Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Ταχιάος: Έτοιμη σε επτά χρόνια η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας

Για τις εξελίξεις στο θέμα της κατασκευής του μετρό στα Εξάρχεια μίλησε στην ΕΡΤ  ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, που αναφέρθηκε και στο πράσινο που θα υπάρχει στην πλατεία της περιοχής.

Όπως δήλωσε αρχικά αναφερόμενος στο θέμα της κοπής δένδρων: «Με ενοχλεί όλη η ιστορία έτσι όπως εξελίσσεται για να καταλήξει σε αυτήν την επιχειρηματολογία. Διότι νομίζω ότι κάνουμε κύκλους, δηλαδή κάναμε μια στροφή, ας μην είναι 180 μοίρες, είναι 160 μοίρες. Αλλά εν πάση περιπτώσει νομίζω ότι ζούμε μια σκιαμαχία. Λοιπόν, να τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Να ξέρετε ότι όταν ξεκίνησε το έργο της γραμμής 4 με τον κύριο Μπακογιάννη γίναμε “μπίλιες”, για να το πούμε σε απλά ελληνικά, διότι, νομίζω στην ΕΡΤ είχα βγει στην ΕΡΤ3 και η σύμβουλός του τότε επί θεμάτων περιβάλλοντος είχε αποκαλέσει τη γραμμή 4 δενδροκτονία. Ξεκίνησε λοιπόν μια κουβέντα με τον κύριο Μπακογιάννη για την τύχη των δέντρων. Και τι είπαμε; Είπαμε ότι δε μπορεί να γίνει μετρό χωρίς να κοπούν δέντρα, διότι πρέπει να γίνουν εργοτάξια. Εκεί κατασκευάζεται ένα υπόγειο κτίριο, το υπόγειο κτίριο για να κατασκευαστεί χρειάζεται όχι μόνο να γίνει ένα όρυγμα, ένα όρυγμα το οποίο κανένας πρέπει να μπορέσει να προσπελάσει στα κατώτερα στρώματα για να κάνει και υπόγεια διάνοιξη μετά, αλλά χρειάζεται επίσης να υπάρχουν και οι εργοταξιακοί χώροι.

Κατά συνέπεια, κοπή δέντρων θέλοντας και μη θα υπάρχει. Η συμφωνία που κάναμε με τον κύριο Μπακογιάννη και αυτή ήταν και η αρχική σκέψη της Αττικό Μετρό. Ήταν να μεταφυτευτούν όσα δέντρα είναι δυνατόν να μεταφυτευτούν, όσα μπορούν να επιβιώσουν. Αυτό δεν είναι κάτι που το κρίνει η “ελληνικό μετρό”, είναι κάτι το οποίο το κρίνει ο Δήμος Αθηναίων. Έχει την αντίστοιχη διεύθυνση κηποτεχνίας και σε αντιστάθμισμα της ταλαιπωρίας που θα υπάρξει από την κοπή των δέντρων για όσα χρόνια κατασκευάζεται το μετρό στην Αθήνα, να δοθούν χρήματα στον Δήμο Αθηναίων, ώστε να κάνει ένα αντισταθμιστικό έργο με φύτευση περισσότερων δέντρων. Αρχικά ο σχεδιασμός υπήρχε για 2000 δένδρα, τα οποία θα φυτευτούν τώρα για να καλύψουμε αυτήν την περίοδο που αποξηλώνονται αυτά τα δέντρα και τα περισσότερα μεταφυτεύονται αλλού. Και απ’ ότι διάβαζα χθες, τελικά αυτό αφορά 2.950 δέντρα τα οποία προμηθεύει ο Δήμος διά της εταιρείας Ανάπλαση Α.Ε. και πρόκειται να φυτέψει μέσα στην Αθήνα».

Ως προς την αποπεράτωση των έργων της γραμμής 4, δήλωσε ότι θα τελειώσει «θεωρητικά σε 7 χρόνια» και για το πράσινο που θα υπάρχει στην πλατεία Εξαρχείων: «Θα έχει το πράσινο, το οποίο θα υποδείξει η αρχιτεκτονική μελέτη που θα γίνει ως αποτέλεσμα του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού που κάνει ο Δήμος Αθηναίων. Νομίζω ότι πλέον αγωνοθέτης θα είναι ο νυν δήμαρχος. Ο κύριος Δούκας είναι στο χέρι του να υποδείξει ότι το πράσινο θα μπει στη Ριζάρη».

