Γ.Δ.
1437.57 -0,77%
ACAG
-1,52%
6.5
CENER
-1,45%
7.46
CNLCAP
+10,79%
7.7
DIMAND
-0,83%
9.6
OPTIMA
-2,06%
10.44
TITC
-0,71%
28
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+0,67%
1.494
ΑΒΕ
-1,62%
0.486
ΑΔΜΗΕ
-0,90%
2.21
ΑΚΡΙΤ
+4,35%
0.96
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+0,49%
1.635
ΑΝΔΡΟ
+0,29%
6.82
ΑΡΑΙΓ
-0,41%
12.25
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.64
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.34
ΑΤΕΚ
-9,52%
0.342
ΑΤΡΑΣΤ
+0,25%
8.04
ΑΤΤ
-1,78%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
-1,67%
2.35
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-2,79%
5.57
ΒΙΟΚΑ
+0,75%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+2,04%
1.25
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
+9,89%
0.2
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.605
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,09%
16.26
ΔΑΑ
-0,59%
8.408
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+0,35%
11.4
ΔΟΜΙΚ
-0,99%
4.5
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,29%
0.35
ΕΒΡΟΦ
-0,59%
1.68
ΕΕΕ
-0,34%
29.4
ΕΚΤΕΡ
+4,93%
4.58
ΕΛΒΕ
+2,46%
5
ΕΛΙΝ
-1,24%
2.38
ΕΛΛ
+0,35%
14.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,58%
2.58
ΕΛΠΕ
+0,18%
8.295
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.48
ΕΛΤΟΝ
-0,96%
1.85
ΕΛΧΑ
-1,33%
1.924
ΕΝΤΕΡ
-0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
+4,46%
0.164
ΕΠΣΙΛ
0,00%
10.1
ΕΣΥΜΒ
+0,40%
1.25
ΕΤΕ
-0,55%
7.614
ΕΥΑΠΣ
-1,23%
3.21
ΕΥΔΑΠ
-0,70%
5.71
ΕΥΡΩΒ
-0,84%
2
ΕΧΑΕ
-0,39%
5.11
ΙΑΤΡ
-1,22%
1.62
ΙΚΤΙΝ
-2,91%
0.434
ΙΛΥΔΑ
+1,56%
1.625
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5
ΙΝΛΙΦ
+0,84%
4.82
ΙΝΛΟΤ
-1,05%
1.128
ΙΝΤΕΚ
-0,64%
6.19
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.4
ΙΝΤΕΤ
+2,35%
1.305
ΙΝΤΚΑ
-1,56%
3.47
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
+0,95%
1.6
ΚΕΠΕΝ
+4,00%
2.08
ΚΛΜ
+0,32%
1.57
ΚΟΡΔΕ
-0,38%
0.524
ΚΟΥΑΛ
-1,30%
1.362
ΚΟΥΕΣ
-1,07%
5.53
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,80%
10.9
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+1,40%
1.45
ΛΑΒΙ
+0,12%
0.847
ΛΑΜΔΑ
-0,87%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33
ΛΑΝΑΚ
-3,51%
1.1
ΛΕΒΚ
+1,70%
0.358
ΛΕΒΠ
-2,72%
0.358
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-2,48%
2.75
ΜΑΘΙΟ
-0,94%
1.05
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
-0,34%
2.94
ΜΕΡΚΟ
-0,87%
45.8
ΜΙΓ
+1,01%
3.99
ΜΙΝ
-2,31%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,83%
26.78
ΜΟΝΤΑ
-0,66%
3
ΜΟΤΟ
-1,17%
2.965
ΜΟΥΖΚ
-1,35%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,42%
28.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-1,28%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-1,25%
37.82
ΝΑΚΑΣ
+7,35%
2.92
ΝΑΥΠ
-1,93%
1.015
ΞΥΛΚ
-1,01%
0.294
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+1,23%
0.33
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.5
ΟΛΠ
-1,00%
24.65
ΟΛΥΜΠ
-1,05%
2.84
ΟΠΑΠ
-0,60%
16.48
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,80%
0.885
ΟΤΕ
-0,49%
14.21
ΟΤΟΕΛ
-0,93%
12.74
ΠΑΙΡ
0,00%
1.2
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
-1,53%
3.939
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.6
ΠΛΑΘ
-0,99%
4
ΠΛΑΚΡ
-0,64%
15.5
ΠΡΔ
-2,67%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
-0,52%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+2,17%
4.465
ΡΕΒΟΙΛ
-1,23%
1.61
ΣΑΡ
-1,01%
11.76
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,57%
0.0425
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.379
ΣΙΔΜΑ
-0,99%
2
ΣΠΕΙΣ
+3,95%
7.9
ΣΠΙ
-1,62%
0.728
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,33%
18.17
ΤΖΚΑ
+3,75%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,58%
1.74
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
+5,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
-4,40%
0.304
ΦΡΛΚ
-2,16%
4.085
ΧΑΙΔΕ
+4,48%
0.7

