Γ.Δ.
1217.75 +1,48%
ACAG
0,00%
6.1
CENER
-0,74%
6.74
CNLCAP
+3,10%
6.65
DIMAND
-1,26%
11.75
TITC
-0,83%
16.66
ΑΑΑΚ
-4,22%
7.95
ΑΒΑΞ
-2,69%
1.3
ΑΒΕ
0,00%
0.546
ΑΔΜΗΕ
+1,93%
2.11
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.65
ΑΛΜΥ
-6,22%
2.26
ΑΛΦΑ
+1,78%
1.3155
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.8
ΑΝΕΚ
0,00%
0.25
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.3
ΑΡΑΙΓ
+1,83%
11.1
ΑΣΚΟ
-0,43%
2.34
ΑΣΤΑΚ
+0,28%
7.24
ΑΤΕΚ
0,00%
0.336
ΑΤΡΑΣΤ
+0,73%
6.9
ΑΤΤ
-0,84%
11.8
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.64
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-3,00%
5.5
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.76
ΒΙΟΣΚ
+1,01%
1
ΒΙΟΤ
0,00%
0.246
ΒΙΣ
0,00%
0.322
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.48
ΓΕΒΚΑ
+0,94%
1.61
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+3,89%
13.36
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.3
ΔΕΗ
-0,53%
9.35
ΔΟΜΙΚ
+0,90%
3.37
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.368
ΕΒΡΟΦ
+6,67%
0.96
ΕΕΕ
-1,11%
25.8
ΕΚΤΕΡ
+8,04%
2.42
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.566
ΕΛΙΝ
+0,42%
2.38
ΕΛΛ
+0,31%
16
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,95%
2.09
ΕΛΠΕ
-1,61%
7.35
ΕΛΣΤΡ
-2,44%
2.8
ΕΛΤΟΝ
-0,43%
2.32
ΕΛΧΑ
-0,90%
1.77
ΕΝΤΕΡ
-2,99%
5.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.136
ΕΠΣΙΛ
-8,90%
8.9
ΕΣΥΜΒ
+1,92%
1.06
ΕΤΕ
+2,38%
5.51
ΕΥΑΠΣ
-1,21%
3.27
ΕΥΔΑΠ
+1,73%
5.87
ΕΥΡΩΒ
+4,47%
1.52
ΕΧΑΕ
+2,27%
4.725
ΙΑΤΡ
0,00%
1.81
ΙΚΤΙΝ
-1,71%
0.516
ΙΛΥΔΑ
-1,03%
1.445
ΙΝΚΑΤ
+2,18%
3.04
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.26
ΙΝΛΟΤ
+1,56%
0.65
ΙΝΤΕΚ
+1,41%
5.05
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.2
ΙΝΤΕΤ
-0,38%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+0,50%
2.02
ΚΑΜΠ
0,00%
2.27
ΚΑΡΕΛ
+2,82%
364
ΚΕΚΡ
-1,85%
1.06
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.34
ΚΛΜ
0,00%
1.085
ΚΟΡΔΕ
+1,12%
0.542
ΚΟΥΑΛ
-0,29%
0.696
ΚΟΥΕΣ
+2,76%
5.95
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,56%
7.82
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.89
ΚΥΡΙΟ
-1,80%
0.98
ΛΑΒΙ
+4,49%
0.698
ΛΑΜΔΑ
+0,77%
5.875
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29
ΛΑΝΑΚ
+6,06%
1.05
ΛΕΒΚ
0,00%
0.312
ΛΕΒΠ
0,00%
0.396
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.21
ΛΟΥΛΗ
+3,07%
3.02
ΜΑΘΙΟ
+0,73%
1.38
ΜΕΒΑ
0,00%
3.58
ΜΕΝΤΙ
+2,39%
3.43
ΜΕΡΚΟ
+23,30%
43.4
ΜΙΓ
-1,09%
4.095
ΜΙΝ
0,00%
0.55
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+4,07%
24.04
ΜΟΝΤΑ
0,00%
0.8
ΜΟΤΟ
+0,65%
3.09
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+4,02%
26.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-1,24%
2.39
ΜΠΡΙΚ
+0,53%
1.91
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+2,30%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.86
ΝΑΥΠ
+1,89%
1.08
ΞΥΛΚ
-2,66%
0.329
ΞΥΛΠ
0,00%
0.254
ΟΛΘ
+2,13%
24
ΟΛΠ
+1,90%
21.4
ΟΛΥΜΠ
+2,43%
2.53
ΟΠΑΠ
+0,06%
15.62
ΟΤΕ
+2,28%
13.92
ΟΤΟΕΛ
+0,77%
13.1
ΠΑΙΡ
+7,84%
1.1
ΠΑΠ
-0,90%
2.2
ΠΕΙΡ
+4,75%
2.776
ΠΕΤΡΟ
+0,23%
8.9
ΠΛΑΘ
0,00%
4.11
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
+9,78%
0.494
ΠΡΕΜΙΑ
-0,67%
1.19
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7
ΠΡΟΦ
+0,47%
4.25
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.895
ΣΑΡ
-2,16%
7.24
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.16
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.043
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,87%
2.27
ΣΠΕΙΣ
+1,65%
7.4
ΣΠΙ
+0,65%
0.622
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
+1,99%
15.35
ΤΖΚΑ
+1,09%
1.85
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.09
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.218
ΦΙΕΡ
0,00%
0.467
ΦΛΕΞΟ
+1,95%
7.85
ΦΡΙΓΟ
+1,28%
0.079
ΦΡΛΚ
+7,66%
4.5
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-9,68%
0.56

Οδική Ασφάλεια με λίγη τόλμη!

