Γ.Δ.
1480.98 +0,25%
ACAG
-0,32%
6.26
CENER
-0,60%
8.35
CNLCAP
+0,62%
8.1
DIMAND
+0,10%
9.62
OPTIMA
-0,18%
11.18
TITC
+1,60%
31.7
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+0,55%
1.468
ΑΒΕ
0,00%
0.466
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.2
ΑΚΡΙΤ
-1,09%
0.905
ΑΛΜΥ
-0,36%
2.74
ΑΛΦΑ
+0,03%
1.628
ΑΝΔΡΟ
+0,87%
6.94
ΑΡΑΙΓ
+0,31%
12.87
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.68
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,25%
8.12
ΑΤΤ
-0,88%
11.3
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.43
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
6.1
ΒΙΟΚΑ
+0,77%
2.63
ΒΙΟΣΚ
+2,09%
1.465
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
+5,13%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+0,60%
1.69
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,48%
16.82
ΔΑΑ
+1,25%
8.404
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+0,34%
11.79
ΔΟΜΙΚ
+0,95%
4.785
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.342
ΕΒΡΟΦ
+0,89%
1.7
ΕΕΕ
-0,06%
31.64
ΕΚΤΕΡ
-0,57%
4.39
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+0,41%
2.47
ΕΛΛ
-1,74%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,05%
2.7
ΕΛΠΕ
-0,18%
8.43
ΕΛΣΤΡ
+0,42%
2.37
ΕΛΤΟΝ
-0,89%
1.784
ΕΛΧΑ
-0,99%
2.01
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.06
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.35
ΕΤΕ
-0,30%
8.056
ΕΥΑΠΣ
+2,17%
3.29
ΕΥΔΑΠ
+1,22%
5.83
ΕΥΡΩΒ
-0,39%
2.057
ΕΧΑΕ
+1,69%
5.41
ΙΑΤΡ
0,00%
1.685
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.41
ΙΛΥΔΑ
+1,42%
1.79
ΙΝΚΑΤ
-0,56%
5.35
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,16%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,89%
4.32
ΙΝΤΕΤ
-1,56%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,95%
3.71
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,99%
1.505
ΚΕΠΕΝ
+2,00%
2.04
ΚΛΜ
-0,31%
1.625
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.516
ΚΟΥΑΛ
+0,16%
1.242
ΚΟΥΕΣ
+1,05%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,47%
10.65
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+1,82%
1.4
ΛΑΒΙ
+0,35%
0.856
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.05
ΛΑΜΨΑ
+0,59%
34
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
-1,73%
0.34
ΛΕΒΠ
-9,09%
0.3
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.45
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.65
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.06
ΜΕΒΑ
-2,84%
3.76
ΜΕΝΤΙ
+0,34%
2.97
ΜΕΡΚΟ
+4,44%
47
ΜΙΓ
+0,88%
4
ΜΙΝ
+4,10%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,37%
27.18
ΜΟΝΤΑ
+4,19%
3.48
ΜΟΤΟ
+0,66%
3.04
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,79%
28.02
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,51%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+0,21%
39.08
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.84
ΝΑΥΠ
0,00%
0.974
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.358
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.5
ΟΛΠ
+0,40%
24.9
ΟΛΥΜΠ
-1,40%
2.82
ΟΠΑΠ
-0,06%
15.52
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,43%
0.93
ΟΤΕ
-0,21%
14.47
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.84
ΠΑΙΡ
-0,82%
1.205
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,48%
3.836
ΠΕΤΡΟ
+0,89%
9.12
ΠΛΑΘ
+0,25%
4.01
ΠΛΑΚΡ
-1,30%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,05%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+4,98%
5.06
ΡΕΒΟΙΛ
+1,18%
1.72
ΣΑΡ
0,00%
11.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+2,43%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+0,80%
1.9
ΣΠΕΙΣ
+2,72%
8.3
ΣΠΙ
+1,14%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,16%
18.83
ΤΖΚΑ
-0,65%
1.54
ΤΡΑΣΤΟΡ
-3,48%
1.11
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,94%
1.726
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.266
ΦΡΛΚ
+0,97%
4.15
ΧΑΙΔΕ
-8,33%
0.605

Ναυτιλία: Δεύτερο μέτωπο ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά

Μετά τις πειρατείες στην Ερυθρά Θάλασσα, πονοκέφαλος προκαλείται το τελευταίο διάστημα, από τις αυξημένες απόπειρες επιθέσεων εναντίον εμπορικών πλοίων στον Ινδικό Ωκεανό, ενώ για πρώτη φορά μετά το 2012 φορτηγό πλοίο που κατελήφθη στα μέσα Δεκεμβρίου συνεχίζει να κρατείται ανοιχτά της Σομαλίας.

Σύμφωνα με διεθνή μέσα ενημέρωσης το φορτηγό πλοίο χύδην ξηρού φορτίου Ruen της Navibulgar, χωρητικότητας 41.600 dwt και κατασκευής 2016, είναι το πρώτο πλοίο που κατέλαβαν Σομαλοί πειρατές εδώ και χρόνια.

Το Ruen ανήκει και λειτουργεί από τη βουλγαρική εταιρεία Navigation Maritime Bulgare JSC (Navibulgar),σύμφωνα με τα στοιχεία της βάσης δεδομένων Equasis.

Το Κέντρο Θαλάσσιας Ασφάλειας στο Κέρας της Αφρικής (MSCHOA), μια υπηρεσία παρακολούθησης, έχει καταμετρήσει έξι επιβεβαιωμένες περιπτώσεις πειρατείας και τρεις απόπειρες πειρατικών επιθέσεων.

