενόπλοιων στο Βόσπορο. Σύμφωνα με δηλώσεις του αναπληρωτή Υπ. Εξωτερικών της Ρωσίας, Αλεξάντερ Γκρούσκο, διεξάγονται συζητήσεις με τις τουρκικές αρχές για το πρόβλημα της διέλευσης, προσθέτοντας πως «το ζήτημα μας ανησυχεί από την πλευρά των συμφερόντων των δικών μας εταιρειών. Στο τέλος όμως, οι ασφαλιστικές εταιρείες ασφαλίζουν, όχι τα κράτη. Αν δεν επιλυθεί το πρόβλημα, ασφαλώς θα υπάρξει παρέμβαση και σε πολιτικό επίπεδο», σημείωσε ο κ. Γκρούσκο.

Πάντως, μέχρι στιγμής, το μόνο πλοίο το οποίο έχει κατορθώσει να περάσει τα Στενά του Βοσπόρου ήταν το δεξαμενόπλοιο «Vladimir Tikhonov», με σημαία Λιβερίας, το οποίο είχε λάβει ασφαλιστική κάλυψη από την ρωσική εταιρεία Ingosstrakh. Το πλοίο πέρασε στις 3 Δεκεμβρίου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!