Φώτης Κόλλιας
Δημοσιογράφος - Διευθυντής powergame.gr

Επειδή την τελευταία δεκαετία ολοκληρώθηκαν σχεδόν όλοι οι μεγάλοι οδικοί άξονες, η Ελλάδα ήταν η μόνη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που πέτυχε τον στόχο της Κομισιόν για το έτος 2020, με 54% μείωση των νεκρών σε οδικά ατυχήματα εντός δεκαετίας. Πέρυσι, η χώρα μας κατέλαβε την 22η θέση στην Ε.Ε., με 57 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων. Αυτά είναι τα ευχάριστα.

Τα δυσάρεστα είναι πως το 2019, σύμφωνα με το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας, η Ελλάδα ήταν στη χειρότερη θέση της Ε.Ε. με βάση τους νεκρούς με μηχανοκίνητα δίκυκλα, στην πέμπτη χειρότερη θέση με βάση τους νεκρούς εντός κατοικημένης περιοχής και στην έκτη χειρότερη με βάση τους νέους που χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία. Στη δεκαετία 2010 – 2019 υπήρξε πολύ μικρή μείωση στον αριθμό πεζών, ποδηλατών και ηλικιωμένων οδηγών (άνω των 65) που σκοτώθηκαν στο δρόμο. 145 πεζοί σκοτώθηκαν σε τροχαίο το 2019!

Δεν έχουμε περιθώριο πανηγυρισμών δηλαδή! Αντιμετωπίσαμε, με τους νέους οδικούς άξονες, το αιματοκύλισμα που έπαιζε για χρόνια πρώτο θέμα στα δελτία ειδήσεων μετά από κάθε γιορτινή έξοδο. Δυσκολευόμαστε, όμως, να λύσουμε το ζήτημα της εκτεταμένης παραβατικότητας στην κυκλοφορία εντός των μεγάλων ή μικρότερων πόλεων της χώρας. Χάσαμε και τη διετία της πανδημίας καθώς δημιουργήθηκαν ελάχιστες νέες υποδομές που βελτιώνουν τη ζωή των πεζών και των ποδηλατών. Τώρα προσπαθούν κάποιοι δήμοι να φτιάξουν ποδηλατόδρομους, πεζόδρομους, κ.α.

Επί χρόνια ακούμε για τις περίφημες ζώνες των 30 χιλιομέτρων την ώρα σε κεντρικές αστικές περιοχές χωρίς να τις βλέπουμε. Ακόμα και τώρα που προβλέπονται στο πρόσφατο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας οι πολίτες προσπαθούν να καταλάβουν ποιος θα επιβλέπει την τήρηση αυτών των ορίων. Εδώ αδυνατούμε να αστυνομεύσουμε κεντρικούς δρόμους που μετατρέπονται σε πάρκιν και λωρίδα κυκλοφορίας δικύκλων! Κάποιες χώρες το έλυσαν με τις κάμερες κυκλοφορίας (το «πεσκέσι» για τους παραβάτες πάει αυτόματα στο σπίτι!), αν εμείς έχουμε άλλες προτάσεις να τις συζητήσουμε. Πρέπει όμως κάτι να γίνει.

Χωρίς σοβαρή αστυνόμευση οι πολίτες θα κρυφογελούν όταν διαβάζουν για άλλη μια φορά τη διαπλάτυνση πεζοδρομίων (που θα προσφέρουν μεγαλύτερους χώρους στάθμευσης για ασυνείδητους!), το όριο ταχύτητας των 20 χιλιομέτρων έξω από σχολεία (όταν έχουν ξεβάψει ακόμα και οι διαβάσεις ενώ τα πεζοφάναρα είναι άλλοθι για τους αρμόδιους) και τις ζώνες των 30 χιλιομέτρων την ώρα στις συνοικίες. Εχουν άραγε οι αρμόδιοι περπατήσει σε γειτονιές της Αθήνας τα τελευταία χρόνια; Στους πόσους νεκρούς πεζούς θα κινητοποιηθούμε;

Έχουν μερικώς δίκιο όσοι θεωρούν πως το πρόσφατο σχέδιο χρειάζεται βελτιώσεις ώστε να μην είναι «αυτοκινητοκεντρικό». Αντίθετα να στηρίζει εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης μέσα στην πόλη, είτε με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, είτε με τα ποδήλατα, είτε με τα πόδια! Μας το ζητάει και η Ε.Ε. στο πλαίσιο των μέτρων εξοικονόμησης ενέργειας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!