Γ.Δ.
1454.98 +1,38%
ACAG
+0,61%
6.6
CENER
+0,66%
7.57
CNLCAP
+4,43%
8.25
DIMAND
-0,73%
9.54
OPTIMA
+3,89%
10.68
TITC
+2,49%
28.8
ΑΑΑΚ
+0,72%
7
ΑΒΑΞ
+2,60%
1.498
ΑΒΕ
+0,86%
0.471
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-1,60%
0.925
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,04%
1.648
ΑΝΔΡΟ
+0,88%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,98%
12.14
ΑΣΚΟ
-1,52%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+1,63%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
+0,45%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+1,69%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,16%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+1,59%
1.28
ΒΙΟΤ
+2,19%
0.28
ΒΙΣ
-5,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,21%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,48%
16.5
ΔΑΑ
-0,81%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,59%
11.48
ΔΟΜΙΚ
+1,41%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,72%
0.355
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.675
ΕΕΕ
+1,63%
29.94
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,25%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,15%
2.62
ΕΛΠΕ
+1,33%
8.375
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.44
ΕΛΤΟΝ
-3,47%
1.78
ΕΛΧΑ
+1,26%
1.928
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
-1,90%
0.155
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,25%
1.27
ΕΤΕ
+1,85%
7.7
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,51%
2.02
ΕΧΑΕ
+1,77%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
+0,46%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+10,61%
1.72
ΙΝΚΑΤ
+1,71%
5.05
ΙΝΛΙΦ
+3,75%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,71%
1.134
ΙΝΤΕΚ
+1,45%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,91%
4.44
ΙΝΤΕΤ
+4,35%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+2,02%
3.54
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-1,56%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,32%
1.59
ΚΟΡΔΕ
+8,24%
0.552
ΚΟΥΑΛ
+3,36%
1.416
ΚΟΥΕΣ
+8,70%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,45%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,07%
1.385
ΛΑΒΙ
+3,61%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+2,20%
6.97
ΛΑΜΨΑ
+1,21%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
-2,86%
0.34
ΛΕΒΠ
+16,07%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,16%
1.42
ΛΟΥΛΗ
+3,77%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+2,53%
4.06
ΜΕΝΤΙ
+4,53%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,13%
4.07
ΜΙΝ
-1,55%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,08%
26.62
ΜΟΝΤΑ
+0,33%
3.07
ΜΟΤΟ
+1,17%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.95
ΜΠΤΚ
+6,67%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,74%
38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,98%
1.035
ΞΥΛΚ
-4,71%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,03%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.3
ΟΛΠ
+2,06%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.9
ΟΠΑΠ
+0,86%
16.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,02%
0.892
ΟΤΕ
+0,84%
14.34
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
12.8
ΠΑΙΡ
+1,67%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,50%
3.98
ΠΕΤΡΟ
+0,94%
8.62
ΠΛΑΘ
+2,38%
4.09
ΠΛΑΚΡ
-0,65%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+3,14%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+0,32%
1.59
ΣΑΡ
+1,73%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+1,01%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,26%
7.84
ΣΠΙ
-1,39%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,72%
18.23
ΤΖΚΑ
-0,60%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,59%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,37%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+2,55%
0.322
ΦΡΛΚ
-1,57%
4.07
ΧΑΙΔΕ
-0,71%
0.695

Ναυπηγεία Ελευσίνας: Εννέα εφοπλιστές επισκεύασαν 24 πλοία

Εμπιστεύεται η ελληνική εφοπλιστική κοινότητα τα «νέα» Ναυπηγεία της Ελευσίνας. Όπως συνέβη και με το Ναυπηγείο Σύρου, οι ελληνικές εφοπλιστικές οικογένειες φέρονται αποφασισμένες να στηρίξουν και το νέο ναυπηγικό εγχείρημα που δημιουργεί ο Όμιλος Onex στην Ελευσίνα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, από τον περασμένο Νοέμβριο, που ο όμιλος του Πάνου Ξενοκώστα έφερε το σχέδιο διάσωσης των Ναυπηγείων, μέχρι σήμερα, έχουν ελλιμενιστεί, επισκευαστεί και αποπλεύσει από τα Ναυπηγεία Ελευσίνας 22 πλοία. Επίσης, έχουν ελλιμενιστεί και συνεχίζουν να επισκευάζονται άλλα δύο. Έτσι, κατά μέσο όρο επισκευάστηκαν περίπου 4 πλοία τον μήνα.

