Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Ενδιαφέρον HIG για τα λιμάνια Θεσσαλονίκης και Βόλου

Το ενδεχόμενο να εκδηλώσει ενδιαφέρον τόσο για τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), όσο για το λιμάνι του Βόλου, άφησε ανοιχτό ο επικεφαλής της Inventio, αποκλειστικού συνεργάτη του αμερικανικού fund HIG Capital, Κωνσταντίνος Μπήτρος. Για τη Θεσσαλονίκη, ο κ. Μπήτρος είπε πως στην περίπτωση που πωλήσει ο Ιβάν Σαββίδης, που σήμερα ελέγχει τον ΟΛΘ, ο αμερικανικός όμιλος ενδέχεται να ενδιαφερθεί επειδή θεωρεί πως το λιμάνι μπορεί να έχει ισχυρό ρόλο στην ευρύτερη περιοχή. Για τον Βόλο, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο συνεργασίας με την κοινοπραξία Israel Shipyards Ltd – Χαλυβουργία Ελλάδος Α.Ε. που είναι ένας από τους διεκδικητές στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ.

Επιπλέον, αναφέρθηκε στη δημιουργία hub στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, αλλά και στην ενίσχυση της παρουσίας του στις διακομιστικές διαδικασίες από το λιμάνι του Πειραιά.

Όσον αφορά στο λιμάνι του Βόλου, το ΤΑΙΠΕΔ προχωρά τον διαγωνισμό και έχει ορίσει την 4η Αυγούστου ως την ημερομηνία υποβολής των δεσμευτικών προσφορών. Το ΤΑΙΠΕΔ πωλεί το 67% του Οργανισμού Λιμένα Βόλου (ΟΛΒ) και στόχος είναι να έχει μέσα στον Σεπτέμβριο τον προτιμητέο επενδυτή.

Το λιμάνι του Βόλου είναι το πέμπτο κατά σειρά, από τα 10 συνολικά περιφερειακά λιμάνια της χώρας που έχουν μεταφερθεί στο ΤΑΙΠΕΔ, για το οποίο έχει ξεκινήσει η αξιοποίησή του.

Το λιμάνι του Βόλου έχει μια ιδιαιτερότητα σε σχέση με τα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας. Έχει μεν μικρή κίνηση, αλλά εξυπηρετεί όλων των ειδών της δραστηριότητες. Ως εμπορικός λιμένας εξυπηρετεί πλοία χύδην φορτίου, εμπορευματοκιβωτίων κ.λπ., ενώ ως επιβατικός λιμένας εξυπηρετεί τόσο ακτοπλοϊκά σκάφη, όσο και κρουαζιερόπλοια. Κανένα άλλο λιμάνι της χώρας, πλην των μεγάλων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, δεν έχει μια τόσο μεγάλη ποικιλομορφία λιμενικών δραστηριοτήτων.

Όσον αφορά στον ΟΛΘ, πληθαίνουν συνεχώς οι φήμες που θέλουν τον ομογενή επιχειρηματία να επιθυμεί να πωλήσει το ποσοστό του που κατέχει. Πάντως, όπως είπε, ο κ. Μπήτρος αν ο μέτοχος του ΟΛΘ, Ιβάν Σαββίδης ανακοινώσει την πώληση, η HIG θα εκδήλωνε το ενδιαφέρον της.

Σημειώνεται πως η HIG, ως διαχειρίστρια κεφαλαίων, έχει επενδύσει συστηματικά και μακροπρόθεσμα στην Ελλάδα περισσότερα από €1,350 δισ., και συνεχίζει να δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία και τις προοπτικές αυτής, έχοντας εκπονήσει πρόγραμμα νέων επενδύσεων, με στόχο να φθάσει σε αξία ενεργητικού το €1,5 δισ., με επενδύσεις ιδίων κεφαλαίων άνω των €350 εκατ.

Έως σήμερα, η HIG έχει επενδύσει στην Ελλάδα με μακροπρόθεσμο ορίζοντα, τόσο για τη διάσωση προβληματικών εταιριών, μέσω της ανακεφαλαιοποίησής τους, εξυγιαίνοντάς τους και δίνοντάς τους σημαντική αναπτυξιακή δυναμική, αλλά και στην εξαγορά εταιριών, με στόχο τη σημαντική ανάπτυξή τους, με έμφαση στην προστιθέμενη αξία.

Πρόκειται για επενδύσεις με σημαντικό πολλαπλασιαστικό αντίκτυπο, όπως ανέφερε ο κ. Μπήτρος, για την ελληνική οικονομία, που διασφαλίζουν τη διάσωση θέσεων εργασίας, αλλά και τη δημιουργία νέων υψηλής εξειδίκευσης.

Τα βασικά σημεία των επενδύσεων της «HIG Capital Advisors LLC» στην Ελλάδα από την έναρξη των δραστηριοτήτων της συνοψίζονται στα εξής:

