Γ.Δ.
1217.86 +0,73%
ACAG
-5,52%
13.7
CENER
+1,25%
5.68
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
-0,39%
12.85
TITC
0,00%
16.4
ΑΑΑΚ
+7,39%
9.45
ΑΒΑΞ
+0,91%
1.106
ΑΒΕ
+2,26%
0.544
ΑΔΜΗΕ
+0,52%
1.932
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.476
ΑΛΜΥ
0,00%
2.2
ΑΛΦΑ
+3,02%
1.414
ΑΝΔΡΟ
0,00%
7
ΑΝΕΚ
-0,89%
0.222
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
+20,00%
0.3
ΑΡΑΙΓ
+0,41%
9.89
ΑΣΚΟ
+1,67%
2.44
ΑΣΤΑΚ
+0,79%
7.62
ΑΤΕΚ
0,00%
0.308
ΑΤΡΑΣΤ
-1,64%
6
ΑΤΤ
+1,44%
12.7
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.58
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,86%
5.75
ΒΙΟΚΑ
+0,91%
2.23
ΒΙΟΣΚ
-0,27%
0.726
ΒΙΟΤ
-5,00%
0.228
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
+3,45%
2.4
ΓΕΒΚΑ
+2,77%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,04%
13.58
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.2
ΔΕΗ
+1,59%
9.875
ΔΟΜΙΚ
+2,62%
0.784
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,30%
0.34
ΕΒΡΟΦ
0,00%
0.88
ΕΕΕ
+0,72%
27.89
ΕΚΤΕΡ
+0,30%
1.7
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
-1,50%
0.46
ΕΛΙΝ
0,00%
2.26
ΕΛΛ
-0,62%
16.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3,52%
2.19
ΕΛΠΕ
-0,26%
7.8
ΕΛΣΤΡ
+0,37%
2.75
ΕΛΤΟΝ
-0,37%
2.72
ΕΛΧΑ
+0,34%
1.786
ΕΝΤΕΡ
+0,80%
5.04
ΕΠΙΛΚ
-11,39%
0.14
ΕΠΣΙΛ
-0,62%
8.01
ΕΣΥΜΒ
+6,93%
0.71
ΕΤΕ
+1,51%
5.8
ΕΥΑΠΣ
-0,87%
3.41
ΕΥΔΑΠ
+0,47%
6.45
ΕΥΡΩΒ
-0,41%
1.454
ΕΧΑΕ
-1,43%
4.84
ΙΑΤΡ
+0,69%
1.46
ΙΚΤΙΝ
-0,18%
0.54
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.305
ΙΝΚΑΤ
-0,11%
1.848
ΙΝΛΙΦ
+1,65%
3.7
ΙΝΛΟΤ
-2,44%
0.6
ΙΝΤΕΚ
0,00%
4.98
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.5
ΙΝΤΕΤ
+6,16%
1.12
ΙΝΤΚΑ
+1,28%
1.898
ΚΑΜΠ
0,00%
2.52
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
+0,83%
1.21
ΚΕΠΕΝ
+1,83%
2.22
ΚΛΜ
-0,41%
0.982
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.6
ΚΟΥΑΛ
-1,13%
0.7
ΚΟΥΕΣ
+1,51%
6.05
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,01%
8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.72
ΚΥΡΙΟ
+2,41%
1.02
ΛΑΒΙ
-1,47%
0.468
ΛΑΜΔΑ
-2,20%
6.21
ΛΑΜΨΑ
0,00%
23
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
+6,06%
0.28
ΛΕΒΠ
0,00%
0.31
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-1,05%
0.945
ΛΟΥΛΗ
-1,10%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.75
ΜΕΒΑ
+3,98%
4.18
ΜΕΝΤΙ
-1,64%
3.6
ΜΕΡΚΟ
+4,12%
35.4
ΜΙΓ
+0,38%
5.22
ΜΙΝ
0,00%
0.525
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,11%
23.1
ΜΟΝΤΑ
0,00%
0.69
ΜΟΤΟ
-0,54%
3.68
ΜΟΥΖΚ
+3,55%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+2,73%
22.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.42
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
+2,04%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+0,90%
29.08
ΝΑΚΑΣ
-1,49%
2.64
ΝΑΥΠ
+0,51%
0.985
ΞΥΛΚ
+0,35%
0.289
ΞΥΛΠ
0,00%
0.356
ΟΛΘ
-1,63%
24.2
ΟΛΠ
-0,25%
20.15
ΟΛΥΜΠ
-0,45%
2.2
ΟΠΑΠ
+1,59%
16
ΟΤΕ
+1,24%
14.65
ΟΤΟΕΛ
-1,71%
13.76
ΠΑΙΡ
+4,08%
1.02
ΠΑΠ
+2,61%
2.36
ΠΕΙΡ
+0,29%
2.78
ΠΕΤΡΟ
+0,48%
8.42
ΠΛΑΘ
+0,59%
4.275
ΠΛΑΚΡ
-0,56%
17.8
ΠΡΔ
+17,02%
0.55
ΠΡΕΜΙΑ
+0,79%
1.282
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.6
ΠΡΟΦ
+2,77%
4.08
ΡΕΒΟΙΛ
+2,50%
1.435
ΣΑΡ
-0,94%
7.4
ΣΑΡΑΝ
0,00%
0.965
ΣΑΤΟΚ
-19,48%
0.031
ΣΕΝΤΡ
-1,36%
0.29
ΣΙΔΜΑ
+1,12%
2.72
ΣΠΕΙΣ
+0,29%
6.92
ΣΠΙ
+1,92%
0.636
ΣΠΥΡ
0,00%
0.16
ΤΕΝΕΡΓ
+1,97%
20.22
ΤΖΚΑ
+2,07%
1.97
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.16
ΦΙΕΡ
+2,04%
0.4
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.65
ΦΡΙΓΟ
+4,59%
0.057
ΦΡΛΚ
+0,12%
4.33
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
+1,96%
0.52
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Μητσοτάκης για Μετρό Θεσσαλονίκης: Παρελθόν η απάτη των μουσαμάδων

