Κρουαζιέρα: Ρεκόρ επιδόσεων το 2024, κοντά στα 8 εκατ. οι επιβάτες

Πηγές από τον χώρο της κρουαζιέρας έκαναν λόγο για καταγεγραμμένο ιστορικό ρεκόρ, που ξεπερνά πλέον τα προ πανδημίας επίπεδα

Κρουαζιέρα © Unsplash

Χρυσή χρονιά ήταν το 2024 για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα, αφού σύμφωνα με στελέχη του κλάδου, η επισκεψιμότητα σε 49 προορισμούς στη χώρα μας άγγιξε τα 8 εκατ.επιβάτες.

Τα επίσημα στοιχεία δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί, ωστόσο πηγές από τον χώρο της κρουαζιέρας μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, έκαναν λόγο για καταγεγραμμένο ιστορικό ρεκόρ, που ξεπερνά πλέον τα προ πανδημίας επίπεδα. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος το 2023 σε 49 ελληνικά λιμάνια της χώρας οι συνολικές αφίξεις κρουαζιερόπλοιων ανήλθαν σε 5.230 και ο αριθμός επιβατών σε 7.003.150, έναντι 4,629.650 το 2022.

Κρουαζιέρα: Κορυφαίος προορισμός η Σαντορίνη

Και εφέτος πόλος έλξης για τους περισσότερους επιβάτες αλλά και τα εκδρομικά πακέτα που έχουν κλειστεί εδώ και δύο χρόνια, αποτελεί το νησί της Σαντορίνης που ωστόσο ταλανίστηκε για ένα μικρό χρονικό διάστημα από σεισμική διέγερση και περιοριστικά μέτρα. Πρόκειται για ένα νησί του Αιγαίου που αποτελεί ιδιαίτερα δημοφιλή προορισμό παγκοσμίως και κορωνίδα της τουριστικής σεζόν.

Να σημειωθεί πάντως ότι προς το παρόν τα κρουαζιερόπλοια δεν μπορούν να προσεγγίζουν το συγκεκριμένο νησί λόγω των περιοριστικών μέτρων που είχαν ανακοινωθεί το προηγούμενο διάστημα στον απόηχο της σεισμικής διέγερσης.

Πηγές τόνισαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι τα αρμόδια υπουργεία Ναυτιλίας Τουρισμού και Πολιτικής Προστασίας έχουν ήδη προχωρήσει στη σύνταξη νέας κοινής υπουργικής απόφασης προκειμένου να δοθεί το “πράσινο φως” τις επόμενες ημέρες στις εταιρείες ώστε τα κρουαζιερόπλοια να μπορούν προσεγγίζουν τη θαλάσσια περιοχή του Αθηνιού σε ώρα που να μην συμπίπτει με τις αφίξεις των πλοίων της ακτοπλοΐας για λόγους ασφαλείας.

Σημειώνεται ότι τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια δεν δένουν απευθείας στο λιμάνι της Σαντορίνης, κυρίως λόγω της γεωγραφικής διαμόρφωσης του νησιού αλλά αγκυροβολούν κοντά στο νησί και οι επιβάτες μεταφέρονται στην Σαντορίνη μέσω μικρότερων σκαφών.

Το λιμάνι του νησιού, που βρίσκεται στην καλντέρα, είναι για την εξυπηρέτηση των πλοίων της ακτοπλοΐας. Με βάση τον προγραμματισμό των αφιξοαναχωρήσεων του λιμενικού ταμείου Θήρας από την ερχόμενη εβδομάδα έχουν προγραμματιστεί να αφιχθούν στο νησί τουλάχιστον 5 κρουαζιερόπλοια με συνολικά 6.000 επιβάτες και άλλα 35 κρουαζιερόπλοια τον Απρίλιο.

Το πρώτο κρουαζιερόπλοιο που θα προσεγγίσει τη Σαντορίνη την ερχόμενη εβδομάδα και συγκεκριμένα την Κυριακή 23 Μαρτίου είναι της εταιρείας Celestyal με 1.200 επιβάτες.

Στυλιανίδης: Η Σαντορίνη θα λειτουργήσει ως τουριστικός προορισμός φέτος

Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης μιλώντας στην 4η Ευρωπαϊκή Σύνοδο της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας CLIA (Cruise Lines International Association) στο Ρότερνταμ αναφερόμενος στο θέμα της Σαντορίνης είπε ότι το νησί μπορεί να λειτουργήσει πλέον ως τουριστικός προορισμός και αυτό το καλοκαίρι, αλλά υπό συγκεκριμένες συνθήκες που σχετίζονται με την ασφάλεια επισκεπτών και κατοίκων.

