Γ.Δ.
915.4 +0,56%
CENER
+2,10%
3.165
CNLCAP
-2,13%
6.9
DIMAND
-0,36%
13.75
TITC
0,00%
12.22
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.8
ΑΒΑΞ
-0,95%
0.73
ΑΒΕ
0,00%
0.516
ΑΔΜΗΕ
+3,16%
1.83
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.402
ΑΛΜΥ
+0,48%
2.1
ΑΛΦΑ
+0,85%
1.0115
ΑΝΔΡΟ
+3,57%
5.8
ΑΝΕΚ
+1,00%
0.101
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.105
ΑΡΑΙΓ
+0,19%
5.17
ΑΣΚΟ
-0,94%
2.11
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.36
ΑΤΕΚ
-9,52%
0.304
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
4.32
ΑΤΤ
-0,88%
0.0902
ΑΤΤΙΚΑ
-2,45%
0.954
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.222
ΒΙΟ
+0,37%
4.075
ΒΙΟΚΑ
+3,13%
1.65
ΒΙΟΣΚ
-0,63%
0.627
ΒΙΟΤ
0,00%
0.26
ΒΙΣ
0,00%
0.825
ΒΟΣΥΣ
+2,02%
2.02
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.2
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,40%
9.92
ΔΑΙΟΣ
0,00%
2.94
ΔΕΗ
+2,28%
6.72
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
-0,24%
0.816
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.254
ΔΡΟΜΕ
+1,22%
0.331
ΕΒΡΟΦ
0,00%
0.748
ΕΕΕ
-0,17%
23
ΕΚΤΕΡ
-1,49%
1.32
ΕΛΒΕ
-3,69%
4.7
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.397
ΕΛΙΝ
+2,25%
1.82
ΕΛΛ
-2,45%
15.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,70%
1.73
ΕΛΠΕ
+1,06%
7.6
ΕΛΣΤΡ
-0,44%
2.27
ΕΛΤΟΝ
+0,98%
2.07
ΕΛΧΑ
+1,14%
1.598
ΕΝΤΕΡ
-2,29%
3.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΠΣΙΛ
+2,24%
6.4
ΕΣΥΜΒ
+0,99%
0.614
ΕΤΕ
-1,34%
3.62
ΕΥΑΠΣ
-0,29%
3.46
ΕΥΔΑΠ
+0,58%
6.95
ΕΥΡΩΒ
+0,98%
1.03
ΕΧΑΕ
+2,56%
3.205
ΙΑΤΡ
+3,72%
1.395
ΙΚΤΙΝ
+0,10%
0.5
ΙΛΥΔΑ
-2,48%
1.18
ΙΝΚΑΤ
0,00%
1.4
ΙΝΛΙΦ
+0,51%
3.92
ΙΝΛΟΤ
-0,99%
0.5
ΙΝΤΕΚ
+0,86%
3.5
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.7
ΙΝΤΕΤ
-1,93%
1.015
ΙΝΤΚΑ
+0,70%
1.716
ΚΑΜΠ
0,00%
2.48
ΚΑΡΕΛ
+3,57%
290
ΚΕΚΡ
-2,28%
0.942
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.6
ΚΛΜ
+0,81%
0.5
ΚΟΡΔΕ
-0,42%
0.476
ΚΟΥΑΛ
0,00%
0.455
ΚΟΥΕΣ
+1,44%
4.565
ΚΡΕΚΑ
-11,36%
0.195
ΚΡΙ
+2,04%
6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.42
ΚΥΡΙΟ
+0,48%
1.045
ΛΑΒΙ
0,00%
0.37
ΛΑΒΙΔ
-62,50%
0.0015
ΛΑΜΔΑ
-0,62%
5.59
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.8
ΛΑΝΑΚ
+1,75%
0.698
ΛΕΒΚ
0,00%
0.22
ΛΕΒΠ
0,00%
0.252
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.15
ΛΟΓΟΣ
+0,22%
0.918
ΛΟΥΛΗ
+2,36%
2.17
ΛΥΚ
-2,07%
1.655
ΜΑΘΙΟ
+4,07%
0.64
ΜΕΒΑ
0,00%
2.6
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3.06
ΜΕΡΚΟ
-0,46%
43
ΜΙΓ
+2,54%
0.0404
ΜΙΝ
0,00%
0.474
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,29%
20.42
ΜΟΝΤΑ
-3,03%
0.64
ΜΟΤΟ
-1,83%
2.15
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.76
ΜΠΕΛΑ
+0,59%
15.3
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,94%
2.11
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
-0,26%
1.915
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+0,85%
18.94
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.2
ΝΑΥΠ
0,00%
1.075
ΞΥΛΚ
0,00%
0.202
ΞΥΛΠ
-9,09%
0.2
ΟΛΘ
-0,83%
23.8
ΟΛΠ
+0,50%
16.1
ΟΛΥΜΠ
0,00%
1.71
ΟΠΑΠ
+1,07%
13.23
ΟΤΕ
+0,81%
14.95
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.34
ΠΑΙΡ
0,00%
0.856
ΠΑΠ
+1,32%
2.3
ΠΕΙΡ
+0,80%
1.33
ΠΕΤΡΟ
-0,72%
5.54
ΠΛΑΘ
0,00%
4.05
ΠΛΑΙΣ
0,00%
2.93
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16.7
ΠΡΔ
-5,66%
0.5
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.05
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
-0,52%
2.865
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.27
ΣΑΡ
+2,09%
6.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.016
ΣΕΝΤΡ
-0,36%
0.277
ΣΙΔΜΑ
+0,50%
2
ΣΠΕΙΣ
-0,31%
6.34
ΣΠΙ
-3,93%
0.586
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20.2
ΤΖΚΑ
-5,43%
1.83
ΤΡΑΣΤΟΡ
-6,67%
0.98
ΥΑΛΚΟ
+19,32%
0.21
ΦΙΕΡ
+1,68%
0.423
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
-1,16%
0.085
ΦΡΛΚ
+0,83%
3.02
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.496
Φώτης Κόλλιας
Δημοσιογράφος
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Οδική Ασφάλεια με λίγη τόλμη!

