Γ.Δ.
1454.98 0,00%
ACAG
0,00%
6.6
CENER
0,00%
7.57
CNLCAP
0,00%
8.25
DIMAND
0,00%
9.54
OPTIMA
0,00%
10.68
TITC
0,00%
28.8
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
0,00%
1.498
ΑΒΕ
0,00%
0.471
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.22
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.925
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
0,00%
1.648
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.86
ΑΡΑΙΓ
0,00%
12.14
ΑΣΚΟ
0,00%
2.6
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.1
ΑΤΤ
0,00%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.28
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.5
ΔΑΑ
0,00%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
0,00%
11.48
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.355
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.675
ΕΕΕ
0,00%
29.94
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
0,00%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.62
ΕΛΠΕ
0,00%
8.375
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.44
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.78
ΕΛΧΑ
0,00%
1.928
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.155
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.27
ΕΤΕ
0,00%
7.7
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.02
ΕΧΑΕ
0,00%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.44
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.72
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.05
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.98
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.134
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.44
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.32
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.54
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.59
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.552
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.416
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.385
ΛΑΒΙ
0,00%
0.86
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.97
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
0,00%
0.34
ΛΕΒΠ
0,00%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.42
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
0,00%
4.06
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
0,00%
4.07
ΜΙΝ
0,00%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
26.62
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.07
ΜΟΤΟ
0,00%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
0,00%
28.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.48
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
1.035
ΞΥΛΚ
0,00%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.3
ΟΛΠ
0,00%
24.75
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.9
ΟΠΑΠ
0,00%
16.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.892
ΟΤΕ
0,00%
14.34
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.8
ΠΑΙΡ
0,00%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
0,00%
3.98
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.62
ΠΛΑΘ
0,00%
4.09
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.59
ΣΑΡ
0,00%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.84
ΣΠΙ
0,00%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.23
ΤΖΚΑ
0,00%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.322
ΦΡΛΚ
0,00%
4.07
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

DBRS: “Πληγή” για το λιμάνι του Πειραιά οι Χούθι

Για πτώση 30% των φορτίων στο λιμάνι του Πειραιά λόγω των Χούθι κάνει λόγο η DBRSπου τονίζει ότι τα κύρια λιμάνια προσέλκυσης αναμένεται να είναι σε μεγάλο βαθμό απομονωμένα από τις επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα.

«Στην Ελλάδα, για το λιμάνι του Πειραιά, το πέμπτο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη, ο όγκος των εμπορευματοκιβωτίων έχει μέχρι στιγμής ήταν αρκετά σταθερός με μικρή επίπτωση από τις διαταραχές», σημειώνει αρχικά η έκθεση και συνεχίζει: «Ωστόσο, αναμένουμε πτώση του φορτίου περίπου 30% ή και περισσότερο σε αυτό το λιμάνι (…) Οι κολοσσοί της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων CMA CGM, Cosco Container Lines, Evergreen Line και Orient Overseas Container Line αποφάσισαν να σταματήσουν τα τριήμερα δρομολόγιά τους από την Ασία προς τον Πειραιά, τα οποία αποτελούσαν ενδιάμεσο σταθμό για τη βόρεια Ευρώπη».

Σύμφωνα με την έκθεση, η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα θα έχει μεγαλύτερες επιπτώσεις στους λιμένες Ανατολικής και Νότιας Μεσογείου, με πρόσκαιρη μείωση των όγκων, ενώ πολύ πιο ήπιες θα είναι αυτές για τους λιμένες της Βόρειας Ευρώπης.

Σε ό,τι αφορά την Ανατολική Μεσόγειο ο οίκος σημειώνει ότι οι λιμένες της περιοχής θα «δουν» προσωρινή πτώση του όγκου τους έως ότου οι αλυσίδες εφοδιασμού επανέλθουν στο φυσιολογικό. Αναμένει ότι αυτά τα λιμάνια θα επηρεαστούν δυνητικά περισσότερο από την επαναδρομολόγηση προς την Ευρώπη, με κάποια πιθανή συμφόρηση από τον Φεβρουάριο, καθώς αναμένει μείωση του αριθμού των μεγάλων πλοίων.

Τα κύρια σημεία αναφοράς της Morningstar DBRS είναι:

– Αναμένει ότι η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα και οι τρέχουσες καιρικές συνθήκες στη Βόρεια Ευρώπη και τον Παναμά θα έχουν βραχυπρόθεσμο και ήπιο αντίκτυπο μόνο στα επηρεαζόμενα μεμονωμένα λιμάνια.

– Τα πρωτεύοντα λιμάνια προσέγγισης αναμένεται να έχουν ηπιότερες επιπτώσεις και ταχύτερη ανάκαμψη, λόγω των πιο σταθερών ταμειακών ροών.

– Καθυστερήσεις λόγω της μεγαλύτερης εναλλακτικής διαδρομής μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας θα οδηγήσουν σε περαιτέρω προσωρινές λειτουργικές ανεπάρκειες στους επηρεασμένους λιμένες, ενώ η κατάσταση θα επιλύεται σταδιακά.

– Παρά τις προκλήσεις, αναμένει ότι τα πιστωτικά προφίλ των αξιολογούμενων εκδοτών θα εξακολουθήσουν να υποστηρίζονται από τους θεμελιώδεις παράγοντες.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!