Γ.Δ.
1052.43 +0,71%
ACAG
-3,20%
12.99
CENER
-0,90%
3.865
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
+0,42%
12.05
TITC
+2,24%
14.62
ΑΑΑΚ
0,00%
12.9
ΑΑΑΠ
+1,00%
10.1
ΑΒΑΞ
+3,20%
0.806
ΑΒΕ
0,00%
0.536
ΑΔΜΗΕ
+1,49%
1.776
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.45
ΑΛΜΥ
-1,14%
2.17
ΑΛΦΑ
0,00%
1.16
ΑΝΔΡΟ
-0,78%
6.35
ΑΝΕΚ
-3,51%
0.22
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.38
ΑΡΑΙΓ
+1,55%
7.19
ΑΣΚΟ
0,00%
2.14
ΑΣΤΑΚ
0,00%
8.26
ΑΤΕΚ
0,00%
0.388
ΑΤΡΑΣΤ
+2,88%
5.35
ΑΤΤ
+4,95%
13.56
ΑΤΤΙΚΑ
-0,41%
2.4
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,35%
4.215
ΒΙΟΚΑ
+8,33%
2.08
ΒΙΟΣΚ
+0,84%
0.6
ΒΙΟΤ
+0,67%
0.3
ΒΙΣ
-2,41%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.3
ΓΕΒΚΑ
+2,28%
1.345
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,71%
11.32
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.12
ΔΕΗ
+0,90%
7.87
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+1,33%
0.76
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.26
ΔΡΟΜΕ
+2,17%
0.33
ΕΒΡΟΦ
-3,68%
0.732
ΕΕΕ
-0,24%
24.79
ΕΚΤΕΡ
+1,41%
1.435
ΕΛΒΕ
0,00%
4.74
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
-0,23%
0.428
ΕΛΙΝ
+1,43%
2.13
ΕΛΛ
-1,18%
16.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+5,96%
2.135
ΕΛΠΕ
-2,09%
7.5
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.64
ΕΛΤΟΝ
0,00%
2.31
ΕΛΧΑ
+0,88%
1.612
ΕΝΤΕΡ
+2,70%
3.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
-0,82%
7.26
ΕΣΥΜΒ
+0,33%
0.61
ΕΤΕ
+1,67%
4.626
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.4
ΕΥΔΑΠ
+1,06%
6.7
ΕΥΡΩΒ
-0,63%
1.262
ΕΧΑΕ
+0,24%
4.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.56
ΙΚΤΙΝ
-3,58%
0.565
ΙΛΥΔΑ
+0,44%
1.15
ΙΝΚΑΤ
+3,38%
1.65
ΙΝΛΙΦ
-0,55%
3.64
ΙΝΛΟΤ
-1,52%
0.65
ΙΝΤΕΚ
+3,13%
3.95
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,75%
6.65
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.03
ΙΝΤΚΑ
+2,84%
1.81
ΚΑΜΠ
0,00%
2.49
ΚΑΡΕΛ
0,00%
312
ΚΕΚΡ
+3,13%
1.12
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.14
ΚΛΜ
0,00%
0.946
ΚΟΡΔΕ
+2,14%
0.574
ΚΟΥΑΛ
+1,09%
0.556
ΚΟΥΕΣ
+0,51%
4.97
ΚΡΕΚΑ
+2,86%
0.288
ΚΡΙ
+2,86%
6.48
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.1
ΛΑΒΙ
-0,24%
0.411
ΛΑΜΔΑ
-0,95%
5.765
ΛΑΜΨΑ
0,00%
22.8
ΛΑΝΑΚ
+1,12%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.306
ΛΕΒΠ
0,00%
0.312
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.998
ΛΟΥΛΗ
+3,19%
2.59
ΛΥΚ
0,00%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.735
ΜΕΒΑ
0,00%
3.12
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3.62
ΜΕΡΚΟ
0,00%
49.6
ΜΙΓ
0,00%
0.217
ΜΙΝ
0,00%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,96%
22.86
ΜΟΝΤΑ
-2,51%
0.7
ΜΟΤΟ
+2,08%
2.94
ΜΟΥΖΚ
-1,81%
0.652
ΜΠΕΛΑ
+1,04%
19.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.25
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
-0,51%
1.955
ΜΠΤΚ
+9,43%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,36%
25.34
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.38
ΝΑΥΠ
0,00%
0.986
ΞΥΛΚ
+1,20%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.26
ΟΛΘ
+3,21%
25.7
ΟΛΠ
+1,47%
19.36
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.08
ΟΠΑΠ
+3,06%
15.15
ΟΤΕ
-0,08%
13.31
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.12
ΠΑΙΡ
+5,11%
0.988
ΠΑΠ
+0,43%
2.33
ΠΕΙΡ
-0,33%
1.9825
ΠΕΤΡΟ
+0,31%
6.54
ΠΛΑΘ
+0,74%
4.07
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.58
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
+0,41%
0.49
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.1
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.6
ΠΡΟΦ
+0,36%
2.81
ΡΕΒΟΙΛ
+0,38%
1.315
ΣΑΡ
+0,15%
6.62
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.04
ΣΕΝΤΡ
+0,33%
0.3
ΣΙΔΜΑ
+9,17%
2.5
ΣΠΕΙΣ
+5,32%
6.34
ΣΠΙ
+0,67%
0.6
ΣΠΥΡ
-13,64%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
18.9
ΤΖΚΑ
+2,92%
1.94
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.07
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.212
ΦΙΕΡ
+3,89%
0.427
ΦΛΕΞΟ
0,00%
9
ΦΡΙΓΟ
+5,56%
0.076
ΦΡΛΚ
+1,87%
3.55
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
+0,95%
0.53
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Κρουαζιέρα: Οι όροι που θέτουν οι εταιρείες για να σηκώσουν άγκυρες

