Δεκτό έγινε από τη Νέα Δημοκρατία, το αίτημα της αντιπολίτευσης να διεξαχθεί ειδική συνεδρίαση για τα ΕΛΤΑ και τα επικείμενα λουκέτα. Ειδικότερα, την Τρίτη 4 Νοεμβρίου στις 13:00 θα πραγματοποιηθεί η έκτακτη συνεδρίαση των συναρμόδιων επιτροπών της Βουλής για το κλείσιμο των ΕΛΤΑ. Στη συνεδρίαση θα κληθούν και θα συμμετάσχουν η πολιτική ηγεσία των υπουργείων Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθώς και η διοίκηση των ΕΛΤΑ αλλά και του Υπερταμείου. Στο θέμα για τα ΕΛΤΑ αναφέρθηκαν νωρίτερα ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρηγόρης Σκλήκας, μιλώντας στο ΕΡΤnews, αλλά και ο πρόεδρος σωματείου των εργαζομένων στα ΕΛΤΑ , Γιάννης Οικονόμου.
Στο επικείμενο κλείσιμο των 204 καταστημάτων ΕΛΤΑ ανά την επικράτεια αναφέρθηκε και ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης, παρεμβαίνοντας το πρωί της Παρασκευής στη συνεδρίαση της επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, όπου συζητείται το φορολογικό νομοσχέδιο με τα μέτρα της ΔΕΘ. «Πρέπει να ληφθούν δύσκολες αποφάσεις. Τα ΕΛΤΑ έχουν πρόβλημα, υπάρχουν πολλά ζητήματα στην αναδιάρθρωσή τους που πρέπει να λυθούν», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ακόμη ο κ. Πιερρακάκης συμφώνησε πως «πρέπει να ληφθεί υπόψη κάθε παράμετρος», επεσήμανε ωστόσο πως η αλληλογραφία σήμερα «βρίσκεται στο 10% αυτού που ήταν πριν από μια δεκαετία». «Προφανώς και πρέπει να συνεδριάσει άμεσα η επιτροπή για το θέμα. Συμφωνούμε στο αίτημά σας. Η διοίκηση των ΕΛΤΑ θα έρθει και θα απαντήσει», συμπλήρωσε και άφησε αιχμές κατά του ΣΥΡΙΖΑ, υποστηρίζοντας πως αντίστοιχες αποφάσεις έχουν ληφθεί διαχρονικά. Ακόμη υπενθύμισε ότι τα ΕΛΤΑ πέρασαν στο Υπερταμείο όταν υπουργός Οικονομικών ήταν ο Ευκλείδης Τσακαλώτος με το σκεπτικό ότι πρέπει να υπάρχει «ανεξαρτησία από κυβερνητικό έλεγχο».
Παράλληλα αφού συμφώνησε ότι η συνθήκη που διέπει τα ΕΛΤΑ είναι εθνική, έσπευσε να καταστήσει σαφές πως ζητούμενο είναι η επιβίωσή τους. Μάλιστα τόνισε πως η κυβέρνηση τα στήριξε με αύξηση μετοχικού κεφαλαίου πάνω από 250 εκατ. ευρώ καθώς και με το πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου. «Τα χρήματα που έχουν μπει και η μέριμνα που έχει ληφθεί είναι για να επιβιώσει ο Οργανισμός», σημείωσε με νόημα ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Τέλος αναφερόμενος στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο είπε ότι πρόκειται για την μεγαλύτερη φοροαπαλλαγή στην Μεταπολίτευση. Μάλιστα εκτίμησε ότι μέσα στο 8μηνο, η ελληνική κοινωνία θα ενισχυθεί με περισσότερα από 2,5 δισ. ευρώ.