Μήνυμα για την Ελλάδα που συνεχίζει να αλλάζει και κοιτά μπροστά, αφήνοντας στο παρελθόν την «απάτη των μουσαμάδων» έστειλε από το Μετρό Θεσσαλονίκης ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Ο πρωθυπουργός μπήκε στο πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο, διανύοντας όλη τη Γραμμή 1, καθώς ο χρόνος μετρά αντίστροφα για να δοθεί στην κυκλοφορία το σπουδαίο συγκοινωνιακό έργο που αλλάζει τα δεδομένα στις μετακινήσεις στη Θεσσαλονίκη.

«Η κυβέρνηση αυτή τήρησε στο ακέραιο τη δέσμευσή της: Να παραδώσει στο άμεσο μέλλον στους Θεσσαλονικείς το πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη, ταυτόχρονα όμως, προστατεύοντας και την εξαιρετικά πλούσια πολιτιστική κληρονομιά η οποία αναδείχθηκε μέσα από τα έργα κατασκευής του Μετρό» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επιβιβάστηκε, στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό (ΝΣΣ), σε συρμό ο οποίος πραγματοποίησε δοκιμαστικό δρομολόγιο και έφτασε μέχρι το αμαξοστάσιο στην Πυλαία, όπου είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με εργαζόμενους και να ενημερωθεί για τη λειτουργία του κέντρου ελέγχου από τον πρόεδρο της «Αττικό Μετρό», η οποία θα μετονομαστεί σε «Ελληνικό Μετρό», Νίκο Ταχιάο.

Στη συνέχεια, ο Κυριάκος Μητσοτάκης μετέβη και ξεναγήθηκε στον σταθμό «Βενιζέλου», όπου επανατοποθετούνται τα αρχαία που ανακαλύφθηκαν στον χώρο κατά τη διάρκεια των έργων.




Το Μετρό Θεσσαλονίκης σε αριθμούς

  • Η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης έχει μήκος 9,6 χλμ.
  • Διαθέτει 13 σταθμούς
  • 250.000 επιβάτες θα μετακινούνται σε ημερήσια βάση
  • Η επέκταση προς Καλαμαριά υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί έως τον Ιούλιο του 2024 και θα προσθέσει στο δίκτυο πέντε σταθμούς και σχεδόν 4,8 χιλιόμετρα γραμμής.
  • Σχεδιάζεται επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης και προς τις βορειοδυτικές συνοικίες της πόλης.




Μητσοτάκης: «Η Θεσσαλονίκη αποκτά το Μετρό που της αξίζει»

«Η σημερινή εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις. Το Μετρό της Θεσσαλονίκης, το πολύπαθο αυτό έργο, τίθεται πια σε δοκιμαστική λειτουργία και όσοι είχαν την ευκαιρία να μας συνοδεύσουν σήμερα -καθώς διανύσαμε όλη τη βασική, την  πρώτη γραμμή του Μετρό- διαπίστωσαν ότι η κυβέρνηση αυτή τήρησε στο ακέραιο τη δέσμευσή της: να παραδώσει στο άμεσο μέλλον στους Θεσσαλονικείς το πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη, ταυτόχρονα όμως, προστατεύοντας και την εξαιρετικά πλούσια πολιτιστική κληρονομιά η οποία αναδείχθηκε μέσα από τα έργα κατασκευής του Μετρό.