Συνεχίζοντας ανέφερε πως: «Στη Ριζάρη είναι ένα άλλο κοινό, είτε πρόκειται για το κοινό της Βασίλης Σοφίας, είτε πρόκειται για το κοινό των Εξαρχείων, το μετρό είναι ένα φιλολαϊκό έργο. Άρα το πολιτικό μήνυμα είναι ότι το μετρό θα γίνει όπως έχει σχεδιαστεί. Θα κατασκευαστεί και ο σταθμός του Ευαγγελισμού, ο σταθμός της Ριζάρη. Να μην έχετε καμία αμφιβολία εάν από την αναμενόμενη απόφαση από την επικείμενη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας προκύψει ότι υπάρχουν κάποιες αλλαγές που πρέπει να γίνουν σε κάποια επιμέρους θέματα περιβαλλοντικής αντιμετώπισης, αυτό θα γίνει από την “Ελληνικό Μετρό” με τρόπο που έχει υποχρέωση να το κάνει υπακούοντας στη Δικαιοσύνη, αλλά από εκεί και πέρα ο σταθμός θα γίνει όπως έχει σχεδιαστεί και θα σας υπενθυμίσω ότι δεν σχεδιάστηκε από τη σημερινή κυβέρνηση. Σχεδιάστηκε και δημοπρατήθηκε το έργο του Μετρό από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ σε προηγούμενο χρόνο, το 2018 και χάρη στις προσπάθειες της προηγούμενης κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, διεσώθη το έργο και υπάρχει σήμερα έργο το οποίο σε λίγα χρόνια θα αποδώσει ένα περιβαλλοντικά φιλικό μέσο στο λαό της Αθήνας».

Αναφερόμενος σε πρόσφατες δηλώσεις του νεοεκλεγέντος Δημάρχου Αθήνας Χάρη Δούκα, να μην κοπούν τα δέντρα, ο κ. Ταχιάος δήλωσε: «Κοίταξε, ο κ. Δούκας είναι ο νέος δήμαρχος Αθήνας και η κυβέρνηση δεν έχει κανένα λόγο να ανοίξει μέτωπο με τον κ. Δούκα. Άσχετα από το ποιο κόμμα τον υποστήριξε, νομίζω ότι και αυτός θέλει να διατηρήσει την αυτονομία του και νομίζω ότι μπορεί να σεβαστεί στον άλλον. Τα θέματα έχουν ως εξής. Νομίζω ότι ο κ. Δούκας και δεν είναι ο μόνος, από ότι διαπιστώνω βρίσκεται ακόμα αν θέλετε, στην ροπή που του έχει δημιουργήσει η τροχιά των εκλογών. Ακόμα κινείται σε αυτή τη ροπή. Είχα παρακολουθήσει με πολύ προσοχή το ντιμπέιτ του με τον κύριο Μπακογιάννη και το είχα σχολιάσει τότε στα σόσιαλ μίντια. Θεωρώ ότι οι απαντήσεις που είχε δώσει τότε για τα Εξάρχεια είναι προοίμιο αυτής της θέσης, την οποία πήρε τώρα, η οποία στην πράξη δεν έχει ως αντικείμενο τα δέντρα. Στην πράξη, αυτό το οποίο έχει στο μυαλό του ο κ. Δούκας είναι να χαϊδέψει αυτούς τους πολιτικά πελάτες, αν θέλετε, που τον οδήγησαν στη δημαρχία του Δήμου Αθηναίων, οι οποίοι δεν θέλουν το σταθμό στα Εξάρχεια. Διότι τώρα μην κοροϊδευόμαστε. Γι’ αυτό σας λέω ότι έμεινα ενεός με αυτά που άκουσα από τον δημοτικό σύμβουλο. Το πανό το οποίο βγήκε στα Εξάρχεια μεσούντος του θέματος, τώρα που υπήρξαν αντιδράσεις, ήταν να μείνουν τα Εξάρχεια γειτονιά. Όχι στο μετρό».