Μαρινάκης για ΕΛΤΑ: Κάποιοι από τους συμβασιούχους θα χάσουν τη δουλειά τους
Για τα λουκέτα στα ΕΛΤΑ, μίλησε ο Παύλος Μαρινάκης στο ραδιόφωνο των Παραπολιτικών 90,1 και στην εκπομπή «Εκείνη και εγώ». «Ήταν υπηρεσιακή αναγκαία απόφαση στο πλαίσιο της εξοικονόμησης πόρων. Μιλάμε για αναστολή λειτουργείας καταστημάτων που είχαν ελάχιστη λειτουργία. Θα βρεθούν τρόποι και ρόλοι για να εξυπηρετούνται κατ’ οίκον οι πολίτες. Θα υπάρχουν σημεία εξυπηρέτησης που θα μπορούν να πηγαίνουν οι πολίτες και οι εργαζόμενοι θα δουλεύουν εκεί. Αυτό αφορά τους μόνιμους εργαζόμενους, κάποιοι από τους συμβασιούχους θα χάσουν τη δουλειά τους» είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.
Η ΚΕΔΕ εκφράζει την έντονη αντίθεσή της στο κλείσιμο 204 υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ
Στο μεταξύ, η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος εκφράζει την έντονη αντίθεσή της στην απόφαση της Διοίκησης των ΕΛΤΑ να προχωρήσει άμεσα και αιφνιδιαστικά στο κλείσιμο 204 υποκαταστημάτων της, σε όλη την Ελλάδα. Ακόμη ένα στοιχείο της «Ελληνικής Παράδοσης» φαίνεται δυστυχώς να μπαίνει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.
Η ανακοίνωση της ΚΕΔΕ αναφέρει: «Μας προκαλεί αγανάκτηση ότι της απόφασης αυτής δεν προηγήθηκε από πλευράς πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Οικονομικών και της Διοίκησης των ΕΛΤΑ καμία επίσημη ενημέρωση όπως θα όφειλαν, της Αυτοδιοίκησης και των τοπικών κοινωνιών. Εντελώς ξαφνικά, υπό το πρόσχημα της υλοποίησης ενός νέου επιχειρησιακού σχεδίου του Υπερταμείου στο οποίο υπάγονται τα ΕΛΤΑ, καταργείται ένας πολύ μεγάλος αριθμός καταστημάτων τους. Με τον τρόπο αυτό, χιλιάδες πολίτες σε όλη τη χώρα στερούνται υπηρεσίες που διευκόλυναν σημαντικά την καθημερινότητά τους.
Από την απόφαση της Διοίκησης των ΕΛΤΑ πλήττονται κυρίως οι κάτοικοι της Ελληνικής Περιφέρειας, της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδος. Ηλικιωμένοι πολίτες με δυσκολίες στη χρήση κι αξιοποίηση των ψηφιακών υπηρεσιών, που διεκπεραίωναν μέσω των ΕΛΤΑ βασικές συναλλαγές όπως η είσπραξη των συντάξεών τους. Εργαζόμενοι απομακρυσμένων περιοχών, που βασίζονταν στην τακτική διέλευση του τοπικού ταχυδρόμου για την παραλαβή της αλληλογραφίας τους.
Με βάση τη λίστα των καταστημάτων που καταργούνται, όπως αυτή δόθηκε από τα ΕΛΤΑ, διαπιστώνουμε πως μεγάλες περιοχές της χώρας με υψηλή πληθυσμιακή συγκέντρωση και σημαντική οικονομική δραστηριότητα, στερούνται παντελώς από υπηρεσίες που μέχρι πρότινος ήταν διαθέσιμες σε πολίτες κι επιχειρήσεις. Ενώ είναι σημαντικό να τονιστεί πως το νέο μοντέλο λειτουργίας, βάσει του οποίου θα λειτουργούν μελλοντικά τα ΕΛΤΑ, δεν γνωρίζουμε σε πόσο χρόνο θα είναι επιχειρησιακά έτοιμο, ώστε να μπορούν να εξυπηρετούνται οι πολίτες.
