Η UEFA θέλει τους γίγαντες του streaming στο Champions League

Διαφοροποιεί τη διαδικασία υποβολής προσφορών για τα τηλεοπτικά του Champions League η UEFA στοχεύοντας τις μεγάλες πλατφόρμες streaming

UEFA Champions League © EPA/ADAM VAUGHAN

Η UEFA αλλάζει τη διαδικασία υποβολής προσφορών για τα τηλεοπτικά δικαιώματα του Champions League και ο βασικός λόγος είναι ο στόχος να ενισχυθεί η ελκυστικότητα σε παρόχους streaming όπως είναι η Amazon και το Netflix.

Οι ραδιοτηλεοπτικοί φορείς και οι streamers θα μπορούν πλέον να υποβάλλουν προσφορές για δικαιώματα σε πολλές αγορές ταυτόχρονα, σύμφωνα με ένα άτομο που γνωρίζει το θέμα και το οποίο επικαλείται στο ρεπορτάζ του το Bloomberg.  Με την προηγούμενη κατάσταση, οι μεγάλες αγορές διεξήγαγαν προσφορές σε διαφορετικές χρονικές στιγμές ανάλογα με τις υπάρχουσες συμβάσεις, γεγονός που δυσκόλευε τις ομαδικές προσφορές.

Το Champions League είναι η κορυφαία ετήσια διοργάνωση της UEFA, αποφέροντας δισεκατομμύρια εμπορικά έσοδα κάθε σεζόν. Ωστόσο, τα δικαιώματα μετάδοσης έχουν κατακερματιστεί, με περίπου 100 διαφορετικούς ραδιοτηλεοπτικούς φορείς να αγοράζουν διάφορα πακέτα.

Η UEFA συζητά τώρα την πιθανότητα μακροπρόθεσμων συμβολαίων, δήλωσε το άτομο που ζήτησε να μην κατονομαστεί. Η UEFA άλλαξε τους κανόνες της πριν από περισσότερες από δύο δεκαετίες, εν μέρει λόγω πιέσεων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για να μειώσει τις τυπικές συμφωνίες σε τρία χρόνια και να αυξήσει τον ανταγωνισμό.

Μια ανανεωμένη διαδικασία θα μπορούσε επίσης να περιλαμβάνει μια παγκόσμια προσφορά, η οποία ενδεχομένως θα επέτρεπε σε έναν μόνο πάροχο να μεταδώσει ένα παιχνίδι σε όλο τον κόσμο για πρώτη φορά, σύμφωνα με τις πηγές του Bloomberg. Η UEFA πρόκειται να δημοσιεύσει τις επόμενες εβδομάδες κάποιες προσφορές για την περίοδο από το 2027 και έπειτα.

Θα ληφθεί υπόψη η εμβέλεια και η προωθητική υποστήριξη και όχι μόνο το οικονομικό βάρος των προσφορών.

Η UEFA λαμβάνει συμβουλευτική υποστήριξη από τη Relevent Football Partners, θυγατρική της αμερικανικής Relevent Sports, και από την UC3, τον εμπορικό βραχίονα της UEFA και της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Συλλόγων. Εκπρόσωποι της Relevent και της UC3 αρνήθηκαν να σχολιάσουν σε επαφή του Bloomberg.

Οι μακροπρόθεσμες συμφωνίες πιθανότατα ήταν ολοένα και πιο ελκυστικές για την UEFA μετά την επιτυχία της συμφωνίας της με τις ΗΠΑ. Το 2022, η Paramount συμφώνησε σε μια μακροπρόθεσμη συμφωνία ύψους 1,5 δισ. δολαρίων για τα δικαιώματα μετάδοσης των αμερικανικών αγώνων ποδοσφαίρου του Champions League μέχρι το 2030.

Η διαδικασία υποβολής προσφορών στις ΗΠΑ διεξήχθη από την Relevent Sports, η οποία συνιδρύθηκε από τον ιδιοκτήτη των Miami Dolphins, Στέφεν Μ. Ρος. Η Relevent αρχικά κέρδισε τα δικαιώματα διαμεσολάβησης για τις συμφωνίες μέσων ενημέρωσης της UEFA στις ΗΠΑ, αφού νίκησε άλλα πρακτορεία όπως η Octagon και η IMG της Endeavor, εν μέρει υποσχόμενη να πουλήσει τα δικαιώματα για τουλάχιστον 250 εκατ. δολάρια ετησίως.

Μετά τη συμφωνία με τις ΗΠΑ, τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, η Relevent κέρδισε την εντολή να εκπροσωπεί τα παγκόσμια δικαιώματα μέσων ενημέρωσης και χορηγίας της UEFA για τον κύκλο 2027-2033.

Τι ισχύει τώρα με τις τηλεοπτικές συμφωνίες της UEFA

Οι κολοσσοί του streaming προσθέτουν ολοένα και περισσότερο σημαντικά αθλητικά γεγονότα στις προσφορές τους, αλλά μέχρι στιγμής έχουν επικεντρωθεί σε μεγάλο βαθμό σε παιχνίδια-κλειδιά και όχι σε πακέτα που διαρκούν όλη τη σεζόν. Το Netflix συμφώνησε πρόσφατα να μεταδώσει το Home Run Derby του Major League Baseball, μια μοναδική εκδήλωση, και φέτος θα μεταδώσει την χριστουγεννιάτικη αγωνιστική του National Football League.

Αυτή τη στιγμή, οι πέντε κορυφαίες ευρωπαϊκές αγορές της UEFA διαθέτουν μία μίξη streamers και broadcasters. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της UEFA, η Γαλλία και η Ισπανία δεν χρησιμοποιούν streamers, με τους αγώνες να μεταδίδονται μέσω του Canal+ και της Telefonica SA , αντίστοιχα. Το 2022, η Amazon εξασφάλισε τριετή συμφωνία με την UEFA για τα δικαιώματα μετάδοσης ορισμένων αγώνων του Champions League στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η συμφωνία αυτή πρόκειται να ολοκληρωθεί το 2027. Η αμερικανική τεχνολογική εταιρεία απέκτησε επίσης ξεχωριστά δικαιώματα για τη μετάδοση αγώνων στη Γερμανία και την Ιταλία.

Οι διοργανώσεις ανδρών της UEFA — Champions League, Europa League, Conference League και Super Cup — προβλέπεται να αποφέρουν τουλάχιστον 4,4 δισ. ευρώ (5,2 δισ. δολάρια) σε ακαθάριστα εμπορικά έσοδα κάθε σεζόν έως το 2027.

Το Champions League εισήγαγε την περασμένη σεζόν μια μεγαλύτερη μορφή πρωταθλήματος με αυξημένο αριθμό αγώνων. Αυτή η αλλαγή είχε ως αποτέλεσμα αύξηση 18% στα έσοδα από τηλεοπτικές μεταδόσεις στις έξι κορυφαίες αγορές του, σύμφωνα με έκθεση του παρόχου ερευνών Enders Analysis.