Ως προς τις μέχρι τώρα διατυπωθείσες προτάσεις για να γίνει το Μετρό αντί στα Εξάρχεια στην Τοσίτσα, ο κ. Ταχιάος σχολίασε πως: «Ο κ. Μπελαβίλας είναι στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ και το έργο δημοπρατήθηκε με αυτή τη μορφή, με αυτή τη χάραξη επί ΣΥΡΙΖΑ. Να ξεκαθαρίσουμε κάτι. Εάν θέλεις να αλλάξεις ένα δημοπρατημένο έργο με το καλημέρα, δηλαδή αν το δημοπρατήσει και λες δεν πειράζει, εγώ θα το αλλάξω, μετά θα αλλάξω τη μελέτη. Ένα έργο που έχει ένα κόστος περίπου ενάμιση δισ. σημαίνει ότι πας να ξεκλειδώσεις αμέσως το κόστος του έργου επ’ ωφελεία τίνος; Του κατασκευαστή του εργολάβου, διότι αυτόματα παίζεις το παιχνίδι του. Λοιπόν, νομίζω ότι δεν υπάρχει συνετή διοίκηση, εκτός αν έχει άλλους σκοπούς οι οποίοι θα έκαναν κάτι τέτοιο. Και δεν μπορώ να πιστέψω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ κάτι τέτοιο είχε στο μυαλό του. Απλώς άλλαξαν τα πράγματα, έγινε αντιπολίτευση και άρχισε να λέει άλλα, αλλά πέραν αυτών που έλεγε. Νομίζω ότι πρέπει να καταλάβουμε, ξέρετε ότι προέρχομαι από Θεσσαλονίκη και η Θεσσαλονίκη ακόμη και σήμερα υποφέρει και υποφέρει κυρίως από άποψη αυτοπεποίθησης και ψυχολογίας πόλης, από το μετρό που δεν έχει τελειώσει και θα τελειώσει τον χρόνο του και είναι ευκαιρία στην τηλεόραση να πω ότι θα τελειώσει το έργο.

Και ξέρετε, είναι προσωπικό στοίχημα, διότι εγώ ήμουν δημοτικός σύμβουλος από την εποχή του Κούβελα, οπότε έχω παρακολουθήσει το έργο από τη πρώτη στιγμή. Έχουμε πει στο δεύτερο εξάμηνο του 2024 και νομίζω ότι ο πρωθυπουργός ήταν σαφέστατος σε αυτό. Αλλά για να πω λίγο τη σκέψη μου την προηγούμενη, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε το εξής: Ότι δεν είναι ανάγκη τα λάθη που κάναμε στη Θεσσαλονίκη με το μετρό της Σαλονίκης να τα βλέπουμε και στην Αθήνα. Η Αθήνα είναι πολύ πιο ώριμη. Έχουν ζήσει και αυτοί την περιπέτεια του μετρό όταν κατασκευαζόταν, αλλά έχουν ζήσει και τα οφέλη του μετρό. Νομίζω ότι η μεγάλη πλειοψηφία του κόσμου δε μπορεί να παρακολουθήσει αντιδικία η οποία δεν τον αγγίζει. Ξέρει τι θέλει, θέλει ένα φιλικό μέσο. Πρέπει να φύγουν τα αυτοκίνητα από τους δρόμους. Αυτό θα τους το προσφέρει η γραμμή 4».

Τέλος, ως προς το πότε θα ολοκληρωθεί το έργο της Εγνατίας Οδού, ο κ. Ταχιάος ανέφερε πως: «Το θέμα προέκυψε ως εξής. Εγώ μίλησα στη Βουλή για ένα τμήμα μιας οδού η οποία αποτελεί κάθετο άξονα τον άξονα της Εγνατίας, ουσιαστικά το δρόμο που οδηγεί από τη Βόρεια Μακεδονία προς την περιοχή της Θεσσαλονίκης. Και αυτό το οποίο είπα είναι ότι αποτελεί υποχρέωση του παραχωρησιούχου να επέμβει σ αυτόν το δρόμο, να φτιάξει δεύτερο κλάδο, κυρίως απαντώντας σε ζητήματα οδικής ασφάλειας.

Επειδή λοιπόν έχει πάρα πολύ μεγάλη αξία το Δημόσιο να μην επενδύει λεφτά για κάτι το οποίο θα έχει να κάνει με παραχωρησιούχους, δηλαδή να μη βάλει λεφτά για κάτι το οποίο αποτελεί υποχρέωση ενός τρίτου, ενός ιδιώτη. Αυτό το οποίο είπα είναι ότι είμαστε σε διαρκή συζήτηση με το ΤΑΙΠΕΔ για το πώς θα επισπεύσουμε τις διαδικασίες παραχώρησης της Εγνατίας. Η τελευταία επιστολή που μου ήρθε από τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ είναι ότι μέχρι το τέλος του έτους υπολογίζουν ότι θα υπογραφεί η σύμβαση της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ Α.Ε. και εμείς θα διευκολύνουμε αυτή τη διαδικασία και ότι στο πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους θα μπορέσει να γίνει η παραχώρηση».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!