Γ.Δ.
1454.98 +1,38%
ACAG
+0,61%
6.6
CENER
+0,66%
7.57
CNLCAP
+4,43%
8.25
DIMAND
-0,73%
9.54
OPTIMA
+3,89%
10.68
TITC
+2,49%
28.8
ΑΑΑΚ
+0,72%
7
ΑΒΑΞ
+2,60%
1.498
ΑΒΕ
+0,86%
0.471
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-1,60%
0.925
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,04%
1.648
ΑΝΔΡΟ
+0,88%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,98%
12.14
ΑΣΚΟ
-1,52%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+1,63%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
+0,45%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+1,69%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,16%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+1,59%
1.28
ΒΙΟΤ
+2,19%
0.28
ΒΙΣ
-5,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,21%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,48%
16.5
ΔΑΑ
-0,81%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,59%
11.48
ΔΟΜΙΚ
+1,41%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,72%
0.355
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.675
ΕΕΕ
+1,63%
29.94
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,25%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,15%
2.62
ΕΛΠΕ
+1,33%
8.375
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.44
ΕΛΤΟΝ
-3,47%
1.78
ΕΛΧΑ
+1,26%
1.928
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
-1,90%
0.155
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,25%
1.27
ΕΤΕ
+1,85%
7.7
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,51%
2.02
ΕΧΑΕ
+1,77%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
+0,46%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+10,61%
1.72
ΙΝΚΑΤ
+1,71%
5.05
ΙΝΛΙΦ
+3,75%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,71%
1.134
ΙΝΤΕΚ
+1,45%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,91%
4.44
ΙΝΤΕΤ
+4,35%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+2,02%
3.54
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-1,56%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,32%
1.59
ΚΟΡΔΕ
+8,24%
0.552
ΚΟΥΑΛ
+3,36%
1.416
ΚΟΥΕΣ
+8,70%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,45%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,07%
1.385
ΛΑΒΙ
+3,61%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+2,20%
6.97
ΛΑΜΨΑ
+1,21%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
-2,86%
0.34
ΛΕΒΠ
+16,07%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,16%
1.42
ΛΟΥΛΗ
+3,77%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+2,53%
4.06
ΜΕΝΤΙ
+4,53%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,13%
4.07
ΜΙΝ
-1,55%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,08%
26.62
ΜΟΝΤΑ
+0,33%
3.07
ΜΟΤΟ
+1,17%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.95
ΜΠΤΚ
+6,67%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,74%
38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,98%
1.035
ΞΥΛΚ
-4,71%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,03%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.3
ΟΛΠ
+2,06%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.9
ΟΠΑΠ
+0,86%
16.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,02%
0.892
ΟΤΕ
+0,84%
14.34
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
12.8
ΠΑΙΡ
+1,67%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,50%
3.98
ΠΕΤΡΟ
+0,94%
8.62
ΠΛΑΘ
+2,38%
4.09
ΠΛΑΚΡ
-0,65%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+3,14%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+0,32%
1.59
ΣΑΡ
+1,73%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+1,01%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,26%
7.84
ΣΠΙ
-1,39%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,72%
18.23
ΤΖΚΑ
-0,60%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,59%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,37%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+2,55%
0.322
ΦΡΛΚ
-1,57%
4.07
ΧΑΙΔΕ
-0,71%
0.695

Cosco: Στον Ιανουάριο του 2017 υποχώρησε η εμπορευματική κίνηση στον Πειραιά

Σε επίπεδο… 2017 επέστρεψαν τον φετινό Ιανουάριο τα μεγέθη της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων μέσω των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ, απόρροια της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα και της κατακόρυφης μείωσης του αριθμού των διελεύσεων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τη Διώρυγα του Σουέζ. Με βάση τα στοιχεία που δημοσιοποίησε πριν από μερικές ημέρες ο κινεζικός όμιλος Cosco, τον Ιανουάριο διακινήθηκαν μόλις 281,8 «κουτιά», αριθμός που ήταν 12,7% χαμηλότερος, ή πάνω από 40.000 εμπορευματοκιβώτια λιγότερα από τον αντίστοιχο μήνα του 2023.

Πρόκειται για τη χειρότερη επίδοση από τον Ιανουάριο του 2017, όταν και πάλι είχαν διακινηθεί περίπου 282.000 εμπορευματοκιβώτια. Η ειδοποιός διαφορά όμως του σήμερα σε σχέση με πριν από επτά χρόνια είναι ότι τότε δεν είχε καν ολοκληρωθεί το έργο της κατασκευής του νέου προβλήτα ΙΙΙ, χάρη στον οποίο αυξήθηκε κατακόρυφα η δυναμικότητα του ελληνικού λιμανιού, φτάνοντας συνολικά τα 6,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Υπενθυμίζεται ότι η νέα προβλήτα ΙΙΙ παραδόθηκε κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018. Έκτοτε σημειώθηκε μια σημαντική άνοδος της σχετικής δραστηριότητας, με τον Ιανουάριο του 2022 να αποτελεί τον καλύτερο μέχρι σήμερα μήνα. Τότε είχαν διακινηθεί 386,8 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, 37% περισσότερα από τον φετινό Ιανουάριο, δείγμα της μεγάλης μείωσης που παρατηρείται.

