Γ.Δ.
1454.98 +1,38%
ACAG
+0,61%
6.6
CENER
+0,66%
7.57
CNLCAP
+4,43%
8.25
DIMAND
-0,73%
9.54
OPTIMA
+3,89%
10.68
TITC
+2,49%
28.8
ΑΑΑΚ
+0,72%
7
ΑΒΑΞ
+2,60%
1.498
ΑΒΕ
+0,86%
0.471
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-1,60%
0.925
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,04%
1.648
ΑΝΔΡΟ
+0,88%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,98%
12.14
ΑΣΚΟ
-1,52%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+1,63%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
+0,45%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+1,69%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,16%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+1,59%
1.28
ΒΙΟΤ
+2,19%
0.28
ΒΙΣ
-5,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,21%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,48%
16.5
ΔΑΑ
-0,81%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,59%
11.48
ΔΟΜΙΚ
+1,41%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,72%
0.355
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.675
ΕΕΕ
+1,63%
29.94
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,25%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,15%
2.62
ΕΛΠΕ
+1,33%
8.375
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.44
ΕΛΤΟΝ
-3,47%
1.78
ΕΛΧΑ
+1,26%
1.928
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
-1,90%
0.155
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,25%
1.27
ΕΤΕ
+1,85%
7.7
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,51%
2.02
ΕΧΑΕ
+1,77%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
+0,46%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+10,61%
1.72
ΙΝΚΑΤ
+1,71%
5.05
ΙΝΛΙΦ
+3,75%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,71%
1.134
ΙΝΤΕΚ
+1,45%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,91%
4.44
ΙΝΤΕΤ
+4,35%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+2,02%
3.54
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-1,56%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,32%
1.59
ΚΟΡΔΕ
+8,24%
0.552
ΚΟΥΑΛ
+3,36%
1.416
ΚΟΥΕΣ
+8,70%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,45%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,07%
1.385
ΛΑΒΙ
+3,61%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+2,20%
6.97
ΛΑΜΨΑ
+1,21%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
-2,86%
0.34
ΛΕΒΠ
+16,07%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,16%
1.42
ΛΟΥΛΗ
+3,77%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+2,53%
4.06
ΜΕΝΤΙ
+4,53%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,13%
4.07
ΜΙΝ
-1,55%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,08%
26.62
ΜΟΝΤΑ
+0,33%
3.07
ΜΟΤΟ
+1,17%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.95
ΜΠΤΚ
+6,67%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,74%
38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,98%
1.035
ΞΥΛΚ
-4,71%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,03%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.3
ΟΛΠ
+2,06%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.9
ΟΠΑΠ
+0,86%
16.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,02%
0.892
ΟΤΕ
+0,84%
14.34
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
12.8
ΠΑΙΡ
+1,67%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,50%
3.98
ΠΕΤΡΟ
+0,94%
8.62
ΠΛΑΘ
+2,38%
4.09
ΠΛΑΚΡ
-0,65%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+3,14%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+0,32%
1.59
ΣΑΡ
+1,73%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+1,01%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,26%
7.84
ΣΠΙ
-1,39%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,72%
18.23
ΤΖΚΑ
-0,60%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,59%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,37%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+2,55%
0.322
ΦΡΛΚ
-1,57%
4.07
ΧΑΙΔΕ
-0,71%
0.695

Ενδιαφέρον για τον Λιμένα Λαυρίου από Προκοπίου, MSC και Grimaldi

Τουλάχιστον 12 μήνες θα καθυστερήσει η υπογραφή της σύμβασης πώλησης του 67% του Οργανισμού Λιμένα Βόλου (ΟΛΒ). Από την άλλη πλευρά, το ΤΑΙΠΕΔ φαίνεται να προχωρεί την αξιοποίηση του Λιμένα Λαυρίου.

Οι καθυστερήσεις στον Βόλο δεν οφείλονται μόνον στη δικαστική προσφυγή ενδιαφερομένου για το λιμάνι, αλλά και στα καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias, που έπληξαν ουσιαστικά τη λειτουργικότητά του. Ειδικά ο Daniel έφερε υλικά που αύξησαν τη στάθμη πυθμένα του λιμένα και η οποία τώρα πρέπει να βυθοκοριστεί.