» Είναι, πράγματι, μία πολύ σημαντική μέρα, σήμερα, για τη Θεσσαλονίκη, για τους Θεσσαλονικείς, καθώς ένα όνειρο πολλών δεκαετιών γίνεται πια πράξη. Θέλω να ευχαριστήσω όλες και όλους, όσοι εργάστηκαν με πραγματικά πολύ μεγάλο κόπο, για να μπορέσουμε να καλύψουμε το χαμένο έδαφος στην πραγματικότητα ενός έργου το οποίο ξεκινά τη δοκιμαστική του λειτουργία και τους εργαζόμενους του αναδόχου αλλά και όλους τους εργαζόμενους στην “Αττικό Μετρό”. Και μιας και η Θεσσαλονίκη, πια, αποκτά το δικό της Μετρό, ήρθε η ώρα να μετονομάσουμε την εταιρεία “Αττικό Μετρό” σε “Ελληνικό Μετρό”, για να σηματοδοτήσουμε με αυτόν τον τρόπο ότι και η συμπρωτεύουσα αποκτά, επιτέλους, το Μετρό που της αξίζει.

O πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο Μετρό Θεσσαλονίκης © EUROKINISSI/ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ/ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ
O πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο Μετρό Θεσσαλονίκης © EUROKINISSI/ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ/ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ

» Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για την επίσκεψη στον σταθμό της Βενιζέλου, όπου θα έχουμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε με πόσο μεγάλη προσοχή και σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομιά, γίνεται η επανατοποθέτηση των πολύ σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων, έτσι ώστε -όπως σας είπα- να κάνουμε πραγματικά πράξη το Μετρό της Θεσσαλονίκης να μην είναι απλά ένα σημαντικό μεταφορικό έργο υποδομής, αλλά ουσιαστικά ένα ζωντανό μουσείο. Πιστεύω ένα Μετρό μοναδικό στον κόσμο, ίσως από μόνο του να αξίζει μια επίσκεψη στην όμορφη Θεσσαλονίκη» ανέφερε στις πρώτες του δηλώσεις ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Προσωπική μου δέσμευση τα αρχαία στον σταθμό Βενιζέλου»

Μετά την επίσκεψή του στον σταθμό «Βενιζέλου» ο Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε: «Πριν από τέσσερα χρόνια, όταν μας εμπιστεύτηκε ο ελληνικός λαός, κληρονομήσαμε μία εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση όσον αφορά την εξέλιξη του σημαντικότερου έργου υποδομής για την Θεσσαλονίκη, που δεν είναι άλλο από το Μετρό της πόλης. Καταφέραμε, με πολλή προσπάθεια, να ξεπεράσουμε όλες τις δυσκολίες και πιστεύω ότι σήμερα η πολιτική μας δικαιώνεται».

Και εξήγησε: «Είχα δεσμευτεί ότι η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει και Μετρό και ταυτόχρονα θα αναδείξει τον εξαιρετικά πλούσιο αρχαιολογικό της πλούτο, ο οποίος αναδείχθηκε από τις ανασκαφές, για να κατασκευαστεί αυτό το σημαντικό έργο υποδομής. Επισκέφθηκα πριν από λίγο τον σταθμό της Βενιζέλου. Θυμάστε τις τεράστιες αντιδράσεις για το έργο της απόσπασης και της επανατοποθέτησης των αρχαίων. Αυτή γίνεται με απόλυτο σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομιά της πόλης, ένα έργο το οποίο το ίδιο εμπεριέχει μοναδική αρχαιολογική και μηχανολογική τεχνογνωσία.

»Δεν θέλω να πω πολλά για αυτούς οι οποίοι πολέμησαν το έργο αυτό. Να πω μόνο ότι το συντομότερο δυνατό, καθώς το Μετρό τίθεται πια σε δοκιμαστική λειτουργία, η Θεσσαλονίκη θα έχει όχι απλά το πιο σύγχρονο αλλά το πιο όμορφο Μετρό στην Ευρώπη. Και ελπίζω αυτοί οι οποίοι πολέμησαν το έργο και ήταν υπαίτιοι για τις όποιες καθυστερήσεις, που ήταν σημαντικές, τουλάχιστον να αναγνωρίσουν εκ των υστέρων ότι είχαμε δίκιο».

«Όταν το Μετρό λειτουργήσει με το καλό, όλα αυτά θα ξεχαστούν. Θα μιλάμε για μία άλλη Θεσσαλονίκη. Και φυσικά θα έχουμε και εμείς τη δυνατότητα να εστιάσουμε πια την προσοχή μας στην επέκταση του Μετρό, με πιο σημαντική την επέκταση προς τα βορειοδυτικά την οποία ήδη μελετούμε, ώστε όλος ο πολεοδομικός ιστός της Θεσσαλονίκης και ειδικά οι δυτικές συνοικίες να γνωρίζουν ότι μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ένα σύγχρονο μέσο σταθερής τροχιάς» κατέληξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης για το Μετρό Θεσσαλονίκης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!