Γ.Δ.
1454.98 +1,38%
ACAG
+0,61%
6.6
CENER
+0,66%
7.57
CNLCAP
+4,43%
8.25
DIMAND
-0,73%
9.54
OPTIMA
+3,89%
10.68
TITC
+2,49%
28.8
ΑΑΑΚ
+0,72%
7
ΑΒΑΞ
+2,60%
1.498
ΑΒΕ
+0,86%
0.471
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-1,60%
0.925
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,04%
1.648
ΑΝΔΡΟ
+0,88%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,98%
12.14
ΑΣΚΟ
-1,52%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+1,63%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
+0,45%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+1,69%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,16%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+1,59%
1.28
ΒΙΟΤ
+2,19%
0.28
ΒΙΣ
-5,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,21%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,48%
16.5
ΔΑΑ
-0,81%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,59%
11.48
ΔΟΜΙΚ
+1,41%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,72%
0.355
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.675
ΕΕΕ
+1,63%
29.94
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,25%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,15%
2.62
ΕΛΠΕ
+1,33%
8.375
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.44
ΕΛΤΟΝ
-3,47%
1.78
ΕΛΧΑ
+1,26%
1.928
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
-1,90%
0.155
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,25%
1.27
ΕΤΕ
+1,85%
7.7
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,51%
2.02
ΕΧΑΕ
+1,77%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
+0,46%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+10,61%
1.72
ΙΝΚΑΤ
+1,71%
5.05
ΙΝΛΙΦ
+3,75%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,71%
1.134
ΙΝΤΕΚ
+1,45%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,91%
4.44
ΙΝΤΕΤ
+4,35%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+2,02%
3.54
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-1,56%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,32%
1.59
ΚΟΡΔΕ
+8,24%
0.552
ΚΟΥΑΛ
+3,36%
1.416
ΚΟΥΕΣ
+8,70%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,45%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,07%
1.385
ΛΑΒΙ
+3,61%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+2,20%
6.97
ΛΑΜΨΑ
+1,21%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
-2,86%
0.34
ΛΕΒΠ
+16,07%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,16%
1.42
ΛΟΥΛΗ
+3,77%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+2,53%
4.06
ΜΕΝΤΙ
+4,53%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,13%
4.07
ΜΙΝ
-1,55%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,08%
26.62
ΜΟΝΤΑ
+0,33%
3.07
ΜΟΤΟ
+1,17%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.95
ΜΠΤΚ
+6,67%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,74%
38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,98%
1.035
ΞΥΛΚ
-4,71%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,03%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.3
ΟΛΠ
+2,06%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.9
ΟΠΑΠ
+0,86%
16.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,02%
0.892
ΟΤΕ
+0,84%
14.34
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
12.8
ΠΑΙΡ
+1,67%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,50%
3.98
ΠΕΤΡΟ
+0,94%
8.62
ΠΛΑΘ
+2,38%
4.09
ΠΛΑΚΡ
-0,65%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+3,14%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+0,32%
1.59
ΣΑΡ
+1,73%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+1,01%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,26%
7.84
ΣΠΙ
-1,39%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,72%
18.23
ΤΖΚΑ
-0,60%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,59%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,37%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+2,55%
0.322
ΦΡΛΚ
-1,57%
4.07
ΧΑΙΔΕ
-0,71%
0.695

Ερυθρά Θάλασσα: Η εκτροπή πλοίων εκτινάσσει τις τιμές καυσίμων

Η εκτροπή των δρομολογίων όλο και περισσότερων πλοίων γύρω από την Αφρική για την αποφυγή πιθανών επιθέσεων από τους Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα αλλάζει τα πρότυπα ανεφοδιασμού και αυξάνει τη ζήτηση καυσίμων σε απομακρυσμένα λιμάνια, από τον Μαυρίκιο έως τη Νότια Αφρική και τα Κανάρια Νησιά.

Τα πλοία αναμένεται επίσης να ανεφοδιάζονται περισσότερο στη Σιγκαπούρη και το Ρότερνταμ, τα δύο πιο πολυσύχναστα λιμάνια ανεφοδιασμού, όπου τα καύσιμα έχουν ανταγωνιστικές τιμές, καθώς προσπαθούν να αντισταθμίσουν την αβεβαιότητα σχετικά με τις αλλαγές στα δρομολόγια, δήλωσαν έμποροι και αναλυτές.

