Γ.Δ.
1469.25 +0,37%
ACAG
-2,23%
5.71
CENER
-0,94%
9.53
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
+1,11%
9.1
NOVAL
+0,18%
2.77
OPTIMA
+0,16%
12.22
TITC
+0,16%
31.6
ΑΑΑΚ
+4,67%
5.6
ΑΒΑΞ
+0,84%
1.44
ΑΒΕ
-2,31%
0.465
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.215
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+1,66%
3.07
ΑΛΦΑ
-1,25%
1.66
ΑΝΔΡΟ
+1,21%
6.68
ΑΡΑΙΓ
+0,96%
11.55
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.81
ΑΣΤΑΚ
+8,09%
7.48
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.6
ΑΤΤ
+0,22%
9.04
ΑΤΤΙΚΑ
+0,38%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,84%
5.97
ΒΙΟΚΑ
+2,54%
2.42
ΒΙΟΣΚ
-1,06%
1.4
ΒΙΟΤ
+9,26%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-1,68%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,79%
17.78
ΔΑΑ
+2,67%
7.998
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
+1,13%
11.63
ΔΟΜΙΚ
-0,67%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,62%
1.62
ΕΕΕ
+0,42%
33.44
ΕΚΤΕΡ
-1,13%
2.185
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
-0,90%
2.21
ΕΛΛ
+0,36%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.06
ΕΛΠΕ
-0,88%
7.335
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+1,84%
1.77
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
+1,56%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,39%
1.3
ΕΤΕ
-0,02%
8.43
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.038
ΕΧΑΕ
+0,53%
4.705
ΙΑΤΡ
+4,78%
1.755
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.405
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.8
ΙΝΚΑΤ
+0,70%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,39%
5.1
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,82%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,30%
3.35
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+1,01%
0.499
ΚΟΥΑΛ
+0,34%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+0,56%
5.37
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,21%
11.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.879
ΛΑΜΔΑ
+2,89%
7.48
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.4
ΛΑΝΑΚ
-6,84%
0.885
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
-1,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+0,54%
3.695
ΜΙΝ
-0,84%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
23.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
+1,09%
2.77
ΜΟΥΖΚ
-3,70%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,81%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,21%
37
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,91%
0.934
ΞΥΛΚ
+0,70%
0.287
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
+0,48%
21.1
ΟΛΠ
0,00%
27.5
ΟΛΥΜΠ
+1,18%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,69%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.899
ΟΤΕ
+0,61%
14.81
ΟΤΟΕΛ
+1,02%
11.84
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,55%
3.78
ΠΕΤΡΟ
+0,69%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,24%
4.21
ΠΛΑΚΡ
-1,33%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-0,99%
2
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.69
ΣΠΕΙΣ
+0,90%
6.74
ΣΠΙ
-0,90%
0.664
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,26%
19.29
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,77%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,38%
3.93
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Posidonia Forum: Στον παγκόσμιο χάρτη της κρουαζιέρας η Θεσσαλονίκη

Την ευκαιρία να γίνει πιο ορατή στον παγκόσμιο χάρτη της κρουαζιέρας θα έχει η Θεσσαλονίκη, στο τέλος Απριλίου καθώς εκπρόσωποι 16 εταιρειών του κλάδου από την Αμερική και την Ευρώπη θα βρεθούν στη Βόρεια Ελλάδα στις 25 και 26 του μηνός, στο πλαίσιο του 7ου διεθνούς συνεδρίου «Posidonia Sea Tourism Forum» (PSTF) και της σχετικής έκθεσης, που πραγματοποιούνται για πρώτη φορά στην πόλη.

Όπως επισήμανε προ ημερών ο διευθύνων σύμβουλος της διοργανώτριας εταιρείας «Εκθέσεις Ποσειδώνια AE», Θεόδωρος Βώκος, σε συνάντηση με δημοσιογράφους, πάνω στο κρουαζιερόπλοιο «Celestyal Crystal», η Θεσσαλονίκη δεν είναι ιδιαίτερα γνωστή σε αγορές του εξωτερικού, με αποτέλεσμα να μην την έχουν εντάξει στα σχέδιά τους πολλές εταιρείες κρουαζιέρας, αλλά σε μια περίοδο που οι ταξιδιώτες αναζητούν νέους προορισμούς, οι ευκαιρίες για την πόλη είναι πολλές.

Επιπλέον πλεονέκτημα της πόλης, είπε, είναι η εγγύτητά της στα Βαλκάνια, που επιτρέπει στους τουρίστες από την ευρύτερη περιοχή να μεταβούν οδικώς -και άρα σε σχετικά χαμηλό κόστος- στο λιμάνι της, ώστε να επιβιβαστούν σε ένα κρουαζιερόπλοιο που την έχει ως «home port» (λιμάνι άφιξης και αφετηρίας), όπως το «Celestyal Crystal».

Όπως είπε, τα οικονομικά οφέλη της κρουαζιέρας επεκτείνονται στην πόλη όπου το πλοίο ελλιμενίζεται, αφού κάθε επιβάτης υπολογίζεται -σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)- ότι «αφήνει» σε εστιατόρια και καταστήματα περίπου 200 ευρώ. Ωστόσο, το τελικό οικονομικό αποτύπωμα είναι στην πραγματικότητα πολλαπλάσιο (σ.σ. φτάνει στα 660 ευρώ/επιιβάτη).