Μία προς μία τις εταιρείες κρουαζιέρας, ξεκινά να βλέπει ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης για όλο το επόμενο διάστημα, έχοντας προτεραιότητα την πολύ προσεκτική επανεκκίνηση του κλάδου.

Αυτό το στάδιο είναι το πιο κρίσιμο καθώς από τη μια ο χρόνος πιέζει ασφυκτικά και από την άλλη, κυβέρνηση, φορείς και εταιρείες δεν θα πρέπει να πέσουν σε παγίδες που κρύβονται στο υγειονομικό πεδίο.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του powergame.gr τις επόμενες ημέρες θα κοινοποιούνται από τις εταιρείες κρουαζιέρας στον Χ. Θεοχάρη όλοι οι προορισμοί που θα πρέπει να είναι άμεσα έτοιμοι για επανεκκίνηση.

Σε σύγκριση με τις περσινές προσπάθειες, επικρατεί φέτος μια μεγαλύτερη βεβαιότητα και αισιοδοξία εφόσον τα πρωτόκολλα λειτουργίας έχουν ήδη μελετηθεί.

Ομως, το πιο σημαντικό είναι ότι ακόμα και οι εταιρείες που το 2020 είχαν επιλέξει να αγκυροβολήσουν τον στόλο τους κρίνοντας πως οικονομικά δεν τους συνέφερε να λειτουργούν επιστρέφουν  δυναμικά, έτοιμες να συνεργαστούν με την κυβέρνηση για την ανασυγκρότηση της κρουαζιέρας.

Κρουαζιέρα: Έκτακτα περιστατικά και τεστ

Είναι η πρώτη φορά από τότε που ξέσπασε η πανδημία που ένας τόσο μεγάλος αριθμός εταιρειών κρουαζιέρας «πιέζει» την κυβέρνηση για άμεσο restart πράγμα που μαρτυρά την επιθυμία να υπάρξει δραστηριότητα στα ελληνικά ύδατα αλλά και τον καταλυτικό ρόλο που παίζει η κρουαζιέρα για τον ελληνικό τουρισμό και την οικονομία, καθώς απασχολεί μια αλυσίδα τουριστικών δραστηριοτήτων  (πρακτορεία, ξεναγούς, κλπ.).

Οι εκπρόσωποι του κλάδου που θα βλέπουν δια ζώσης τον υπουργό Τουρισμού είναι από τις εταιρείες Carnival Group, TUI Cruises, Celestyal Cruises, Costa Cruises, Marella Cruises, MSC Cruises, Mystic Cruises, Norwegian Cruise Line, Ponant, Royal Caribbean Group, Silversea Cruises, Celebrity Cruises/Royal Caribbean, πολλές από τις οποίες διαχειρίζονται επιπλέον, περισσότερες από δέκα ακόμη εταιρείες.

