Γ.Δ.
1414.65 -1,67%
ACAG
-0,53%
5.65
BOCHGR
+0,71%
4.25
CENER
-3,15%
8.62
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,76%
9.13
NOVAL
-0,77%
2.58
OPTIMA
-1,23%
12.84
TITC
-0,75%
33
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,43%
1.444
ΑΒΕ
-1,02%
0.485
ΑΔΜΗΕ
-1,84%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
-3,72%
3.11
ΑΛΦΑ
-2,40%
1.466
ΑΝΔΡΟ
-1,22%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-2,00%
10.3
ΑΣΚΟ
-2,23%
2.63
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.74
ΑΤΤ
-4,56%
6.7
ΑΤΤΔ
-11,11%
200
ΑΤΤΙΚΑ
-3,06%
2.22
ΒΙΟ
-3,80%
5.57
ΒΙΟΚΑ
+0,56%
1.785
ΒΙΟΣΚ
-3,13%
1.55
ΒΙΟΤ
+9,93%
0.332
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.36
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,58%
17.44
ΔΑΑ
-0,55%
7.578
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
-4,09%
11.72
ΔΟΜΙΚ
-3,02%
2.73
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,41%
0.283
ΕΒΡΟΦ
-0,67%
1.49
ΕΕΕ
-1,60%
33.2
ΕΚΤΕΡ
-1,04%
1.524
ΕΛΒΕ
+1,83%
5.55
ΕΛΙΝ
-2,38%
2.05
ΕΛΛ
-1,11%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,39%
1.8
ΕΛΠΕ
-0,28%
7
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-1,43%
1.798
ΕΛΧΑ
-1,95%
1.812
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
-2,51%
1.165
ΕΤΕ
-0,91%
7.376
ΕΥΑΠΣ
+0,95%
3.19
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.63
ΕΥΡΩΒ
-2,99%
1.95
ΕΧΑΕ
-2,45%
4.38
ΙΑΤΡ
0,00%
1.51
ΙΚΤΙΝ
-3,28%
0.2805
ΙΛΥΔΑ
-2,64%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-1,28%
4.64
ΙΝΛΙΦ
-0,67%
4.42
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
1.06
ΙΝΤΕΚ
-2,28%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-6,22%
1.13
ΙΝΤΚΑ
-3,52%
2.88
ΚΑΡΕΛ
-1,72%
342
ΚΕΚΡ
-2,19%
1.34
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+0,97%
1.565
ΚΟΡΔΕ
-0,24%
0.42
ΚΟΥΑΛ
-1,58%
1.122
ΚΟΥΕΣ
+3,78%
5.76
ΚΡΙ
+1,89%
13.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
-0,26%
0.778
ΛΑΜΔΑ
-1,51%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
+14,04%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+0,78%
1.29
ΛΟΥΛΗ
-0,35%
2.81
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
-0,54%
3.68
ΜΕΝΤΙ
-2,59%
2.26
ΜΕΡΚΟ
+7,14%
45
ΜΙΓ
-2,99%
3.25
ΜΙΝ
-5,77%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,99%
20.66
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.66
ΜΟΤΟ
+0,38%
2.62
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-1,62%
25.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.65
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.05
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
-2,00%
33.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
-2,05%
0.862
ΞΥΛΚ
-2,88%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,85%
21.2
ΟΛΠ
-0,35%
28.4
ΟΛΥΜΠ
-1,99%
2.46
ΟΠΑΠ
-1,06%
15.83
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,24%
0.824
ΟΤΕ
-2,12%
15.72
ΟΤΟΕΛ
-1,60%
11.1
ΠΑΙΡ
+1,47%
0.968
ΠΑΠ
+0,44%
2.3
ΠΕΙΡ
-3,74%
3.73
ΠΕΡΦ
-4,19%
6.18
ΠΕΤΡΟ
-0,98%
8.12
ΠΛΑΘ
-1,44%
3.755
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-0,79%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.65
ΠΡΟΦ
-1,52%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
-3,79%
1.65
ΣΑΡ
-0,54%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.337
ΣΙΔΜΑ
+0,93%
1.62
ΣΠΕΙΣ
-1,57%
6.28
ΣΠΙ
-0,33%
0.596
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.65
ΤΖΚΑ
+0,74%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,20%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.3
ΦΡΙΓΟ
-1,72%
0.228
ΦΡΛΚ
-0,92%
3.78
ΧΑΙΔΕ
-2,46%
0.595

Οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν 1 στα 4 δεξαμενόπλοια παγκοσμίως

Αύξηση 104 πλοίων μέτρησε μέσα σε ένα χρόνο ο ελληνόκτητος στόλος, σύμφωνα με τα στοιχεία της S&P Global Market Intelligence, φτάνοντας στα 4.212 πλοία διαφόρων κατηγοριών. Παράλληλα, όπως αποτυπώνεται στην ετήσια έκθεση της Greek Shipping Co-operation Committee, οι Έλληνες εφοπλιστές, είναι οι μεγάλοι πρωταγωνιστές στα δεξαμενόπλοια, αφού συνολικά ελέγχουν το 23,7% του παγκόσμιου στόλου, δηλαδή κοντά στο 1 στα 4 πλοία.