Οι περίπου 70 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στη Θεσσαλονίκη (το 2022 η πόλη κατέγραψε 61 αφίξεις και για φέτος αναμένονται γύρω στις 70), σημαίνει ότι περίπου 70.000 άτομα πληρώνουν για να δουν την πόλη και αν αυτό που θα δουν τους αρέσει, ενδεχομένως να επιστρέψουν (σ.σ. βάσει έρευνας, το 60% των ατόμων που έχουν κάνει κρουαζιέρα επιστρέφουν τα επόμενα χρόνια σε έναν προορισμό που επισκέφτηκαν για πρώτη φορά με κρουαζιερόπλοιο), πρόσθεσε ο κ. Βώκος, ενώ η γενική εμπορική διευθύντρια και διευθύντρια εταιρικής επικοινωνίας του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), Θεοδώρα Ρήγα, γνωστοποίησε ότι στις 26 Οκτωβρίου του 2024 πρόκειται να αφιχθεί για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη κρουαζιερόπλοιο της εταιρείας «Explora Journeys». Η κα Ρήγα επισήμανε ακόμα ότι κατά τη διάρκεια τoυ 7ου PSTF θα παρουσιαστούν τα πρώτα ευρήματα μελέτης κοινωνικοοικονομικών επιπτώσεων της κρουαζιέρας, που εκπόνησαν η ΟΛΘ ΑΕ και ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης.

Στρατηγική επιλογή, που στηρίχθηκε τόσο στην εγγύτητα με την αγορά των Βαλκανίων, όσο και στην αναβάθμιση του λιμανιού της πόλης, ήταν η ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε home port για τη Celestyal Cruises, σύμφωνα με τη διευθύντρια δημοσίων σχέσεων της εταιρείας, Φρόσω Ζαρουλέα, η οποία επισήμανε ότι την τελευταία διετία η πόλη προωθήθηκε πολύ από την εταιρεία στην αμερικανική αγορά, με θετικά απoτελέσματα. Η κ. Ζαρουλέα γνωστοποίησε επίσης ότι από τις αρχές Σεπτέμβρη το «Celestyal Crystal» θα αντικατασταθεί από το «Celestyal Journey», ένα νέο πολυτελές κρουαζιερόπλοιο με την ίδια χωρητικότητα, αλλά μεγαλύτερους και περισσότερους χώρους και μπαλκόνια. «Θα κλείσουμε τη φετινή σεζόν τα Χριστούγεννα. Στόχος μας γενικώς είναι η επιμήκυνση τουριστικής περιόδου» σημείωσε η κα Ζαρουλέα.

49 ομιλητές από 20 χώρες και 46 επιχειρήσεις – εκθέτες

Στο διήμερο του 7ου PSTF, θα μετέχουν με εισηγήσεις 49 ομιλητές από 20 χώρες, αλλά και 46 επιχειρήσεις – εκθέτες, που απευθύνονται στις εταιρείες κρουαζιέρας, από κατασκευάστριες σχοινιών ή εξοπλισμού προσβασιμότητας ΑμεΑ μέχρι χημικών προϊόντων. Επίσης, θα συμμετέχουν εκπρόσωποι των ελληνικών λιμένων, μελών της ΕΛΙΜΕ, αλλά και εκπρόσωποι οργανισμών λιμένων από άλλες χώρες ( όπως αυτός της Κωνσταντινούπολης).

«Η κρουαζιέρα δεν πάει μόνο σε μια πόλη. Για να δουλέψει πρέπει να πάει και σε άλλες πόλεις και χώρες και για αυτό η παρουσία εκπροσώπων από 20 κράτη είναι πολύ σημαντική» επισήμανε ο κ. Βώκος και συμπλήρωσε πως για να αναπτυχθεί η κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο, θα βοηθούσε για παράδειγμα η ενιαία προβολή φορέων του χώρου από την Ελλάδα, την Τουρκία, την Κύπρο, αλλά και από την Αίγυπτο και το Ισραήλ, στις μεγάλες εκθέσεις του εξωτερικού.

Ο κ. Βώκος αναφέρθηκε επίσης στη μεγάλη συνεισφορά της ΟΛΘ Α.Ε. στο να πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη το PSTF, μία πρωτοβουλία που υποστηρίχθηκε -όπως είπε- από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, τον δήμο Θεσσαλονίκης και τον Οργανισμό Τουρισμού της πόλης.

Κατά τον καπετάνιο του Celestyal Crystal, Άγγελο Βασιλάκο, το 2022 η Celestyal Cruises πραγματοποίησε τις 30 από τις συνολικά 61 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στη Θεσσαλονίκη. Σήμερα η Celestyal, με το Celestyal Crystal, ξεκίνησε τη σεζόν από τη Θεσσαλονίκη με την κρουαζιέρα «Εκλεκτό Αιγαίο».

Σύμφωνα δε, με στοιχεία που παρέθεσε η κα Ζαρουλέα, η ετήσια συνεισφορά της εταιρείας μέσω του home porting στα ελληνικά λιμάνια «μεταφράζεται» σε 72.373 επιβάτες, που ταξίδεψαν με τα Celestyal Olympia και Celestyal Crystal, ενώ πάνω από 58.400 άτομα ξεκίνησαν και ολοκλήρωσαν την κρουαζιέρα τους σε ελληνικά λιμάνια (Πειραιάς, Λαύριο, Θεσσαλονίκη). Yπενθυμίζεται πως σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε πρόσφατα η CLIA, το 2021 η οικονομική συνεισφορά της κρουαζιέρας στην Ελλάδα ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, φτάνοντας το 1,1 δισ. ευρώ, έναντι 957 εκατ. το 2019.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!