Στις 26 Νοεμβρίου 2023 το υπό σημαία Λιβερίας δεξαμενόπλοιο Central Park, που είχε καταληφθεί από πειρατές, απελευθερώθηκε από αμερικανικές δυνάμεις.

Στις 14 Δεκεμβρίου 2023 το bulk carriers «Ruen» κατελήφθη από πειρατές και εξακολουθεί να βρίσκεται στα ανοιχτά της Σομαλίας.

Επιβεβαιωμένη πειρατεία σημειώνεται στις 04 Ιανουαρίου 2024 στο φορτηγό πλοίο χύδην φορτίου, Lila Norfolk με σημαία Λιβερίας. Το πλοίο απελευθερώθηκε από το ινδικό ναυτικό.

Στις 27 Ιανουαρίου 2024 πραγματοποιήθηκε απόπειρα πειρατείας στο Bulk carrier Waimea με σημαία Λιβερίας. Υπήρξε ανταλλαγή πυρών μεταξύ ένοπλων φρουρών και του πειρατικού σκάφους.

Eπίσης ύποπτη προσέγγιση σκάφους πραγματοποιήθηκε στις 28 Ιανουαρίου 2024 στο container ship MSC Clementina με σημαία ΗΠΑ αλλά και στις 29 Ιανουαρίου 2024 στο δεξαμενόπλοιο με σημαία Παναμά Panta Rei χωρίς να υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την υπόθεση.

Πρόσφατα δύο αλιευτικά σκάφη, το ένα από το Ιράν και το άλλο από τη Σρι Λάνκα, που είχαν καταληφθεί από Σομαλούς πειρατές απελευθερώθηκαν από τις ναυτικές δυνάμεις στις Σεϋχέλλες και μετά από επέμβαση του Ινδικού Πολεμικού Ναυτικού.

Η βρετανική υπηρεσία Maritime Trade Operations προειδοποίησε ότι ομάδες δράσης των πειρατών είναι πιθανό να δραστηριοποιούνται στον Ινδικό Ωκεανό.

Την Κυριακή 28 Ιανουαρίου το βρετανικό UKMTO (United Kingdom Marine Trade Operations, κέντρο επιχειρήσεων του εμπορικού ναυτικού) ανέφερε ότι ένα σκάφος με πέντε άτομα προσέγγισε «επιθετικά» ένα πλοίο 70 ναυτικά μίλια βορειοδυτικά του Μποσάσο, στη Σομαλία.

Τέσσερα από τα άτομα είχαν καλάσνικοφ και κανένας δεν φορούσε στολή. Πλησίασαν σε απόσταση 400 μέτρων από το πλοίο, αλλά απομακρύνθηκαν αφού οι ένοπλοι φρουροί έριξαν δύο προειδοποιητικές βολές.

Στελέχη διεθνών υπηρεσιών ασφαλείας αναφέρουν ότι η έκβαση της υπόθεσης του MV RUEN θα είναι καθοριστική για το μέλλον της πειρατείας, καθώς θα χρησιμεύσει ως δοκιμασία για να διαπιστωθεί αν το εγχείρημα παραμένει κερδοφόρο.

Πάντως η κλιμάκωση των περιστατικών συμβαίνει καθώς η ναυτική παρουσία στην περιοχή έχει αποσπαστεί προκειμένου να αντιμετωπίσει τις επιθέσεις των Χούθι από την Υεμένη κατά της διεθνούς ναυτιλίας, στον Κόλπο του ‘Αντεν και τη νότια Ερυθρά Θάλασσα.

Η Επιτροπή του Ινδικού Ωκεανού, μια διορισμένη από τα Ηνωμένα Έθνη ομάδα για την καταπολέμηση της πειρατείας, επιθυμεί να συνεδριάσει εκτάκτως ο ΟΗΕ προκειμένου να εξετάσει τον τρόπο αντίδρασης.

«Τα περιστατικά αυτά υποδηλώνουν μια σημαντική έξαρση της πειρατικής δραστηριότητας» δήλωσε η Indian Ocean Commission (IOC).

Η πειρατεία ήταν ανεξέλεγκτη στα ανοικτά της Σομαλίας για τέσσερα χρόνια από το 2008, αλλά στη συνέχεια αδρανοποιήθηκε για περίπου πέντε χρόνια.

Η ετήσια έκθεση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Γραφείου(IMB) κατέγραψε 120 περιστατικά ναυτικής πειρατείας και ένοπλης ληστείας κατά πλοίων το 2023 σε σύγκριση με 115 το 2022.

Η ετήσια έκθεση του 2023 αποκαλύπτει ότι σε 105 πλοία επιβιβάστηκαν, σε εννέα έγιναν απόπειρες επιθέσεων, τέσσερα πλοία υπέστησαν πειρατεία και δύο δέχθηκαν πυρά.

Ο αριθμός των περιστατικών που αναφέρθηκαν το 2023 αυξήθηκε ελαφρώς σε σύγκριση με το 2022. Το Διεθνές Ναυτιλιακό Γραφείο IMB ζητά την προσοχή για την ασφάλεια του πληρώματος, καθώς ο αριθμός των πληρωμάτων που κρατήθηκαν όμηροι και απήχθησαν αυξήθηκε από 41 σε 73 άτομα και από δύο σε 14 το 2022 και το 2023 αντίστοιχα. Επιπλέον 10 άτομα από πληρώματα απειλήθηκαν, τέσσερα τραυματίστηκαν και ένα δέχθηκε επίθεση το 2023.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!