«Η κρουαζιέρα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του τουριστικού μας προϊόντος. Θέλουμε την κρουαζιέρα στην Ελλάδα και επιδιώκουμε την ποιοτική αναβάθμισή της» τόνισε ο υπουργός ενώ αναφερόμενος στη συνεργασία της χώρας μας με φορείς της κρουαζιέρας, είπε πως “θα είναι διαρκής και ουσιαστική”.

Ο κ.Στυλιανίδης αναφερόμενος στο θέμα της απανθρακοποίησης είπε ότι τα ελληνικά λιμάνια θα μπορούν να παρέχουν χερσαία παροχή ενέργειας (OPS) και να διευκολύνουν πιο πράσινες λειτουργίες το επόμενο διάστημα καθώς σε συνεργασία με το Ελληνικό Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας έχει καταρτιστεί σχέδιο, βάσει του οποίου «τουλάχιστον δώδεκα (12) λιμάνια στα ελληνικά νησιά και στην ηπειρωτική χώρα, θα είναι εξοπλισμένα με εγκαταστάσεις Cold ironing προκειμένου να παρέχεται ηλεκτρική ενέργεια από την ξηρά, στα κρουαζιερόπλοια ως εναλλακτική λύση προκειμένου να μη χρησιμοποιούνται οι μηχανές του πλοίου για την παραγωγή ενέργειας.

Η πρακτική αυτή αποσκοπεί κυρίως στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και της κατανάλωσης καυσίμων.

Ο επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), Θεόδωρος Κόντες, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ είπε ότι φέτος πλέον στον ελλαδικό θαλάσσιο χώρο παρατηρείται αύξηση των κρουαζιερόπλοιων μικρού και μεσαίου μεγέθους, ενώ αναφερόμενος στην αύξηση των λιμενικών τελών κρουαζιέρας για την υψηλή περίοδο στους λιμένες προορισμών με μεγάλη επισκεψιμότητα, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, είπε ότι αυτό θα επιβαρύνει τον κάθε επιβάτη-τουρίστα ανά 20 ευρώ, ενώ στα υπόλοιπα λιμάνια το τέλος ανά επιβάτη θα ανέλθει στα 5 ευρώ.

Ο ίδιος εκτίμησε ότι τα έσοδα από τα λιμενικά τέλη θα υπερβούν τα 40 εκατ. ευρώ και ότι θα πρέπει να επενδυθούν σωστά στους διάφορους προορισμούς για να βελτιωθούν οι υπηρεσίες και οι υποδομές προς εξυπηρέτηση των πελατών.