Με βάση τα παραπάνω, η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος ζητά από το Υπουργείο Οικονομικών και τη Διοίκηση των ΕΛΤΑ να προχωρήσουν άμεσα στην ανάκληση της απόφασης και στην αναστολή κατάργησης της λειτουργίας των 204 υποκαταστημάτων.
Ο αναγκαίος λειτουργικός εξορθολογισμός και η οικονομική εξυγίανση των ΕΛΤΑ δεν μπορεί να υλοποιηθεί σε βάρος της εξυπηρέτησης χιλιάδων πολιτών, στερώντας τους πολύτιμες υπηρεσίες που αφορούν την καθημερινότητα και την οικονομική τους επιβίωση».
H ανακοίνωση των ΕΛΤΑ
Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία προχωρούν δυναμικά στον μετασχηματισμό τους, επεκτείνοντας το μοντέλο «ΕΛΤΑ κατ’ οίκον», που φέρνει όλες τις υπηρεσίες των ΕΛΤΑ απευθείας στην πόρτα του πολίτη. Όπως δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ, κ. Γρηγόρης Σκλήκας, «το ταχυδρομείο δεν είναι μόνο το κατάστημα της γειτονιάς· είναι μια υπηρεσία που φτάνει ακόμη πιο κοντά στον πολίτη, όπου κι αν βρίσκεται, με σύγχρονα μέσα, ευελιξία και αξιοπιστία».
Ο θεσμός «ΕΛΤΑ κατ’ οίκον» αξιοποιεί το ισχυρό δίκτυο 1.400 ταχυδρόμων, 500 συνεργατών ΕΛΤΑ και 400 διανομέων της ΕΛΤΑ Courier, που εξυπηρετούν καθημερινά κάθε γωνιά της χώρας. Οι ταχυδρόμοι διαθέτουν πλήρη ψηφιακό εξοπλισμό (PDA, POS) και μπορούν να πραγματοποιούν πληρωμές, εισπράξεις, αποστολές και παραδόσεις αντικειμένων απευθείας στον χώρο του πολίτη.
Ιδιαίτερη μέριμνα δίνεται στους συνταξιούχους και στους κατοίκους απομακρυσμένων περιοχών, οι οποίοι θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται με φυσική παρουσία ταχυδρόμου, όπως και σήμερα.
Σε κάθε περιοχή όπου αναστέλλεται η λειτουργία καταστήματος, οι πολίτες θα ενημερώνονται για τον αγροτικό ταχυδρόμο που τους εξυπηρετεί και θα έχουν τη δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας μαζί του για προγραμματισμό κατ’ οίκον εξυπηρέτησης. Παράλληλα, μέσω του τηλεφωνικού κέντρου 212 0000 700, μπορούν να λαμβάνουν πληροφορίες και να προγραμματίζουν ραντεβού με τον ταχυδρόμο της περιοχής τους.
«Κανένα νησί δεν θα μείνει χωρίς κατάστημα και κανένας Έλληνας χωρίς ταχυδρόμο», ανέφερε ο κ. Σκλήκας. «Με το ΕΛΤΑ κατ’ οίκον, κάθε πολίτης έχει πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες, στο σπίτι του, με τον ίδιο άνθρωπο που τον εξυπηρετούσε πάντα – αλλά τώρα ακόμα πιο γρήγορα, πιο απλά, πιο ψηφιακά και πιο κοντά».
Η αναδιοργάνωση του δικτύου των ΕΛΤΑ αποτελεί αναγκαίο βήμα για τη βιωσιμότητα και το μέλλον της εταιρείας. Τα ΕΛΤΑ, όπως τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος, παραμένουν ελλειμματικά σε μία ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά ενώ σήμερα, λιγότερο από το 10% των συνολικών εσόδων συνδέεται με τη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων, όταν το κόστος λειτουργίας τους αντιστοιχεί περίπου στο 45% του συνολικού κόστους της εταιρείας. Πολλά από τα καταστήματα λειτουργούσαν με ελάχιστα έσοδα και ζημίες που ξεπερνούσαν τις 150.000 ευρώ ετησίως ανά κατάστημα.
