Γ.Δ.
1380.46 -0,04%
ACAG
0,00%
6.37
CENER
+1,59%
7.05
CNLCAP
-0,74%
6.7
DIMAND
-0,21%
9.69
OPTIMA
-0,80%
9.92
TITC
+0,38%
26.5
ΑΑΑΚ
+0,73%
6.9
ΑΒΑΞ
-0,86%
1.378
ΑΒΕ
+3,09%
0.5
ΑΔΜΗΕ
+0,23%
2.195
ΑΚΡΙΤ
+4,97%
0.95
ΑΛΜΥ
+0,78%
2.59
ΑΛΦΑ
-0,74%
1.5385
ΑΝΔΡΟ
+0,59%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,68%
11.69
ΑΣΚΟ
-2,67%
2.55
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,54%
7.48
ΑΤΤ
0,00%
10.9
ΑΤΤΙΚΑ
+0,44%
2.29
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.33
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.59
ΒΙΟΣΚ
+0,43%
1.16
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.178
ΒΟΣΥΣ
-0,83%
2.38
ΓΕΒΚΑ
+0,95%
1.59
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,50%
15.98
ΔΑΑ
-0,88%
8.148
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
+0,82%
11
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,18%
0.344
ΕΒΡΟΦ
-0,65%
1.54
ΕΕΕ
-0,42%
28.18
ΕΚΤΕΡ
+2,12%
4.095
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
+1,71%
2.38
ΕΛΛ
+0,35%
14.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,18%
2.575
ΕΛΠΕ
-0,49%
8.15
ΕΛΣΤΡ
-0,42%
2.38
ΕΛΤΟΝ
+1,08%
1.88
ΕΛΧΑ
-1,09%
1.81
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
+9,23%
0.142
ΕΠΣΙΛ
+1,47%
9.65
ΕΣΥΜΒ
-0,41%
1.2
ΕΤΕ
-1,19%
6.99
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.2
ΕΥΔΑΠ
-0,72%
5.54
ΕΥΡΩΒ
-1,20%
1.8085
ΕΧΑΕ
-0,20%
4.95
ΙΑΤΡ
+0,95%
1.595
ΙΚΤΙΝ
+1,59%
0.447
ΙΛΥΔΑ
+2,32%
1.545
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.955
ΙΝΛΙΦ
+0,64%
4.72
ΙΝΛΟΤ
-0,37%
1.076
ΙΝΤΕΚ
-1,80%
5.99
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.2
ΙΝΤΚΑ
-1,07%
3.225
ΚΑΜΠ
+9,76%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+1,27%
1.6
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
+0,98%
1.55
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.518
ΚΟΥΑΛ
+1,27%
1.276
ΚΟΥΕΣ
+1,15%
5.27
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,87%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,08%
1.38
ΛΑΒΙ
-1,73%
0.796
ΛΑΜΔΑ
+0,76%
6.66
ΛΑΜΨΑ
0,00%
31.8
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+1,46%
1.39
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-3,21%
1.055
ΜΕΒΑ
0,00%
3.81
ΜΕΝΤΙ
-3,06%
2.85
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
-2,20%
3.785
ΜΙΝ
0,00%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,30%
25.78
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.1
ΜΟΤΟ
+0,69%
2.905
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.75
ΜΠΕΛΑ
+0,68%
26.68
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,30%
3.32
ΜΠΡΙΚ
-0,52%
1.91
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+0,38%
36.76
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
-1,25%
0.948
ΞΥΛΚ
-0,70%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.318
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,88%
22.9
ΟΛΠ
-0,42%
23.85
ΟΛΥΜΠ
+0,38%
2.66
ΟΠΑΠ
+0,56%
16.24
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,15%
0.86
ΟΤΕ
-1,72%
13.74
ΟΤΟΕΛ
-0,59%
13.38
ΠΑΙΡ
-1,21%
1.225
ΠΑΠ
-1,15%
2.57
ΠΕΙΡ
-0,51%
3.738
ΠΕΤΡΟ
-0,48%
8.36
ΠΛΑΘ
-0,51%
3.91
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,89%
1.14
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+4,08%
4.205
ΡΕΒΟΙΛ
+0,33%
1.525
ΣΑΡ
+0,88%
11.48
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,28%
0.36
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.03
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.34
ΣΠΙ
+0,28%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,56%
17.75
ΤΖΚΑ
0,00%
1.61
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+2,26%
1.716
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-5,69%
0.348
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.28
ΦΡΛΚ
-0,50%
3.97
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Καραμανλής: Υλοποιούμε σιδηροδρομικά έργα ύψους 3,3 δισ.

Για την υλοποίηση του μεγαλύτερου προγράμματος στα σιδηροδρομικά έργα που έχει γίνει ποτέ στη χώρα, που φτάνει τα 3,3 δισ . ευρώ, μίλησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής στην εκδήλωση του ΟΣΕ για το Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων.

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι η εύστοχη απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να ανακηρύξει το 2021 ως Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων, έχει διπλή σημασία για την Ελλάδα, καθώς στη χώρα μας ο σιδηρόδρομος έχει μείνει πίσω και είναι επιτακτική η ανάγκη να καλυφθεί το χαμένο έδαφος.