Πιο αναλυτικά, έως τις 4 Μαρτίου του 2024, σύμφωνα με τα στοιχεία της S&P Global Market Intelligence, ο παγκόσμιος στόλος άνω των 1.000 μικτών τόνων (GT), ήταν 63.174 πλοία 1.617.010.504 GT, καθώς και 4.913 πλοία 215.022.850 GT υπό παραγγελία.

Έλληνες εφοπλιστές: Εκτοξεύτηκαν οι παραγγελίες νεότευκτων νέας τεχνολογίας

Αντίστοιχα, στο ίδιο διάστημα οι Έλληνες εφοπλιστές ήλεγχαν 4.212 πλοία διαφόρων κατηγοριών συνολικού νεκρού βάρους (DWT) 355.209.500 και συνολικών GT 208.252.588. Σε σύγκριση με τα στοιχεία του προηγούμενου έτους, αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση κατά 102 πλοία, 5.992.356 DWT και 3.905.226 GT. Στα στοιχεία δεν περιλαμβάνονται 373 πλοία διαφόρων κατηγοριών που βρίσκονται υπό παραγγελία, χωρητικότητας 33.143.130 DWT και 22.889.399 GT. Είναι ενδιαφέρον ότι τα στοιχεία του βιβλίου παραγγελιών αντιπροσωπεύουν αύξηση 50%, γεγονός που υποδηλώνει μεγαλύτερο ενδιαφέρον των ελληνικών εταιρειών για παραγγελίες πλοίων νέας τεχνολογίας.

Όσον αφορά τους τύπους πλοίων, ο ελληνόκτητος στόλος ως ποσοστό του παγκόσμιου στόλου κατέγραψε αύξηση στις κατηγορίες των πλοίων μεταφοράς μεταλλευμάτων και χύδην φορτίου, των φορτηγών πλοίων, όσον αφορά τον αριθμό των πλοίων και το DWT. Από την άλλη πλευρά, τα δεξαμενόπλοια πετρελαίου, τα δεξαμενόπλοια χημικών & προϊόντων, τα δεξαμενόπλοια LNG, τα containerships και τα επιβατηγά πλοία παρουσίασαν μικρή μείωση τόσο σε DWT όσο και σε αριθμό πλοίων, σε σχέση με τον αντίστοιχο τύπο του παγκόσμιου στόλου για το έτος 2023/2024.

Οι ελληνικές ναυτιλιακές, σύμφωνα πάντα με την έκθεση της Greek Shipping Co-operation Committee, αντιπροσωπεύουν το 23,7% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων, το 16,1% του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς μεταλλευμάτων και χύδην φορτίου και το 10,1% του στόλου μεταφοράς LNG, όσον αφορά τον αριθμό των πλοίων. Συνολικά, ο ελληνόκτητος στόλος ανέρχεται στο 6,7% του παγκόσμιου στόλου από πλευράς αριθμού πλοίων, στο 12,9% από πλευράς GT και στο 15,1% από πλευράς DWT.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, το προηγούμενο έτος παρατηρήθηκε αύξηση της μέσης ηλικίας του παγκόσμιου στόλου, από 17,8 έτη το 2022/2023, σε 18,2 έτη το 2023/2024. Η μέση ηλικία των υπό ελληνικό έλεγχο πλοίων αυξήθηκε επίσης ελαφρά, καθώς ανέρχεται πλέον στα 13,7 έτη. Ωστόσο, παραμένει κατά 4,5 έτη μικρότερη από τον μέσο όρο του κλάδου. Όταν υπολογίζεται σε όρους GT και DWT, η μέση ηλικία μειώνεται σε μόλις 12,1 και 12 έτη αντίστοιχα, έναντι 13,1 και 12,8 του παγκόσμιου στόλου.

Διαβάστε επίσης:

Uni Systems: Λαμβάνει θέση μάχης για είσοδο στην αμυντική βιομηχανία

The Ilisian: Ποια είναι τα οφέλη της επένδυσης των 340 εκατ. στην ελληνική οικονομία

Περιστέρης: Η συμφωνία με τη Masdar στηρίζει την αυτόνομη ανάπτυξη της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!