Η ισπανική ποδοσφαιρική ομοσπονδία LaLiga χορήγησε στην Telefónica SA και την DAZN Group Ltd τα δικαιώματα εγχώριας μετάδοσης για πέντε αγώνες της κορυφαίας διοργάνωσης της χώρας, σε μια συμφωνία που εκτιμάται σε πάνω από 1 δισ. ευρώ (1,2 δισ. δολάρια) ανά σεζόν.
Η συμφωνία καλύπτει πέντε σεζόν, από το 2027 έως το 2032, και αντιπροσωπεύει αύξηση περίπου 6% σε σύγκριση με την προηγούμενη παραχώρηση δικαιωμάτων, σύμφωνα με ανακοίνωση της LaLiga σήμερα. Η Telefónica θα καταβάλλει μέση τιμή 527 εκατ. ευρώ ανά σεζόν, ανέφερε ο πάροχος σε έγγραφο που υπέβαλε στις ρυθμιστικές αρχές. Οι όροι υπόκεινται σε τελική έγκριση.
Το ποδόσφαιρο παίζει κρίσιμο ρόλο στη στρατηγική της Telefónica στην Ισπανία, όπου τα premium αθλητικά προγράμματα είναι το κλειδί για την προσέλκυση και διατήρηση πελατών υψηλής αξίας μέσω συνδυασμένων προσφορών συνδρομητικής τηλεόρασης.
Ωστόσο, καθώς η LaLiga έχει διαφοροποιήσει την πελατειακή της βάση παραχωρώντας δικαιώματα σε άλλους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς, ο τηλεπικοινωνιακός πάροχος αναγκάστηκε να αγοράσει δικαιώματα για αγώνες που είχε χάσει από ανταγωνιστές. Το 2022, η Telefónica πλήρωσε 1,4 δισ. ευρώ στην DAZN για αγώνες.
Τα συνολικά έσοδα της LaLiga για τη νέα περίοδο, συμπεριλαμβανομένων άλλων στοιχείων όπως οι μπάρες και τα πακέτα μετάδοσης της δεύτερης κατηγορίας, θα ξεπεράσουν τα 6,1 δισ. ευρώ, όπως δήλωσε η LaLiga. Η εταιρεία προώθησε την υποβολή προσφορών «για να διασφαλίσει τη σημασία της σε ένα ολοένα και πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος Χαβιέ Τέμπας.
Η Telefónica επίσης διαθέτει χονδρικά αυτά τα δικαιώματα σε ανταγωνιστές όπως η Masorange. Για χρόνια η χονδρική τιμολόγηση ρυθμιζόταν στην Ισπανία αλλά η απαίτηση αυτή άρθηκε το 2024.
Στην Ευρώπη, η αγορά δικαιωμάτων μετάδοσης ποδοσφαίρου έχει διευρυνθεί πέρα από τους παραδοσιακούς ραδιοτηλεοπτικούς φορείς, προσελκύοντας παγκόσμιους παίκτες ψυχαγωγίας και τεχνολογίας με βαθιές τσέπες. Αυτό αποδεικνύεται από την απόκτηση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων του Champions League από την Paramount Skydance Corp. στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία την περασμένη εβδομάδα.
Το αυξημένο ενδιαφέρον από αμερικανικούς ομίλους μέσων ενημέρωσης και ψηφιακούς παίκτες, παράλληλα με τους παραδοσιακούς ευρωπαϊκούς φορείς συνδρομητικής τηλεόρασης, έχει οδηγήσει σε έντονες προσφορές και αυξανόμενες αποτιμήσεις.
Η UEFA, η ευρωπαϊκή ομοσπονδία ποδοσφαίρου, συγκέντρωσε περίπου 2,5 δισ. ευρώ ανά σεζόν από τις πέντε κορυφαίες ευρωπαϊκές αγορές, ποσό που ξεπερνά κατά 20% σε σχέση με τον προηγούμενο κύκλο.