Εν τω μεταξύ, η κατάσταση στον Πειραιά θα μπορούσε να ήταν πολύ χειρότερη, αν αρκετοί Κινέζοι εξαγωγείς και ναυτιλιακές εταιρείες δεν συνέχιζαν να χρησιμοποιούν το Σουέζ και την Ερυθρά Θάλασσα, ποντάροντας στο γεγονός ότι η Κίνα διατηρεί καλές σχέσεις με το καθεστώς των Χούθι κι επομένως τα πλοία της δεν θα αποτελέσουν στόχους επιθέσεων. Η τακτική αυτή φαίνεται, μάλιστα, πως λειτουργεί προσώρας. Πρόσφατα κινεζικά κρατικά μέσα μετέδωσαν ότι η κινεζική ναυτιλιακή εταιρεία Sea Legend έχει ξεκινήσει μια νέα γραμμή που συνδέει την Ασία με την Ευρώπη, περνώντας από την Ερυθρά Θάλασσα. Μόνο κατά τον μήνα Ιανουάριο προγραμματίστηκαν οκτώ διαδρομές πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, ώστε να φτάσουν κινεζικά προϊόντα ταχύτερα στην ευρωπαϊκή αγορά, εν όψει της αργίας της Πρωτοχρονιάς στην Κίνα, που μόλις ολοκληρώθηκε.

Ασφαλώς, ακόμα και σε αυτήν την περίπτωση, τα πλοία θα έχουν συνοδεία πλοία του κινεζικού πολεμικού ναυτικού (Chinese Navy Flotilla 118), ενώ ένοπλοι φρουροί θα επιβαίνουν σε αυτά. Η Sea Legend αναφέρει ότι είναι η μόνη εταιρεία αυτήν τη στιγμή που προσφέρει εβδομαδιαία δρομολόγια προς την Ευρώπη μέσω της Ερυθράς Θάλασσας. Ασφαλώς, τα μέτρα ασφαλείας και το πλεονέκτημα της ταχύτερης άφιξης των φορτίων/εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη χρεώνονται αναλόγως και συγκεκριμένα 30%-40% περισσότερο σε σχέση με την περίοδο πριν από το ξέσπασμα της κρίσης. Παράλληλα, η Sea Legend κερδίζει σημαντικό μερίδιο αγοράς, επωφελούμενη από την αποχή των υπόλοιπων μεγάλων ομίλων από τη συγκεκριμένη διαδρομή.

Πρόσφατα ο ναυτιλιακός κολοσσός της MSC ανέφερε ότι δεσμεύεται ότι θα αρχίσει να επαναχρησιμοποιεί τη Διώρυγα του Σουέζ μόλις αποκατασταθεί η ασφάλεια στην περιοχή. Μέχρι να συμβεί όμως αυτό, θα συνεχίσει να δρομολογεί τα πλοία του μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, δηλαδή κάνοντας τον διάπλου της Αφρικής. Με τη σειρά της, η Maersk προχώρησε πρόσφατα στην εκτίμηση ότι δεν αναμένεται κάποια διαφοροποίηση της παρούσας κατάστασης τουλάχιστον μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου. Μάλιστα, θεωρεί πιθανή τη συνέχιση των προβλημάτων και κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2024.

Εφόσον επιβεβαιωθεί ένα τέτοιο σενάριο, ο αντίκτυπος τόσο στον Πειραιά όσο και στα υπόλοιπα λιμάνια της Μεσογείου αναμένεται να είναι ιδιαίτερα αρνητικός.

Πώς διαμορφώνεται διαχρονικά η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μέσω των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά

Μήνας-Έτος Αριθμός Εμπορευματοκιβωτίων
Ιανουάριος 2024 281,8 χιλιάδες
Ιανουάριος 2023 322,8 χιλιάδες
Ιανουάριος 2022 386,8 χιλιάδες
Ιανουάριος 2021 363,7 χιλιάδες
Ιανουάριος 2020 423 χιλιάδες
Ιανουάριος 2019 393,3 χιλιάδες
Ιανουάριος 2018 330,9 χιλιάδες
Ιανουάριος 2017 281,8 χιλιάδες

Πηγή: Cosco Shipping Ports

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!