Φώτης Κόλλιας
Δημοσιογράφος

Επειδή την τελευταία δεκαετία ολοκληρώθηκαν σχεδόν όλοι οι μεγάλοι οδικοί άξονες, η Ελλάδα ήταν η μόνη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που πέτυχε τον στόχο της Κομισιόν για το έτος 2020, με 54% μείωση των νεκρών σε οδικά ατυχήματα εντός δεκαετίας. Πέρυσι, η χώρα μας κατέλαβε την 22η θέση στην Ε.Ε., με 57 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων. Αυτά είναι τα ευχάριστα.

Τα δυσάρεστα είναι πως το 2019, σύμφωνα με το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας, η Ελλάδα ήταν στη χειρότερη θέση της Ε.Ε. με βάση τους νεκρούς με μηχανοκίνητα δίκυκλα, στην πέμπτη χειρότερη θέση με βάση τους νεκρούς εντός κατοικημένης περιοχής και στην έκτη χειρότερη με βάση τους νέους που χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία. Στη δεκαετία 2010 – 2019 υπήρξε πολύ μικρή μείωση στον αριθμό πεζών, ποδηλατών και ηλικιωμένων οδηγών (άνω των 65) που σκοτώθηκαν στο δρόμο. 145 πεζοί σκοτώθηκαν σε τροχαίο το 2019!

Δεν έχουμε περιθώριο πανηγυρισμών δηλαδή! Αντιμετωπίσαμε, με τους νέους οδικούς άξονες, το αιματοκύλισμα που έπαιζε για χρόνια πρώτο θέμα στα δελτία ειδήσεων μετά από κάθε γιορτινή έξοδο. Δυσκολευόμαστε, όμως, να λύσουμε το ζήτημα της εκτεταμένης παραβατικότητας στην κυκλοφορία εντός των μεγάλων ή μικρότερων πόλεων της χώρας. Χάσαμε και τη διετία της πανδημίας καθώς δημιουργήθηκαν ελάχιστες νέες υποδομές που βελτιώνουν τη ζωή των πεζών και των ποδηλατών. Τώρα προσπαθούν κάποιοι δήμοι να φτιάξουν ποδηλατόδρομους, πεζόδρομους, κ.α.

Επί χρόνια ακούμε για τις περίφημες ζώνες των 30 χιλιομέτρων την ώρα σε κεντρικές αστικές περιοχές χωρίς να τις βλέπουμε. Ακόμα και τώρα που προβλέπονται στο πρόσφατο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας οι πολίτες προσπαθούν να καταλάβουν ποιος θα επιβλέπει την τήρηση αυτών των ορίων. Εδώ αδυνατούμε να αστυνομεύσουμε κεντρικούς δρόμους που μετατρέπονται σε πάρκιν και λωρίδα κυκλοφορίας δικύκλων! Κάποιες χώρες το έλυσαν με τις κάμερες κυκλοφορίας (το «πεσκέσι» για τους παραβάτες πάει αυτόματα στο σπίτι!), αν εμείς έχουμε άλλες προτάσεις να τις συζητήσουμε. Πρέπει όμως κάτι να γίνει.

Χωρίς σοβαρή αστυνόμευση οι πολίτες θα κρυφογελούν όταν διαβάζουν για άλλη μια φορά τη διαπλάτυνση πεζοδρομίων (που θα προσφέρουν μεγαλύτερους χώρους στάθμευσης για ασυνείδητους!), το όριο ταχύτητας των 20 χιλιομέτρων έξω από σχολεία (όταν έχουν ξεβάψει ακόμα και οι διαβάσεις ενώ τα πεζοφάναρα είναι άλλοθι για τους αρμόδιους) και τις ζώνες των 30 χιλιομέτρων την ώρα στις συνοικίες. Εχουν άραγε οι αρμόδιοι περπατήσει σε γειτονιές της Αθήνας τα τελευταία χρόνια; Στους πόσους νεκρούς πεζούς θα κινητοποιηθούμε;

Έχουν μερικώς δίκιο όσοι θεωρούν πως το πρόσφατο σχέδιο χρειάζεται βελτιώσεις ώστε να μην είναι «αυτοκινητοκεντρικό». Αντίθετα να στηρίζει εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης μέσα στην πόλη, είτε με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, είτε με τα ποδήλατα, είτε με τα πόδια! Μας το ζητάει και η Ε.Ε. στο πλαίσιο των μέτρων εξοικονόμησης ενέργειας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!