Γ.Δ.
1448.15 -0,47%
ACAG
-1,52%
6.5
CENER
+0,66%
7.62
CNLCAP
-4,85%
7.85
DIMAND
-0,73%
9.47
OPTIMA
-0,37%
10.64
TITC
+0,69%
29
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
0,00%
1.498
ΑΒΕ
+3,40%
0.487
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-0,54%
0.92
ΑΛΜΥ
-0,18%
2.795
ΑΛΦΑ
-1,58%
1.622
ΑΝΔΡΟ
+0,58%
6.9
ΑΡΑΙΓ
+1,48%
12.32
ΑΣΚΟ
+2,69%
2.67
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.1
ΑΤΤ
-0,90%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+3,33%
2.48
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,88%
5.72
ΒΙΟΚΑ
-1,12%
2.64
ΒΙΟΣΚ
-1,56%
1.26
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
+3,25%
2.54
ΓΕΒΚΑ
-2,09%
1.64
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,24%
16.54
ΔΑΑ
-0,24%
8.33
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,78%
11.39
ΔΟΜΙΚ
-0,54%
4.635
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,41%
0.35
ΕΒΡΟΦ
+0,90%
1.69
ΕΕΕ
+0,60%
30.12
ΕΚΤΕΡ
-1,76%
4.47
ΕΛΒΕ
+1,21%
5
ΕΛΙΝ
+0,41%
2.44
ΕΛΛ
-0,35%
14.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,34%
2.585
ΕΛΠΕ
-1,01%
8.29
ΕΛΣΤΡ
+1,23%
2.47
ΕΛΤΟΝ
-0,34%
1.774
ΕΛΧΑ
+0,62%
1.94
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.155
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,79%
1.28
ΕΤΕ
-1,14%
7.612
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.77
ΕΥΡΩΒ
-1,76%
1.9845
ΕΧΑΕ
-0,77%
5.14
ΙΑΤΡ
+1,55%
1.64
ΙΚΤΙΝ
-0,11%
0.4395
ΙΛΥΔΑ
-3,20%
1.665
ΙΝΚΑΤ
+0,99%
5.1
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+1,06%
1.146
ΙΝΤΕΚ
+1,43%
6.38
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,35%
4.38
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+1,41%
3.59
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
-0,58%
340
ΚΕΚΡ
+2,22%
1.615
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,63%
1.6
ΚΟΡΔΕ
+2,90%
0.568
ΚΟΥΑΛ
-1,98%
1.388
ΚΟΥΕΣ
-1,67%
5.9
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,37%
10.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.385
ΛΑΒΙ
-1,74%
0.845
ΛΑΜΔΑ
-1,00%
6.9
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
0,00%
0.34
ΛΕΒΠ
-10,77%
0.348
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.42
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+0,49%
4.08
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3
ΜΕΡΚΟ
-1,30%
45.6
ΜΙΓ
-0,49%
4.05
ΜΙΝ
-5,51%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,35%
26.98
ΜΟΝΤΑ
+5,21%
3.23
ΜΟΤΟ
+0,17%
3.02
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
-0,14%
28.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,51%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.48
ΜΥΤΙΛ
-0,11%
37.96
ΝΑΚΑΣ
-3,42%
2.82
ΝΑΥΠ
+1,45%
1.05
ΞΥΛΚ
-0,71%
0.281
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+1,35%
22.6
ΟΛΠ
-0,40%
24.65
ΟΛΥΜΠ
-1,03%
2.87
ΟΠΑΠ
-2,86%
15.95
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,34%
0.895
ΟΤΕ
-0,28%
14.3
ΟΤΟΕΛ
-0,31%
12.76
ΠΑΙΡ
-1,23%
1.205
ΠΑΠ
+0,77%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,90%
3.944
ΠΕΤΡΟ
-1,16%
8.52
ΠΛΑΘ
-1,10%
4.045
ΠΛΑΚΡ
+1,30%
15.6
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-0,35%
1.154
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,54%
4.625
ΡΕΒΟΙΛ
+1,89%
1.62
ΣΑΡ
+1,19%
11.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.38
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.8
ΣΠΙ
0,00%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,60%
18.34
ΤΖΚΑ
0,00%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,05%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-2,43%
0.362
ΦΛΕΞΟ
-4,17%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+3,73%
0.334
ΦΡΛΚ
+0,61%
4.095
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Διώρυγα του Σουέζ: Μειώθηκε 42% η κίνηση εμπορικών πλοίων