Μητσοτάκης: Περισσότερα από 480 έργα για την Κρήτη του 2030

Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, παρέστη και μίλησε σήμερα το μεσημέρι στο Ηράκλειο στην παρουσίαση του Αναπτυξιακού Προγράμματος για την Κρήτη του 2030, το οποίο περιλαμβάνει περισσότερα από 480 έργα, προϋπολογισμού 7,7 δισ. ευρώ.

«Είναι ένα σχέδιο το οποίο έχει μεγάλη μελετητική ωριμότητα, έχει συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση κι έχει και συγκεκριμένους φορείς υλοποίησης. Είμαστε, λοιπόν, βέβαιοι ότι όλα όσα λέμε σε αυτό εδώ το κείμενο μπορούν να υλοποιηθούν, εξάλλου πολλά υλοποιούνται ήδη», τόνισε ο Πρωθυπουργός κατά την παρουσίαση του σχεδίου, που πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο Ηρακλείου.

«Αυτό το οποίο βλέπετε κι εδώ στην Κρήτη είναι η αντίληψή μας για την εφαρμοσμένη πολιτική. Η κυβέρνησή μας δεν θα κουραστεί να αντιμετωπίζει προβλήματα στην πράξη, να σχεδιάζει το μέλλον με αισιοδοξία αλλά και με την τεχνοκρατική επάρκεια που η συγκρότηση ενός τέτοιου σχεδίου απαιτεί. Και καθώς πλησιάζουμε σιγά-σιγά προς τις εκλογές, οι οποίες θα γίνουν κάποια στιγμή την άνοιξη, νομίζω ότι οι επιλογές που οι πολίτες έχουν μπροστά τους είναι πάρα πολύ συγκεκριμένες. Μπορούμε να μιλήσουμε για το μέλλον ή μπορούμε να βουλιάξουμε τη χώρα στην τοξικότητα, στον διχασμό και στην πόλωση», υπογράμμισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Σχέδιο για την Κρήτη του 2030

Το σχέδιο κινείται σε τέσσερις βασικούς άξονες: την ανάπτυξη σύγχρονων δικτύων και υποδομών, την αναβάθμιση της αγροτικής παραγωγής σε συνδυασμό με την πράσινη μετάβαση, την υλοποίηση επενδύσεων που θα προσδώσουν πρόσθετη αξία σε σειρά τομέων, από τον πολιτισμό έως την έρευνα και την καινοτομία, και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων.

Στον πρώτο άξονα προβλέπεται ένα συνεκτικό σύνολο παρεμβάσεων για τη βελτίωση των οδικών, αεροπορικών και θαλάσσιων συνδέσεων, οι οποίες θα έχουν απτό αποτύπωμα στην ασφάλεια των μεταφορών, στον τουρισμό, στη διακίνηση αγαθών και ευρύτερα στην οικονομία. Τα έργα που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα έχουν προϋπολογισμό που αγγίζει τα 3,7 δισεκ. ευρώ.

Το σχέδιο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης και του νέου διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλι, την αξιοποίηση του παλιού αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης», και σχέδια για νέο επιβατικό σταθμό στο λιμάνι των Χανίων, νέο αγκυροβόλιο στη Γαύδο, θωράκιση του λιμένα Ρεθύμνου και βελτίωση των λιμενικών υποδομών στη Σητεία, στον Άγιο Νικόλαο και στη Χερσόνησο.