  • Μαΐλης ΑΕ, (2014) διάσωση εταιρείας και όλων των θέσεων εργασίας μέσω εξαγοράς δανείων και επιτυχημένης συνεργασίας με τρεις ελληνικές συστημικές τράπεζες, αναδιάρθρωση οργανωτικής δομής και λειτουργίας του ομίλου, μεγέθυνση κύκλου εργασιών.
  • Τουριστικές Επιχειρήσεις Νότου ΑΕ, Ρόδος (2018), πρώην Aldemar Ρόδου, κεφαλαιακή αναδιάρθρωση μέσω εξαγοράς του ποσοστού των παλαιών μετόχων, με παράλληλη διάσωση της εταιρείας, πλήρης ανακαίνιση ξενοδοχειακών μονάδων δυναμικότητάς 835 δωματίων (2500 κλίνες) με κατηγοριοποίηση Α+ ενεργειακά (τα μοναδικά ανακαινισμένα ξενοδοχεία στην Ελλάδα σε αυτή την κλάση). Η συνολική επένδυση μέχρι σήμερα υπολογίζεται σε ποσό μεγαλύτερο των €100.000.000. Διάσωση 350 θέσεων εργασίας, οι οποίες, σε πλήρη τουριστική σεζόν, θα αυξηθούν σε 450.
  • Mayor Holdings ΑΕ Κέρκυρα, κεφαλαιακή αναδιάρθρωση (2019), εξαγορά του ποσοστού των παλαιών μετόχων, μετά από δική τους πρόταση (2022), σε εξέλιξη η πλήρης ανακαίνιση και επέκταση 4 ξενοδοχειακών μονάδων δυναμικότητας 1400 δωματίων (2500 κλίνες) με κατηγοριοποίηση Α+ ενεργειακά. Η συνολική επένδυση υπολογίζεται σε ποσό μεγαλύτερο των €120.000.000. Διάσωση 400 θέσεων εργασίας, οι οποίες, σε πλήρη τουριστική σεζόν, θα αυξηθούν σε 600. Η έναρξη των επενδύσεων, που θα διαρκέσουν 2 με 3 έτη προσδιορίζεται στον Οκτώβριο του 2023.
  • Ελληνική Χαλυβουργία ΑΕ (2019), διαγραφή δανείων άνω €150 εκ με ανταλλαγή οικοπέδου-παλαιού χαλυβουργείου που έκλεισε το 2012 και μέσω υπαγωγής στο αρ. 106 του ν. 3588/2007, γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα τη διάσωση της εταιρείας (περίπου 600 θέσεις εργασίας) και τη συνέχιση της δραστηριότητας του χαλυβουργείου του Βόλου. Με τη σειρά της, η Η.Ι.G προχωρά στη μετατροπή του οικοπέδου σε πρότυπο κέντρο διεθνών μεταφορών και αποθήκευσης (μέσω τραίνου, πλοίου, φορτηγών- trimodal) με συνολικό κόστος επένδυσης άνω των €300εκατ.ατ.. Το εκτιμώμενο ετήσιο όφελος για την Ελληνική Οικονομία ανέρχεται σε €70εκατ.ατ. από την έναρξη λειτουργίας του, έχοντας σημαντικό πολλαπλασιαστικό αντίκτυπο για την Ελληνική Οικονομία. Το έργο πέρασε από την Διυπουργική Επιτροπή κι εντάχθηκε στις στρατηγικές επενδύσεις της χώρας τον Μάρτιο του 2023. Έχει, προς ώρας, ολοκληρωθεί η εξυγίανση του οικοπέδου, καθώς και σε μεγάλο βαθμό το γκρέμισμα του παλαιού χαλυβουργείου.
  • Dimand AE, (2019) παροχή κεφαλαίων, που επέτρεψαν στην εταιρεία να μεγεθύνει την κεφαλαιακή της αξία από €65εκατ.ατ. σε €170 εκατ. εντός 3 ετών. Η εταιρεία πρόσφατα μπήκε στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών, η πρώτη μετά την οικονομική κρίση του 2008.
  • Μακιός ΑΕ – Θεσσαλονίκη (2020), Ολυμπιάς-Κανδύλης – Αθήνα (2021) εξαγορά του ποσοστού των μετόχων με διατήρηση του management, και δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρείας στον κλάδο των logistics ψυχωμένων φορτίων (μεταφορά και αποθήκευση). Τα συνολικά έσοδα από €48 εκατ. έχουν ανεβεί σε €80 εκατ. για το 2023 με αύξηση θέσεων εργασίας σε πάνω από 400. Το σύνολο αξίας των εταιριών εκτιμάται σε 100+εκατ.
  • ΒΕΪΝΟΓΛΟΥ ΑΕ (2023) εξαγορά του ποσοστού των μετόχων με διατήρηση του management. Με συνολικό τζίρο, πλέον των €150εκατ. και πάνω από 1250 θέσεις εργασίας, η εταιρεία είναι ο μεγαλύτερος πάροχος υπηρεσιών logistics στην ευρύτερη περιοχή.
  • Group Unit Hellas & Unit Shipping (2023) εξαγορά του ποσοστού των μετόχων με διατήρηση του management. Με συνολικό τζίρο, πλέον των €50εκατ., οι εταιρίες προσφέρουν υπηρεσίες μεταφοράς και seaforwarding στην ευρύτερη περιοχή.
  • Contrtade SA (2023) εξαγορά του ποσοστού των μετόχων με διατήρηση του management. Με συνολικό τζίρο πλέον των €20εκατ. η εταιρεία προσφέρει υπηρεσίες μεταφοράς και sea forwarding με εξειδίκευση σε specialcargo στην ευρύτερη περιοχή.
  • Kυπριώτης ΑΕ – Εξαγορά δανείων από 3 τράπεζες συνολικής ονομαστικής αξίας άνω των 140εκατ. (2022).
  • Εξαγορά πρώην ξενοδοχείου Aldiana, στην περιοχή Μόχλου Κρήτης με επενδυτικό πλάνο €50 εκατ. για την ανακαίνιση, κατασκευή και αναβάθμιση σε 5άστερο συνολικά 370 δωματίων.
  • Δημιουργία Λειτουργικής πλατφόρμας Logistics – Streem Global AE (Sea, Truck, Rail, End-to-End Mobility).
  • Δημιουργία Λειτουργικής πλατφόρμας Hospitality – ELLA Resorts AE.
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!