Χαμόγελα για τους ναύλους σε bulk carriers και δεξαμενόπλοια

Ευοίωνες οι προοπτικές στην ναυλαγορά των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και δεξαμενοπλοίων για το 2023. Η Κίνα επιστρέφει στο παιχνίδι

Εμπορικά πλοία © 123rf.com

Ευοίωνες αναμένονται οι προοπτικές στην ναυλαγορά των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και δεξαμενοπλοίων για το 2023. Όπως αναφέρουν ναυλομεσίτες, μετά από ένα αργό ξεκίνημα του έτους, η δραστηριότητα έχει αυξηθεί και τα πλοία capesize είναι σε ζήτηση.

Σύμφωνα με την Xclusiv Shipbrokers παρά τις έντονες βροχοπτώσεις που καθυστέρησαν τη συγκομιδή σόγιας στη Βραζιλία, με τις εξαγωγές να είναι μειωμένες κατά 31% σε ετήσια βάση τους πρώτους 2 μήνες του 2023, οι εξαγωγές της χώρας αναμένεται να αυξηθούν απότομα τους επόμενους μήνες καθώς η Βραζιλία βρίσκεται σε καλό δρόμο για συγκομιδή ρεκόρ, προβλέποντας ότι η φετινή συγκομιδή σόγιας θα φτάσει τους 152,9 εκατομμύρια τόνους, αυξημένη κατά 21,8% σε σύγκριση με το 2022.

Η Κίνα επιστρέφει στο παιχνίδι

Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ – ΜΠΕ, η Κίνα φαίνεται να επιστρέφει στο παιχνίδι παρά την ανακοίνωση για τον χαμηλότερο στόχο ανάπτυξης του ΑΕΠ εδώ και δεκαετίες. Κατά τους πρώτους 2 μήνες του 2023, οι εισαγωγές άνθρακα της Κίνας αυξήθηκαν κατά 71% σε 60,64 εκατομμύρια τόνους σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα, καθώς οι εταιρείες κοινής ωφέλειας ανακατασκεύασαν τα αποθέματά τους για να ανταποκριθούν στις υψηλότερες απαιτήσεις μετά την εγκατάλειψη των πολιτικών μηδενικής Covid.

Από την πλευρά της η ναυλομεσιτική Intermodal τονίζει ότι η αγορά χύδην ξηρού φορτίου συνέχισε να κινείται θετικά, ενώ τα κέρδη του τομέα για τα πλοία capesize έχουν αυξηθεί κατά 46% την τελευταία εβδομάδα.

Ανοδικά και τα δεξαμενόπλοια

Την ίδια ώρα, ανοδικά κινείται και η αγορά των δεξαμενόπλοιων. Στελέχη της αγοράς επισημαίνουν ότι τα αυξημένα τόνο-μίλια που οδήγησαν σε ανάκαμψη των ναύλων των tanker μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου προκλήθηκαν από την ισχύ των ευρωπαϊκών κυρώσεων στα ρωσικά προϊόντα, είναι κάτι που θα διαρκέσει για πολύ.

Σύμφωνα με έρευνα της ναυλομεσιτικής Braemar, το νέο τοπίο στην αγορά των δεξαμενόπλοιων για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων μεταφοράς πετρελαίου θα μπορούσε να διαρκέσει αρκετά, μετά τα προβλήματα που προκλήθηκαν στις εμπορικές αλλαγές από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Όπως αναφέρει η Braemar, η απαγόρευση των εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου από την ΕΕ ανάγκασε το μπλοκ των 27 χωρών της ΕΕ να αναζητήσει προμήθειες από πιο μακριά, με αποτέλεσμα η Γηραιά Ήπειρος να γίνει η μεγαλύτερη περιοχή εισαγωγών για το αμερικανικό αργό, από σχεδόν μηδενική που ήταν πριν από μερικά χρόνια.

Από την άλλη πλευρά η Μόσχα αναγκάστηκε να αναζητήσει άλλες πιο μακρινές αγορές για το πετρέλαιό της- που κάποτε κατευθυνόταν στην Ευρώπη-όπως η Κίνα, η Ινδία, η Τουρκία και η Βουλγαρία, που αποτελεί το μοναδικό μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης με ειδική άδεια εισαγωγής ρωσικού θαλάσσιου αργού.

Πηγές της αγοράς τονίζουν ότι η Ευρώπη αναμένεται να στηριχθεί περισσότερο στις ΗΠΑ, τη Μέση Ανατολή, και την Ασία για την κάλυψη των πρόσθετων αναγκών της σε προϊόντα.

Τα ρωσικά φορτία από την άλλη πλευρά είναι πιθανό να κατευθύνονται όλο και περισσότερο προς τη Λατινική Αμερική και τη Μέση Ανατολή, αυξάνοντας τα τονο-μίλια των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου.