Οι επιθέσεις των Χούθι της Υεμένης σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα και τα αντίποινα των αμερικανικών επιδρομών έχουν αυξήσει τις εντάσεις στη Μέση Ανατολή, καθώς ο πόλεμος στη Γάζα μαίνεται. Οι επιθέσεις των συμμαχικών με το Ιράν Χούθι, οι οποίες, όπως λένε, γίνονται για την υποστήριξη των Παλαιστινίων, στοχεύουν σε μια διαδρομή που αντιπροσωπεύει περίπου το 15% της παγκόσμιας ναυτιλιακής κίνησης και λειτουργεί ως ζωτικός αγωγός μεταξύ Ευρώπης και Ασίας. Εκατοντάδες μεγάλα πλοία έχουν αλλάξει πορεία γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής, προσθέτοντας 10-14 ημέρες ταξιδιού, για να αποφύγουν τις επιθέσεις με μη επανδρωμένα αεροσκάφη και πυραύλους από τους Χούθι.

Συμφόρηση στα λιμάνια καυσίμων σε όλη την Αφρική

«Τα πλοία απομακρύνονται από την Ερυθρά Θάλασσα και επαναδρομολογούνται γύρω από τις ακτές της Νότιας και Δυτικής Αφρικής -αυτή η αυξημένη κίνηση έχει δημιουργήσει τεράστια συμφόρηση στα λιμάνια καυσίμων σε όλη την Αφρική και έχει ασκήσει σημαντική πίεση στις λιμενικές υποδομές», δήλωσε στο Reuters ο John A. Bassadone, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του ανεξάρτητου προμηθευτή καυσίμων Peninsula. Η ζήτηση καυσίμων bunker αυξήθηκε σε λιμάνια όπως το Port Louis του Μαυρίκιου, το Γιβραλτάρ και λιμάνια στα Κανάρια Νησιά και τη Νότια Αφρική, δήλωσαν έμποροι και πηγές του κλάδου, με τις πωλήσεις να κάνουν άλμα στο Κέιπ Τάουν και το Ντέρμπαν.

Άλμα 15% στις τιμές καυσίμων

Οι τιμές των καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο που παραδίδονται στο Κέιπ Τάουν έχουν κάνει άλμα 15% σε σχεδόν 800 δολάρια ανά μετρικό τόνο από τα μέσα Νοεμβρίου, όταν ξεκίνησαν οι επιθέσεις, όπως έδειξαν τα στοιχεία του προμηθευτή καυσίμων Integr8 Fuels.

«Έχουμε δει μια αύξηση στη ζήτηση καυσίμων στη Νότια Αφρική, ιδιαίτερα για τα πλοία που χρησιμοποιούν μόνο bunker τον τελευταίο καιρό», δήλωσε ο Philip Wang Balke, ανώτερος έμπορος καυσίμων για την Αφρική στην Integr8, προσθέτοντας ότι η προσφορά περιορίζεται, καθώς περισσότεροι πλοιοκτήτες και διαχειριστές αγοράζουν καύσιμα εκ των προτέρων για να εξασφαλίσουν επαρκείς προμήθειες.

Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ήταν τα πρώτα που εκτράπηκαν από την Ερυθρά Θάλασσα και τώρα τα πετρελαιοφόρα και τα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου ακολουθούν το παράδειγμα, εκτρέποντας τη ζήτηση καυσίμων σε λιμάνια της Δυτικής Μεσογείου εις βάρος της Ανατολικής Μεσογείου, ανέφεραν πηγές του κλάδου.

«Αναμένουμε αυξημένη ζήτηση στη Λας Πάλμας και στα λιμάνια της Δυτικής Μεσογείου, καθώς είναι πιθανό τα αφρικανικά λιμάνια να υπερβούν τη χωρητικότητά τους», πρόσθεσε ο Bassadone της Peninsula.

Η Σιγκαπούρη και το Ρότερνταμ δεν έχουν δει ακόμη αύξηση της ζήτησης, αν και οι αγορές είναι έτοιμες να αυξηθούν τις επόμενες εβδομάδες, καθώς τα πλοία σηκώνουν περισσότερα καύσιμα σε ανταγωνιστικές τιμές, δήλωσαν έμποροι.

«Εάν τα πλοία είναι επιρρεπή σε υψηλότερα τονοχιλιόμετρα ή σε αβεβαιότητες, είναι πιθανό να γεμίσουν τις δεξαμενές τους σε περίπτωση που καταλήξουν σε ακριβά λιμάνια και μπορούν να εξοικονομήσουν λίγο αγοράζοντας λιγότερα λόγω των έξτρα καυσίμων που αγόρασαν στη Σιγκαπούρη», δήλωσε ένας διαχειριστής καυσίμων με έδρα την Ασία.

Τα ασφάλιστρα spot για τα άμεσα καύσιμα καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο που παραδίδονται στη Σιγκαπούρη αυξήθηκαν σε 25 έως 30 δολάρια ανά μετρικό τόνο πάνω από τις τιμές φορτίου στα μέσα Ιανουαρίου, ανεβαίνοντας από περίπου 20 δολάρια στις αρχές Ιανουαρίου, δήλωσαν πηγές του κλάδου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!