«Γι’ αυτό και η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει ήδη λάβει την πολιτική απόφαση, το 2021 να είναι στην πράξη το Ελληνικό Έτος Σιδηροδρόμων», τόνισε και πρόσθεσε:

«Το συμβολικό 2021, εκπονούμε το πλέον φιλόδοξο έργο της τελευταίας 15ετίας όσο στα σιδηροδρομικά όσο και στα άλλη δημόσια έργα. Όπως η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το 2008 έκανε τις συμβάσεις παραχώρησης στα οδικά έργα, ανοίγοντας το δρόμο για να αλλάξει ο οδικός χάρτης της χώρας με σύγχρονους αυτοκινητοδρόμους, έτσι και σήμερα, με μια άλλη Κυβέρνηση της ΝΔ έχουμε εκπονήσει ένα ολοκληρωμένο πλάνο έργων συνολικού ύψους 13 δις.».

Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά μεθοδικά στην υλοποίηση αυτού του προγράμματος έργων, όχι στα λόγια, αλλά με πράξεις. Και αυτό καθώς από αυτά τα 13 δισ. ήδη έχουν συμβασιοποιηθεί έργα πάνω από 3,2 δισ. ευρώ.

«Μέσα σε αυτό το πρόγραμμα έργων, κεντρική και ιδιαίτερα κρίσιμη θέση έχουν τα σιδηροδρομικά έργα. Έχουμε βάλει μπρος το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στη χώρα. Ύψους 3,3 δισ. ευρώ. Όταν ολοκληρωθεί θα αλλάξει τον χάρτη των μεταφορών στη χώρα», τόνισε ο κ. Καραμανλής.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών χαρακτήρισε την ύπαρξη ενός σοβαρού και αξιόπιστου σιδηροδρομικού δικτύου αναγκαία για να κερδίσει η Ελλάδα τον διεθνή ρόλο που της αξίζει.

«Γι’ αυτό και είναι η ώρα πλέον η νέα γενιά των «μεγάλων έργων» να συμπεριλάβει και τα σιδηροδρομικά έργα. Γιατί υπηρετούν τον μεγάλο στρατηγικό στόχο που έχουμε θέσει για την Ελλάδα τα επόμενα χρόνια: Να γίνει ένας πραγματικός κόμβος υποδομών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης» πρόσθεσε και εξήγησε ότι με την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου μπορεί για παράδειγμα να επεκταθεί ο θαλάσσιος διάδρομος, που ενώνει τις ασιατικές αγορές με τον Πειραιά, σε έναν χερσαίο διάδρομο μεταφοράς προϊόντων στην Κεντρική Ευρώπη.

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι επιπλέον τα σιδηροδρομικά έργα, είναι τα έργα της εποχής μας, γιατί σημαίνουν μετακινήσεις με ασφάλεια, ταχύτητα, σεβασμό στο περιβάλλον. Σημαίνουν πρόοδο, ανάπτυξη και ποιότητα ζωής.

Ανέφερε ότι ο σχεδιασμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δίνει έμφαση ιδίως στην εμπορική μεταφορά, με συνδέσεις σε λιμάνια και αεροδρόμια και στην ολοκλήρωση του κορμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας στον άξονα της ΠΑΘΕ.

«Πιο συγκεκριμένα, προχωράμε στη σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τα 6 μεγάλα μας λιμάνια: Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λαύριο, Ραφήνα, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη.

Αλλά αναβαθμίζουμε και το υφιστάμενο δίκτυο και εγκαθιστούμε συστήματα ηλεκτροκίνησης.

Επιπλέον, προχωράμε με Μνημόνιο Συνεργασίας 10+5 ετών με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για εκτέλεση υπηρεσιών Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας. Κάτι που αποτελεί μια σπουδαία επένδυση”, τόνισε ο κ. Καραμανλής.

«Προχωράμε πέρα από τα ευχολόγια και τα σχέδια επί χάρτου. Προχωράμε σε λύσεις στην πράξη», δήλωσε, υπογραμμίζοντας ότι για πρώτη φορά το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρήκε τον τρόπο να δημοπρατήσει σιδηροδρομικά έργα πακέτο, ή αλλιώς “turn-key”, χωρίς κατατμήσεις, που οδηγούν σε εγκληματικές καθυστερήσεις και σε υπερβάσεις προϋπολογισμών.

«Σε συνεννόηση με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς, αλλάζουμε το σύστημα παραγωγής σιδηροδρομικών έργων της Ελλάδας», τόνισε ο κ. Καραμανλής.

Εξήγησε ότι πολλά σιδηροδρομικά έργα στη χώρα μας ήταν παρατημένα επί χρόνια, κυρίως επειδή η αρχιτεκτονική τους και οι διαδικασίες δημοπράτησής τους ήταν προβληματικές.

«Βρίσκουμε λύση σε αυτό το μεγάλο πρόβλημα για να γίνουν αυτή τη φορά πραγματικότητα τα σιδηροδρομικά έργα που έχει ανάγκη ο τόπος με ταχύτητα και διαφάνεια!», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!