ΟΛΘ
1.52%
33.30
ΑΣΤΑΚ
5.34%
7.50
ΞΥΛΠ
2.23%
0.37
ΜΠΕΛΑ
-0.90%
28.50
ΟΛΥΜΠ
-0.87%
2.29
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.00%
0.00
ΧΑΙΔΕ
0.00%
0.00
ΚΟΥΕΣ
0.55%
7.28
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0.89%
1.70
ΜΥΤΙΛ
-0.09%
43.90
ΑΤΡΑΣΤ
1.92%
8.50
ΚΡΙ
1.71%
17.86
ΡΕΒΟΙΛ
2.53%
1.62
ΠΛΑΘ
1.18%
3.87
ΑΤΤ
1.17%
0.78
ΦΛΕΞΟ
0.65%
7.80
CNLCAP
-1.52%
6.50
ΒΙΟΚΑ
2.75%
1.87
ΔΟΜΙΚ
-2.11%
1.86
ΑΚΡΙΤ
0.00%
0.95
AEM
-0.19%
4.21
ΟΡΙΛΙΝΑ
4.87%
0.82
ΣΠΙ
-0.75%
0.53
CENER
1.41%
9.32
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΑΒΑΞ
-0.73%
2.05
ΜΠΤΚ
0.00%
0.51
ΕΛΤΟΝ
-1.69%
1.75
ΕΚΤΕΡ
1.21%
2.09
OPTIMA
5.65%
17.96
ΜΑΘΙΟ
-8.73%
0.58
EVRR
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΑΛΦΑ
3.96%
2.68
ΙΛΥΔΑ
10.20%
2.70
ΕΤΕ
1.47%
10.35
ΠΑΙΡ
0.25%
0.81
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
ΤΡΑΣΤΟΡ
0.00%
1.16
ΙΝΛΟΤ
-0.56%
1.06
ΓΕΒΚΑ
-0.35%
1.44
ΕΛΧΑ
1.87%
2.18
ΕΛΠΕ
-0.84%
7.69
ΕΛΣΤΡ
-1.30%
2.27
ΠΕΤΡΟ
0.43%
9.42
ΛΑΝΑΚ
5.20%
0.91
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΕΥΔΑΠ
-1.70%
5.78
ΜΕΒΑ
5.85%
5.25
ΦΑΙΣ
-1.50%
3.61
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΚΕΚΡ
2.13%
1.20
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0.31%
19.36
ΑΤΕΚ
10.20%
1.08
ΕΛΙΝ
-0.90%
2.20
ΝΑΥΠ
-2.27%
0.69
ΣΑΡ
-2.00%
13.70
ΕΒΡΟΦ
0.25%
2.00
ΕΛΛ
0.36%
13.80
ΔΡΟΜΕ
0.32%
0.32
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
3.90
ΦΡΙΓΟ
-1.36%
0.29
BOCHGR
1.85%
6.60
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2.73%
1.28
ΟΠΑΠ
1.69%
20.40
ΒΙΟΤ
0.00%
0.21
ΠΡΕΜΙΑ
0.77%
1.31
ΒΙΟΣΚ
5.33%
1.68
ΙΚΤΙΝ
-0.58%
0.35
ΜΠΡΙΚ
-0.38%
2.63
ΑΛΜΥ
-1.78%
4.97
ΑΝΔΡΟ
0.30%
6.70
ΑΒΕ
-1.08%
0.46
ΣΕΝΤΡ
-1.23%
0.32
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
-0.33%
5.96
ΙΝΛΙΦ
-0.78%
5.12
ΕΛΒΕ
-0.99%
5.00
ΙΑΤΡ
-2.22%
1.77
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΙΝΤΕΚ
-0.16%
6.27
ΙΝΤΕΤ
0.40%
1.26
ΑΤΤΙΚΑ
0.47%
2.12
ΞΥΛΚ
-0.44%
0.23
ΛΑΒΙ
0.38%
0.80
ΣΠΥΡ
3.62%
0.14
ΜΟΝΤΑ
0.00%
3.97
ΟΤΟΕΛ
-1.68%
11.72
ΣΙΔΜΑ
0.73%
1.38
ΑΣΚΟ
-0.84%
3.55
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
NOVAL
-0.38%
2.59
ΦΡΛΚ
-0.50%
4.02
ΕΥΑΠΣ
-1.85%
3.19
ΝΑΚΑΣ
-1.32%
2.98
ΕΧΑΕ
0.85%
5.90
DIMAND
2.43%
8.42
ΠΛΑΚΡ
0.00%
14.90
ΤΖΚΑ
1.97%
1.30
ΔΑΑ
-0.92%
9.66
QLCO
0.67%
6.00
ΜΙΓ
0.59%
3.43
ΚΤΗΛΑ
4.85%
2.16
ΒΟΣΥΣ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
-9.49%
0.25
ΔΕΗ
0.07%
13.77
ΙΝΤΚΑ
-0.63%
3.14
ΜΕΡΚΟ
-0.56%
35.60
ΠΡΟΦ
0.52%
5.82
ΚΥΡΙΟ
-1.76%
1.12
ΛΟΥΛΗ
-1.00%
3.95
TITC
0.96%
41.95
ΕΣΥΜΒ
0.34%
1.18
ACAG
-6.95%
5.62
ΣΠΕΙΣ
3.85%
6.48
ΑΡΑΙΓ
-4.92%
12.36
ΚΑΡΕΛ
0.00%
318.00
ΑΔΜΗΕ
1.34%
3.02
ΜΕΝΤΙ
0.41%
2.42
ΟΤΕ
-0.59%
16.88
ΛΕΒΚ
-2.44%
0.24
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΒΙΟ
-0.17%
5.79
ΕΥΡΩΒ
2.42%
2.66
ΑΑΑΚ
5.17%
6.10
ΜΟΥΖΚ
-4.56%
0.46
AKTR
0.75%
5.39
ΜΟΤΟ
-1.43%
2.75
ΕΕΕ
0.26%
46.98
EVR
-3.35%
1.73
ΔΑΙΟΣ
0.00%
4.00
ΜΟΗ
0.18%
22.84
ΜΙΝ
-7.82%
0.46
ΠΑΠ
1.84%
2.77
ΛΑΜΔΑ
-1.36%
6.54
ΟΛΠ
1.00%
45.50
ΚΟΡΔΕ
1.45%
0.42
ΚΟΥΑΛ
0.53%
1.15
ΠΕΙΡ
2.96%
5.70