Για τον δεύτερο άξονα, το χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει την ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης της ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης με την ηπειρωτική χώρα, σε συνέχεια της πρώτης φάσης, με την οποία διασφαλίστηκε η κάλυψη μεγάλου μέρους των αναγκών της Κρήτης από το εθνικό σύστημα μεταφοράς ρεύματος μέσω της υποβρύχιας καλωδιακής διασύνδεσης. Προβλέπονται επίσης έργα ενίσχυσης του συστήματος της Κρήτης.

Το σκέλος της ενέργειας συμπληρώνεται από σειρά έργων άρδευσης και υδροδότησης, πρωτοβουλιών για τη διαχείριση απορριμμάτων και πολεοδομικών παρεμβάσεων για τη βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος. Ο όλος φάκελος αφορά 57 έργα, ύψους 2,33 δισεκ. ευρώ.

Στο σχέδιο συγκαταλέγονται η αξιοποίηση του Υδατικού Δυναμικού του Ταυρωνίτη μέσω ΣΔΙΤ, η ύδρευση του Ηρακλείου και του Αγίου Νικολάου από το Φράγμα Αποσελέμη και η παράλληλη ενίσχυση του ταμιευτήρα του Αποσελέμη από το οροπέδιο Λασιθίου. Για τη διαχείριση απορριμμάτων προβλέπεται μονάδα επεξεργασίας και ΧΥΤΥ στο Αμάρι και μονάδα επεξεργασίας και ανάκτησης αποβλήτων και ΧΥΤΥ για το Ηράκλειο.

Όσον αφορά τη διοχέτευση επενδύσεων στην Κρήτη, ο σχεδιασμός προβλέπει την ενίσχυση της έρευνας και της καινοτομίας με 191 εκατομμύρια ευρώ, με κινήσεις όπως η αναβάθμιση ερευνητικών υποδομών στο Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ), και η επέκταση – αναβάθμιση ερευνητικών υποδομών στο Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ).

Κεφάλαια θα επενδυθούν, ανάμεσα σε άλλα, και στον πολιτισμό, με έμφαση στη συντήρηση και την αναβάθμιση αρχαιολογικών, ιστορικών και μουσειακών χώρων, όπως η συντήρηση – ανάδειξη των μινωικών ανακτόρων και η εκπόνηση μελετών για το νέο αρχαιολογικό μουσείο στο Ρέθυμνο.

Η βελτίωση της ζωής των πολιτών εδράζεται σε ουσιαστικές επενδύσεις στη δημόσια παιδεία, τη δημόσια υγεία και τον αθλητισμό, με το σύνολο των παρεμβάσεων να προϋπολογίζεται στα 938 εκατ. ευρώ.

Στο μέτωπο της παιδείας, το σχέδιο περιλαμβάνει τους 2.689 διορισμοιύς εκπαιδευτικών και τις 17.617 προσλήψεις αναπληρωτών, τέσσερα νέα Πρότυπα & Πειραματικά Σχολεία, δύο νέα Πρότυπα ΕΠΑΛ και η κατασκευή οκτώ νέων σχολικών μονάδων, ενώ με στόχο την υλοποίηση του κυβερνητικού σχεδίου για τη φοιτητική στέγη προβλέπεται η ανέγερση εστιών του Πανεπιστημίου Κρήτης στο Ρέθυμνο και το Ηράκλειο, που θα προσφέρουν 4.846 κλίνες.

Για τη δημόσια υγεία, στο φάκελο έχουν ενταχθεί έργα για την αναβάθμιση και επέκταση κέντρων υγείας και των νοσοκομείων Ρεθύμνου, Ηρακλείου, Χανίων, Αγίου Νικολάου και του ΠΑΓΝΗ.

Καραμανλής: Ιστορική μέρα για την Κρήτη

«Ιστορική ημέρα για την Κρήτη» χαρακτήρισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, την «επίσημη» έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, συνοδεύοντας τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, στο πρώτο μεγάλο εργοτάξιο του οδικού άξονα.

