Γ.Δ.
1425.82 +0,52%
ACAG
+0,51%
5.87
BOCHGR
+1,31%
4.65
CENER
-0,10%
9.58
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
-0,11%
9.49
NOVAL
+0,39%
2.6
OPTIMA
-1,09%
12.74
TITC
+1,17%
34.45
ΑΑΑΚ
0,00%
4.36
ΑΒΑΞ
+0,68%
1.488
ΑΒΕ
0,00%
0.477
ΑΔΜΗΕ
+0,43%
2.36
ΑΚΡΙΤ
-3,29%
0.735
ΑΛΜΥ
-0,34%
2.94
ΑΛΦΑ
+0,57%
1.493
ΑΝΔΡΟ
-0,61%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-0,28%
10.6
ΑΣΚΟ
-1,11%
2.67
ΑΣΤΑΚ
+0,84%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.64
ΑΤΤ
-1,53%
4.5
ΑΤΤΙΚΑ
-0,43%
2.31
ΒΙΟ
+1,97%
5.69
ΒΙΟΚΑ
-1,21%
1.63
ΒΙΟΣΚ
+2,61%
1.57
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.28
ΓΕΒΚΑ
-1,79%
1.375
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,12%
17.4
ΔΑΑ
0,00%
7.57
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
+0,34%
11.7
ΔΟΜΙΚ
+2,19%
3.27
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.3
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.525
ΕΕΕ
+0,50%
32.12
ΕΚΤΕΡ
-0,12%
1.696
ΕΛΒΕ
+0,92%
5.5
ΕΛΙΝ
0,00%
1.99
ΕΛΛ
0,00%
13.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,70%
1.912
ΕΛΠΕ
+0,80%
6.955
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+0,60%
1.68
ΕΛΧΑ
+0,55%
1.834
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,43%
1.18
ΕΤΕ
0,00%
7.55
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.24
ΕΥΔΑΠ
+0,18%
5.66
ΕΥΡΩΒ
+0,38%
1.9575
ΕΧΑΕ
+0,23%
4.415
ΙΑΤΡ
0,00%
1.49
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.33
ΙΛΥΔΑ
+2,19%
1.865
ΙΝΚΑΤ
+0,21%
4.82
ΙΝΛΙΦ
-0,66%
4.55
ΙΝΛΟΤ
+1,26%
1.124
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.32
ΙΝΤΕΤ
-2,82%
1.205
ΙΝΤΚΑ
+0,50%
3
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
0,00%
1.41
ΚΕΠΕΝ
-6,49%
1.44
ΚΛΜ
-0,93%
1.595
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.405
ΚΟΥΑΛ
+1,01%
1.202
ΚΟΥΕΣ
+0,59%
5.09
ΚΡΙ
+2,34%
13.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.005
ΛΑΒΙ
+2,47%
0.789
ΛΑΜΔΑ
+0,27%
7.47
ΛΑΜΨΑ
0,00%
39
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.25
ΛΕΒΠ
0,00%
0.252
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.36
ΛΟΥΛΗ
-0,38%
2.63
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.75
ΜΕΒΑ
0,00%
3.83
ΜΕΝΤΙ
+0,44%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44.6
ΜΙΓ
0,00%
3.32
ΜΙΝ
-1,82%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,19%
20.9
ΜΟΝΤΑ
+0,54%
3.72
ΜΟΤΟ
+1,13%
2.69
ΜΟΥΖΚ
-9,86%
0.64
ΜΠΕΛΑ
+3,03%
25.88
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,28%
3.61
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
1.995
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+0,65%
33.92
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
-0,27%
0.746
ΞΥΛΚ
0,00%
0.272
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21.3
ΟΛΠ
+0,91%
27.8
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.43
ΟΠΑΠ
+0,57%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.8
ΟΤΕ
+1,03%
15.68
ΟΤΟΕΛ
-0,92%
10.8
ΠΑΙΡ
-4,27%
0.986
ΠΑΠ
0,00%
2.36
ΠΕΙΡ
+1,30%
3.735
ΠΕΡΦ
+0,46%
6.61
ΠΕΤΡΟ
-0,25%
7.96
ΠΛΑΘ
-0,40%
3.725
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.258
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.5
ΠΡΟΦ
-0,59%
5.09
ΡΕΒΟΙΛ
-1,71%
1.725
ΣΑΡ
+1,48%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,17%
0.338
ΣΙΔΜΑ
+2,44%
1.68
ΣΠΕΙΣ
+0,32%
6.18
ΣΠΙ
+0,98%
0.618
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.54
ΤΖΚΑ
0,00%
1.25
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.09
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,76%
1.598
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.25
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.238
ΦΡΛΚ
+0,13%
3.78
ΧΑΙΔΕ
+0,82%
0.615

Οι υψηλοί ναύλοι αποτρέπουν τη διάλυση πλοίων άνω των 25 ετών

Λιγοστά παραμένουν τα κίνητρα των πλοιοκτητών για την διάλυση των μεγαλύτερης ηλικίας πλοίων, με αποτέλεσμα να συνεχίζεται η τάση της αξιοποίησης ακόμα και πλοίων ηλικίας άνω των 25 ετών, τα οποία, υπό φυσιολογικές συνθήκες, θα είχαν οδηγηθεί σε κάποιο διαλυτήριο της Νοτιοανατολικής Ασίας για ανακύκλωση.