Αυτό που απασχολεί σήμερα την κρουαζιέρα είναι τι γίνεται από εδώ και πέρα, έπειτα δηλαδή από την πρώτη ουσιαστική συζήτηση (τηλεδιάσκεψη) που είχε γίνει μεταξύ του υπ. Τουρισμού και των εταιρειών – μελών της Διεθνούς Ενωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας  (CLIA) στις 26/02/2021.

CLIA: Συνδετικός κρίκος μεταξύ κυβερνήσεων – εταιρειών κρουαζιέρας

Εδώ, θα πρέπει να εξηγήσουμε πως η CLIA λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος μεταξύ κυβερνήσεων και εταιρειών κρουαζιέρας.

Αφού λοιπόν το πρώτο βήμα έγινε και όλα τα μέρη συμφώνησαν σε μια συλλογική προσπάθεια, τώρα έρχονται προς επίλυση οι περίπλοκοι παράγοντες από τους οποίους εξαρτάται το άνοιγμα του κλάδου και που στην ουσία πρόκειται για παραμέτρους που λαμβάνει υπόψην χωριστά η κάθε εταιρεία.

Ετσι, ο  Χ. Θεοχάρης, θα πρέπει από εδώ και στο εξής να συζητά με καθε εταιρεία ξεχωριστά για τα πλάνα και τα δρομολογια που σχεδιάζει για το 2021 σύμφωνα με τους προορισμούς που εκτιμά ότι θα έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση βάσει της πελατείας της.

Απαιτείται συνεπώς,  ένας δύσκολος συντονισμός μεταξύ της κυβέρνησης, των εταιρειών κρουαζιέρας και των λιμένων. Οι «εξισώσεις» δεν είναι εύκολες, κάτι που επιβεβαιώθηκε από την αντίστοιχη προεργασία που έκανε η γαλλική κυβέρνηση για το άνοιγμα της δικής της κρουαζιέρας.

Κρουαζιέρα: Τα ερωτήματα για την ασφάλεια της επανεκκίνησης

Τα ερωτήματα που προέκυψαν πάνω στην ασφάλεια της επανεκκίνησης ήταν τόσο χαώδη που το υπουργείο τουρισμού της Γαλλίας και οι εταιρείες κρουαζιέρας ζήτησαν από την CLIA να αναλάβει το έργο της διεκπεραίωσης.

Οσον αφορά την Ελλάδα, το ανακουφιστικό κομμάτι είναι οτι σε γενικές γραμμές τα πλάνα των εταιρειών κινούνται σε μια κοινή γραμμή.

Η CLIA  ζητά από την ελληνική κυβέρνηση να ανοίξει άμεσα ο Τουρισμός για αυτό, μετά τον Χ. Θεοχάρη θα εξετάσει με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γ. Πλακιωτάκη την κατάσταση των λιμένων και το κατα πόσο είναι έτοιμοι να ανοίξουν και να δεχθούν τουρίστες και κρουαζιερόπλοια.

Ενα από τα πιο κρίσιμα ζητήματα που είναι στην ατζέντα των δύο υπουργών είναι τα θέματα έκτακτης ανάγκης, σε περίπτωση δηλαδή που εμφανιστεί κρούσμα COVID-19 σε κρουαζιερόπλοιο.

Ο υπουργός Τουρισμού έχει ενημερωθεί για την αυστηρή οδηγία που δίνει η Ευρωπαϊκή Ενωση μέσω του EU Health Gateways, δηλαδή για μια προσυμφωνία μεταξυ των εταιρειών κρουαζιέρας και της ελληνικής κυβέρνησης ως προς τις έκτακτες συνθήκες αλλά και ως προς τη χρήση τουλάχιστον ενός λιμένα για έκτακτο περιστατικό.

Παράλληλα, οριστικές αποφάσεις αναμένονται όσον αφορά στα τεστ και πως θα συγκλίνουν οι απαιτήσεις της ελληνικής κυβέρνησης με την Ε.Ε. (EU Health Gateways).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!