Ο κ. Καραμανλής, τόνισε ότι το όμορφο νησί της Κρήτης «γυρίζει σελίδα», αφού μετά από πολλές δεκαετίες, το πρώτο εργοτάξιο του ΒΟΑΚ είναι γεγονός. Μάλιστα, είπε πως «το πρώτο κομμάτι έργο, “Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος” θα είναι έτοιμο μετά από 3 χρόνια, χρηματοδοτούμενο εξ ολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης».

Στην εκδήλωση για την παρουσίαση του Αναπτυξιακού Προγράμματος της Κρήτης, στο Δημαρχείο Ηρακλείου, ο υπουργός επισήμανε τις μεγάλες προσπάθειες που έχει καταβάλλει προσωπικά ο Πρωθυπουργός, ώστε το έργο να ξεκινήσει σε μόλις 22 μήνες.

«Νομίζω κύριε Πρόεδρε ότι εδώ βρίσκει απόλυτη εφαρμογή η φράση που συνηθίζετε να λέτε:  “Το είπαμε, το κάναμε”. Γιατί όπως ακριβώς το είπαμε ενώπιον των πολιτών της Κρήτης το καλοκαίρι του 21, έτσι ακριβώς το κάναμε, τηρώντας τις δεσμεύσεις μας στο ακέραιο».

Μάλιστα, ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι σήμερα «βλέπουμε να συγκρούονται δύο κόσμοι. Από τη μια η κυβέρνηση Μητσοτάκη, που μιλάει με το έργο της και από την άλλη, δυστυχώς, ο κ. Τσίπρας που μιλάει με τόνους δημαγωγίας και τοξικότητας».

Αναφερόμενος, ειδικότερα στον ΒΟΑΚ, επισήμανε ότι το πρώτο τμήμα του ΒΟΑΚ, Νεάπολη- Άγιος Νικόλαος, μήκους 22 χλμ.,  έχει πάρει πλέον τον δρόμο της υλοποίησης, ως δημόσιο έργο με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Το Χερσόνησος – Νεάπολη, μήκους 22 χλμ. υλοποιείται με ΣΔΙΤ, κόστους 290 εκατ. ευρώ, με τα 90 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης.  Ακολουθεί σύντομα η διαγωνιστική διαδικασία για το μεγαλύτερο τμήμα του έργου, το Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 157 χλμ. Θα πραγματοποιηθεί με Σύμβαση Παραχώρησης,  προϋπολογισμού 1,75 δισ. ευρώ. Όπως τόνισε, ήδη, βρισκόμαστε στη Β’ Φάση του διαγωνισμού και προχωράει χωρίς παρεκκλίσεις. «Όλα αυτά μπορέσαμε να τα υλοποιήσουμε γιατί εξασφαλίσαμε τρεις προϋποθέσεις: Τη χάραξη, τη χρηματοδότηση και το Χρονοδιάγραμμα. Σταθερός μας στόχος παραμένει να έχουμε εργοτάξια σε όλα τα τμήματα του ΒΟΑΚ, ως τις αρχές του 2024».

Επίσης, όπως σημείωσε  προχωρά και η μελετητική ωριμότητα τόσο για το τμήμα Κίσσαμος- Χανιά, όσο και για το τμήμα Άγιος Νικόλαος- Σητεία, ώστε να πάρουν και αυτά το δρόμο της υλοποίησης.

«Ένα μεγάλο όνειρο λοιπόν – που κάποιοι μπορεί να το θεωρούσαν όνειρο θερινής νυκτός – γίνεται πραγματικότητα. Και γίνεται πραγματικότητα, όχι μόνο γιατί ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, είναι Κρητικός, με βαθιά αγάπη για τον τόπο της καταγωγής του και ασχολήθηκε ο ίδιος προσωπικά για να δοθούν λύσεις σε κάθε σύνθετο πρόβλημα». Αλλά γιατί η Κρήτη το αξίζει. Οι Κρητικοί αξίζουν έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, αξίζουν καλύτερη οδική ασφάλεια, αξίζουν το άλμα ανάπτυξης που ο νέος αυτός οδικός άξονας θα φέρει στον τόπο τους. Ο ΒΟΑΚ, λοιπόν, θα είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος που θα κατασκευάζεται σε επίπεδο ΕΕ», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι 