DIMAND
0.49%
10.25
ΕΛΣΤΡ
0.87%
2.33
ΚΥΡΙΟ
7.69%
1.19
ΟΛΠ
0.22%
45.50
CENER
0.52%
9.71
ΙΝΤΕΤ
0.00%
1.26
ΕΕΕ
-0.99%
43.96
ΟΛΥΜΠ
1.27%
2.40
ΙΚΤΙΝ
0.44%
0.35
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΜΥΤΙΛ
-0.47%
46.46
ΟΤΟΕΛ
-1.46%
10.80
ΕΒΡΟΦ
-0.96%
2.07
ΡΕΒΟΙΛ
-1.15%
1.72
ΜΟΝΤΑ
-0.23%
4.27
ΠΑΙΡ
0.23%
0.89
ΚΟΥΕΣ
0.00%
7.20
ΑΡΑΙΓ
0.16%
12.18
ΜΙΝ
1.49%
0.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
3.97
ΑΣΤΑΚ
-1.93%
7.12
ΙΝΛΙΦ
-1.18%
5.02
ΔΡΟΜΕ
0.00%
0.32
ΤΡΑΣΤΟΡ
-2.46%
1.19
QLCO
-0.67%
5.94
ΠΕΙΡ
-1.80%
5.88
ΠΡΔ
-1.38%
0.43
ΦΡΛΚ
-1.15%
3.87
AKTR
-0.37%
5.40
ΛΑΜΔΑ
-0.95%
6.25
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0.61%
1.64
ΚΑΡΕΛ
0.64%
314.00
ΙΝΤΚΑ
-1.80%
3.27
ΚΤΗΛΑ
0.94%
2.14
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.00
ΒΙΟΚΑ
0.00%
1.74
ΟΛΘ
-1.46%
33.80
ΚΟΥΑΛ
-3.12%
1.18
ΝΑΚΑΣ
0.00%
2.98
ΙΝΤΕΚ
0.64%
6.26
ΝΑΥΠ
-1.16%
0.68
ΜΕΒΑ
1.65%
6.15
ΠΕΤΡΟ
1.11%
9.10
ΚΕΚΡ
0.00%
1.59
ΠΡΟΦ
1.74%
7.03
BOCHGR
-1.25%
6.32
ΕΥΔΑΠ
0.00%
5.79
ΜΟΤΟ
-0.80%
2.48
ΦΡΙΓΟ
-3.86%
0.55
ΜΠΡΙΚ
1.82%
2.79
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.00%
6.00
ΔΟΜΙΚ
10.78%
2.26
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΚΟΡΔΕ
1.92%
0.42
ΜΕΝΤΙ
-0.42%
2.38
ΜΕΡΚΟ
-0.54%
37.00
ΑΑΑΚ
4.38%
7.15
ΛΟΥΛΗ
0.28%
3.55
ΕΥΑΠΣ
-0.30%
3.33
ΟΡΙΛΙΝΑ
0.26%
0.77
ΟΤΕ
-0.67%
16.21
ΔΕΗ
1.24%
13.90
ΕΛΙΝ
1.30%
2.34
ΛΟΓΟΣ
-1.81%
1.63
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
AEM
-0.69%
4.31
ΦΑΙΣ
-3.58%
3.37
ΑΣΚΟ
-0.27%
3.72
ΙΝΛΟΤ
-3.44%
1.12
ΛΑΒΙ
0.64%
0.79
ΕΣΥΜΒ
-1.32%
1.35
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
ΑΤΡΑΣΤ
1.45%
8.40
ΑΝΔΡΟ
1.49%
6.80
ΔΑΑ
0.56%
9.88
ΒΟΣΥΣ
0.00%
2.06
EVR
-1.76%
1.67
ΚΡΙ
0.11%
18.88
ΚΕΠΕΝ
0.00%
1.93
ΠΕΡΦ
1.15%
6.16
ΠΛΑΘ
0.13%
3.79
ΙΛΥΔΑ
-1.03%
2.87
ΕΚΤΕΡ
2.71%
2.08
ΒΙΟ
0.00%
5.68
ΛΑΝΑΚ
3.77%
1.10
TITC
1.23%
41.00
ΜΟΗ
0.17%
23.90
ΣΙΔΜΑ
-2.21%
1.33
ΛΕΒΠ
0.00%
0.21
ΞΥΛΠ
0.00%
0.00
ΑΔΜΗΕ
-0.96%
3.11
ΒΙΟΣΚ
0.48%
2.10
ΙΑΤΡ
1.14%
1.77
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΣΠΙ
19.29%
0.61
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ACAG
-0.92%
5.38
ΕΧΑΕ
0.00%
6.01
ΠΑΠ
0.35%
2.87
ΟΠΑΠ
0.15%
19.48
ΑΒΑΞ
4.12%
2.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0.76%
1.31
ΜΠΕΛΑ
-0.21%
29.14
ΣΑΡ
-1.79%
13.18
ΔΑΙΟΣ
0.00%
0.00
ΕΛΠΕ
-1.08%
8.21
ΕΥΡΩΒ
-0.07%
2.90
ΜΑΘΙΟ
0.00%
0.00
ΑΛΜΥ
0.00%
5.02
NOVAL
0.00%
2.52
ΑΤΤ
-0.99%
0.80
ΧΑΙΔΕ
0.00%
0.00
ΑΤΤΙΚΑ
0.49%
2.07
ΕΛΒΕ
-1.20%
4.94
ΕΛΧΑ
-0.20%
2.46
ΒΙΟΤ
0.00%
0.00
OPTIMA
-0.25%
20.00
ΓΕΒΚΑ
-0.92%
1.62
ΦΛΕΞΟ
1.91%
8.00
ΑΤΕΚ
7.85%
1.03
ΠΡΕΜΙΑ
-0.90%
1.33
ΣΠΕΙΣ
2.30%
6.22
ΕΛΛ
0.00%
14.05
CNLCAP
2.24%
6.85
ΑΚΡΙΤ
0.00%
1.00
ΜΙΓ
-0.30%
3.30
ΑΛΦΑ
0.00%
0.00
ΤΖΚΑ
1.07%
1.42
ΕΛΤΟΝ
0.00%
1.75
ΣΕΝΤΡ
3.13%
0.33
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΑΒΕ
-2.08%
0.57
ΞΥΛΚ
0.88%
0.23
ΕΤΕ
-0.18%
10.98
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
1.62%
20.08
ΠΛΑΚΡ
0.00%
0.00