Όσον αφορά τον Λιμένα Λαυρίου, την ερχόμενη Πέμπτη κατά πάσα πιθανότητα το διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού θα εγκρίνει τα τεύχη του διαγωνισμού. Το ΤΑΙΠΕΔ προτίθεται να διαθέσει την πλειοψηφία των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου (ΟΛΛ), χωρίς ωστόσο να ξεκαθαρίζεται αν αυτή η πλειοψηφία θ’ αφορά το 51% ή το 67% των μετοχών. Υπενθυμίζεται ότι σε Ηγουμενίτσα, Ηράκλειο και Βόλο οι αποκρατικοποιήσεις περιέλαβαν την πώληση του 67% των μετοχών.

Για το λιμάνι του Λαυρίου υπάρχει εκδηλωμένο ενδιαφέρον, τόσο από ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, όσο και από επιχειρήσεις κρουαζιέρας. Το σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ είναι το συγκεκριμένο λιμάνι, λόγω της εγγύτητάς του με το αεροδρόμιο των Σπάτων, αλλά και με δημοφιλείς προορισμούς (π.χ. Μύκονος, Σαντορίνη, Σμύρνη, Αλικαρνασσός κ.λπ.), ν’ αποτελέσει κυρίως home port κρουαζιέρας.

Μάλιστα, για την αποκρατικοποίηση αυτήν φέρονται να έχουν εκφράσει ενδιαφέρον αρκετές εταιρείες κρουαζιερόπλοιων, μεταξύ των οποίων και η MSC, που θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες στον πλανήτη. Επίσης, στους ενδιαφερόμενους είναι και ο όμιλος Grimaldi, ο οποίος διαθέτει ακτοπλοϊκές αλλά και δραστηριότητες κρουαζιέρας. Επίσης, πολλοί βλέπουν ως ενδιαφερόμενο και τον εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου, ιδιοκτήτη της παρακείμενης Olympic Marine.

Όσον αφορά τον Λιμένα Βόλου, αυτός έχει υποστεί μεγάλες ζημιές από τον Daniel, καθώς τα φερτά υλικά έχουν μειώσει τα βάθη του. Έτσι, πλέον δεν ελλιμενίζονται μεγάλα πλοία και έχει μειωθεί το λιμενικό έργο. Για τον λόγο αυτόν, το ΤΑΙΠΕΔ έχει εισηγηθεί την ένταξη στο φετινό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) ως έργο στρατηγικής σημασίας τη βυθοκόρηση του λιμένα, με την απομάκρυνση εκατοντάδων χιλιάδων κυβικών μέτρων φερτών υλικών.

Το έργο, ύψους 6 έως 7 εκατ. ευρώ, αφορά την εκπόνηση της σχετικής προμελέτης και στη συνέχεια την ανάθεση της σχετικής εργολαβίας καθαρισμού του πυθμένα του λιμένα. Το έργο εκτιμάται ότι θ’ απαιτήσει περίπου 12 έως 18 μήνες μέχρι την αποκατάσταση του λιμένα στα προηγούμενα βάθη.

Σημειώνεται ότι η διαδικασία αποκρατικοποίησης του Λιμένα Βόλου διεκόπη, καθώς εκκρεμεί η εκδίκαση στο Συμβούλιο της Επικρατείας της προσφυγής του Ομίλου Goldair. Ο τελευταίος στρέφεται κατά αποφάσεων του ΤΑΙΠΕΔ με τις οποίες ανακηρύχθηκε ο ΟΛΘ ως προτιμητέος επενδυτής για την απόκτηση του 67% του ΟΛΒ. Ο όμιλος Goldair είναι ο πρώτος επιλαχών προτιμητέος επενδυτής για το ίδιο περιουσιακό στοιχείο.

Εν τω μεταξύ, στον χάρτη της αξιοποίησης εισέρχεται πλέον και το λιμάνι της Πάτρας. Ο Οργανισμός Λιμένος Πάτρας (ΟΛΠΑ) συμπεριλήφθηκε στην παρουσίαση που έκανε ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης, σε Ινδούς επιχειρηματίες κατά την πρόσφατη πρωθυπουργική επίσκεψη στο Νέο Δελχί. Στην ίδια παρουσίαση περιλαμβάνονταν φυσικά τα λιμάνια του Λαυρίου και της Αλεξανδρούπολης. Επίσης περιλαμβάνονταν τα δύο κέντρα logistics που θέλει να δημιουργήσει το ΤΑΙΠΕΔ σε Αττική (Φυλή) και Θεσσαλονίκη (Γκόνου).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!