Τους τελευταίους δύο μήνες ο όγκος των εμπορευμάτων που διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ, η οποία υφίσταται τις συνέπειες των επιθέσεων των ανταρτών Χούθι της Υεμένης εναντίον εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, μειώθηκε κατά 42%, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του ΟΗΕ, που εκφράζει ανησυχία για τον ολοένα και πιο σοβαρό αντίκτυπο στο παγκόσμιο εμπόριο.

«Είμαστε πολύ ανήσυχοι για τις επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα (…), που επιτείνουν τις διαταραχές του εμπορίου εξαιτίας γεωπολιτικών παραγόντων και της κλιματικής αλλαγής», υπογράμμισε χθες, Πέμπτη, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο Γιαν Χόφμαν, στέλεχος της Διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (CNUCED στα γαλλικά, UNCTAD στα αγγλικά).

Σύμφωνα με την CNUCED, εξαιτίας των επιθέσεων των Χούθι, που εξώθησαν μεγάλες ναυτιλιακές να αναστείλουν τις διελεύσεις από την Ερυθρά Θάλασσα και να στέλνουν τα πλοία τους να κάνουν τον γύρο της Αφρικής, ο όγκος του εμπορίου μέσω της Διώρυγας του Σουέζ μειώθηκε κατά 42% τους τελευταίους δύο μήνες.

Ο αριθμός των διελεύσεων εμπορευματοκιβωτίων σε εβδομαδιαία βάση μειώθηκε κατά 67% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Καθώς είναι «τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυτά που δεν χρησιμοποιούν πλέον τη Διώρυγα του Σουέζ, η μείωση της ποσότητας των εμπορευματοκιβωτίων είναι ακόμη μεγαλύτερη», εξήγησε ο κ. Χόφμαν.

Στα 18% η μείωση των διελεύσεων δεξαμενόπλοιων

Η μείωση των διελεύσεων δεξαμενόπλοιων τα οποία μεταφέρουν πετρέλαιο είναι 18%, αυτή των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου (σιτηρά, άνθρακας…) 6%, ενώ οι μεταφορές αερίου έχουν σταματήσει τελείως.

Από τον Νοέμβριο οι Υεμενίτες αντάρτες Χούθι λένε πως βάζουν στο στόχαστρο στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν πλοία που κατ’ αυτούς συνδέονται με το Ισραήλ, σε ένδειξη «αλληλεγγύης» προς τους Παλαιστίνιους στη Λωρίδα της Γάζας.

Η διατάραξη του εμπορίου μέσω Ερυθράς Θάλασσας είναι ακόμη πιο ανησυχητική, καθώς «πάνω από το 80%» του παγκόσμιου εμπορίου γίνεται διά θαλάσσης και «άλλες σημαντικές θαλάσσιες οδοί βρίσκονται ήδη υπό πίεση», τόνισε ο κ. Χόφμαν.

Το εμπόριο μέσω Μαύρης Θάλασσας αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα αφότου η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022, γεγονός που απογείωσε τους μήνες που ακολούθησαν τις τιμές των τροφίμων.

Ενώ, εξαιτίας ξηρασίας, το επίπεδο του νερού στη Διώρυγα του Παναμά έχει υποχωρήσει, προκαλώντας συρρίκνωση της κίνησης. Τον περασμένο μήνα ο αριθμός των διελεύσεων μέσω αυτής της Διώρυγας ήταν μειωμένος κατά 36% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022 και κατά 62% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021, τόνισε η CNUCED.

Τα «παρατεταμένα προβλήματα σε μείζονες θαλάσσιες εμπορικούς οδούς» ενδέχεται «να πλήξουν τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες», οδηγώντας σε «καθυστερήσεις στις παραδόσεις αγαθών», «αυξήσεις στα κόστη» κι εγείροντας κίνδυνο ανόδου «του πληθωρισμού», κατά την υπηρεσία του ΟΗΕ, η οποία ανησυχεί ειδικά για τις τιμές των τροφίμων σε διεθνή κλίμακα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!