Ο κ. Καραμανλής, αναφέρθηκε όμως και σε ένα ακόμη εμβληματικό έργο για την Κρήτη, αυτό του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, επισημαίνοντας πως «οι Κρητικοί αξίζουν ένα μεγάλο και σύγχρονο αεροδρόμιο, αντίστοιχο του τουριστικού ενδιαφέροντος που προσελκύει το νησί».

Για το συγκεκριμένο έργο, ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι παρά τις πολλές εξωγενείς δυσκολίες που έφερε η πανδημία και η ρώσικη εισβολή στην Ουκρανία, το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι, προχωράει με ταχύτατους ρυθμούς.

«Σήμερα, όπως διαπιστώσαμε ιδίοις όμμασι κατά την επίσκεψή μας με τον Πρωθυπουργό στα εργοτάξια στο Καστέλι, οι εργασίες έχουν φτάσει ήδη στο 20% του συνολικού αντικειμένου. Και όχι μόνο αυτό.  Με την πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση που περάσαμε από τη Βουλή, ο νέος διεθνής αερολιμένας Ηρακλείου θα είναι κατά 32% μεγαλύτερος από την αρχική πρόβλεψη».

Και όπως τόνισε «Αυτό σημαίνει ότι το νέο αεροδρόμιο του Ηρακλείου στο Καστέλι θα είναι το πιο μεγάλο και το πιο σύγχρονο της ΜεσογείουΈνας πραγματικός Περιφερειακός Αεροπορικός Κόμβος της Νοτιοανατολικής Ευρώπης,  ικανός να εξυπηρετεί σε βάθος 25ετίας μέχρι 15 εκατομμύρια επισκέπτες τον χρόνο. Σκεφτείτε τη δυναμική που θα προσδώσει στην Κρήτη μια τέτοια σημαντική πύλη εισόδου – εξόδου. Σκεφτείτε τις συνολικές προοπτικές που ανοίγονται μπροστά και το ρόλο που θα διαδραματίσει όχι μόνο στην ανάπτυξη του νησιού, αλλά και στην εθνική μας οικονομία συνολικά».

Στην Κρήτη υλοποιούνται έργα άνω των 3,5 δισ. ευρώ 

Ο Υπουργός Υποδομών, αναφέρθηκε όμως και στο συνολικό πρόγραμμα έργων που υλοποιούνται σήμερα στην Κρήτη, αφού μέσα σε 3,5 χρόνια γίνονται πράγματα που συζητούνται πάνω από 30 χρόνια. «Και δεν είναι υπερβολή. Είναι πραγματικότητα. Μόνο από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών – βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη στην Κρήτη, έργα ύψους άνω των 3,5 δισεκατομμυρίων ευρώ.

«Η Κρήτη συνεισφέρει περίπου το 5% της εγχώριας Ακαθάριστης Προστιθέμενης Αξίας, δηλαδή περισσότερο από άλλες, πολύ μεγαλύτερες σε έκταση Περιφέρειες.      Σε αντιδιαστολή όμως με το μέγεθος της ανάπτυξής της, είναι γεγονός ότι τα προηγούμενα χρόνια έμεινε πίσω σε πολύ βασικά έργα υποδομών.  Δεν πήρε αυτά που της αναλογούσαν. Αυτό ήρθε η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας να το αλλάξει. Ήρθε η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη να αποκαταστήσει επιτέλους αυτή την αδικία απέναντι στην Κρήτη και τους Κρητικούς και μέσα σε  τριάμισι χρόνια να κάνει όσα δεν έγιναν σε τριάντα. Ίσως ακούγεται υπερβολή, όμως δεν είναι» κατέληξε ο κ. Καραμανλής, επισημαίνοντας ότι υλοποιείται «μια πραγματικά τεράστια επένδυση σε υποδομές, που όμοια της δεν έχει υπάρξει ποτέ έως σήμερα στο νησί».