Επομένως, ο μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να διασφαλιστεί το μέλλον και οι προοπτικές τους, των εργαζομένων και του κοινωνικού τους ρόλου. Ειδάλλως θα μπορούσε να απειληθεί η επιβίωση συνολικά των ΕΛΤΑ. Η συνέχιση της λειτουργίας δεκάδων καταστημάτων με ελάχιστη εμπορική δραστηριότητα και περιορισμένη προσέλευση πελατών δεν θα ήταν βιώσιμη επιλογή.
Η απόφαση για την αναστολή λειτουργίας 204 καταστημάτων στηρίζεται σε τεκμηριωμένα οικονομικά και λειτουργικά δεδομένα και αποτελεί συνέχεια ενός ευρύτερου σχεδίου μετασχηματισμού που υλοποιείται τα τελευταία δυόμισι χρόνια. Προηγήθηκαν η συνένωση με την ΕΛΤΑ Courier, η ανανέωση του στόλου με 250 υβριδικά και 250 ηλεκτρικά οχήματα, η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών και η εκπαίδευση του προσωπικού.
Η Καθολική Ταχυδρομική Υπηρεσία παραμένει πλήρως εξασφαλισμένη. Σε κάθε νησί λειτουργεί τουλάχιστον ένα ταχυδρομικό κατάστημα, ενώ σε περιοχές όπου δεν υπάρχει πλέον φυσικό κατάστημα, η εξυπηρέτηση παρέχεται μέσα από το δίκτυο των αγροτικών ταχυδρόμων, κινητών μονάδων, συνεργαζόμενων σημείων και πρακτορείων με την εμπορική ταυτότητα των ΕΛΤΑ ή της ΕΛΤΑ Courier, εξασφαλίζοντας την αδιάλειπτη παρουσία και τις ίδιες υπηρεσίες με χαμηλότερο λειτουργικό κόστος.
Καθημερινά, περισσότεροι από 1.400 ταχυδρόμοι, 500 συνεργάτες ΕΛΤΑ και 400 διανομείς συνεργατών της ΕΛΤΑ Courier, εξυπηρετούν πολίτες και επιχειρήσεις σε όλη την επικράτεια, καλύπτοντας απομακρυσμένες, ορεινές και νησιωτικές περιοχές. Ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί με τη μετακίνηση προσωπικού από τα καταστήματα που αναστέλλουν λειτουργία, ενισχύοντας τη διανομή και τη συχνότητα εξυπηρέτησης.
Το ανθρώπινο δυναμικό των ΕΛΤΑ παραμένει στον πυρήνα της προσπάθειας αυτής. Κανένας εργαζόμενος των ΕΛΤΑ δεν χάνει τη θέση του. Το προσωπικό αξιοποιείται σε νέες, πιο παραγωγικές λειτουργίες, ενισχύοντας κρίσιμους τομείς όπως η διανομή, οι υπηρεσίες πελατών και οι ψηφιακές λειτουργίες. Παράλληλα, συνεχίζονται τα προγράμματα εκπαίδευσης και αναβάθμισης δεξιοτήτων, ώστε κάθε εργαζόμενος να συμμετέχει ενεργά στη νέα εποχή του Οργανισμού.
Τα ΕΛΤΑ παραμένουν παρόντα σε όλη τη χώρα, με νέες μορφές λειτουργίας, σύγχρονα εργαλεία και ανθρώπινο πρόσωπο. Στηρίζουν την περιφέρεια, επενδύουν σε τεχνολογία, εκπαίδευση και εξοπλισμό, και διαμορφώνουν ένα βιώσιμο, αξιόπιστο και ανθρώπινο ταχυδρομείο που υπηρετεί τον πολίτη με συνέπεια και σεβασμό.
 
     
       
       
       
       
       
       
      