Όπως αναφέρει πρόσφατη ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv, ο συνδυασμός της επίδρασης των κυρώσεων εναντίον της Ρωσίας, αλλά και η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, έχουν ενισχύσει τα κίνητρα των πλοιοκτητών να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν το σύνολο των διαθέσιμων πλοίων τους, καθώς αποφέρουν ακόμα κι έτσι σημαντικά έσοδα. Επίσης, είναι σημαντικό να επισημανθεί ότι, συνήθως, τα πλοία αυτά δεν βαρύνονται με κάποιο δάνειο, με αποτέλεσμα το περιθώριο κέρδους από την εκμετάλλευσή τους να είναι υψηλότερο.

Με βάση τα στοιχεία της Xclusiv, ο συνδυασμός των κυρώσεων που έχουν επιβληθεί στην εμπορία του ρωσικού πετρελαίου, αλλά και οι επιθέσεις των ανταρτών Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, έχουν αυξήσει σημαντικά τις αποστάσεις που διανύουν τα πλοία του παγκόσμιου στόλου, με αποτέλεσμα να μειωθεί η προσφορά και να ενισχυθούν οι ναύλοι. Έτσι, έχει μειωθεί και το οικονομικό κίνητρο των πλοιοκτητών για να πουλήσουν κάποια από τα πιο ηλικιωμένα πλοία τους για διάλυση.

Κατά τους επτά μήνες του 2024 (Ιανουάριος – Ιούλιος), έχουν διαλυθεί περίπου 3 εκατ. τόνοι dwt φορτηγών πλοίων και δεξαμενόπλοιων (αθροιστικά). Πρόκειται για μια πτώση κατά 14% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023, κάτι που δείχνει ότι οι πλοιοκτήτες προτιμούν να επωφεληθούν από τα αυξημένα κέρδη της παρούσας συγκυρίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά το φετινό δεύτερο τρίμηνο σημειώθηκε η χαμηλότερη επίδοση από το δεύτερο τρίμηνο του 2008, καθώς διαλύθηκαν μόλις 1,1 εκατ. τόνοι dwt πλοίων, σχεδόν 40% χαμηλότερα από το φετινό πρώτο τρίμηνο. Φέτος, έχουν διαλυθεί μόλις 0,6 εκατ. τόνοι dwt δεξαμενόπλοιων και 2,3 εκατ. τόνοι dwt φορτηγών πλοίων.

Με βάση την ανάλυση της Xclusiv, στην αγορά ξηρού φορτίου, η μειωμένη δραστηριότητα ανακύκλωσης φορτηγών πλοίων δεν είναι τωρινό φαινόμενο, καθώς χρονολογείται ήδη από τις αρχές του 2021. Όπως τονίζεται, η μηνιαία δραστηριότητα δεν έχει ξεπεράσει το 1,5 εκατ. τόνους dwt, ενώ κατά μέσο όρο διαλύονται μόλις 400.000 τόνοι dwt. Συνολικά, από τον Ιανουάριο του 2021 μέχρι και τον φετινό Ιούλιο, εξήλθαν της αγοράς 17,3 εκατ. τόνοι dwt φορτηγών πλοίων, ενώ μόνο το 2020 είχαν διαλυθεί 15,3 εκατ. τόνοι.

Αντίστοιχα, στα δεξαμενόπλοια, οι διαλύσεις το 2021 είχαν ανέλθει σε 13,6 εκατ. τόνους, κυρίως λόγω της μειωμένης ζήτησης πετρελαίου στην μετά Covid περίοδο, που είχε ως αποτέλεσμα και τη μείωση των ναύλων. Ωστόσο, από το 2022 και λόγω της πολεμικής σύρραξης στην Ουκρανία και πιο πρόσφατα της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, οι ναύλοι εκτοξεύτηκαν, με αποτέλεσμα μέχρι σήμερα, να έχουν πωληθεί για διάλυση μόλις 6,2 εκατ. τόνοι dwt δεξαμενόπλοιων.

Κάπως έτσι, η μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου συνεχίζει να ανεβαίνει, αντί να υποχωρεί. Σήμερα, η μέση ηλικία των φορτηγών πλοίων διαμορφώνεται σε 12 χρόνια, εκ των οποίων 1.878 πλοία είναι άνω των 20 ετών, μια αύξηση κατά 16% σε σχέση με πριν από δύο χρόνια. Αντίστοιχα, η μέση ηλικία του στόλου των δεξαμενόπλοιων διαμορφώνεται σε 13 έτη, όντας περίπου 1 χρόνο μεγαλύτερη συγκριτικά με πριν από δύο χρόνια, καθώς τα πλοία άνω των 20 ετών έχουν αυξηθεί κατά 70%.

Διαβάστε επίσης

Alumil: Άλμα κερδών στο εξάμηνο, προς νέα projects στο εξωτερικό

Τα εμπόδια του Κωνσταντάτου στον αστικό περίπατο νοτίων προαστίων, ο καυτός Σεπτέμβριος του «Ηρακλή» και γιατί χαίρονται οι fashionistas

Great Sea Interconnector: Σε τεντωμένο σχοινί οι διαπραγματεύσεις

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!