Ο αριθμός των πλοίων αναμένεται ν’ αυξηθεί. Το νέο επενδυτικό σχέδιο προβλέπει, μετά τον εκσυγχρονισμό των Ναυπηγείων, πάνω από 200 επισκευές πλοίων ετησίως. Ο αριθμός αυτός υποδηλώνει περίπου 20 επισκευές πλοίων τον μήνα.

Σημειώνεται ότι οι επισκευές που γίνονται μέχρι τώρα συντελούνται πριν ακόμη τα Ναυπηγεία περάσουν και τυπικά στα χέρια του νέου ιδιοκτήτη (Onex Elefsis Shipyards). Το σχέδιο εξυγίανσης που έχει καταθέσει από τον περασμένο Φεβρουάριο η διοίκηση της εταιρείας αναμένει ακόμη την απόφαση του Πρωτοδικείου της Αθήνας. Εφόσον αυτή γίνει αποδεκτή, ανοίγει ο δρόμος για τη μεταβίβαση των Ναυπηγείων, την αναδιάρθρωση των υπέρογκων χρεών τους και το άνοιγμα επενδύσεων ύψους άνω των 180 εκατ. ευρώ.

Αξίζει να αναφερθεί ότι στα Ναυπηγεία Ελευσίνας είχε να ελλιμενιστεί (εμπορικό) πλοίο για επισκευή από το 2018. Χωρίς κεφάλαιο κίνησης ήταν τα Ναυπηγεία, καθώς έπνεαν τα λοίσθια και αδυνατούσαν να προσφέρουν υπηρεσίες. Το πρώτο πλοίο που ελλιμενίσθηκε έπειτα από μια σχεδόν πενταετία απραξίας ήταν το φορτηγό ξηρού φορτίου «STAR CLEO» της Star Bulk του εφοπλιστή Πέτρου Παππά, που έδεσε στο τέλος του περασμένου Νοεμβρίου στους ντόκους του ναυπηγείου.

Συνολικά εννέα εφοπλιστικές επιχειρήσεις στηρίξαν μέχρι και σήμερα την αναβίωση των Ναυπηγείων Ελευσίνας, ελλιμενίζοντας μέχρι τώρα πλοία κάθε είδους για επισκευές. Συγκεκριμένα, στην Ελευσίνα πλοία για ναυπηγοεπισκευές έφεραν οι εταιρείες:

  • Star Bulk
  • Naftomar
  • Gaslog
  • Avin International
  • Tsakos Shipping & Trading
  • Velos Tankers
  • Eletson
  • Asso Subsea και τέλος
  • Enea Shipping

Μεταξύ των πλοίων συμπεριλαμβάνεται και το container vessel «CMA CGM Alcazar», μήκους 294 μέτρων και 68 χιλ. τόνων, που είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλοία που έχουν έρθει σε ελληνικό ναυπηγείο για επισκευή. Στη λίστα των 24 πλοίων που κατέπλευσαν στην Ελευσίνα για επισκευές συμπεριλαμβάνονται και τα ακόλουθα:

  • M/C «STAR CLEO» (Bulk Carrier)
  • MCS «CMA CGM Alcazar» (Container Ship)
  • M/C «CHRYSANTHE» (Bulk Carrier)
  • OPT «LEMAN» (Oil Tanker)
  • COT «ARCTIC» (Crude Oil Tanker)
  • LPG/T «GAZ SYNERGY» (LPG Tanker)
  • MBC «ROADRUNNER» (Bulk Carrier)
  • CH/T «ECOWIND» (Oil/Chemical Tanker) και
  • LNG/T «CASLOG ATHENS» (LNG Tanker).

Οι επισκευές αυτές έδωσαν μέχρι σήμερα δουλειά σε περισσότερους από 700 εργαζομένους. Οι τελευταίοι, μετά και την ολοκλήρωση της 7ης τορπιλάκατου για λογαριασμό του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, πρακτικά δεν είχαν άλλη απασχόληση. Τώρα όχι μόνον έχουν απασχόληση, αλλά πλέον δεν προλαβαίνουν να επισκευάζουν πλοία, παράλληλα με το βαρύ έργο της ανακαίνισης/αναβάθμισης του εξοπλισμού των Ναυπηγείων, που πρέπει να συντελεστεί στα επόμενα 2-3 χρόνια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!