Στη συνέχεια, τόνισε ότι όλα τα έργα είναι στοχευμένα και αποτέλεσμα προσεκτικού σχεδιασμού, για να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής όλων, αλλά και πρωτίστως για να ενισχύσουν και να αναδείξουν ακόμη περισσότερο τους δύο πυλώνες ανάπτυξης του νησιού: τον τουρισμό και τον πρωτογενή τομέα. 

Έργα νέας γενιάς σε εξέλιξη 

Αλλά δεν είναι μόνο οι νέοι οδικοί άξονες και το αεροδρόμιο Καστελίου που υλοποιούνται στην Κρήτη. Υπάρχει και ένα δεύτερο πακέτο κρίσιμων υποδομών που βρίσκονται σε εξέλιξη στο νησί, τα λεγόμενα έργα «νέας γενιάς».

Συγκεκριμένα, όπως είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, πρόκειται για ένα μεγάλο πρόγραμμα υδραυλικών έργων τα οποία θα δώσουν οριστική λύση στα κρίσιμα ζητήματα της υδροδότησης και κυρίως της άρδευσης εκατοντάδων χιλιάδων στρεμμάτων καλλιεργήσιμων εκτάσεων και θα συμβάλλουν στη συνολική ορθή διαχείριση των υδάτινων πόρων του νησιού.

Πρόκειται για:   

Το Φράγμα Ταυρωνίτη,  το Φράγμα Πλατύ, το νέο αγωγό μεταφοράς νερού Μύρτου, συμπληρωματικά έργα ταμιευτήρα Μπραμιανού, αντιπλημμυρικά έργα Γρα Λυγιάς και Φράγματος Μύρτου, Αρδευτικό Δίκτυο Αγίου Γεωργίου Λασιθίου.

«Γιατί είναι σημαντικό, η Κρήτη να συνεχίσει να εξελίσσει τη δυναμική της στον πρωτογενή τομέα.  Ασφαλώς και πρέπει να στηριχτεί και ο τουρισμός -και αυτό κάνουμε – όμως  σε καμία περίπτωση δεν πρέπει  να μετατραπεί σε μονοκαλλιέργεια. Το αντίθετο.  Με αυτό το πρόγραμμα έργων η αγροτική παραγωγή της Κρήτης εκσυγχρονίζεται, γίνεται πιο ανταγωνιστική – αφού τα παραγωγικά κόστη μειώνονται σημαντικά – και βέβαια πιο βιώσιμη», είπε ο υπουργός.

Ο κ. Καραμανλής, επίσης, τόνισε με έμφαση ότι «Αυτά είναι τα έργα που εφαρμόζουν στην πράξη την περιφερειακή ανάπτυξη και το όραμα που έχουμε για την Κρήτη των επόμενων δεκαετιών.  Μια Κρήτη που θα καταφέρει να αναδείξει τα δυνατά της σημεία σε όλο τους το εύρος, με τρόπο ισόρροπο και δίκαιο για όλουςΜε περισσότερες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίαςΜε καλύτερες προοπτικές και πιο πολλές ευκαιρίες για τη νέα γενιά».

Συνοψίζοντας, ο κ. Καραμανλής τα έργα που υλοποιούνται στην Κρήτη τόνισε ότι είναι έργα που ο τόπος τα περίμενε χρόνια: «Τα περίμενε και τα άξιζε! Λύνουν προβλήματα δεκαετιών. Αναβαθμίζουν ουσιαστικά την ποιότητα ζωής στην Κρήτη. Και τη βάζουν με σιγουριά στο δρόμο της βιώσιμης ανάπτυξης. Που βασίζεται ταυτόχρονα στον τουρισμό και στον πρωτογενή τομέα. Κύριε Πρόεδρε, το ζητήσατε, το επιμεληθήκατε προσωπικά και το κάνουμε. Αλλάζουμε την Κρήτη!  Και είμαι βέβαιος ότι οι Κρητικοί το εκτιμούν και το αναγνωρίζουν», κατέληξε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!